Το δημοφιλές μοντέλο εκπροσωπεί την αμερικανική εταιρεία στην κατηγορία των C-SUV, με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα και τους 225 ίππους, να αποδεικνύεται κρυμμένος άσος, δεδομένου πως το Ford Kuga PHEV είναι το Plug-In υβριδικό αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά. Η εβδομαδιαία συμβίωση μαζί του, μας δίνει τις απαντήσεις.
Ο παλμός της αγοράς
Η Ford παρουσίασε το Kuga το 2008 και από τότε εκπροσωπεί την αμερικανική μάρκα στην ανερχόμενη τότε, δημοφιλή πλέον κατηγορία των C-SUV. Η πρώτη γενιά έμεινε στην παραγωγή έως το 2012, όπου αντικαταστάθηκε από την δεύτερη. Το 2019 η Ford παρουσίασε την τρίτη και τρέχουσα γενιά του μοντέλου. Βασίζεται στην πλατφόρμα Ford C2 και είναι το παγκόσμιο αυτοκίνητο της Ford, το οποίο στις ΗΠΑ διατίθεται ως Ford Escape. Από το 2008 έχει πιάσει παλμό με τις πωλήσεις του Ford Kuga να έχουν ανοδικές τάσεις, με το τρέχον μοντέλο να καλπάζει σε ταξινομήσεις, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού για την Plug-in υβριδική έκδοση των 225 ίππων!
Με την συνταγή του Focus
Η Ford διατηρεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της και στο Kuga. Με ευδιάκριτες αναφορές, επιχειρεί να τονίσει τους στενούς δεσμούς του SUV με το διαχρονικό της Best Seller, το Ford Focus.
Ειδικότερα, στο μπροστινό μέρος οι επιρροές από την τρέχουσα γενιά του Ford Focus είναι παραπάνω από εμφανείς. Διαθέτει ακριβώς το ίδιο σχήμα, με αναλογικά μεγαλύτερες διαστάσεις. Τα μεγάλα οβάλ φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, δίνουν μια σπορτίφ αίσθηση. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα, είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα είναι αμφιλεγόμενο, καθώς είτε θα αρέσει σε κάποιον υπερβολικά, είτε καθόλου. Ωστόσο, δεν περνάει απαρατήρητο.
Το προφίλ του αυτοκινήτου, δεν κρύβει τον όγκο του. Καθαρές γραμμές με έντονα νεύρα, σχηματίζουν μια πληθωρική σιλουέτα με σωστές αναλογίες, οι οποίες δεν κουράζουν και κρύβουν έντεχνα τον πραγματικό όγκο του αυτοκινήτου. Ένα από τα έξυπνα στοιχεία της σχεδίασης, είναι το πτυσσόμενο μαύρο πλαστικό προστατευτικό στις άκρες των θυρών, που εμφανίζεται με το άνοιγμα της πόρτας, ώστε να αποφεύγονται γρατσουνιές από μικροχτυπήματα, σε αλλά οχήματα, κολωνάκια και τοίχους, κατά το άνοιγμα.
Το πίσω μέρος ακολουθεί την πεπατημένη, ως σχεδιαστική εξέλιξη των προηγούμενων γενεών, κάνοντας σαφές πως πρόκειται για το Ford Kuga. Τα οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, δίνουν μια σοβαρή και όμορφη εικόνα, εντελώς διαφορετική από το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Οι δυο απολήξεις της εξάτμισης, στα άκρα του προφυλακτήρα ενισχύουν τον δυναμισμό του.
Επιπλέον, στην έκδοση ST Line της δοκιμής μας, η Ford εφοδιάζει το Kuga με στιλιστικές λεπτομέρειες που αναδεικνύουν την γραμμή του.
Ευρύχωρο και ποιοτικό
Η Ford έχει επιμεληθεί με πολλή φροντίδα το εσωτερικό του Kuga, εφοδιάζοντας το με υλικά υψηλής ποιότητας, πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, πετυχαίνοντας εξαιρετικό φινίρισμα με καλή αίσθηση της αφής και όμορφο οπτικά που δεν κουράζει το μάτι.
Σχεδιαστικά, απλές και λιτές γραμμές σχηματίζουν ένα λειτουργικό ταμπλό που δεν προκαλεί. Κεντρικά σε αυτό αναδύεται η οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, πολύ εύκολο στην χρήση του. Πίσω από το όμορφο, στιβαρό τιμόνι, εντοπίζεται ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με εντυπωσιακά γραφικά και ολοκληρωτική πληροφόρηση.
Τα καθίσματα εστιάζουν στην άνεση επιτυγχάνοντας σωστή και ασφαλή στήριξη του σώματος των επιβατών, οι οποίοι νιώθουν οικεία στο φιλόξενο εσωτερικό του Ford Kuga. Μπορεί να φιλοξενήσει ψηλόσωμους επιβάτες τόσο μπροστά, όσο και πίσω, διαθέτοντας τον απαραίτητο χώρο για τα πόδια και τους ώμους.
