«Η τεχνολογική ουδετερότητα και η μείωση του CO2 είναι συμβατές με την φιλοσοφία του BMW Group», τόνισε ο CEO του BMW Group Oliver Zipse κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2024, έχοντας ευθυγραμμιστεί με την πολιτική για της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ανακοίνωσε ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας, δίνοντας νέα πνοή στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.
Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος του BMW Group Oliver Zipse τονίζει για άλλη μια φορά τη σημασία μιας στρατηγικής που επικεντρώνεται στη διαφοροποίηση και δεν περιορίζεται στην ηλεκτροκίνηση: «Η ανοιχτή μας προσέγγιση στην τεχνολογία είναι προσανατολισμένη στην αγορά», δήλωσε το στέλεχος κατά την παρουσίαση της έκθεσης για τον προϋπολογισμό του 2024. «Μας επιτρέπει να αξιοποιήσουμε πλήρως τις δυνατότητες που υπάρχουν σε όλες τις αγορές και τις περιοχές. Δεν κάνουμε καμία διάκριση μεταξύ κινητήρων εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικών, πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων ή, από το 2028, αυτοκινήτων που κινούνται με υδρογόνο. Κανείς δεν κατέχει αυτή την τεχνολογική ποικιλομορφία καλύτερα από εμάς. Αυτό επιβεβαιώνεται από πολυάριθμα εθνικά και διεθνή βραβεία. Η προσέγγισή μας κερδίζει επίσης ολοένα και μεγαλύτερη αναγνώριση στους πολιτικούς κύκλους. Ακόμη και οι ανταγωνιστές μας στρέφονται προς τη στρατηγική μας. Έχουμε αποδείξει ότι το τεχνολογικό άνοιγμα, η ανάπτυξη και η μείωση του CO2 είναι συμβατά».
Οι πυλώνες
«Η στρατηγική μας είναι σταθερή και μας παρέχει ένα ξεκάθαρο μονοπάτι για να ακολουθήσουμε», συνέχισε ο Zipse, για τον οποίο η τάση για τεχνολογική ουδετερότητα αποτελεί τη βάση για εμπιστοσύνη στο μέλλον, μαζί με άλλους πυλώνες όπως η ισορροπημένη παγκόσμια γεωγραφική παρουσία («η παραγωγή μας ακολουθεί την αγορά και η γκάμα των προϊόντων μας ευθυγραμμίζεται με τη ζήτηση»), ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων και, πάνω απ’ όλα, η “Neue Klasse”, μια πλατφόρμα “πρωτοφανής σε μορφή και ουσία στην ιστορία του BMW Group”.
Τα νέα προϊόντα
Η Neue Klasse θα κάνει το ντεμπούτο της με το λανσάρισμα μεταξύ 2025 και 2026 δύο μοντέλων, του i3 sedan και του iX3 SUV που θα παράγονται στο Ντέμπρετσεν από το τέλος του τρέχοντος έτους. Αλλά υπάρχει χώρος για πολύ περισσότερα: «Μέχρι το 2027, θα λανσάρουμε στην αγορά περισσότερα από 40 νέα ή αναβαθμισμένα μοντέλα BMW, από ηλεκτρικά έως plug-in υβριδικά και οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», συνέχισε ο Zipse. «Κάθε ένα από αυτά θα έχει το DNA της Neue Klasse. Σχεδόν τα πάντα θα αλλάξουν, δυναμική οδήγησης, κινητήρες, μπαταρίες, μηχανολογία, ψηφιοποίηση και σχεδιασμός.
Οι αριθμοί
Τα σχέδια για το μέλλον επιβαρύνουν τους ισολογισμούς. Μόνο πέρυσι, ο όμιλος επένδυσε περισσότερα από 18 δισεκατομμύρια ευρώ σε νέα μοντέλα και εργοστάσια, μια αύξηση που, μαζί με άλλους παράγοντες, αντανακλάται στην κερδοφορία. Ο λογαριασμός κερδών και ζημιών ήταν σύμφωνος με τους στόχους που αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω τον περασμένο Σεπτέμβριο για να ληφθούν υπόψη οι επιβαρύνσεις που σχετίζονται με ελαττωματικά συστήματα πέδησης και η επιβράδυνση της ζήτησης στην Κίνα. Τα έσοδα, στα 142,380 δισ. ευρώ, μειώθηκαν κατά 8,4%, παρά τη μείωση των παραδόσεων κατά 4% στα 2,45 εκατ. οχήματα (εξαιρουμένων των μοτοσικλετών), ενώ τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 37,7% στα 11,7 δισ. ευρώ- τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 35,8% στα 10,97 δισ. ευρώ ή σε περιθώριο 7,7% (11% το 2023) και τα κέρδη μειώθηκαν κατά 36,9% στα 7,7 δισ. ευρώ. Μόνο ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας σημείωσε έσοδα 124,92 δισ. ευρώ (-5,6%) και λειτουργικά κέρδη 7,9 δισ. ευρώ (-39,2%), που αντιστοιχούν σε περιθώριο 6,3%, από 9,8% το 2023, αλλά σύμφωνα με το στόχο 6-7%.
Προοπτικές
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες επιβάρυναν περισσότερο την παραγωγή ρευστότητας: οι ροές μειώθηκαν από 6,94 δισ. ευρώ σε 4,85 δισ. ευρώ, αλλά το τέταρτο τρίμηνο ανήλθαν σε πάνω από 5 δισ. ευρώ, αντισταθμίζοντας τις εκροές των προηγούμενων μηνών. Ο όμιλος, ο οποίος αποφάσισε να μειώσει το μέρισμα για τις κοινές μετοχές από 6 ευρώ σε 4,3 ευρώ, αναμένει αρκετές βελτιώσεις για το 2025, επίσης λόγω της αναμενόμενης μείωσης των κεφαλαιακών δαπανών από την περσινή κορύφωση. Παρά τις προκλήσεις, όπως ο εντεινόμενος ανταγωνισμός στην Κίνα ή οι δασμοί, αναμένεται επίσης «ελαφρά αύξηση» των πωλήσεων λόγω της πλήρους διαθεσιμότητας νέων προϊόντων, όπως η BMW Σειρά 5, η X3 και η Σειρά 2 Gran Coupe, και μια «ελαφρά» αύξηση του ποσοστού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, οι προστατευτικές πολιτικές των ΗΠΑ θα έχουν αντίκτυπο στην κερδοφορία με επιβαρύνσεις τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ: τα κέρδη προ φόρων του Ομίλου θεωρούνται σταθερά και το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Automotive μεταξύ 5 και 7%. Η μείωση των επενδύσεων, από την άλλη πλευρά, θα ωθήσει τις ταμειακές ροές σε πάνω από 5 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η ανώτατη διοίκηση προειδοποίησε για πιθανές αποκλίσεις στις προοπτικές λόγω «αλλαγών στις πολιτικές και μακροοικονομικές συνθήκες», αρχής γενομένης από «την ένταση των παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων με τη μορφή περαιτέρω αυξήσεων των δασμών».