Σίγουρα, η φετινή σεζον της F1 δεν είχε τα προβλέψιμα και, μερικές φορές, βαρετά στοιχεία της περυσινής. Το 2016, αν δεν βλέπαμε στις κατατακτήριες τα “ασημένια βέλη” στην κορυφή του grid, θα το θεωρούσαμε έκπληξη. Αλλά ακόμα και όταν δεν συνέβαινε αυτό, οι περισσότεροι ήμασταν σίγουροι πως εντός του αγώνα…του κάθε αγώνα, θα έβρισκαν τον δρόμο για την κορυφή του podium.
Γράφει ο Θωμάς Τριάντης
Ισως δεν το κατάφεραν σε κάθε περίπτωση, αλλά είχαμε συνηθίσει να είναι πάντα πρωταγωνιστές και να έχουν μιά συνέπεια και συνέχεια σε όσα έκαναν. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή στρατηγική που συνηθως εφαρμόζουν ώς ομάδα και εντός του αγώνα και με την αξιοπιστία που παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια έχουν δείξει, παραμένουν το απόλυτο φαβορί και φέτος.
Βέβαια, απο την αρχή της σεζόν, η Ferrari έδειξε έντονα σημάδια ανάκαμψης, με την SF70H να δείχνει τα δόντια της και να πατάει ή να… πετάει, άψογα! Αυτό βέβαια, όταν δεν υπήρχαν λάθη, ατυχίες, συγκυρίες με συγκρούσεις ή βλάβες και, όπως πάντα τα τελευταία χρόνια, σημεία στη στρατηγική που έβγαζαν μάτι ότι θα μπορούσαν να είχαν γίνει διαφορετικά.
Μέχρι το Αζερμπαιτζάν, όλα πήγαιναν καλά και ο Φέτελ ήταν επικεφαλής της βαθμολογίας. Ο Κίμι, αν και πολλές φορές…. περίεργα στον κόσμο του ή άτυχος κι αυτός ή απλά αδιάφορος για κάποιους, και πάλι έδειχνε πίσω απο το τιμόνι της SF70H πως το μονοθέσιο τις «καλές μέρες» του, κατάπινε θέσεις, έγραφε χρόνους και έστριβε όπως ήθελε.
Στούς τελευταίους αγώνες λοιπόν, ξεκινώντας απο το Αζερμπαϊτζάν λές και κάποιος τους είπε να κάνουν τη μιά ανοησία πίσω απο την άλλη. Πρώτα ο Φέτελ τσίμπησε στο ψυχολογικό μαρτύριο του μαιτρ στο είδος Hamilton, που καθυστερούσε σε καθεστώς safety car και βρέθηκε σε επαφή με το diffuser της Mercedes. Σαν να μην έφτανε αυτό, αμέσως το επόμενο δευτερόλεπτο πηγαίνοντας δίπλα του με μιά τιμονιά ακουμπάει και τον τρόχό του Βρετανού, με χειρονομίες και παράπονα. Στο team radio άρχισε πάλι τις γκρίνιες, όπως εκείνες που συμβαίνουν μεταξύ φίλων στο δημοτικό, επείδη ο άλλος του πήρε το παιχνίδι, ή επειδή τον πειράζει στο μάθημα και θέλει να το πει στην μαμά του.
Πολλοί… ακόμα και τώρα, είμαι σίγουρος πως κάνουν εικόνα το πρόσωπο του Hamilton μέσα από το κράνος του σε εκείνο το συμβάν, να χαμογελάει πονηρά για το πόσο «ψάρακας» είναι ο Γερμανός!
Καλά, στην Σιγκαπούρη… Aχ αυτό το γελοίο συμβάν! Αυτογκόλ απο τα αποδυτήρια η Scuderia! Ξέρεις ότι έχεις δίπλα σου στην 2η θέση τον “Mad Max” και ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην προσπαθήσει να πεταχτεί μπροστά. Ομως εκείνος, που κανείς δεν περίμενε να κάνει τέτοια εκκίνηση… ήταν ο Kimi, ο οποίος περνάει τον Ολλανδό απο την εσωτερική με μιά επιτάχυνση λες και η SF70H ήταν δαιμονισμένη. Προφανώς, ο Max, ο οποίος δεν αφήνει ποτέ το πόδι απο το γκάζι μενει χωμένος εκεί ανάμεσά τους, o Vettel κλείνει προς τα αριστερά για να υπερασπιστεί την γραμμή του (όπως έκανε και ο Lewis στον Stroll στον προηγούμενο αγώνα) και ξαφνικά… καταστροφή!
