Τριαντατέσσερα χρόνια στην αγορά, δεν είναι λίγα για ένα brand name. Μια γενιά όμως, η τωρινή, είναι αρκετή για να ανατρέψει ό,τι μπορεί να σου έφερνε στο νου η λέξη “Micra“. H Nissan, με μια μονοκοντυλιά έσβησε ό,τι συμβόλιζε το Micra και… γράφει ιστορία.
Η πρώτη μου επαφή με το καινούριο Micra με κάνει να βιώσω το ίδιο συναίσθημα που βίωσαν όλοι όσοι το πρωτογνώρισαν: Έκπληξη! Το μικρό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας, στην πέμπτη γενιά του, δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες. Σε τίποτα, αν εξαιρέσει κανείς το όνομα.
Πρώτα- πρώτα, είναι η σχεδίαση. Οι σχεδιαστές της Nissan άφησαν πίσω τους την “κοριτσίστικη” λογική, τη συντηρητική γραμμή και “επένδυσαν” σε μια πιο σύγχρονη εικόνα, με έντονες ακμές, πιο σπορ, πιο δυναμική. Έτσι, αισθητικά, το νέο Micra δεν είναι μόνο “φρέσκο” και μοντέρνο, αλλά και αρκετά επιθετικό. Τα νεύρα στο καπό, η δυναμική μάσκα, η αεροδυναμική εμφάνιση, οι γωνίες σε κάθε μέρος, δίνουν το νεανικό αυτό αποτέλεσμα. Το οποίο είναι ένα αμάξωμα με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,29, συνολικό πλάτος 1,743 μ., ύψος 1,455 μ. Το (αποκλειστικά πεντάθυρο με τις κρυμμένες χειρολαβές) αμάξωμα είναι 17,4 εκ. μακρύτερο από την προηγούμενη γενικά, φτάνοντας συνολικά τα 3,99 μ.
Το ίδιο σκηνικό και στο εσωτερικό, όπου η εικόνα παραπέμπει σε premium μοντέλο. Μαλακά πλαστικά, χυτές γραμμές, λεπτομέρειες και επενδύσεις δέρματος που προκαλούν… ευχαρίστηση να τα αγγίζεις, διχρωμία σε πορτοκαλί και μαύρο σε όλο το εσωτερικό, συγκροτούν μια εικόνα ενός σύγχρονου, νεανικού , ποιοτικού αυτοκινήτου πόλης. Στη μέση του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη 7 ιντσών με το Nissan Connect, η οποία πλαισιώνεται από λίγα και εύχρηστα κουμπιά.
Λεπτομέρεια: Στο βάθος της φωτό, διακρίνεται ένα λευκό Sunny N14 να πλησιάζει. Το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά Sunny που κινούνται ακόμα, αποτελεί “διαφήμιση” για την αξιοπιστία των μοντέλων της Nissan
Στον εξοπλισμό, η Nissan πραγματικά… ξέφυγε, υιοθετώντας λύσεις από μοντέλα μεγαλύτερων και ακριβότερων κατηγοριών. Και εδώ, δεν είναι έκπληξη, αλλά… επανάσταση. Από κει και πέρα, υπάρχουν, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, όλα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας –πολύ καλό το Intelligent Lane Intervention (Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας), αλλά και το Intelligent Around View Monitor (Έξυπνη Πανοραμική Θέαση), που έγινε γνωστό από τα crossovers της Nissan και τώρα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά και στο νέο Micra–, καθώς και δυνατότητες διασύνδεσης με smartphone. Και φυσικά, δεν μπορείς να μην… παρατηρήσεις το κορυφαίο ηχοσύστημα Bose, με την άριστη ποιότητα ήχου, που συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Πολύ μεγαλύτερων κατηγορίων. Πολύ- πολύ.
