Η Honda, έχει να υπερηφανεύεται ότι δημιούργησε το πρώτο παγκοσμίως sedan όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής που φιλοξενεί ολόκληρη τη συστοιχία κυψελών καυσίμου και το σύστημα κίνησης στο χώρο που συνήθως προορίζεται για τον κινητήρα και το κιβώτιο. Έτσι λοιπόν, ως πρωτοπόρος στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου δεν θα μπορούσε να αφήσει “αναπάντητη” την… πρόκληση της Toyota, η οποία παρουσίασε το Mirai. Στο 44ο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκυο, παρουσίασε την επόμενη γενιά του Honda Clarity Fuel Cell. Η οποία, όπως θα βλέπεις στις φωτογραφίες, πρωτοπορεί, υπό την έννοια ότι δεν είναι πανάσχημο, όπως ο ανταγωνιστής του.
Ενσωματώνοντας τις πιο προηγμένες τεχνολογίες Honda, το Clarity Fuel Cell είναι το Το Clarity Fuel Cell θα διατίθεται στην Ιαπωνική αγορά από τις αρχές του 2016. Η παρουσίαση του στην ευρωπαϊκή αγορά θα γίνει μέσα στο 2016.
H χωροταξία
Η χωροταξία του Clarity Fuel Cell είναι εμπνευσμένη από την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της Honda ‘man maximum, machine minimum’. Ελαχιστοποιώντας το χώρο που καταλαμβάνει το σύστημα κίνησης, η Honda κατάφερε να πετύχει υψηλά επίπεδα ευρυχωρίας για να μπορούν πέντε ενήλικες να ταξιδεύουν με την άνεση που συναντάμε σε ένα sedan όχημα με συμβατικό κινητήρα. Το μέγεθος της συστοιχίας κυψελών καυσίμου και του συστήματος παραγωγής ενέργειας έχει μειωθεί χάρη στις προηγμένες τεχνολογίες της Honda και είναι παρόμοιο με ενός κινητήρα V6.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του κινητήρα κυψελών καυσίμου, οι προηγμένες τεχνολογίες της Honda έχουν διασφαλίσει παγκοσμίως κορυφαία απόδοση των κυψελών καυσίμου. Η πρωτότυποι διαχωριστές κυματοειδούς ροής καναλιών της Honda είναι πιο προηγμένοι από ποτέ, ενώ οι κυψέλες έχουν τώρα υψηλότερη απόδοση και πιο λεπτό σχήμα χάρη στη μείωση του πάχους κάθε κυψέλης κατά 1mm (20%). Όλες αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις κάνουν την κυψέλη καυσίμου 33% πιο συμπαγή από την αντίστοιχη του πρώτου FCX Clarity. Η βελτίωση είναι άκρως εντυπωσιακή και έχει επιτευχθεί παράλληλα με μία αύξηση της μέγιστης ισχύος του ηλεκτροκινητήρα στα 130 kW (177ps) και μία πυκνότητα ισχύος αυξημένη κατά 60% στα 3,1 kW/L.
Η Honda εκτιμά ότι η εξέλιξη ενός συμπαγούς συστήματος κίνησης κυψελών καυσίμου που θα χρησιμοποιείται σε μία ολοκληρωμένη γκάμα οχημάτων θα βοηθήσει στην ευρεία εξάπλωση των οχημάτων κυψελών καυσίμου.
Η άνεσηΤο Clarity Fuel Cell εφοδιάζεται με ένα ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης ικανό να αποθηκεύει αέριο υδρογόνο στα 70 MPa, αυξάνοντας τη μάζα του υδρογόνου που μπορεί να αποθηκευτεί και επεκτείνοντας την αυτονομία του οχήματος. Σε συνδυασμό με το αποδοτικό σύστημα κίνησης και τη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, το Clarity Fuel Cell πετυχαίνει την καλύτερη αυτονομία στην κατηγορία οχημάτων κυψελών καυσίμου με πάνω από 700 km.
Επιπλέον, η διαδικασία ανεφοδιασμού του ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης γίνεται γρήγορα και απαιτεί περίπου τρία λεπτά στα 70 MPa και σε θερμοκρασία 20oC. Αυτά και άλλα πλεονεκτήματα χαρίζουν στο Clarity Fuel Cell το επίπεδο πρακτικότητας και άνεσης που έχουν συνηθίσει οι πελάτες με τα παραδοσιακά οχήματα βενζίνης και diesel.
