Live η Κίνηση στους δρόμους

Με δίλιτρο turbo μπόξερ 300 ίππων η Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster: Το νέο roadster της Porsche με τον κινητήρα στο κέντρο και τους τετρακύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους boxer των 2.0 και 2.5 λίτρων.

Είκοσι χρόνια μετά το ντεμπούτο της πρώτης Boxster, η Porsche παρουσιάζει τις νέες εκδόσεις αυτών των roadster με τον κινητήρα να είναι τοποθετημένος πάντα στο κέντρο. Τα μοντέλα της νέας γενιάς ονομάζονται 718 Boxster και 718 Boxster S.

     Αυξημένη ισχύς κατά 35 ίππους – 14% μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου

Τα διθέσια αυτοκίνητα είναι πλέον πιο ισχυρά, αλλά και πιο οικονομικά στην κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα αποτελούν και ένα «φόρο τιμής» στους τετρακύλινδρους κινητήρες μπόξερ που χρησιμοποιήθηκαν στην Porsche 718 ένα αυτοκίνητο που διακρίθηκε στους αγώνες τη δεκαετία του ’60. 

Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό της νέας σειράς μοντέλων είναι ο νέος τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας μπόξερ.

Η 718 Boxster αποδίδει 300 ίππους με χωρητικότητα 2 λίτρων, ενώ η 718 Boxster S αποδίδει 350 ίππους με χωρητικότητα 2,5 λίτρων.

Στο μοντέλο S, η Porsche χρησιμοποιεί και έναν υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου. Αυτό που εντυπωσιάζει στα νέα μοντέλα είναι η σημαντική αύξηση ισχύος (κατά 35 ίππους) σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα Boxster, αλλά και η αποδοτικότητα των νέων υπετροφοδοτούμενων κινητήρων.

Η βελτίωση στην οικονομία καυσίμου των νέων 718 Boxster αγγίζει το ποσοστό του 14%.

Με το λανσάρισμα της νέας γενιάς της Boxster 718, η Porsche υλοποιεί και πάλι τη φιλοσοφία του σπορ αυτοκινήτου με τετρακύλινδρο κινητήρα. Ο δίλιτρος κινητήρας της 718 Boxster έχει μέγιστη ροπή 380 Nm (αυξημένη κατά 100 Nm), και η ροπή αυτή είναι διαθέσιμη από τις 1.950 έως τις 4.500 σ.α.λ. Η ροπή του κινητήρα 2,5 λίτρων της 718 Boxster S αγγίζει τα 420 Nm (αυξημένη κατά 60 Nm), από τις 1.900 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Έτσι, τα νέα μοντέλα 718 Boxster έχουν ακόμα καλύτερη επιτάχυνση. Η 718 Boxster – με το κιβώτιο PDK και το πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono – επιταχύνεται από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα (0,8 δευτερόλεπτα ταχύτερα). Η 718 Boxster S με τον ίδιο εξοπλισμό ολοκληρώνει την ίδια επιτάχυνση σε 4,2 δευτερόλεπτα (0,6 δευτερόλεπτα ταχύτερα). Η τελική ταχύτητα της Boxster S είναι 275 χλμ./ώρα, ενώ η 718 Boxster S έχει τελική ταχύτητα 285 χλμ./ώρα.

Με την υπερτροφοδότηση στους κινητήρες της Porsche, οι οδηγικές επιδόσεις αναβαθμίζονται, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται η οικονομία καυσίμου. Στην 718 Boxster, ο τετρακύλινδρος κινητήρας με το κιβώτιο PDK πετυχαίνει τιμή κατανάλωσης κατά NEDC που δεν υπερβαίνει τα 6,9 λ./χλμ. (μειωμένη κατά 1,0 λ./100 χλμ.).  Στην 718 Boxster S, ο κινητήρας μπόξερ των 2,5 λίτρων με το κιβώτιο PDK καταναλώνει μόλις 7,3 λ./100 χλμ. (0,9 λ./100 χλμ. λιγότερο).

Τα μοντέλα 718 διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Το κιβώτιο ταχυτήτων Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) διατίθεται προαιρετικά.

Νέος σχεδιασμός που τονίζει το εντονότερο προφίλ

Τα μοντέλα 718 ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά. Το εμπρός τμήμα του νέου roadster έχει μια πολύ πιο έντονα «σμιλευμένη» φόρμα. Οι πολύ μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα μπροστά είναι το χαρακτηριστικό που δηλώνει την ύπαρξη των νέων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Η εικόνα της 718 Boxster από επρός, ολοκληρώνεται με τους νέους προβολείς bi-xenon που διαθέτουν ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED.

Οι προβολείς LED με φώτα ημέρας τεσσάρων σημείων αποτελούν μέρος του νέου προαιρετικού εξοπλισμού.

Κοιτώντας τα από το πλάι, τα νέα μοντέλα ξεχωρίζουν με τα νέα, ανεξάρτητα σχεδιασμένα φτερά και τα πλευρικά μαρσπιέ τους. Οι πόρτες πλέον είναι σχεδιασμένες χωρίς καλύμματα εσοχής στις χειρολαβές. Οι νέοι τροχοί 19 ιντσών περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό της 718 Boxster S, ενώ προαιρετικά διατίθενται και τροχοί 20 ιντσών.