Παρά τις δυναμικές αναλογίες και τις τεράστιες αλλαγές σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, το Micra δεν έχει χάσει ούτε στο ελάχιστο το ατού της πρακτικότητας που πάντα είχε. Με συνολικό μήκος κάτω από τα 4 μέτρα, παραμένει ευέλικτο στο χαώδες σκηνικό της πόλης.
Στην αποφυγή του άγχους της πόλης συντελεί και το εσωτερικό, το οποίο πέρα από τις premium λεπτομέρειες, κάνει τη διαδρομή απολαυστική για οδηγό και επιβάτες, λόγω της ευταξίας, των δεκάδων θηκών για μικροπράγματα, των διαθέσιμων χώρων, ακόμα και στον χώρο αποσκευών των 300 λίτρων.
Πώς πάει
Αν η εμφάνιση και ο εξοπλισμός του Micra αποτελούν έκπληξη, τότε η συμπεριφορά του στο δρόμο, είναι… αποκαλύψη. Η ποιότητα κύλισης συμβαδίζει με την εικόνα του εσωτερικού που παραπέμπει σε premium μοντέλο με το μικρό Nissan να είναι πολύ άνετο, ήσυχο και ευέλικτο ταυτόχρονα.
Ακόμα και με τις 17άρες ζάντες, το μικρό της Nissan δεν δείχνει να κάνει καμία παραχώρηση στην άνεση των επιβατών. Οι αναρτήσεις κάνουν άριστη δουλειά στην απορρόφηση των κραδασμών, ενώ η ηχομόνωση είναι πολύ καλή.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φοράει τον 1.500άρη diesel με τους 90 ίππους, που συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο πεντάρι κιβώτιο. Ο κινητήρας είναι πολιτισμένος, αλλά και… ο ορισμός του αποδοτικού. Χωρίς το τραχύ ηχόχρωμα του diesel, είναι αθόρυβος, ελαστικός και έχει απόθεμα ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών, από ιδιαίτερα χαμηλά. Το δε κιβώτιο έχει σωστή κλιμάκωση και πολύ καλή αίσθηση.
Στο δρόμο, οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές (0-100 σε 11,9 δεύτερα, τελική 179 χλμ./ώρα) και, όταν πιεστεί, δείχνει τους δεσμούς που έχει με το Renault Clio -μιας και κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο, στο Fins, στη Γαλλία- αλλά και με το best seller της Nissan, το Qashqai, από το οποίο “δανείζεται” το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση. Έτσι, με τη βοήθεια και των ηλεκτρονικών, το Micra παραμένει ουδέτερο, αποφεύγοντας τις άτσαλες και απότομες αντιδράσεις, ενώ και οι κλίσεις που παίρνει είναι λογικές και δεν τρομάζουν. Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, ενώ είναι ελαφρύ και άνετο στις χαμηλές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.
Φυσικά, το ζητούμενο για ένα αυτοκίνητο πόλης, πέρα από την ασφάλεια, την άνεση, τον εξοπλισμό και την ευελιξία που αναμφισβήτητα παρέχει αφειδώς το Micra, είναι και η οικονομία. Εδώ, το μοντέλο της Nissan έδωσε “ρέστα”, καθώς υπό τις συνθήκες έντονης πίεσης στη δοκιμή μας, η κατανάλωση δεν ανέβηκε πάνω από τα 5,9 lt/100 km. Ο 1.500άρης diesel αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικός και μπορεί να δώσει εύκολα ένα 5,1 lt/100 km σε συνθήκες πόλης, αλλά και να ταξιδέψει άνετα, γρήγορα και οικονομικότερα.
Εν κατακλείδι, το νέο Micra αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, όχι μόνο επειδή ομόρφυνε… επικίνδυνα μέσα και έξω, ούτε επειδή “φόρεσε” εξοπλισμό από μεγαλύτερα μοντέλα σε τιμή λίγο κάτω από τα 15.000 ευρώ, αλλά για μια πλειάδα ακόμα λόγων, που, για να τους αναφέρεις και μόνο, πρέπει να γράψεις άλλα τόσα…