Μπορεί
η Porsche να έτρεχε με μια turbocharged 917 στο Can-Am, όμως μόλις το 1973 αποφάσισε να προσθέσει υπερσυμπιεστή σε μια 911.
Τότε, παρουσίασε ένα concept και,
λίγο αργότερα, στην ίδια χρονιά, δημιούργησε την αγωνιστική έκδοσή της. Το
αποτέλεσμα, η 911 Carrera RSR 2,1 Turbo, η οποία έτρεχε με την εργοστασιακή ομάδα της Porsche,
σήμερα, βγαίνει στο σφυρί. Και μπορεί να γίνει δική σου
(λέμε τώρα), αν έχεις περίπου 8 εκατομμύρια δολάρια.
Εμφανισιακά,
η Carrera RSR ξεχωρίζει από τα
τεράστια, πρησμένα φτερά της και τη γιγαντιαία αεροτομή, καθώς και -φυσικά- τον
αγωνιστικό χρωματισμό της Martini. Μηχανικά, φοράει αλουμινένια ανάρτηση με ελατήρια
τιτανίου και, ο κινητήρας, λόγω των περιορισμών της FIA
για το Group 5 για κυλινδρισμό ως τα 3 λίτρα, είναι σχετικά μικρός, στα 2,1 λίτρα.
Όμως,
αυτός ο flat six δεν
“αστειεύεται”. Όχι τόσο λόγω των βαλβίδων τιτανίου και το μηχανικό fuel injection της Bosch. Αλλά κυρίως λόγω του γιγαντιαίου ΚΚΚ turbocharger, ο οποίος σχεδόν κρέμεται από το πίσω μέρος της Γερμανίδας και τη
βοηθά να αποδίδει περισσότερους από 500 ίππους.
Ο θηριώδης υπερσυμπιεστής της ΚΚΚ σχεδόν κρέμεται από το πίσω μέρος της 911 RSR, για να τον θαυμάζεις όσο απομακρύνεται από τη θέα σου
Ένα
ενδιαφέρον στοιχείο, είναι η αεροτομή. Μέσα σε αυτή έχει κρυφτεί το τεράστιο intercooler και συνδυάστηκε το τερπνό μετά του
ωφελίμου. Η Porsche λοιπόν, έβαψε την αεροτομή μαύρη, ώστε να μη δείχνει πολύ μεγάλη και
εντυπωσιακή!
Ναι, η Porsche έβαψε μαύρη την αεροτομή για να φαίνεται… μικρότερη!
Ποιος ο λόγος να το κάνει αυτό; Μα, για να δείχνει η RSR, έστω και λίγο, όμοια με την
“πολιτική” έκδοσή της που πωλείτο τότε στις αντιπροσωπείες.
Η 911 RSR στη διάρκεια αγώνα
Η
συγκεκριμένη λοιπόν, θα βγει στο σφυρί αργότερα φέτος, από τη Gooding & Company, σε τιμή που υπολογίζεται
ότι θα κινηθεί μεταξύ 6 και 8 εκατομμυρίων δολαρίων. Γιατί τόσα πολλά;
Κόκκινα στις 7.500 σ.α.λ. για το γερμανικό τέρας των 500+ ίππων
Η Porsche δημιούργησε μόνο τέσσερις turbo RSR, μέχρι το 1976 (οπότε και
“ανέλαβε” η 935). Από αυτές, οι δύο βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές
και η τρίτη στο μουσείο της Porsche. Η διασημότερη όλων, αυτή που πήρε τη δεύτερη θέση στο Le Mans το 1974, είναι αυτή που πωλείται
τώρα. Τι, θες κι άλλα;
Στιγμιότυπο από το Le Mans του 1974, στο οποίο η συγκεκριμένη 911 τερμάτισε δεύτερη