Live η Κίνηση στους δρόμους

Η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV προβληματίζεται για τους περιορισμούς στον γραφίτη που επιβάλλει η Κίνα

Η κίνηση του Πεκίνου να περιορίσει τις εξαγωγές γραφίτη θα έχει δυσανάλογο αντίκτυπο στους ξένους κατασκευαστές εξαρτημάτων μπαταριών EV που δεν χρησιμοποιούν τόσο συνθετικό υλικό όσο οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους.

Η κίνηση του Πεκίνου να περιορίσει τις εξαγωγές γραφίτη θα έχει δυσανάλογο αντίκτυπο στους ξένους κατασκευαστές εξαρτημάτων μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη στραφεί στη χρήση τόσο συνθετικού υλικού όσο οι Κινέζοι ομόλογοι τους, δήλωσαν ειδικοί και εμπειρογνώμονες του κλάδου.

Ο τελευταίος περιορισμός της Κίνας στις εξαγωγές κρίσιμων ορυκτών, ο οποίος, σύμφωνα με το Πεκίνο, δεν στοχεύει σε συγκεκριμένο τομέα, έχει τροφοδοτήσει την αβεβαιότητα στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών συσκευών από τότε που ανακοινώθηκε την περασμένη Παρασκευή.

Ορισμένοι κινέζοι κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν δραστηριότητες στο εξωτερικό, δήλωσαν ότι αναμένουν περιορισμένες επιπτώσεις από τους περιορισμούς, καθώς οι περισσότερες μπαταρίες EV που κατασκευάζουν χρησιμοποιούν μια ποιότητα συνθετικού υλικού που δεν επηρεάζουν οι περιορισμοί.

Η Κίνα κυριαρχεί στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών EV, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής γραφίτη – του σημαντικότερου συστατικού. Οι κινεζικές εταιρείες γραφίτη επεξεργάζονται τόσο το φυσικό υλικό που εξορύσσεται στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, όσο και συνθετικές μορφές.

Η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι οι κορυφαίοι αγοραστές τόσο φυσικού όσο και συνθετικού κινεζικού γραφίτη και οι αναλυτές προειδοποίησαν ότι τα νέα μέτρα θα μπορούσαν να επιβραδύνουν ή να μειώσουν τις προμήθειες γραφίτη που χρειάζονται οι εταιρείες εκεί για την παραγωγή ανόδων – των αρνητικών ηλεκτροδίων των μπαταριών EV.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η Κίνα θα απαιτεί άδειες εξαγωγής από την 1η Δεκεμβρίου για συνθετικό γραφίτη υψηλής ποιότητας, καθώς και για βασικές μορφές φυσικού γραφίτη.

Αρκετά στελέχη στην Κίνα και παγκοσμίως σε εταιρείες που χρησιμοποιούν γραφίτη δήλωσαν ότι αναζητούν ακόμη περαιτέρω σαφήνεια σχετικά με τα νέα μέτρα.

Ένας υπάλληλος της Qingdao Haida, ενός μεγάλου κινεζικού παραγωγού γραφίτη, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί, καθώς δεν ήταν εξουσιοδοτημένος να μιλήσει εκ μέρους της εταιρείας, δήλωσε στο Reuters ότι τα προϊόντα της εταιρείας περιλαμβάνουν σφαιρικό γραφίτη, ο οποίος χρησιμοποιείται σε ανόδους μπαταριών ιόντων λιθίου και καλύπτεται από τους νέους κανόνες ενώ εξάγεται στη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.

“Δεν έχουμε λάβει οδηγίες από το MOFCOM (Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας) σχετικά με το πώς να υποβάλουμε αίτηση για άδειες εξαγωγής, αλλά σίγουρα θα κάνει τη διαδικασία εξαγωγής πιο άβολη”, δήλωσε το ίδιο πρόσωπο.

Η Haida δεν ανταποκρίθηκε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Η πρόσφατη κίνηση της Κίνας να απαιτεί άδειες εξαγωγής για τα προϊόντα γαλλίου και γερμανίου έχει πνίξει τις διεθνείς αποστολές των μετάλλων κατασκευής τσιπ.

Το υπουργείο Εμπορίου δεν απάντησε σε περαιτέρω ερωτήματα του Reuters. Μια πηγή που γνωρίζει τις σκέψεις της κινεζικής κυβέρνησης σημείωσε ότι ο γραφίτης χρησιμοποιείται επίσης σε στρατιωτικό εξοπλισμό.

Η δυναμική ανάπτυξη συνθετικού γραφίτη από την Κίνα

Ωστόσο, οι κινεζικές εταιρείες, οι οποίες έχουν κατασκευάσει εργοστάσια στο εξωτερικό, δήλωσαν ότι οι περιορισμοί θα έχουν μικρή επίδραση στις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό. Οι κινεζικές εταιρείες χρησιμοποιούν συνθετικό γραφίτη, αλλά όχι τη μορφή υψηλής ποιότητας που καλύπτεται από τα νέα μέτρα, με πυκνότητα 1,73 γραμμάρια ανά κυβικό εκατοστό και άνω.