Αναφορικά με την πρακτικότητα, το μπλε οβάλ, υπερβαίνει τα αναμενόμενα. Οι σχεδιαστές έχουν εφοδιάσει την καμπίνα με μικρές και μεγάλες θήκες, σε μια προσπάθεια να εκμεταλλευτούν όσο το δυνατό καλύτερα τον εσωτερικό χώρο.
Εργονομικά, το Ford Kuga είναι φιλικότατο προς τον οδηγό, με τους διακόπτες να βρίσκονται στα σωστά σημεία, χωρίς να χρειαστεί να αποσπάσει την προσοχή του από τον δρόμο. Η κεντρική κονσόλα μεταξύ των δύο μπροστινών θέσεων, είναι λειτουργική με ποτηροθήκες, θέση για ασύρματη φόρτιση του κινητού. Επίσης από την πλευρά του οδηγού βρίσκεται ο έξυπνος περιστροφικός επιλογέας του ηλεκτρονικού κιβωτίου, τον οποίο ο οδηγός γυρίζει για να επιλέξει PRND και πατάει το L στο πάνω μέρος για ανάκτηση. Ακριβώς πιο πίσω είναι τα πλήκτρα για την επιλογή προγράμματος οδήγησης, της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας και του Park Assist, όλα με γνώμονα τη φιλικότητα στον χρήστη.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών ανάλογα τη θέση του συρόμενου ποσού καθίσματος κυμαίνεται μεταξύ 411 έως 581 λίτρων, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.481 λτ. Αν και είναι ικανοποιητικός, είναι μικρότερος σε σχέση με τις απλές εκδόσεις (475-645), δεδομένης της ύπαρξης της μπαταρίας στο πάτωμα κάτω από το πορτπμπαγκάζ.
Αποδοτικός εξηλεκτρισμός
Κάτω από το καπό συναντάμε ένα βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων ο οποίος λειτουργεί στον κύκλο Άτκινσον, απόδοσης 152 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο κιβώτιο, απόδοσης 132 ίππων και 230 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 225 ίππους, στέλνοντας μέσω του ηλεκτρονικού κιβωτίου μονής σχέσης eCVT την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Χρησιμοποιεί μπαταρία ιόντων-λιθίου 14,4 kWh, η οποία προσφέρει εύρος ηλεκτρικής αυτονομίας, περίπου 56 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP.
Ισορροπημένο
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνηγορούν για ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, από οδηγικής άποψης. Ήρθε λοιπόν η στιγμή να βγάλουνε τα συμπεράσματα μας σε κανονικές συνθήκες.
Στην πόλη, παρά τον όγκο του κινείται απροβλημάτιστα και τυπικά. Σύμμαχοι σε αυτό, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, η πολύ καλή ορατότητα και οι γωνίες του αυτοκινήτου, που δίνουν στον οδηγό ακριβώς τη θέση του αυτοκινήτου. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με μηδενική κατανάλωση, του δίνει ένα ακόμα πλεονέκτημα στον αστικό ιστό!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύει στο ακέραιο την εξαιρετική οδηγική του συμπεριφορά. Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν ένα στιβαρό πλαίσιο, που προσφέρει την απαραίτητη οδηγική ευχαρίστηση για ένα αυτοκίνητο βόλτας και ελεύθερου χρόνου, όπως το Kuga. Το στήσιμο είναι προσεγμένο, και η λειτουργία της ανάρτησης ισορροπημένη. Απορροφάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να επιτρέπει να εισχωρήσουν στην καμπίνα και παράλληλα οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες, εστιάζοντας στην άνεση, χωρίς να παραλείπει την ασφάλεια. Το αυτοκίνητο «πατάει» πολύ καλά στο επαρχιακό δίκτυο, στρίβει απροβλημάτιστα και γενικά κινείται ευχάριστα!
Στον αυτοκινητόδρομο αποκαλύπτει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις με την ποιότητα κύλισης και τα υψηλά επίπεδα ηχομόνωσης ακόμα και σε πιο υψηλές ταχύτητες. Για ακόμα μία φορά η άνεση είναι το δυνατό σημείο του Kuga!
