Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που βγαίνουν στο φως, οι νέες αμιγώς ηλεκτρικές Alfa Romeo Giulia και Stelvio θα είναι ασυναγώνιστες, καθώς ακόμη και οι σκεπτικιστές θα εκτιμήσουν την ισχύ, την τιμή και την αυτονομία, δεδομένου οι δύο μελλοντικές Alfa Romeo θα κάνουν αρχικά το ντεμπούτο τους με μπαταρία 85 kWh.
Ειδικότερα, οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio θα είναι επίσης ηλεκτρικές. Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες εκδόσεις των μελλοντικών γενεών των δύο διάσημων μοντέλων του «biscione» θα είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, αλλά ίσως και περισσότεροι από έναν. Η είδηση αυτή, η οποία επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Biscione, Santo Ficili, χαροποίησε τους περισσότερους από τους οπαδούς της, στους οποίους δεν άρεσε καθόλου η ιδέα ότι οι επόμενες γενιές των δύο μοντέλων θα είναι μόνο 100% ηλεκτρικές.
Η ισχύς, η αυτονομία και οι τιμές θα μπορούσαν να πείσουν τους πάντες για την υπεροχή των νέων ηλεκτρικών Alfa Romeo Giulia και Stelvio. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η Alfa Romeo θα πάψει πλέον να δίνει έμφαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά μόνο ότι η μετάβαση θα είναι πιο σταδιακή από ό,τι αρχικά είχε σχεδιαστεί. Το σίγουρο είναι ότι με την άφιξη στην αγορά των νέων ηλεκτρικών Alfa Romeo Giulia και Stelvio, πολλοί από τους πιο δύσπιστους Alfisti θα το ξανασκεφτούν. Στην πραγματικότητα, τα δύο αυτοκίνητα θα προσφέρουν επιδόσεις και χαρακτηριστικά υψηλού επιπέδου και δεν θα έχουν τίποτα λιγότερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της Alfa. Με λίγα λόγια, το σπορ DNA της μιλανέζικης μάρκας θα διατηρηθεί και σε αυτές τις εκδόσεις.
Οι εκτιμήσεις
Οι ηλεκτρικοί κινητήρες για τα μελλοντικά μοντέλα θα παράγονται στο εργοστάσιο Stellantis στο Szentgotthárd της Ουγγαρίας. Αυτοί οι κινητήρες θα επιτρέπουν στα οχήματα να διαμορφώνονται είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς είτε με κίνηση σε όλους τους τροχούς, χάρη στη δυνατότητα εγκατάστασης ενός ή δύο ηλεκτροκινητήρων. Σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις, η μέγιστη ισχύς θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 600 kW ή περίπου 815 ίππους, χάρη σε ένα σύστημα προσωρινής ώθησης εμπνευσμένο από τη λειτουργία «Powershot» που έχει ήδη παρατηρηθεί στο ηλεκτρικό Dodge Charger Daytona.
Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τις ονομαστικές προδιαγραφές που δήλωσε η Dodge, η πραγματική ισχύς θα μπορούσε να είναι περίπου 250 kW ανά μονάδα κίνησης. Αυτό θα μεταφραζόταν σε μια διαμόρφωση 250 kW για τα μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς και έως και 500 kW στην περίπτωση της τετρακίνησης με διπλούς κινητήρες.
Οι δύο μελλοντικές Alfa Romeo θα κάνουν το ντεμπούτο τους αρχικά με μπαταρία 85 kWh, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει μια παραλλαγή Long Range εξοπλισμένη με μπαταρία 118 kWh. Οι αρχικές εσωτερικές προβλέψεις δείχνουν μια πιθανή αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων, αν και τα επίσημα στοιχεία δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί. Είναι πιθανό ότι οι μπαταρίες που θα χρησιμοποιηθούν θα βασίζονται στην τεχνολογία NMC (νικέλιο, μαγγάνιο, κοβάλτιο) και ότι η παραγωγή τους θα πραγματοποιηθεί στο πρώτο γιγαντιαίο εργοστάσιο ACC, που δημιουργήθηκε από την κοινοπραξία μεταξύ της Stellantis, της Mercedes-Benz και της TotalEnergies.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τις τιμές των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων Alfa Romeo Giulia και Stelvio, λέγεται ότι θα μπορούσαν να είναι λιγότερο ακριβές από ό,τι φανταζόμασταν, με μια διαφορά σε σχέση με τις θερμικές εκδόσεις που δεν είναι πολύ μεγάλη, γεγονός που θα μπορούσε να φέρει πολλούς ανθρώπους πιο κοντά στη νέα τεχνολογία.