Live η Κίνηση στους δρόμους

8 μετατροπές που κάνουν το αμάξι σου καγκούρικο

Έχεις ένα αυτοκίνητο. Και, ναι, θέλεις και εσύ να ξεχωρίζεις από το πλήθος. Ή, καλύτερα, θα ήθελες να έχεις ένα άλλο αυτοκίνητο, που να είναι τόσο καλό, ώστε να ξεχωρίζεις. Και, επειδή τα λεφτά για να αγοράσεις μια Pagani δεν βγαίνουν, σκέφτεσαι να το ρίξεις στις μετατροπές. Σου έχουμε κακά νέα: Η γραμμή που χωρίζει ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο από τη γελοιότητα, είναι πολύ λεπτή. Αν δεν ξέρεις τι κάνεις, καλύτερα να το αφήσεις έτσι. 

Υπάρχουν πολλοί, δεκάδες τρόποι για να ξεχωρίσεις με το αυτοκίνητό σου από το πλήθος, γελοιοποιώντας εαυτόν και τα άλλα άτυχα πλάσματα που θα είναι μέσα σε αυτό. Αλλά, η γελοιοποίηση, δεν είναι το χειρότερο. Το χειρότερο είναι ότι αυτή η καγκουριά, μπορεί να σου κοστίσει για να την δημιουργήσεις (έργο τέχνης γαρ) και να σου κοστίσει και σε κλήση, ας πούμε, της Τροχαίας. Ή, το ακόμα χειρότερο, είναι ότι μπορεί η χαζή καγκουριά σου να προκαλέσει κάποιο ατύχημα. Να σκοτώσει ανθρώπους, ας πούμε. 

8. Φώτα Χenon



Όλοι θέλουμε να βλέπουμε καλύτερα τη νύχτα. Αλλά, ας αρχίσουμε από τα βασικά. Να βλέπουμε όλοι. Η τελευταία “μόδα” θέλει πολλοί να αγοράζουν λάμπες του εμπορίου με μπλε χρωματισμό, ή να αντικαθιστούν τις λάμπες των φαναριών τους με “xenon”, πολύ ισχυρότερες, χωρίς τους απαραίτητους καθρέφτες στο φανάρι. Το αποτέλεσμα είναι να φέγγουν όπως να ναι, ό,τι να ναι. Ο κάγκουρας/ήρωας οδηγός νομίζει ότι έχει κι αυτός Xenon, αλλά το μόνο που καταφέρνει, είναι να τυφλώνει τους απέναντι, ή όποιους έχουν την ατυχία να είναι μπροστά τους και νομίζουν ότι προσγειώθηκε εξωγήινο σκάφος. Παρά το βρίσιμο που ακούν, επιμένουν να τα χρησιμοποιούν, επειδή ο μπαρμπα-Μήτσος που τα τοποθέτησε, προφανώς ξέρει καλύτερα από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου τους που ξοδεύει χρόνια για να εξελίξει τα φώτα κάθε μοντέλου.

SOS: Αν είσαι ανίατη περίπτωση, βγάλε τα “xenon” και ξαναβάλε τα μπλε/ροζ/κόκκινα λαμπάκια  στα πιτσιλιστίρια. Κι έτσι, μοιάζει με διαστημόπλοιο τη νύχτα, αλλά δεν ενοχλεί.

7. Bodykits/αεροτομές

Υπάρχουν tuners, οι οποίοι εξελίσσουν bodykits και αεροδυναμικά βοηθήματα για συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων, όχι μόνο για αισθητικούς λόγους. Η αεροδυναμική, είναι επιστήμη. Και, ναι, ένα τόσο δα μικρό αεροδυναμικό βοήθημα, μπορεί να αλλάξει δραματικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αν είναι όμως μελετημένο. Εάν βάλεις ένα bodykit από πολυεστέρα… απλά δεν θα σχολιάσουμε. Αν βάλεις μια αεροτομή χωρίς να είσαι σίγουρος ότι όντως σου κάνει, μπορεί σε ένα φάσμα ταχυτήτων απλά να μειώνεις την πρόσφυση (για παράδειγμα, ανασηκώνοντας το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου σου) ή απλά να το ταλαιπωρείς, αυξάνοντας την αεροδυναμική αντίσταση. 