Οδηγική εμπειρία
Σχεδιασμένος για να αξιοποιεί την υψηλή απόδοση της συστοιχίας κυψελών καυσίμου της Honda που υποστηρίζεται από την μπαταρία ιόντων λιθίου, ο πολύ αποδοτικός ηλεκτροκινητήρας προσφέρει άμεση και δυνατή επιτάχυνση. Λόγω της συνεχώς αυξανόμενης ροπής από τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 130 kW (177 PS) που δεν απαιτεί κιβώτιο μετάδοσης, το Clarity Fuel Cell πετυχαίνει ομαλή επιτάχυνση σε οποιαδήποτε σημείο της κλίμακας, από τη μηδενική μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα.
Η άμεση απόκριση, η συναρπαστική οδήγηση και η αθόρυβη καμπίνα δημιουργούν έναν ελκυστικό συνδυασμό. Το Clarity Fuel Cell προσφέρει δύο προγράμματα οδήγησης: το ‘Normal’ mode προσφέρει μία ισορροπία μεταξύ οικονομίας καυσίμου και οδηγικών επιδόσεων, ενώ το ‘Sport’ δίνει προτεραιότητα στην ταχύτερη απόκριση του γκαζιού.
Σχεδίαση
Το εξωτερικό του Clarity Fuel Cell διαθέτει μία επιβλητική παρουσία στο δρόμο, διατηρώντας παράλληλα ένα ισχυρό, αεροδυναμικό προφίλ. Κομψοί προβολείς πλήρους λειτουργικότητας LED και 18-άρες ζάντες αλουμινίου με αεροδυναμική και ελκυστική σχεδίαση ολοκληρώνουν την εμφάνιση.
Το προηγμένο εσωτερικό του Clarity Fuel Cell αποπνέει μία διάχυτη αίσθηση φινέτσας και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στον οδηγό ένα ξεκούραστο και άνετο περιβάλλον. Η προηγμένη διεπαφή οδηγού χρησιμοποιεί τις σχεδιαστικές αρχές της Honda, ‘άμεση αναγνώριση’ και ‘διαισθητικός έλεγχος’. Απλό και εξαιρετικά ευρύχωρο, το εσωτερικό είναι ντυμένο με premium, φιλικά προς το χρήστη υλικά που κάνουν την οδήγηση μία πολυαναμενόμενη και απολαυστική εμπειρία.
Honda Clarity στην Ευρώπη και συμμετοχή στο HyFIVE project
Η Honda προγραμματίζει να παρουσιάσει το Clarity Fuel Cell σε περιορισμένο αριθμό Ευρωπαϊκών αγορών το 2016. Η Honda είναι μία από τις πέντε αυτοκινητοβιομηχανίες που απαρτίζουν το κονσόρτσιουμ HyFive, συνεισφέροντας στη δημιουργία ενός ισχυρού Ευρωπαϊκού στόλου 110 οχημάτων για την προβολή και προώθηση της εξέλιξης, χρήσης και βιωσιμότητας της νέας τεχνολογίας.
Στη Βρετανία, η Honda συνεργάζεται με προμηθευτές για να ενθαρρύνει την τοπική παραγωγή και κατανάλωση ενέργειας εγκαθιστώντας ένα σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου που λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια στις εγκαταστάσεις της UK Manufacturing της Honda στο Swindon. Ο σταθμός αυτός είναι ανοιχτός στο κοινόκαι μπορεί να ανεφοδιάσει οποιοδήποτε όχημα κυψελών καυσίμου.
Τεχνικές Προδιαγραφές Οχήματος Κυψελών Καυσίμου
Μήκος (mm) 4.895
Πλάτος (mm) 1.875
Ύψος (mm) 1.475
Επιβάτες 5
Αυτονομία ανά γεμάτο ρεζερβουάρ (km) Πάνω από 7001
Χρόνος ανεφοδιασμού Περίπου 3 λεπτά
Μέγιστη απόδοση κυψελών καυσίμου (kW) Πάνω από 100
Πυκνότητα ισχύος κυψέλης καυσίμου (kW/L) 3,1
Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα (kW) 130
Μέγιστη πίεση ρεζερβουάρ υδρογόνου (MPa) 70
Μέθοδος αποθήκευσης ενέργειας Μπαταρία ιόντων λιθίου1 Τιμή αναφοράς όπως μετρήθηκε από τη Honda σύμφωνα με τη μέθοδο JC08. Το όχημα ανεφοδιάστηκε σύμφωνα με το πρότυπο SAE J2601 σε σταθμό ανεφοδιασμού με πίεση 70 MPa