Ακουμπάει ο Ολλανδός το μονοθέσιο του Φινλανδού…ο οποίος γυρίζει και εμβολίζει μεγαλοπρεπώς τα πλαινά του team mate του! Έξω ο Kimi με πληγωμένη την Ferrari του, αφού φρόντισε πρώτα να πάρει μαζί του οριστικά και τον Verstappen μαζί με την πιρουέτα στην οποία αναγκασε και τον Alonso. O Vettel… συνεχίζει με την μισή Ferrari του σε κομμάτια που άφησε στο συμβάν, ενώ πίσω του είναι ήδη κολλημένος ο Hamilton. Αμέσως παρακάτω χάνει την πρόσφυση το πληγωμένο μονοθέσιο του Γερμανού, χτυπάει στις μπαριέρες, χάνει το εμπρός μέρος και βλέπουμε ξαφνικά τον Vettel, να κινείται με την όπισθεν κοιτώντας τους υπόλοιπους να περνάνε δίπλα του. Ολα αυτά στα πρωτα 50-100 μέτρα του αγώνα. Μέχρι το συμβάν ο Vettel είχε την pole position με την Mercedes του Hamilton πολύ πιό πίσω. Πόσο καλύτερες συνθήκες θα μπορούσαν να υπάρξουν εκείνη την δεδομένη στιγμή για την Ferrari και τον Γερμανό;;; Λες, “ΟΚ…αγωνιστικό συμβάν, έγινε. Ακόμα παλεύεται το πρωτάθλημα”.
Στη Μαλαισία, άλλο πατατράκ (σχεδόν) και η Ferrari του Vettel επιδέχεται αναγκαστικά ό,τι αλλαγή απαιτείται μέχρι που μιλάμε για ένα φρέσκο μονοθέσιο, αλλά η εκκίνηση γίνεται γι αυτόν τον λόγο… απο την τελευταία θέση του grid, λόγω ποινών! Τα καταφέρνει όμως και τελικά τερματίζει 4ος με ένα απίστευτο συμβάν όμως αμέσως μετα το πέσιμο της καρώ σημαίας! Ο Stroll με την αιτιολογία ότι ήθελε να «μαζέψει λάστιχο» εμβολίζει το πίσω αριστερό μέρος της Ferrari του Γερμανού και ξαφνικά βλέπουμε το μονοθέσιο του Γερμανού, να κινείται με τη μιά ρόδα σε οριζόντια θέση πάνω απο τον κινητήρα τα πλευρά του οποίου έχουν καταστραφεί στο σημείο του κιβωτίου (αργότερα μάθαμε πως η λύση του carbon προστατευτικού που είχε στο σημείο αυτό του μονοθεσίου η Ferrari έσωσε το κιβώτιο απο αλλαγή)! Οσο για τους βαθμούς της ομάδας… ο Kimi δεν εκκίνησε ποτέ, αφού το πρόβλημα στο turbo δεν αποκαταστάθηκε μέχρι να ανάψουν τα πράσινα φώτα.
φτάνουμε στην Ιαπωνία… όπου στις κατατακτήριες οι Ferrari δείχνουν υγιείς, με τον Vettel να κάνει τον τρίτο καλύτερο χρόνο, αλλά λόγω ποινής του Bottas που ήταν γρηγορότερος στις κατατακτήριες, ξεκινάει 2ος ο Γερμανός, δίπλα στον Hamilton. Ομως εδώ γίνεται το απίστευτο… Την ώρα που τα αυτοκίνητα είναι πάνω στο grid με τις κουβέρτες στα λάστιχα και τις ομάδες γύρω τους, όλοι βλέπουν τους τεχνικούς της Scuderia σκυμμένους πάνω απο τον κινητήρα του Γερμανού. Προβληματικό μπουζί είναι το πόρισμα και ψάχνουν λύση στα εκνευριστικά λεπτά που κυλάνε μέχρι να δοθεί η εκκίνηση. Τελικά δίνουν το ΟΚ, ότι αποκαταστάθηκε. Ξεκινάνε και όλα δείχνουν καλά, με τον Vettel όμως σιγά σιγά να χάνει έδαφος…μέχρι που ακούγεται η εντολή να βγει, οριστικά. Το μπουζί που όπως μάθαμε στοίχίζει 59 ευρώ, μάλλον στοιχίζει κάτι παραπάνω…όπως ένα πρωτάθλημα ας πούμε! Βέβαια μέσα στον αγώνα, έτσι για σπάσιμο….συνεχίζει να φαίνεται η ικανότητα της SF70H βλέποντας τι κάνει ο Raikonnen με ένα υγιές μονοθέσιο! Ξεκινάει 10ος μετά απο κάποιες ποινές και αρχίζει να καταπίνει θέσεις. Έχει μιά επαφή στην πορεία και αφού βγαίνει απο τον δρόμο του…επανέρχεται και βρίσκεται 14ος!!! Συνεχίζει και επανέρχεται, περνώντας μερικούς σαν σταματημένους! Μπροστά οι Mercedes και οι Red Bull σε δική τους μάχη …σε άλλο κόσμο. Τελικά ο αγώνας κερδίζεται από τον Hamilton με τον Max σε απόσταση αναπνοής λίγο πριν την καρώ σημαία. Ο Kimi κατάφερε να τερματίσει 5ος μετά απο όλα αυτά και μάλιστα να έχει με μικρή διαφορά απο τον Bottas τον 2ο ταχύτερο γύρο του αγώνα! Αυτή τη στιγμή ο Hamilton έχει ήδη μιά διαφορά 59 βαθμών απο το πρώην επικεφαλής του πρωταθλήματος Sebastian Vettel και η κάλυψη αυτής της διαφοράς σίγουρα δεν καλύπτεται εκτός κι αν γίνουν συνταρακτικά πράγματα σε όλους τους άλλους… εκτός απο την Ferrari!
