Η Škoda έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου ως μια μάρκα που ξεχωρίζει για την σχέση τιμής αξίας! Το δημοφιλές Škoda Fabia δεν θα μπορούσε να μην ενστερνιστεί αυτήν την φιλοσοφία! Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συνύπαρξη, είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το βασικό μοντέλο με τον TSI του 1.0 λίτρου και των 110 ίππων!
Γνωριμία
Η Škoda μας σύστησε το Fabia τον Σεπτέμβριο του 1999 στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ως τον αντικαταστάτη του γερασμένου Felicia. Βασίζονταν στο VW Polo MK4, με το οποίο μοιραζόταν το πλαίσιο A04 platform. Το 2007 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά και το 2014 η τρίτη, ώσπου το 2021 αποκαλύφθηκε η τέταρτη και τρέχουσα γενιά του μοντέλου, βασισμένη πλέον στο πλαίσιο MQB platform του VW Group, ατενίζει τον στίβο των πωλήσεων με αισιοδοξία!
Εξωτερική σχεδίαση
Η σχεδιαστική φιλοσοφία των μεγαλύτερων μοντέλων της τσέχικης εταιρείας, έχει επηρεάσει και το Fabia, σχηματίζοντας μια όμορφη, αλλά συντηρητική σιλουέτα ενός Hatchback!
Εμφανώς μεγαλύτερη σε διαστάσεις από το μοντέλο που αντικαθιστά, η νέα Škoda Fabia ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος από τη μεγάλη πολυγωνική μάσκα που πλαισιώνεται από τραπεζοειδείς LED προβολείς, ενώ το κυρτό καπό με τα νεύρα, του προσδίδει ένα άγριο και σοβαρό παρουσιαστικό, αποπνέοντας έντονο δυναμισμό!
Λιτές και έντονες γραμμές συνθέτουν ένα κλασικό προφίλ, χωρίς ακρότητες. Το οριζόντιο νεύρο που ξεκινάει από το εμπρός φωτιστικό σώμα και καταλήγει στο πίσω, διασχίζει τις πόρτες, τονίζοντας τις λεπτομέρειες!
Στο πίσω μέρος η ελαφρά κυρτή πέμπτη πόρτα καταλήγει στον προφυλακτήρα, δημιουργώντας ένα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, αυξάνοντας τα επίπεδα πρακτικότητας! Τα οριζόντια φωτιστικά σώματα σε σχήμα δείκτη χεριού με γραφικά LED, δίνουν μια μοντέρνα εμφάνιση, ενώ η διακριτική αεροτομή στο τέλος της οροφής, είναι το απαραίτητο σπορτίφ χαρακτηριστικό!
Εσωτερικό
Σε αντίθεση με την συντηρητική σχεδίαση του εξωτερικού, η καμπίνα δείχνει μοντέρνα και ευχάριστη, με τους σχεδιαστές της Škoda να έχουν επιβληθεί με φροντίδα το φινίρισμα!
Καλή ποιότητα μαλακών υλικών και συναρμογή συνθέτουν έναν όμορφο εσωτερικό χώρο!Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας 9,2 ιντσών, υψηλής ευκρίνειας και αρκετά εύχρηστη! Το Infotainment είναι συμβατό με Android Auto και Apple Air Play!
Πλήρως ψηφιακός και ο πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι, σε οθόνη TFT 10,25 ιντσών!
Η σχεδίαση είναι λιτή με καθαρές γραμμές, δίνοντας έμφαση στην εργονομία, έχοντας τοποθετημένα τα πάντα (διακόπτες και οθόνη) στην υπηρεσία του οδηγού, ώστε να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο! Ενώ στα πλαϊνά μέρη του πλαισίου του καντράν, αναγράφεται η λέξη “Fabia”!
Η διχρωμία με τις πορτοκαλί λεπτομέρειες και τον βραδινό διακριτικό φωτισμό, που πρώτη φορά εξοπλίζεται ένα Škoda, βοηθάει τους επιβάτες να χαλαρώσουν!
Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, ενώ οι έξυπνες λύσεις είναι άπλετες σε ένα “Supermini” που στοχεύει στην πρακτικότητα!
Ο χώρος αποσκευών της Fabia είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία με 380 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα αγγίζει τα 1.190 λίτρα!
Κινητήριο σύνολο
Το αυτοκίνητο παίρνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς από τον γνώριμο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του VW Group του 1.0 λίτρου απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων!
