Live η Κίνηση στους δρόμους

Νέα BMW M8 Coupe και BMW M8 Competition Coupe

CheckM8 από την BMW

Το μυστικό για τις εξαιρετικές επιδόσεις των νέων μοντέλων βρίσκεται στον ισχυρότερο κινητήρα που έχει εξελιχθεί ποτέ για αυτοκίνητο BMW M GmbH. Ο υψηλόστροφος V8 με τεχνολογία M TwinPower Turbo αποδίδει 441 kW/600 hp στη νέα BMW M8 Coupe και τη νέα BMW M8 Cabrio, και 460 kW/625 hp στις εκδόσεις Competition. Το εξαιρετικό μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με ένα οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic, ενώ η κινητήρια ισχύς διοχετεύεται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive.

Τεχνολογικά, το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο και ρυθμισμένο με γνώμονα τις ιδιαίτερες απαιτήσεις μιας αγωνιστικής πίστας. Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν κυρίως είναι η νέα, ενιαία μονάδα του συστήματος πέδησης, ειδικά προσαρμοσμένη για μοντέλο Μ, που προσφέρει στον οδηγό δύο διαφορετικές ρυθμίσεις για την αίσθηση του πεντάλ. Τα νέα, κορυφαία μοντέλα της BMW M GmbH θα γιορτάσουν τις παγκόσμιες πρεμιέρες τους κατά τη διάρκεια του BMW Group #NextGen που θα πραγματοποιηθεί στο BMW Welt στο Μόναχο, 25 – 27 Ιουνίου 2019.

Η ακριβής διάδραση μεταξύ συστήματος κίνησης, τεχνολογίας πλαισίου και αεροδυναμικής έχει βελτιωθεί με σχολαστική προσοχή κατά τη διάρκεια εντατικών δοκιμών στην πίστα του BMW Group στο Miramas (Νότια Γαλλία), στο κέντρο χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog (Σουηδία) και στο σιρκουί Nordschleife του Nürburgring, καθώς και άλλες αγωνιστικές πίστες. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από την εξέλιξη της αγωνιστικής BMW M8 GTE έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαδικασία σεταρίσματος. Ο σπορ χαρακτήρας του συνδυασμού κινητήρα, κιβωτίου ταχυτήτων και πλαισίου προσφέρει στη νέα BMW M8 Coupe και στη νέα BMW M8 Cabrio επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε 3,3 / 3,4 δλ. Η νέα BMW M8 Competition Coupe επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 3,2 δλ, και η νέα BMW M8 Competition Cabrio, αντίστοιχα, σε 3.3 δλ.

Άμεση απόκριση, ευστροφία και παρατεταμένη ροή ισχύος: V 8   κινητήρας με χαρακτηριστικά Μ.

Ο υψηλόστροφος V8 κινητήρας προσφέρει ένα ακαταμάχητο μίγμα ‘ξυραφένιας’ απόκρισης, έντονης δίψας για στροφές και ισχύος σε μεγάλο εύρος στροφών. Η τεχνολογία M TwinPower Turbo του κινητήρα των 4.4L περιλαμβάνει ένα ζεύγος υπερσυμπιεστών – τοποθετημένων στο “V” μεταξύ των συστοιχιών των κυλίνδρων και βελτιστοποιημένων ως προς την απόδοση – έμμεση ψύξη αέρα υπερπλήρωσης και ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου που λειτουργεί με πίεση έως και 350 bar. Ένα ακόμα αξιοσημείωτο τεχνολογικό χαρακτηριστικό είναι οι διασταυρούμενης ροής πολλαπλές εξαγωγής.

