Live η Κίνηση στους δρόμους

Rimac και Porsche, αγοράζουν τη Bugatti;

Η Κροατική Rimac Automobili, μαζί με τη Porsche, φαίνεται να αγοράζουν στο προσεχές μέλλον, τη Bugatti

H άνοδος της Rimac από το 2009 όπου και ιδρύθηκε, είναι αξιοθαύμαστη. Η κροατική εταιρεία, που είναι δημιούργημα του Mate Rimac, κατάφερε μέσα σε μόλις 12 χρόνια, να εδραιωθεί στο χώρο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, όχι μόνο ως η κατασκευάστρια εταιρεία του ταχύτερου e-hypercar, Rimac Nevera (πατήστε εδώ για να διαβάσετε το αφιέρωμα μας στο C Two, το πλέον γνωστό, Nevera), αλλά και να φτάσει στο σημείο να ενδιαφέρεται να αγοράσει από το Volkswagen Group, ίσως το πιο εμβληματικό μέλος της, τη Bugatti. Πως εξελίσσεται όμως μία εταιρεία του μεγέθους της Rimac, τόσο γρήγορα;

H Rimac, ωστόσο, δε βασίζεται στο C One (το πρώτο της αυτοκίνητο παραγωγής) και στο Nevera, για να αποκτήσει τέτοια εξέλιξη. Τα δύο μοντέλα της, και κατ’ επέκταση πιθανόν αυτά που θα ακολουθήσουν, αποτελούν μία δήλωση προς τους άλλους κατασκευαστές, για το τι είναι ικανή η Rimac να κατασκευάσει. Ο βασικός τομέας δραστηριοποίησης της, είναι η κατασκευή και προμήθεια των μηχανικών μερών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεγάλων κατασκευαστών, όπως η Huyndai, η οποία έχει το 14% της Rimac Automobili, και η Porsche, η οποία  έχει το 24% της Rimac Automobili. Η Rimac ωστόσο, παρέχει τεχνολογία υψηλών επιδόσεων στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και σε μία ακόμη εταιρεία, τη Koenigsegg, για τα Regera και Gemera. Τι άλλο έχει κάνει όμως η Rimac μέχρι τώρα;

Στις 23 Μαρτίου, ανακοίνωσε την ίδρυση ενός τμήματος Έρευνας & Εξέλιξης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο έως το τέλος της φετινής χρονιάς και να απασχολεί επιπλέον 100 εργαζόμενους. Στις 12 Απριλίου, η Rimac ξαναχτυπά, ανακοινώνοντας τη δημιουργία του Rimac Campus, κοντά στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, όπου και είναι η έδρα της σήμερα, με σκοπό να δημιουργήσει την τέλεια βάση, για να εξελίξει όλα τα μελλοντικά της σχέδια. Τη 1η Ιουνίου, παρουσίασε και επίσημα την εμπορική εκδοχή του C Two, πλέον με το όνομα Nevera, τραβώντας και πάλι τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της και δείχνοντας τι είναι ικανή να κάνει, από τα πρώιμα ακόμη, εν συγκρίσει με τον ανταγωνισμό, στάδια της. Τί γίνεται ωστόσο στο κομμάτι της Bugatti;

Από όσα γνωρίζουμε ως τώρα, το Volkswagen Group θα έχει κάποιες αλλαγές. Η Porsche σκοπεύει να προβεί σε IPO (Initian Public Offering), ως ανεξάρτητη εταιρεία και πάλι, στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, με σκοπό να αναζητήσει χρηματοδότες για να εξελίξει και να χρηματοδοτήσει την μελλοντική της ατζέντα, τόσο εσωτερικά όσο και στο κομμάτι της συνεργασίας με άλλες εταιρείες, όπως η Rimac. Η Rimac από τη μεριά της, σκοπεύει και αυτή να γίνει μετοχική εταιρεία, καθώς αποσκοπεί να συγκεντρώσει περίπου 5 δισεκατομμύρια ευρώ για να χρηματοδοτήσει και αυτή από τη μεριά της, τη δική της ατζέντα. Γιατί όμως η Volkswagen πουλάει τη Bugatti;

Ο βασικός λόγος πίσω από τη πώληση της Bugatti από τη μεριά της Volkswagen, είναι η ανάγκη της εταιρείας να αποδεσμευτεί οικονομικά από ένα brand το οποίο της στοιχίζει λεφτά και δεν είναι προς όφελος της, σε σχέση με τα μελλοντικά της πλάνα. Η Bugatti μπορεί μεν να αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά ονόματα στο χώρο των αυτοκινήτων, ωστόσο η Volkswagen χάνει 500 χιλιάδες ευρώ για κάθε Veyron και Chiron που πωλείται, καθώς έχουν ξοδέψει υπέρογκα ποσά για την εξέλιξη τους, ώστε να αγγίξουν την τελειότητα. Σε ένα κόσμο ο οποίος μεταβάλλεται ταχύτατα προς την ηλεκτροκίνηση, η Volkswagen αποφάσισε να αποδεσμεύσει τα κεφάλαια που έχει επενδύσει στη Bugatti, πουλώντας την στη Porsche και στη Rimac, με σκοπό να επενδύσει αυτά τα χρήματα στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της στο άμεσο μέλλον. Τι θα απογίνει ωστόσο με τη Bugatti;

Το συγκεκριμένο ερώτημα για την ώρα μοιάζει να παραμένει αναπάντητο, καθώς το μόνο που γνωρίζουμε είναι πως στις συζητήσεις που έχουν γίνει, η Rimac θα αγοράσει το 55% της εταιρείας, ενώ η Porsche το υπόλοιπο 45%. Μένει να δούμε στο “προσεχές” μέλλον, αφότου ολοκληρωθεί η αγορά της Bugatti από τους δύο νέους της ιδιοκτήτες, τι κατεύθυνση θα ακολουθήσει το συγκεκριμένο brand.