Γενικά το Ford Kuga είναι ευχάριστο στην οδήγηση με μια απρόσμενα καλή συμπεριφορά. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι υποδειγματική. Σε καμία περίπτωση δεν εστιάζει στην σπορ αίσθηση, ούτε προκαλεί για ταχύτητα. Αλλά ως αυτοκίνητο βόλτας είναι ιδιαίτερα απολαυστικό με γνώμονα την άνεση, την ασφάλεια και την χαμηλή κατανάλωση. Το υβριδικό σύστημα δουλεύει υποδειγματικά, ενώ η ανάκτηση ενέργειας γίνεται ομαλά, ακόμα και με πατημένο το «L», χωρίς να ξαφνιάζει ή να φρενάρει απότομα. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου ήταν 3,9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ με άδεια μπαταρία άγγιξε τα 6,0 λτ, ανά 100 χιλιόμετρα. Όσο αφορά τον εφοδιασμό ενέργειας, χρειάζεται περίπου 2 ώρες σε φορτιστή 7,5 kWh. Το αυτοκίνητο διαθέτει τα προγράμματα οδήγησης ECO/NORMAL/SPORT και τα ειδικά προγράμματα Snow/Sand για ειδικές συνθήκες σε χιόνι και άμμο. Το Normal είναι το ιδανικό προφίλ οδήγησης για κάθε συνθήκη, το Eco, όταν απαιτείται επιπλέον οικονομία, ενώ στο Sport αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, ο ήχος του γίνεται πιο τραχύς, το τιμόνι πιο βαρύ και η ανάρτηση πιο σκληρή, ιδανικό για πιο δυναμική οδήγηση. Παράλληλα, το Plug-In υβριδικό σύστημα προσφέρει 4 προγράμματα οδήγησης που βελτιώνουν την λειτουργία του, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες.
Ειδικότερα πρόκειται για το EV Auto, την τυπική υβριδική λειτουργία, το EV Now, για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, το EV Later, που διατηρεί την ενέργεια της μπαταρίας σε ένα προκαθορισμένο επίπεδο, χρησιμοποιώντας κυρίως τον θερμικό κινητήρα και το EV Charge, κατά το οποίο o θερμικός κινητήρας φορτίζει την μπαταρία για όποτε την χρειαστεί ο οδηγός.
Εστιασμένο στις αποδράσεις
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Ford Kuga είναι ιδανικό για όσους αρέσκονται σε συχνές αποδράσεις και χρειάζονται χώρους για εξοπλισμό και την παρέα τους. Για νέες οικογένειες που αγαπάνε τις εκδρομές. Για όσους επιθυμούν την απόλυτη ασφάλεια στις μετακινήσεις τους και δίνουν έμφαση στην εξοικονόμηση καυσίμου!
Επίκεντρο η σχέση τιμής / αξίας
Η Ford κατασκεύασε ένα ποιοτικό αυτοκίνητο που φλερτάρει με την premium κατηγορία, σε τιμή mainstream. Το ποσό των 49.990 ευρώ που κοστίζει, βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο τιμολόγησης των Plug-In υβριδικών μοντέλων της κατηγορίας. Αναλογιζόμενοι αφενός την τεχνολογία και αφετέρου το πόσο δουλεμένο είναι το αυτοκίνητο μηχανολογικά, αντιλαμβανόμαστε πως η Ford ζύγισε πολύ καλά το κόστος προς τον καταναλωτή και έβαλε στο επίκεντρο την σχέση τιμής / αξίας, προσφέροντας ένα τίμιο Plug-In υβριδικό αυτοκίνητο και αυτός είναι ο βασικός λόγος που είναι το πρώτο σε πωλήσεις επαναφορτιζόμενο υβριδικό στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
1.4 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
32 g/km |
Τύπος καυσίμου |
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.2 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
200 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d-TEMP |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
7.9 κιλά/Hp, 127.2 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
8.8 κιλά/Nm, 113.1 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΘΕΡΜΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
152 Hp |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
61.1 Hp/l |
Ονομαστική ροπή του κινητήρα |
200 Nm |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
BGDA |
Κυβισμός κινητήρα |
2488 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
89 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
100 mm |
Βαθμός συμπίεσης |
13 |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Φυσικά αναρριχημένος κινητήρας |
Μηχανισμός διανομής αερίων |
DOHC |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
5.4 l |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ηλεκτρική ισχύς του κινητήρα |
131 Hp |
Θέση ηλεκτρικού κινητήρα |
Ενσωματωμένο στη μετάδοση |
Συνολική ισχύς συστήματος |
225 Hp |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Ακαθάριστη χωρητικότητα μπαταρίας |
14.4 kWh |
Τεχνολογία μπαταρίας |
Ιόντων λιθίου (Li-Ion) |
Θέση μπαταρίας |
Κάτω από το πάτωμα |
Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP) |
56 km |
Μέση κατανάλωση ενέργειας (WLTP) |
14.8-15.6 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Μέγιστη ταχύτητα (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια) |
135 km/h |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1769 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
551 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
411 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1481 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
42.7 l |
Μέγιστο φορτίο |
75 κιλά |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1200 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4614 mm |
Πλάτος |
1883 mm |
Ύψος |
1675 mm |
Μεταξόνιο |
2710 mm |
Εμπρός ίχνος |
1597 mm |
Πίσω ίχνος |
1588 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
139-160 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.38 m |
Γωνία προσέγγισης |
18.8° |
Γωνία φυγής |
24.4° |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης eCVT |
Εμπρός φρένα |
αεριζόμενοι δίσκοι , 308-330 mm |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι , 302 mm |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί / Ελαστικά |
225/60 R18; 225/55 R19; 245/45 R20 |
Photo Gallery