Η Μέση Ανατολή «φλέγεται», επηρεάζοντας τους πυλώνες της παγκόσμιας οικονομίας, μεταξύ των οποίων και την αυτοκινητοβιομηχανία, ιδιαίτερα την ευρωπαϊκή, η οποία βρίσκεται εν μέσω απότομων μεταβολών με την επικείμενη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Η νέα πετρελαϊκή, ως απόηχος της κλιμάκωσης του πολέμου, για πολλούς αποτελεί μία τελευταία ευκαιρία για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αναθερμαίνοντας το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού.
Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Η απάντηση φαίνεται απλή, ωστόσο το ζήτημα είναι πολύπλοκο με πολλές παραμέτρους και παράγοντες, οι οποίοι θα καθορίσουν τις επιλογές των καταναλωτών.
Εκτός από την επικείμενη πετρελαϊκή κρίση, η Ευρώπη αντιμετωπίζει και μία επίσης κλιμακούμενη ενεργειακή κρίση, η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στον έτερο πόλεμο που ταλανίζει την Γηραιά Ήπειρο, την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, που οδηγεί στην αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου.
Εδώ, βρίσκεται και το κλειδί της δυσμενούς θέσης της ΕΕ, η οποία δεν διαθέτει ενεργειακή αυτονομία και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Ενεργειακή μετάβαση χωρίς βάσεις
Το μεγαλύτερο ποσοστό της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, παράγεται από το φυσικό αέριο. Δυστυχώς, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, είναι ακόμα ελάχιστες και δεν επαρκούν για την ενεργειακή αυτονομία της κοινότητας. Η Κομισιόν αποφάσισε «στο πόδι», μία μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, χωρίς η ΕΕ να έχει τις απαραίτητες βάσεις στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Δύσκολη εξίσωση
Από την άλλη, οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται εν αναμονή του ισραηλινού χτυπήματος στο Ιράν, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία του OPEC, βρίσκεται στην τέταρτη θέση μεταξύ των χωρών που παράγουν πετρέλαιο, ενώ το Ιράκ βρίσκεται στη πέμπτη θέση. Οι διεθνείς οίκοι εκτιμούν πως όταν το Ισραήλ χτυπήσει το Ιράν, η αξία του πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 20 δολάρια το βαρέλι, αγγίζοντας πλέον τα 100 δολάρια. Παράλληλα, ένας γενικευμένος πόλεμος θα αποκλείσει εμπορικά ολόκληρη την περιοχή, καθώς θα επιφέρει περαιτέρω διατάραξη στις εμπορευματικές, ναυτιλιακές μεταφορές, είτε αυτές αφορούν tankers, είτε containerships, είτε car carriers, αποκλείοντας ουσιαστικά έναν από τους σημαντικότερους ναυτιλιακούς διαδρόμους του πλανήτη και εκτοξεύοντας ασφάλιστρα και ναύλα, αυξάνοντας τόσο τα κόστη παραγωγής, όσο και τις τελικές αξίες των αυτοκινήτων.
Με τους δύο πολέμους να ταλανίζουν την οικονομία και τις αγορές πετρελαίου και ενέργειας, ο τομέας του αυτοκινήτου πλήττεται από δύο μέτωπα με την κατάσταση να είναι αρνητικά ισορροπημένη, δημιουργώντας πονοκέφαλο στο καταναλωτικό κοινό.
Η αναθέρμανση του ενδιαφέροντας του καταναλωτικού κοινού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βασίζεται σε μία και μόνο προϋπόθεση, την ενεργειακή αυτονομία της ΕΕ μέσω ΑΠΕ.