Η Κίνα παράγει μεγάλες ποσότητες συνθετικού γραφίτη, επιτρέποντας χαμηλότερους χρόνους φόρτισης των μπαταριών.

Αν και η υιοθέτηση από τους ξένους κατασκευαστές αυξάνεται, η μετάβαση από τον φυσικό στον συνθετικό γραφίτη ήταν πιο αργή, εν μέρει επειδή η παραγωγή συνθετικού γραφίτη με βάση το πετρέλαιο είναι πιο ρυπογόνα και οι άνοδοι από φυσικό γραφίτη τείνουν επίσης να είναι φθηνότερες, γεγονός που τις καθιστά ευάλωτες στους κινεζικούς περιορισμούς.

Η κινεζική εταιρεία Gotion High Tech, που υποστηρίζεται από τη Volkswagen, η οποία παράγει μπαταρίες στη Γερμανία και σχεδιάζει εργοστάσιο στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι ο γραφίτης που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες της έχει πυκνότητα μικρότερη από 1,7 γραμμάρια ανά κυβικό εκατοστό, οπότε οι περιορισμοί δεν θα την επηρεάσουν.

Ομοίως, η BTR New Material Technology, ο μεγαλύτερος παραγωγός ανόδων στον κόσμο, δήλωσε στο κυβερνητικό μέσο ενημέρωσης της Σαγκάης The Paper ότι ο αντίκτυπος του κανόνα σε αυτήν θα είναι περιορισμένος, καθώς τα προϊόντα της έχουν πυκνότητα μεταξύ 1,5 και 1,7 γραμμαρίων ανά κυβικό εκατοστό για μπαταρίες EV.

Η Ningbo Shanshan, ένας άλλος κορυφαίος κινεζικός παραγωγός ανόδων, δήλωσε στην εφημερίδα ότι οι περιορισμοί δεν θα έχουν καμία επίπτωση στις εξαγωγές των προϊόντων τεχνητού γραφίτη που παράγει.

Η BTR και η Shanshan, οι οποίες έχουν ανακοινώσει σχέδια για την κατασκευή εργοστασίων στην Ινδονησία και τη Φινλανδία, αντίστοιχα, δεν ανταποκρίθηκαν αμέσως σε αιτήματα σχολιασμού από το Reuters.

Χτύπημα στην αγορά φυσικού γραφίτη;

Στις παγκόσμιες εταιρείες που χρησιμοποιούν φυσικό γραφίτη περιλαμβάνονται η Hitachi Chemical, μέρος της ιαπωνικής Resonac Holdings, η νοτιοκορεατική POSCO Future και η ιαπωνική Mitsubishi Chemical, η οποία παράγει φυσικό γραφίτη σε δύο εργοστάσια στην Κίνα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών CRU Group.

Εκπρόσωπος της Resonac δήλωσε ότι δεν βλέπει προς το παρόν καμία επίπτωση και παρακολουθεί την κατάσταση. Αρνήθηκε να σχολιάσει λεπτομέρειες σχετικά με την προμήθεια γραφίτη, αλλά δήλωσε ότι υπάρχουν διάφορες διαδρομές, ανάλογα με τα επιμέρους προϊόντα.

Η Mitsubishi Chemical δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό και η POSCO αρνήθηκε να σχολιάσει.

Ο προμηθευτής της Tesla με έδρα την Αυστραλία, η Syrah Resources, η οποία εξορύσσει γραφίτη στη Μοζαμβίκη και κατασκευάζει εργοστάσιο για την παραγωγή ανοδίων στη Λουιζιάνα, δήλωσε την Πέμπτη ότι αναμένει ότι οι αγοραστές εκτός Κίνας θα εντείνουν τις αγορές φυσικού γραφίτη ενόψει της έναρξης ισχύος των αυστηρότερων ελέγχων.

Η ινδική Epsilon Advanced Materials (EAM) δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι σχεδιάζει να ανοίξει ένα εργοστάσιο αξίας 650 εκατομμυρίων δολαρίων για την παραγωγή υλικών και εξαρτημάτων μπαταριών, συμπεριλαμβανομένου του συνθετικού γραφίτη, στη Βόρεια Καρολίνα και βρίσκεται σε συνομιλίες με προμηθευτές για την προμήθεια πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού γραφίτη.

“Πιστεύουμε ότι ο περιορισμός της ποσότητας γραφίτη που εξάγεται από την Κίνα – και πιθανώς η αύξηση της τιμής του γραφίτη που θα δημιουργήσει – επιδεινώνει τις προκλήσεις (και) αποτελεί παράδειγμα για την ανάγκη ανάπτυξης συνθετικού γραφίτη για τις ΗΠΑ σε τοπικό επίπεδο”, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της EAM Sunit Kapur.