Τα Coupe – SUV είναι η νέα μόδα στην αυτοκινητοβιομηχανία και η Renault εισβάλει στην κατηγορία αυτή με το Arkana! Είχαμε για μια εβδομάδα την Full Hybrid έκδοση του γαλλικού μοντέλου και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας!
Γνωριμία
Η λέξη «Arkana» προέρχεται από το λατινικό Arcanum, που σημαίνει μυστήριο, θέλοντας η Renault με τον τρόπο αυτό να τονίσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου! Παρουσιάστηκε το 2019 και βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault.
Αρχικά προοριζόταν αποκλειστικά για την αγορά της Ρωσίας. Αλλά το ευρωπαϊκό κοινό, έδειξε ενδιαφέρον για το μοντέλο, με την Renault να κάνει το φιλόδοξο βήμα και να το λανσάρει και στην Γηραιά Ήπειρο! Από το 2020 κυκλοφορεί επίσης στην Νότια Κορέα ως Samsung XM3 Inspire!
Εξωτερική σχεδίαση
Το μεγαλύτερο αβαντάζ του Renault Arkana είναι το φινετσάτο Design και το επιβλητικό στυλ, στοιχεία που δεν το αφήνουν να περάσει απαρατήρητο.
Αρχίζοντας από το μπροστινό μέρος, βλέπουμε το γνώριμο Family Look, στο οποίο ξεχωρίζει η μεγάλη επιβλητική μάσκα, στο κέντρο της οποίας δεσπόζει το «διαμάντι» της Renault. Πλαισιώνεται από ορθογώνιους προβολείς, στο κάτω μέρος των οποίων υπάρχει επέκταση σε σχήμα δείκτη χειρός. Όλα αυτά δένουν αρμονικά με τον ογκώδη προφυλακτήρα με τις Off-Road λεπτομέρειες!
Την πιο ενδιαφέρουσα οπτική του αυτοκινήτου αποτελεί το προφίλ του! Η όμορφη σιλουέτα του διαγράφεται χάρη στην τοξοειδή οροφή που καταλήγει σε έναν μικρό τρίτο όγκο με μια διακριτική αεροτομή! Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, τονίζει τον SUV χαρακτήρα του. Οι μυώδεις επιφάνειες στα φτερά και τις πόρτες, δίνουν ζωντάνια στο αυτοκίνητο, θυμίζοντας πάνθηρα σε θέση επίθεσης!
Το ενιαίο πίσω φωτιστικό σώμα με γραφικά LED, χωρίζεται στο κέντρο με το ευκρινές σήμα της Renault και συνδυάζεται αρμονικά με έναν ογκώδη προφυλακτήρα, με Off Road λεπτομέρειες και διαχύτη στο κάτω μέρος, προσδίδοντας του μια δυναμική και μοντέρνα εικόνα!
Εσωτερικό
Οι πληθωρικές διαστάσεις μεταφράζονται σε άπλετους χώρους στην καμπίνα, άνετους για πέντε επιβάτες! Οι Γάλλοι σχεδιαστές έχουν επιμεληθεί το εσωτερικό με καλής ποιότητας μαλακά υλικά και με καλή αίσθηση της αφής σε ορατά σημεία, αφήνοντας μια Premium αίσθηση. Αντίθετα στα κάτω μέρη χρησιμοποίησαν κυρίως σκληρά πλαστικά. Η εναλλαγή υφάσματος, αλουμινίου και απομίμησης ανθρακονήματος, στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, δημιουργούν ένα ευχάριστο οπτικό αποτέλεσμα για τους επιβάτες!
Κεντρικά στο ταμπλό δεσπόζει η τοποθετημένη κάθετα οθόνη των 9,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, παρέχοντας σε οθόνη TFT 7 ιντσών όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό!
Εργονομικά, διαθέτει πλειάδα θηκών στο εσωτερικό. Οι απαραίτητοι διακόπτες βρίσκονται κοντά στον οδηγό, ώστε να μην αποσπά το βλέμμα του από τον δρόμο.
Τα καθίσματα είναι άνετα, παρέχοντας εξαιρετική στήριξη στους επιβάτες ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια, ενώ ιδιαίτερα για τους πίσω οι χώροι είναι γενναιόδωροι!
Ο χώρος αποσκευών, του Arkana E-Tech αγγίζει τα 480 λίτρα, έναντι των 513 λίτρων στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, αφού οι μπαταρίες κλέβουν 33 λίτρα. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, διαμορφώνεται ένας επίπεδος χώρος 1.263 λίτρων!
Κινητήριο σύνολο
Κάτω από το καπό φιλοξενείται το υβριδικό σύστημα E-Tech που αποτελείται από βενζινοκινητήρα 1.600 κυβικών απόδοσης 94 ίππων και 148 Nm ροπής, το οποίο συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων και 205 Nm ροπής. Αυτά συνεργάζονται μέσω γεννήτριας HSG (High-voltage Starter Generator). Διαθέτει μια μπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους εμπρός τροχούς χάρη στο αυτόματο κιβώτιο multimode 6 σχέσεων!
Στον δρόμο
Το επιβλητικό παρουσιαστικό του Renault Arkana δημιουργεί θετικές εντυπώσεις, που περιμένουν να επιβεβαιωθούν σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και καταστάσεις!
