Live η Κίνηση στους δρόμους
Porsche

Η Porsche θεωρεί την τεχνολογία άμεσης δέσμευσης αέρα (DAC) ως μια σημαντική καινοτομία

Η Porsche αναγνωρίζει τις δυνατότητες της τεχνολογίας άμεσης συλλογής αέρα (DAC) καθώς πλησιάζει προς την ευρεία υιοθέτησή της

Porsche

Η Porsche αναγνωρίζει τις δυνατότητες της τεχνολογίας άμεσης συλλογής αέρα (DAC) καθώς πλησιάζει προς την ευρεία υιοθέτησή της. Αυτή η τεχνολογία, η οποία αφαιρεί σημαντικές ποσότητες CO₂ από την ατμόσφαιρα με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο, είναι ζωτικής σημασίας για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Σε συνεργασία με την Volkswagen Group Innovation, το eFuels της HIF Global και τη MAN Energy Solutions, η Porsche διερευνά την ενσωμάτωση ενός συστήματος DAC στο πιλοτικό εργοστάσιο eFuels στη Χιλή. Αυτό θα τους επιτρέψει να προμηθεύονται το CO₂ που απαιτείται για την παραγωγή eFuels απευθείας από την ατμόσφαιρα. Στη σύνοδο κορυφής της IAA στο Μόναχο θα παρουσιαστεί το όραμα του έργου και ο τρόπος με τον οποίο το DAC ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της Porsche.

Ο Michael Steiner, κορυφαίο στέλεχος της Porsche, τονίζει τη σημασία τόσο της μείωσης των εκπομπών όσο και της δέσμευσης του CO₂ από την ατμόσφαιρα. Σημειώνει ότι το CO₂ αποτελεί ζωτική πρώτη ύλη σε πολλές διεργασίες και προτείνει τη συγχώνευση αυτών των δύο στόχων. Με την εμπειρογνωμοσύνη των Volkswagen Group Innovation, HIF Global και MAN Energy Solutions, η Porsche εξετάζει τη σκοπιμότητα μιας πιλοτικής μονάδας DAC στη Χιλή. Θεωρούν την DAC ως μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία για τη βιώσιμη εξαγωγή μορίων άνθρακα για διάφορα προϊόντα.

Η Barbara Frenkel, ένα άλλο στέλεχος της Porsche, υπογραμμίζει τη σημασία της DAC για το περιβάλλον και την ενέργεια. Αναφέρει ότι το καθαρό CO₂ μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βιομηχανικές διεργασίες, να αποθηκευτεί υπόγεια ή να μετατραπεί σε eFuels. Τα eFuels μπορούν να χρησιμεύσουν ως λύση-γέφυρα, δεδομένης της συνεχιζόμενης παρουσίας οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ένα βασικό πλεονέκτημα της DAC είναι η ευελιξία της- μπορεί να λειτουργήσει οπουδήποτε υπάρχει διαθέσιμη ανανεώσιμη ενέργεια. Η πιλοτική μονάδα Haru Oni eFuels θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αιολική ενέργεια για το σύστημα φίλτρων της, εξασφαλίζοντας μια βιώσιμη πηγή. Η απαραίτητη θερμότητα θα μπορούσε να προέλθει από τη διαδικασία παραγωγής υδρογόνου της μονάδας.

Ο Διευθυντής Καινοτομίας του Ομίλου Volkswagen, Nikolai Ardey, υπενθυμίζει το ενδιαφέρον του ομίλου για την εξαγωγή ατμοσφαιρικού CO₂ από το 2019. Η έρευνά τους δείχνει τη βιωσιμότητα της κλιμακούμενης και οικονομικά εφικτής τεχνολογίας DAC. Μαζί με την Porsche και άλλους εταίρους, στοχεύουν να δημιουργήσουν πρωτότυπο αυτής της ιδέας στη Χιλή.

Ο César Norton, διευθύνων σύμβουλος της HIF Global, δίνει έμφαση στις προληπτικές λύσεις για την κλιματική αλλαγή. Πιστεύει στις δυνατότητες των eFuels με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και βλέπει το DAC ως ένα βήμα προς τα εμπρός στην ανακύκλωση CO₂.

Εξηγώντας τον μηχανισμό του DAC, ο αέρας καθαρίζεται πρώτα και στη συνέχεια περνάει από ένα φίλτρο που δεσμεύει το CO₂. Αυτό το συλλεγέν CO₂ μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής πλαστικών μη ορυκτής προέλευσης ή eFuels. Η Porsche και η HIF Global ερευνούν τη χρήση του CO₂ που προέρχεται από το DAC στο εργοστάσιο Haru Oni eFuels στη Χιλή, όπου το CO₂ συνδυάζεται με υδρογόνο για την παραγωγή μεθανόλης, η οποία στη συνέχεια μετατρέπεται σε συνθετικό καύσιμο.

Η πιλοτική μονάδα Haru Oni eFuel στη Χιλή άρχισε να παράγει συνθετικά καύσιμα τον Δεκέμβριο του 2022. Αυτά τα καύσιμα μπορούν να επιτύχουν σχεδόν ουδέτερη από άποψη άνθρακα λειτουργία των παραδοσιακών οχημάτων, όταν παράγονται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Το εργοστάσιο στοχεύει να παράγει έως και 130.000 λίτρα eFuel ετησίως, αρχικά για συγκεκριμένα έργα όπως το Porsche Mobil 1 Supercup. Στόχος είναι να επεκταθεί η παραγωγή eFuel στο μέλλον.

Η νότια περιοχή της Χιλής είναι ιδανική για την παραγωγή eFuel, λόγω των σταθερών ανεμολογικών συνθηκών που επικρατούν. Η γειτνίαση του Punta Arenas με το Στενό του Μαγγελάνου διευκολύνει τη μεταφορά συνθετικών eFuels με τη χρήση υφιστάμενων υποδομών.

Τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να συμπληρώσουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Η Porsche έχει επενδύσει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη των eFuels, με 75 εκατομμύρια δολάρια να χρησιμοποιούνται για την απόκτηση μεριδίου στην HIF Global LLC το 2022. Η εταιρεία αυτή λειτουργεί εργοστάσια eFuel σε διάφορες χώρες, όπως η Χιλή, η Ουρουγουάη, οι ΗΠΑ και η Αυστραλία.