SOS: Αν ψάχνεσαι για πολυεστερικό bodykit, υπάρχουν πολλά από το Πατρινό Καρναβάλι. Όλο και κάποιο θα βρεις σε τιμή ευκαιρίας. Και θα ξεχωρίζεις, πραγματικά. 

6. Fart cans

“Δεν το κατάλαβα δηλαδή; Γιατί αυτός με την Μ3 να ξεσηκώνει τον κόσμο και εμένα να μην ακούγεται τίποτα”; Η απόλυτη επιλογή είναι να βάλεις ελευθέρας εξάτμιση στο παντοδύναμο τέρας το 120 ίππων. Οι τροχονόμοι σε περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες, οι κάτοικοι των πολυκατοικιών με τις παντόφλες ανά χείρας και, στην πράξη, πιθανότατα να μην κέρδισες ούτε μισό ίππο. 

SOS: Στην Ελλάδα, είναι πολύ συνηθισμένο στα δίτροχα. Αν δεν σε ξυπνήσει μια καλοκαιρινή νύχτα ένα παπάκι με Sebring, δεν είσαι στην Ελλάδα. 

SOS2: Να ξέρεις ότι στα κορίτσια φαίνεται τρομερά αστείο ότι “αυτό το αμάξι κάνει τόσο θόρυβο και σχεδόν μένει στο ίδιο σημείο”.

5. Ηχοσύστημα

Υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται επαγγελματικά με τον ήχο στο αυτοκίνητο. Κατεβαίνουν σε διαγωνισμούς, έχουν μεράκι, φτιάχνουν κατασκευές ολόκληρες για shows. Αυτούς, τους καταλαβαίνεις, γιατί έχουν την (καλώς εννοούμενη) “αρρώστια”. Αλλά, πραγματικά: Ποιος είναι ο λόγος να βάλεις subwoofers και ηχεία 150 τρισεκατομμυρίων Watt στο αυτοκίνητό σου και να έρθεις κάτω από το σπίτι μου να παίζεις Κιάμο; Ή οποιοδήποτε ξένο; Γιατί να πρέπει να τρέχω να πιάσω τα βάζα που πέφτουν, το σκυλί που ουρλιάζει, το μωρό που κλαίει, την πεθερά που γκρινιάζει, τα τζάμια που τρίζουν, το ποτήρι με το νερό που φεύγει, το αυτοκίνητό μου που χτυπάει ο συναγερμός του; Εκτός αυτών, ξέρεις ότι σε ένα τρακάρισμα τα ηχεία που έχεις “φυτέψει” με (τι άλλο) πολυεστερικές κατασκευές γύρω γύρω στο σαλόνι του αυτοκινήτου σου θα έρθουν πάνω σου; Και τότε, δεν θα κάνει “μπουμ” το μπάσο, αλλά “μπαμ” το κεφαλάκι.

SOS: Στα μπουζούκια, ραίνουν τους τραγουδιστές με λέλουδα. Τα τελευταία χρόνια, κάποιοι κάτοικοι πολυκατοικιών έχουν αρχίσει να ραίνουν τους ενοχλητικούς με τα μπάσα στα ξημερώματα με αυγά, ντομάτες και άλλα ζαρζαβατικά. Γι’ αυτό, κράτα τα παράθυρά σου κλειστά. 

4. Αυτοκόλλητα

Αν έχεις BMW, ό,τι και αν είναι αυτή, επιβάλλεται να βάλεις το σηματάκι ///Μ. Επειδή οι γνώστες δεν θα καταλάβουμε αν είναι Μ3, ή 316. Ή, θα βάλεις ένα γιγαντιαίο αυτοκόλλητο στο πίσω παρμπρίζ (πόσο 90s;). Ή, ακόμα καλύτερα θα “ντύσεις” όλο το καπό, όλη την οροφή, ή συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινήτου σου με “carbon”. Φυσικά, όταν αρχίσει να ξεφλουδίζει (γιατί θα γίνει και αυτό) θα γελάνε μέχρι και οι βαλβίδες από τα ελαστικά σου. 