Το επίσης νέο πίσω τμήμα της 718 Boxster έχει πολύ φαρδύτερη εμφάνιση, κυρίως λόγω της τονισμένης λωρίδας με ενσωματωμένο το λογότυπο Porsche ανάμεσα στα πίσω φώτα, τα οποία ξεχωρίζουν με την τρισδιάστατη τεχνολογία LED και τα stop τεσσάρων σημείων που διαθέτουν.

Πιο σπορ ρύθμιση της ανάρτησης για μεγαλύτερη ευελιξία

Σε ό,τι αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, το νέο roadster ακολουθεί τα βήματα της πρώτης 718. Η εντελώς νέα ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει τις επιδόσεις στις στροφές και τη γρήγορη οδήγηση σε επαρχιακούς δρόνους ενώ το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να είναι δέκα φορές πιο άμεσο.

Έτσι, η 718 Boxster αποκτά ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και ο έλεγχός της με το τιμόνι γίνεται ευκολότερος, τόσο στην αγωνιστική πίστα, όσο και στην καθημερινή οδήγηση.

Μείον 10 και μείον 20: Ανάρτηση PASM

Προαιρετικά διατίθεται η ανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management), με την οποία το αμάξωμα χαμηλώνει κατά δέκα χιλιοστά. Για πρώτη φορά, η σπορ ανάρτηση PASM που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 20 χιλιοστά διατίθεται προαιρετικά για την 718 Boxster S.

Η ενεργή αυτή ανάρτηση, ο οποία επίσης είναι ρυθμισμένη διαφορετικά, προσφέρει έναν ακόμα καλύτερο συνδυασμό μεταξύ άνεσης στις μεγάλες αποστάσεις και σκληρότητας για σπορ οδήγηση.

Πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono για δυναμική οδήγηση

Όπως και στην 911, το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono διαθέτει πλέον, εκτός από τα τρία προγράμματα Normal, Sport και Sport Plus, το πρόγραμμα ξεχωριστών επιμέρους ρυθμίσεων Individual. Στα μοντέλα με το κιβώτιο PDK έχει προστεθεί ο διακόπτης Sport Response. Εμπνευσμένο από τους αγώνες αυτοκινήτου, το μπουτόν αυτό επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώνει το βαθμό απόκρισης του κινητήρα και του κιβωτίου PDK, έτσι ώστε να είναι πολύ άμεσος.

Εσωτερικό με το νέο Σύστημα Διαχείρισης Επικοινωνιών PCM στο βασικό εξοπλισμό

Στο εσωτερικό της 718 Boxster, τον οδηγό υποδέχεται το γνώριμο περιβάλλον Porsche, το οποίο πλέον είναι αναβαθμισμένο με νέα στοιχεία, όπως ο πίνακας οργάνων. Ένα καθοριστικής σημασίας στοιχείο στη νέα διάταξη του εσωτερικού είναι το Σύστημα Διαχείρισης Επικοινωνιών (PCM) με προεγκατάσταση για κινητό τηλέφωνο, υποδοχές για μονάδες ήχου και το πακέτο Sound Package Plus με ισχύ 110 W. Το σύστημα PCM μπορεί να αναβαθμιστεί με προαιρετικές μονάδες, έτσι ώστε να προσαρμοστεί εκτενώς στις προσωπικές σας απαιτήσεις. Για παράδειγμα, προσφέρεται η μονάδα πλοήγησης με φωνητικό έλεγχο που διευκολύνει την εισαγωγή προορισμών. Επιπλέον, προσφέρεται η μονάδα Connect Plus που αποτελεί επέκταση της μονάδας πλοήγησης και προσφέρει εκτεταμένες υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.

718 Boxster: μεικτή κατανάλωση καυσίμου: 7,4-6,9 λ./100 χλμ. – αστικός κύκλος: 9,9-9,0 λ./100 χλμ. – υπεραστικός κύκλος: 6,0-5,7 λ./100 χλμ. Εκπομπές CO2: 168 – 158 γρ./χλμ., κατηγορία αποδοτικότητας (Γερμανία): E-D.

718 Boxster S: μεικτή κατανάλωση καυσίμου: 8,1-7,3 λ./100 χλμ. – αστικός κύκλος: 10,7-9,5 λ./100 χλμ. – υπεραστικός κύκλος: 6,5-9,0 λ./100 χλμ. Εκπομπές CO2: 184 – 167 γρ./χλμ., κατηγορία αποδοτικότητας (Γερμανία): F-E.

Η ιστορία της 718

Οι τετρακύλινδροι κινητήρες μπόξερ έχουν μακρά παράδοση στην Porsche – και έχουν σημειώσει απίστευτη επιτυχία. Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, η 718 – διάδοχος της θρυλικής Porsche 550 Spyder – ήταν το αυτοκίνητο όπου τοποθετήθηκε ο τετρακύλινδρος κινητήρας μπόξερ στην ισχυρότερη έκδοση της ιστορίας του. Είτε με τη συμμετοχή της στον 12ωρο αγώνα του Sebring το 1960, είτε αγωνιζόμενη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αναβάσεων που διήρκεσε από το 1958 έως το 1961, η Porsche 718 κυριάρχησε απέναντι στους πολλούς ανταγωνιστές της, χάρη στον αποδοτικό τετρακύλινδρο κινητήρα μπόξερ που “φορούσε”. Η 718 κατέλαβε την πρώτη θέση τρεις φορές από το 1959 έως το 1960 στο θρυλικό Targa Florio της Σικελίας. Στο Ράλι 24 Ωρών του Λε Μαν το 1958, η 718 RSΚ με τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 142 λίτρων κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία της.