Στον δρόμο
Τα Hatchback του B-Segment παραμένουν πάντα επίκαιρα, συνδυάζοντας χώρους και οδηγική συμπεριφορά σε συμπαγείς διαστάσεις. Η Fabia, δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Ήρθε η ώρα να την ανακαλύψουμε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης!
Στην πόλη επιβεβαιώνει τον καθαρά αστικό του χαρακτήρα. Οι συμπαγείς διαστάσεις αποτελούν πλεονέκτημα για κίνηση στον αστικό ιστό! Ευκολοδήγητο και ευχάριστο, αρκετά ευέλικτο και νευρικό, φαντάζει ιδανικό για καθημερινή χρήση στον αστικό ιστό, ικανοποιώντας στο ακέραιο όλες τις μεταφορικές ανάγκες, χάρη στους γενναιόδωρους χώρους!
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο MQB, του Volkswagen Group. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στο δρόμο, ενώ η μαλακή ανάρτηση δεν αφήνει τις κακοτεχνίες του δρόμου να περάσουν στην καμπίνα! Είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει ικανοποίηση στον μέσο οδηγό, δεν προκαλεί για οδήγηση στα όρια, ενώ προσανατολίζεται στην ασφάλεια. Τα φρένα και το τιμόνι είναι άμεσα, ενώ οι κλίσεις στις στροφές περιορισμένες!
Στον αυτοκινητόδρομο υπόσχεται κορυφαία ποιότητα κύλισης για την κατηγορία και ικανοποιητική ηχομόνωση, αποτέλεσμα του χαμηλού συντελεστή αεροδυναμικής, μόλις 0,28 Cx η οπισθέλκουσα! Ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες παραμένει σταθερό και άνετο, βγάζοντας και έναν ανέλπιστο ταξιδιάρικο χαρακτήρα!
Γενικά διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες του οδηγού! Το ECO για μέγιστη οικονομία, το Normal και το Sport, με το οποίο αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα, για πιο δυναμική οδήγηση! Το αυτοκίνητο παρέμεινε εξαιρετικά οικονομικό με την μέση κατανάλωση να αγγίζει τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο και στο επαρχιακό δίκτυο ο δείκτης ήταν αισθητά χαμηλότερος, φτάνοντας τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με ικανοποιητική οδηγική συμπεριφορά, το οποίο αφήνει ευχάριστες εντυπώσεις!
Σε ποιους απευθύνεται
Η Škoda με την εμπειρία της στο να κατασκευάζει αυτοκίνητα εστιασμένα στη σχέση τιμής / αξίας, δημιούργησε ένα πολύ καλό αστικό Hatchback, το οποίο θα εκτιμηθεί από όσους κινούνται καθημερινά εντός του αστικού ιστού. Έχουν αυξημένες μεταφορικές ανάγκες και δεν θέλουν να υπερβούν τον προϋπολογισμό τους στην αγορά καινούργιου αυτοκινήτου! Επιθυμούν την άνεση και την ποιότητα, ενώ δεν θα αφήσουν ανεκμετάλλευτες τις ευκαιρίες για αποδράσεις!
Τιμή
Η Škoda προσφέρει την βασική Fabia των 80 ίππων από 14.990€ στην βασική έκδοση Active, ενώ με τον TSI του 1.0 λίτρου και απόδοσης 110 ίππων, η τιμή ξεκινάει από 17.500€ με το πακέτο εξοπλισμού Ambition. Το αυτοκίνητο της δοκιμής στην έκδοση Style κοστίζει 18.990€!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Hatchback |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
5.1 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
117 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
9.7 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
205 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6 AP |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ισχύς |
110 Hp |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
110.1 Hp/l |
Ροπή |
200 Nm @ 2000-3000 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
EA211 evo / DLAC |
Κυβισμός κινητήρα |
999 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
3 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Άμεσος ψεκασμός |
Αναρρόφηση κινητήρα |
Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
380 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1190 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
40 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
1100 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4108 mm |
Πλάτος |
1780 mm |
Ύψος |
1459 mm |
Μεταξόνιο |
2564 mm |
Εμπρός ίχνος |
1525 mm |
Πίσω ίχνος |
1509 mm |
Εμπρός πρόβολος |
809 mm |
Πίσω πρόβολος |
735 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
138 mm |
Συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) |
0.278-0.315 |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
10.4 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων |
6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Ημιάκαμπτος άξονας |
Εμπρός φρένα |
Αεριζόμενοι δίσκοι |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
185/65 R15 ή 195/55 R16 ή 215/45 R17 ή 215/40 R18 |
Photo Gallery