Η Volkswagen ξεκίνησε την επετειακή χρονιά του Golf με έναν ξεκάθαρα σπορ και πολύ θεαματικό τρόπο στον αγώνα Ice Race στο Zell am See στην Αυστρία. Το νέο Golf, το οποίο θα λανσαριστεί εφέτος γιορτάζοντας τα 50ά γενέθλιά του, έκανε την πρώτη δημόσια εμφάνισή του στην παραδοσιακή εκδήλωση μηχανοκίνητου αθλητισμού πάνω σε πάγο και χιόνι. Η Volkswagen έδωσε επίσης μια πρώτη γεύση από το πιο σπορ μοντέλο της γκάμας: το Golf R, με κίνηση σε όλους τους τροχούς, το οποίο αν και καμουφλαρισμένο έδειχνε αναμφισβήτητα πιστό στην παράδοση των μοντέλων R. Η παγκόσμια πρεμιέρα της μελλοντικής ναυαρχίδας του Golf θα γίνει στα μέσα του 2024.
Ο παραδοσιακός αγώνας Ice Race ήταν το ιδανικό μέρος για να γιορτάσει η εταιρεία το παρελθόν, το παρόν αλλά και το μέλλον των σπορ παραλλαγών του Golf. Θεαματική, λίγο άγρια, αλλά και απόλυτα ελκυστική, η πίστα σε πάγο και χιόνι της Αυστρίας έγινε η μεγάλη σκηνή για την παρουσίαση του σπορ Golf. Ο θρύλος των αγώνων Hans-Joachim Stuck και ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Rallycross Johan Kristoffersson παρουσίασαν διάφορα Volkswagen οδηγώντας με σπάνιο στυλ στα όρια. Μεταξύ αυτών των αυτοκινήτων ήταν το Golf I GTI, το οποίο είχε παρουσιαστεί το 1975, και το Golf IV R32 από το 2002, τον πρόδρομο όλων των μετέπειτα μοντέλων που φέρουν το λογότυπο R. Η Volkswagen παρουσίασε επίσης και άλλα ιστορικά εκθεσιακά οχήματα, όπως μια αγωνιστική έκδοση για ράλλυ του Golf I GTI και δύο αντίστοιχες εκδόσεις του Golf II.
Σύμφωνα με τον Reinhold Ivenz, επικεφαλής της Volkswagen R, «Η Volkswagen R είναι η premium μάρκα επιδόσεων της Volkswagen και αντιπροσωπεύει το σπορ χαρακτήρα και τις δυναμικές επιδόσεις για περισσότερα από 20 χρόνια. Εδώ στο Ice Race, το παρελθόν συναντά το μέλλον. Ανυπομονούμε για το Golf R, το οποίο βρίσκεται εδώ καμουφλαρισμένο, ενώ η παρουσίασή του θα γίνει αυτό το καλοκαίρι».
Το νέο Golf σε δράση
Το νέο Golf παρουσιάστηκε στο Zell am See σε τέσσερις παραλλαγές, όχι μόνο στατικά, αλλά και σε πραγματική δράση. Μαζί με το Golf R, υπήρχαν το Golf GTI, το Golf eHybrid και το Golf GTE τα οποία συμπλήρωναν τη γκάμα.
Ο Hans-Joachim Stuck δήλωσε: «Το Ice Race είναι ένα πραγματικό θέαμα. Άλλοι οδηγοί θα έβαζαν αλυσίδες χιονιού σε αυτές τις συνθήκες, αλλά για εμάς τους οδηγούς αγώνων, τότε είναι που αρχίζει πραγματικά η διασκέδαση». Ο Stuck είναι δύο φορές νικητής του Le Mans, πρώην οδηγός της Formula 1 και του πρωταθλήματος αγώνων Αυτοκινήτων Τουρισμού της Γερμανίας. «Στο Ice Race συναντάς πραγματικούς οπαδούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και πολλούς ανθρώπους που έχουν ελάχιστη επαφή με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά επιστρέφουν στο σπίτι τους με πολύ ενθουσιασμό για τους αγώνες», συμπλήρωσε ο Stuck.
Ο Johan Kristoffersson ανέφερε: «Λατρεύω να οδηγώ ένα ισχυρό τετρακίνητο αυτοκίνητο στον πάγο και το χιόνι, ειδικά αν πρόκειται για μοντέλο R». Ο Σουηδός κέρδισε τους πέντε από τους έξι τίτλους του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross με την Volkswagen. Ο ίδιος αποκάλυψε: «Ήταν πολύ διασκεδαστικό να κάθομαι για πρώτη φορά στο ολοκαίνουργιο Golf. Μπορώ μόνο να πω ότι παρόλο που το Golf R δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα, κάτω από το καμουφλάζ υπάρχει ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο που οι οπαδοί της μάρκας R μπορούν ήδη να περιμένουν με ανυπομονησία».
Σχετικά με τον αγώνα Ice Race
Το Ice Race έχει πίσω του μία μεγάλη ιστορία που ξεκίνησε με το skijouring, μια παράτολμη δραστηριότητα αναψυχής στην οποία επιδίδονταν οι Σκανδιναβοί και οι αγρότες των Άλπεων, οι οποίοι άφηναν άλογα να τους τραβούν πάνω στον πάγο φορώντας πέδιλα του σκι. Το skijouring έγινε άθλημα και αργότερα ακόμα πιο τολμηρό και πιο θεαματικό, καθώς μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα αντικατέστησαν τα άλογα. Το 1937 προετοιμάστηκε για πρώτη φορά μια πίστα για το σπορ αυτό στο Zell am See. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε και πάλι το 1952 και έγινε τακτικό θέαμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μέχρι το 1974. Στη σημερινή του μορφή, ο αγώνας Ice Race ζει μια δεύτερη αναβίωση καθώς πραγματοποιήθηκε ξανά το 2019, για πρώτη φορά από το 1974. Το 2024, στην τέταρτη σύγχρονη αναβίωση του Ice Race παρουσιάστηκαν όχι μόνο το παραδοσιακό skijouring, αλλά και εντυπωσιακά αγωνιστικά αυτοκίνητα και οχήματα παραγωγής να συναγωνίζονται πάνω σε πάγο και χιόνι.
Σχετικά με την Volkswagen R
Η Volkswagen R είναι η premium μάρκα επιδόσεων της Volkswagen και είναι υπεύθυνη για τα πιο σπορ μοντέλα της γκάμας της. Οι πελάτες έχουν σήμερα τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε πέντε μοντέλα παραγωγής με αυξημένη απόδοση και βελτιωμένες επιδόσεις, ξεκινώντας από το εξαιρετικά δυναμικό Golf R μέχρι το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας, το Touareg R eHybrid. Με την παραγωγή περισσότερων από 35.000 αυτοκινήτων το 2023 ήταν χρονιά ρεκόρ για την Volkswagen R. Συνολικά έχουν παραδοθεί περισσότερα από 300.000 μοντέλα R από το 2002. Η Volkswagen R αναπροσαρμόζει από τώρα τη φιλοσοφία της για το μέλλον. Με βάση τους τέσσερις πυλώνες – επιδόσεις, σχεδίαση, καινοτομία και ποιότητα – το χαρτοφυλάκιο θα μετατοπιστεί σταδιακά σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα R μέχρι το 2030.