SOS: Αυτοκόλλητο από τη Λεβεντογέννα Κρήτη για να ξέρουν οι άλλοι ότι θα παίξει βεντέτα αν σε πειράξουν. Ή, καλύτερα, αυτοκίνητο για “μωρό στο αυτοκίνητο”, ώστε, όταν παραβιάσεις το STOP, ο άλλος να σε δει και να πει “α, εντάξει, δικαιολογείται ο άνθρωπος”.

3. Βαμμένες δαγκάνες φρένων

Πάντα ήθελες να φορέσεις Brembo στο αυτοκίνητό σου. Ναι, ποιος δεν θα ήθελε; Έλα όμως που είναι ακριβές; Και, αντί να δώσεις έναν σκασμό λεφτά να αλλάξεις φρένα, λες, δεν τα βάφω; Με κόκκινο αστραφτερό, επειδή η απομίμηση είναι πάντα καλύτερη από το αυθεντικό. 

SOS: Οι καλύτεροι είναι αυτοί που έχουν ταμπούρα πίσω και βάζουν ψεύτικους δίσκους, για να φαίνεται ότι έχουν δισκόφρενα. Κλάμα. 



2. Camper/χαμήλωμα/dragster look

Το να αλλάξεις τη γωνία camper των τροχών του αυτοκινήτου σου για “να φαίνεται πιο ωραίο”, είναι απλά εγκληματικό. Γιατί η επαφή του ελαστικού σου με το οδόστρωμα ελαχιστοποιείται. Από την άλλη, πολλοί κάνουν το έγκλημα να χαμηλώνουν τα αυτοκίνητά τους όπως να ναι. Ναι, υπάρχουν αμορτισέρ και ελατήρια που μπορούν πραγματικά να ρίξουν το ύψος και να βελτιώσουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σου. Όμως, χρειάζεται μελέτη. Σου κάνουν; Κάνουν για το αυτοκίνητό σου; Για το οδηγικό σου στυλ; Για τους δρόμους που κινείσαι; 

Αν, για παράδειγμα, η διαδρομή σου έχει ελάχιστη διαδρομή, στους φοβερούς δρόμους που έχουν παραδώσει στην κυκλοφορία οι κυβερνήσεις μας, είτε θα μετράς πλευρά, είτε θα μετράς ζημιές, είτε απλά θα χάνεις πρόσφυση σε κάθε “χάσιμο” ή λακούβα του (είπαμε, φοβερού) δρόμου. 

Άλλη “μόδα”, είναι το dragster look. Δηλαδή, χαμηλώνεις το εμπρός μέρος και ψηλώνεις όσο πάει το πίσω. Δεν χρειάζεται να είσαι επιστήμονας για να καταλάβεις ότι αλλάζει δραματικά η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σου. Προς το χειρότερο. Πολύ χειρότερο. 

1.Αποστάτες

Οι αποστάτες τροχών είναι κάτι που χρησιμοποιείται ευρέως για αισθητικούς κυρίους λόγους και, από κάποιους για να φαρδύνει το μετατρόχιο του αυτοκινήτου, άρα και να πατάει καλύτερα. Είναι όμως έτσι; Βάζεις ένα “ξένο σώμα” στους τροχούς σου και δεν φοβάσαι την επικίνδυνότητά του; Είσαι σίγουρος ότι το τιμόνι σου δεν θα χάσει ένα ποσοστό της αμεσότητά ς του; Ότι δεν θα “ψαρεύει” σε επιταχύνσεις και φρεναρίσματα; Ότι δεν θα ταλαιπωρήσει και φθείρεις τα ρουλεμαν των τροχων και όλους τους ελαστικούς συνδέσμους της ανάρτησής σους;