To γεγονός επίσης πως υπάρχουν περα των τριών και άλλες ομάδες με επίσης αξιόλογους οδηγούς που είναι πια ανταγωνιστικές, όπως η Force India, η Renault… ακόμα και η MCLaren Honda, τερματίζει και έχει και καλές θέσεις στις κατατακτήριες. Ναι… φτάσαμε να λέμε ότι τερματίζει η κάποτε πρωταγωνίστρια McLaren, αλλά θέλω να πω, πως ο αγώνας πιά δεν είναι παιδική χαρά για τους τρεις πρωτοπόρους. Δεν αλωνίζουν όπως κάποτε. Χρειάζεται προσπάθεια για να μείνεις ψηλά στις θέσεις.
Κατα την ταπεινή μου γνώμη, φέτος περισσότερο θα χάσει η Ferrari παρά θα κερδίσει η Mercedes. Αυτη κάνει ότι έκανε και το κάνει καλά, γι’αυτό είναι πάλι φαβορί. Δεν θέλω να μειώσω τις Mercedes, αφού είναι ίδιες με πέρυσι με βελτιώσεις στις λεπτομέρειες. Η Ferrari όμως έδειξε φέτος πως έχει ένα ικανότατο μονοθέσιο. Που συνδυάζει τη δύναμη όπως η Mercedes με το πολύ καλό σασί σε συμπεριφορά όπως της RBR… αλλά μέχρι εκεί, αφού δεν αρκούν μόνο αυτά πιά στην F1!
Αυτές οι δύο (Mercedes και Red Bull) έχουν πολλά που ζηλέυουν οι υπόλοιποι. Οργάνωση, αξιοπιστία, στρατηγική, καλούς πιλότους… Ας μην γελιόμαστε ο ικανότατος και γρήγορος Hamilton, ο ιδιόρρυθμος και επιθετικός Verstappen, ο άφοβος και βιρτουόζος Ricciardo και ο Bottas που μόνίμως καραδοκεί… δεν είναι τυχαίοι. Άσχετα με το αν συμφωνείς με κάποιους για τον χαρακτήρα τους ή για την συμπεριφορά τους ή για τα υπονoούμενά τους…εκτός πίστας. Στον αγώνα πετάνε και τις ευκαιρίες δεν τις αφήνουν να πάνε στράφι…πάντα με την υποστήριξη των ομάδων τους.
Οχι ότι η Scuderia έχει τυχαίους πιλότους. Μιλάμε για παγκόσμιους πρωταθλητές, που ο μέν ένας όταν έχει ένα καλό μονοθέσιο και έχει τα μυαλά μέσα στο κεφάλι του, δεν πιάνεται, ενώ ο άλλος ο βετεράνος IceMan, ξεδιπλώνει τις περισσότερες φορές μόνο τα καλά του παρελθόντος και παραμένει ακόμα δεύτερος στα στατιστικά της F1, όσον αφορά στους περισσότερους ταχύτερους γύρους, πίσω μόνο απο τον μεγάλο Schumi. Οι άλλες ομάδες όμως δεν αφήνουν καμία ευκαιρία…όπως κάνει η Scuderia! H αγαπημένη μου Scuderia Ferrari… για να μην παρεξηγηθώ! Ναι δεν υπάρχει Formula 1 χωρίς Ferrari, το ξέρουμε και το θέλουμε να είναι έτσι, αλλά κρίμα για την SF70H που ήταν ότι καλύτερο εμφάνισαν οι Ιταλοί τις τελευταίες σεζόν.
Μακάρι να έχουν ενδιαφέρον οι αγώνες που μένουν και αν δεν το γυριζουν κάποιοι κάνοντας το θαύμα, τουλάχιστον ας μείνει μιά ιδέα υπόσχεσης πως του χρόνου θα επιστρέψουν εκεί που κάποιοι τους είχαμε συνηθίσει…χωρίς ξενερώματα στους τιφόζι και χλευασμό απο τους υπόλοιπους. Χωρίς δικαιολογίες, χωρίς παράπονα, χωρίς μεταφορά ευθυνών. Αξίζει καλύτερα η Ferrari και είναι απαραίτητη ακόμα και στους αντιπάλους της, γιατι αυτό σημαίνει υγιές motorsport ή… sport γενικότερα!
Forza Scuderia…σε παρακαλούμε!
Tip: Αν θέλεις να διαβάσεις και άλλα ωραία κείμενα του Θ.Τ., θα τα βρεις σε αφθονία, εδω