Στην πόλη το μοναδικό πλεονέκτημα εντοπίζεται στο υβριδικό σύνολο κίνησης E-Tech, που του δίνει δυνατότητες αμιγώς ηλεκτρικής μετακίνησης στον αστικό ιστό μέχρι την ταχύτητα των 75 χλμ/ώρα. Παράλληλα η ανάκτηση ενέργειας γίνεται εύκολα μέσω του φρεναρίσματος, περιορίζοντας την κατανάλωση! Ο όγκος του αυτοκινήτου, ωστόσο δεν το κάνει φιλικό στις αστικές μετακινήσεις.
Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται ο εκδρομικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου! Διαθέτει εξαιρετικό κράτημα, ειδικά στις απότομες στροφές, γεμίζοντας με αίσθημα ασφαλείας τους επιβάτες! Η ισορροπημένη ανάρτηση εστιάζει στην άνεση, ενώ η ροπή δίνει την απαραίτητη δύναμη για ξεκούραστο ταξίδι στους επαρχιακούς και ορεινούς δρόμους. Η απόσταση των 200 mm από το έδαφος, του δίνει τη δυνατότητα για ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές και πατημένους χωματόδρομους!
Στον αυτοκινητόδρομο κινείται επιβλητικά, διαθέτει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και προσφέρει ένα ασφαλές, ποιοτικό και ευχάριστο ταξίδι, διαθέτοντας μια πλειάδα από ADAS και συστήματά υποβοήθησης του οδηγού!
Γενικά το Renault Arkana E-Tech εστιάζει σε κάθε οδηγική συνθήκη στην οικονομία. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται από 5.6 λίτρα έως τα 6.2 λίτρα ανά 100 χλμ με φυσιολογική οδήγηση!
Σε ποιους απευθύνεται
Το Renault Arkana είναι ένα αυτοκίνητο που θα εκτιμηθεί από νέους σε ηλικία οικογενειάρχες, που επιζητούν την ποιότητα και την ασφάλεια, κάνουν συχνά εκδρομές και ταξίδια! Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, για μοντέρνους ανθρώπους!
Τιμή
Στους καταλόγους της η Renault προσφέρει το Arkana E-Tech από 30.790€ για την έκδοση Expression και αγγίζει τις 33.290€ στην πλουσιότερη έκδοση Dynamic. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 31.690€!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΑΜΑΞΩΜΑ |
|
Τύπος |
Coupe – SUV |
Καθίσματα |
5 |
Πόρτες |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) |
4.9 l/100 km |
Εκπομπές CO2 (WLTP) |
111 g/km |
Τύπος καυσίμου |
Βενζίνη |
Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα |
10.8 δευτ |
Μέγιστη ταχύτητα |
172 km/h |
Προδιαγραφές Καυσαερίων |
Euro 6d Full |
Αναλογία βάρους/ισχύος |
10 κιλά/Hp, 99.7 Hp/τόνος |
Αναλογία βάρους/Ροπή |
9.7 κιλά/Nm, 103.1 Nm/τόνος |
ΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΣΥΝΟΛΟ |
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Ισχύς |
94 Hp @ 5600 σ.α.λ. |
Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού |
58.8 Hp/l |
Ροπή του κινητήρα |
148 Nm @ 3600 σ.α.λ. |
Διάταξη κινητήρα |
Εμπρός, εγκάρσια |
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα |
H4M 632 |
Κυβισμός κινητήρα |
1598 cm3 |
Αριθμός κυλίνδρων |
4 |
Διαμόρφωση κινητήρα |
Σε σειρά |
Διάμετρος κυλίνδρου |
78 mm |
Διαδρομή εμβόλιου |
83.6 mm |
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο |
4 |
Σύστημα ψεκασμού καυσίμου |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα |
4.5 l |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Ηλεκτρική ισχύς |
49 Hp |
Ροπή |
205 Nm |
ΓΕΝΝΗΤΡΙΑ |
|
Ισχύς |
20 Hp |
Ροπή |
50 Nm |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ |
|
Χωρητικότητα |
1.2 kWh |
ΣΥΣΤΗΜΑ |
|
Συνολική ισχύς |
143 Hp |
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ |
|
Βάρος |
1435 κιλά |
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο |
526 κιλά |
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών |
480 l |
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών |
1263 l |
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων |
50 l |
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) |
760 κιλά |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Μήκος |
4568 mm |
Πλάτος συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών |
2034 mm |
Ύψος |
1576 mm |
Μεταξόνιο |
2720 mm |
Εμπρός ίχνος |
1562 mm |
Πίσω ίχνος |
1584 mm |
Εμπρός πρόβολος |
878 mm |
Πίσω πρόβολος |
970 mm |
Απόσταση από το έδαφος |
200 mm |
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) |
11.2 m |
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ |
|
Κίνηση |
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς |
Εμπρός ανάρτηση |
Ανεξάρτητη τύπου McPherson |
Πίσω ανάρτηση |
Ημι-ανεξάρτητη ανάρτηση με ελατήρια |
Εμπρός φρένα |
αεριζόμενοι δίσκοι , 296×26 mm |
Πίσω φρένα |
Δίσκοι , 260×8 mm |
Βοηθητικά συστήματα |
ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών) |
Τύπος διεύθυνσης |
Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια) |
Σύστημα διεύθυνσης |
Ηλεκτρικό Τιμόνι |
Τροχοί |
215/60 R17 ή 215/55 R18 |
Photo Gallery