Live η Κίνηση στους δρόμους

Το δυνατότερο Mazda MX-5 θα έχει 158 ίππους

Το καινούριο το ΜΧ-5 το είδες. Η Mazda (η οποία ετοιμάζεται να ξανακάνει εισαγωγές στην Ελλάδα, στις αρχές του 2016) παρά την τεράστια πίεση των fan της να παρουσιάσει μια έκδοση του δημοφιλέστερου roadster του πλανήτη με περισσότερη δύναμη απ’ ότι έχουμε συνηθίσει, δεν… χαμπαριάζει.
Για την ακρίβεια, η Mazda επιμένει στη “low power, high fun” προσέγγιση του αυτοκινήτου, χωρίς να υπάρχει καν σκέψη για μια Mazdaspeed, MPS (λέω εγώ τώρα) έκδοση. Ο programme manager της Mazda για το ΜΧ-5, Nobuhiro Yamamoto, λέει ότι η κορυφαία έκδοση του roadster θα φοράει έναν 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 158 ίππων, πλην του 1,5λιτρου με τους 129 ίππους που ξέραμε τώρα ότι θα “φοράει”.
Ούτως ή άλλως, στη Mazda θεωρούν, όπως είπε και ο Yamamoto, ότι μια ισχυρότερη έκδοση του ΜΧ-5 θα έχανε τον αυθεντικό χαρακτήρα του, που είναι εστιασμένος στο χαμηλό βάρος, τη μικρή δύναμη, τη χαμηλή τιμή και τον fun-to-drive με απόλυτη φιλικότητα χαρακτήρα του. Ο ίδιος λέει ότι μια ισχυρότερη και γρηγορότερη έκδοση του ΜΧ-5, θα έπρεπε απαραίτητα να είναι ακριβότερη στην τιμή και πιθανότατα να “φοράει” turbo, κάτι που θα αλλοίωνε τον χαρακτήρα του.
Πάντως, εμείς ξέρουμε καλά ότι στο Ναγκασάκι έχουν δοκιμάσει πολύ καιρό πριν αυτή τη “συνταγή” ενός γρήγορου ΜΧ-5, “φορώντας” πειραματικά (στην προηγούμενη γενιά) το μοτέρ που φόραγε το Mazda 3 και 6 MPS και, σε άλλη περίπτωση, ρότορα. Και στις δύο περιπτώσεις, μας είπαν οι άνθρωποι της Mazda, “το αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό, καθώς το αυτοκίνητο έχανε τον fun to drive χαρακτήρα του”.

Αν εσύ θες και καλά ένα ΜΧ-5 και δεν σου φτάνουν τα άλογα, υπάρχουν και οι tuners. Κάπως πρέπει να ζήσουν και αυτοί…