Live η Κίνηση στους δρόμους

Έρχεται το Abarth 124 Coupe με 300 ίππους!

Εδώ και καιρό η ομάδα του TopSpeed.gr επιμένει ότι η FCA ετοιμάζει την coupe έκδοση του 124 Spider και, τώρα που το νέο συζητείται σε όλο τον πλανήτη, θα πρέπει να τηρήσουμε την “παράδοσή” μας και να έχουμε μια καλή πληροφορία από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού (ε, αφού από εκεί μας έρχονται, τι να κάνουμε;). Ε, αυτή τη φορά, τα νέα που έχουμε, είναι μάλλον συγκλονιστικά

Σύμφωνα με τις πηγές του TopSpeed.gr, η FCA “τρέχει” την coupe έκδοση του 124, δοκιμάζοντας μια (limited edition;) extreme έκδοσή του, η οποία και θα αποτελέσει την κορυφή της γκάμας της Abarth, αλλά και τον προπομπό της δυναμικής επιστροφής της στον κόσμο των αγώνων. Μιλάμε για το Abarth 124 Coupe, με τον γνωστό 1.800άρη του group, tuned στους 300 ίππους.
Η ιδέα της Abarth έχει λίγο πολύ γίνει γνωστή εδώ και καιρό, απ’ όταν παρουσιάστηκε το πρωτότυπο Abarth 124 Rally, με τους Ιταλούς, πάντως, να λένε ανοιχτά πως θα επιστρέψουν στους αγώνες, αλλά να μην επιβεβαιώνουν ότι θα θα το κάνουν με την coupe έκδοση του 124.

Το “δυστύχημα” για την FCA ήταν ότι έχασε την ευκαιρία να εκμεταλλευθεί τα 40χρονα από την τελευταία νίκη του Abarth 124 Spider (Μόντε Κάρλο 1976), αλλά οι πηγές μας λένε πως η εντολή που έχει δοθεί είναι να “τρέξει” η “κλειστή” έκδοση του μοντέλου ώστε να είναι έτοιμη το αργότερο μέχρι το τέλος του 2017 και όχι το 2019, όπως αρχικά γνωρίζαμε. Προς τι αυτή η βιασύνη;

Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι η επιθυμία της Abarth είναι να κερδίσει το παλιό της prestige, επιστρέφοντας στον λασπωμένο κόσμο του WRC και πως ο μοναδικός τρόπος για να πάρει ομολογκασιόν είναι το “κλειστό” 124. 

Στα μηχανικά, η extreme έκδοση του Abarth 124 Coupe, θα χρησιμοποιεί τις λύσεις του Rally. Δηλαδή τον “bialbero” των 1,8 λίτρων, ο οποίος με διαφορετική χαρτογράφηση, αποδίδει 300 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. Η κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω (μόνο!) τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου σειριακού κιβωτίου.
Θα έχει γίνει εκταμένη χρήση ελαφρύτερων υλικών στο κόκπιτ και άλλα μέρη, με τον κινητήρα να μετακινείται ελαφρώς πιο πίσω σε σχέση με τον μπροστινό άξονα, ώστε ο πίσω (υπάρχει μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) να έχει καλύτερο traction.

Αν η Abarth τελικά φτιάξει ένα race spec coupe 124, για τους κοινούς θνητούς, φαίνεται ότι θα έρθει πιο κοντά στα λόγια του επικεφαλής της Abarth, ο οποίος έχει δηλώσει πως η εταιρεία θα αλλάξει άρδην προσανατολισμό προς το πιο σκληροπυρηνικό και προφανώς, θα κυνηγήσει μεγάλο κέρδος.
Ακόμα και αν σηκώσει πολύ την τιμή -που πιθανότατα θα το κάνει- θα εκμεταλλευθεί μια μεγάλη γκάμα ανταλλακτικών από τη Mopar και θα δημιουργήσει ένα νέο πεδίο δόξης λαμπρό, σε επίπεδο πωλήσεων – ειδικά στην αμερικανική αγορά.
Fiat Abarth 124 Coupe του 1973

Αν και παραμένει άγνωστο το ποιες λύσεις από το Rally θα χρησιμοποιηθούν τελικά σε αυτή την έκδοση του Coupe, με δεδομένο ότι η τιμή του θα είναι… εξωγήινη (ακούσαμε κάτι για περισσότερα από 100.000 ευρώ;)θα υπάρχουν και άλλες, πιο… ανθρώπινες εκδόσεις του 124 Coupe.

Αυτές, θα “φιλοξενούν” κάτω από το καπό τους τον γνωστό 1.400άρη της Fiat, με απόδοση 138, 160 και 178 ίππων. Εδώ, το ζήτημα της απόδοσης δεν έχει ξεκαθαρίσει, αλλά, με τη σκέψη ότι το 124 θα κάτσει εμπορικά απέναντι από το Toyobaru -και θα είναι περίπου 10% ακριβότερο από τη spider έκδοση– δεν αποκλείεται να είναι ελαφρώς ενισχυμένο.

Και κάτι τελευταίο: Η ιστορία θυμίζει λιγάκι αυτό που είχε κάνει η Abarth με το Fiat 124 Spider, στις αρχές του 1970, όταν έπρεπε να ομολογκάρει το 124 Rally για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (φωτό παρακάτω). Άρα, υπάρχει και η παράδοση. Και, η επιστροφή στις ρίζες, είναι κάτι που αρέσει. Θα πει το ναι ο Marchionne σε ένα τέτοιο μεγαλόπνοο σχέδιο; Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2019;
 

Tip: Την ίδια ώρα, στην Ιαπωνία, το κόλλημα συνεχίζεται: Η Mazdaδεν σκοπεύει να μας δώσει, ούτε ισχυρότερη, ούτε κλειστή έκδοση του ΜΧ-5…