Στη νέα BMW M8 Coupe και τη νέα BMW M8 Cabrio, ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή 750 Nm μεταξύ 1.800 και 5.600 rpm – και μέγιστη ισχύ 441 kW/600 hp στις 6.000 rpm, μέχρι την παρέμβαση του ηλεκτρονικού κόφτη στις 7.200 rpm. Το μηχανικό σύνολο των μοντέλων Competition διατηρεί τη μέγιστη ροπή του μέχρι τις 5.800 rpm και αποδίδει μέγιστη ισχύ 460 kW/625 hp στις 6.000 rpm, με τον αγωνιστικό, υψηλόστροφο χαρακτήρα του να κάνει ακόμα πιο έντονη την παρουσία του. Η ισχυρότερη έκδοση του V8 συνδέεται στη δομή του αμαξώματος με ειδική βάση για ακόμα πιο άκαμπτη έδραση. Αυτό βελτιστοποιεί την απόκριση και αυξάνει την ταχύτητα κατά την είσοδο σε μία στροφή (turn in), ενώ παράλληλα μειώνει το θόρυβο του κινητήρα μέσα στην καμπίνα.

Ένα προηγμένο σύστημα ψύξης εξασφαλίζει βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, τόσο καθημερινά σε διαδρομές πόλης όσο και στην υψηλή καταπόνηση της αγωνιστικής πίστας. Η κεντρική μονάδα ψύξης, για παράδειγμα, πλαισιώνεται από δύο κυκλώματα νερού υψηλής θερμοκρασίας. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού κινητήρα και ανεξάρτητο ψυγείο λιπαντικού κιβωτίου ταχυτήτων. Οι ιδιαίτερες προκλήσεις της οδήγησης σε πίστα αντανακλώνται στο σχεδιασμό του συστήματος τροφοδοσίας λαδιού. Το κάρτερ λαδιού έχει ένα μικρότερο εμπρός θάλαμο, που εμπλέκεται όταν απαιτείται πρόσθετη χωρητικότητα. Με ένα πρόσθετο στάδιο αναρρόφησης η ηλεκτρονικά χαρτογραφημένη αντλία λαδιού αντλεί λιπαντικό από το μικρότερο θάλαμο. Αυτό εξασφαλίζει αξιόπιστη τροφοδοσία λαδιού σε όλες τις περιπτώσεις, ακόμα και σε συνθήκες ακραίας πλευρικής και διαμήκους επιτάχυνσης.

Οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic και M xDrive.

Η ισχύς μεταφέρεται μέσω του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Το μπουτόν Drivelogic του νεοσχεδιασμένου επιλογέα ταχυτήτων επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει από τρία προγράμματα με ειδικά χαρακτηριστικά αλλαγών για πιο αποδοτική, σπορ ή και αγωνιστική οδήγηση. Υπάρχουν επίσης χειριστήρια αλλαγών M (shift paddles) στο τιμόνι.

Ένας ακόμα καθοριστικός παράγοντας για τις θρυλικές επιδόσεις των νέων BMW M8 είναι το σύστημα τετρακίνησης M xDrive με σετάρισμα  που μεταφέρει περισσότερη ισχύ στον πίσω άξονα. Η κεντρικά ελεγχόμενη συνεργασία μεταξύ M xDrive και ενεργού διαφορικού Active M Differential εξασφαλίζει μεταφορά της πλούσιας κινητήριας ισχύος στο δρόμο χωρίς απώλειες. Εξάλλου, από το Setup menu, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ της στάνταρ ρύθμισης 4WD και του 4WD Sport mode, που κατανέμει ακόμα περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Η απενεργοποίηση του DSC (Dynamic Stability Control) φέρνει στην εξίσωση το 2WD. Η κατανομή ισχύος αποκλειστικά στους πίσω τροχούς και η απουσία επεμβάσεων από τα συστήματα  ελέγχου ευστάθειας ενισχύουν τη γνήσια οδηγική απόλαυση για τους έμπειρους οδηγούς.

Πλαίσιο εξαιρετικά άκαμπτη έδραση.

Οι νέες BMW M8 προσφέρουν μία φρέσκια εκδοχή της αίσθησης Μ που μεταφράζεται σε ασυναγώνιστη κατευθυντική ευστάθεια ακόμα και σε πολύ δυναμική οδήγηση, μία γραμμική ανάπτυξη εγκάρσιων φορτίων όσο ισχυρή κι αν είναι η πλευρική επιτάχυνση, αλλά και μία ουδέτερη κατευθυντικότητα ακόμα και στο όριο. Η τεχνολογία πλαισίου περιλαμβάνει ειδικά μηχανικά μέρη και ένα σετάρισμα ρυθμισμένο σε εντατικές δοκιμές στην αγωνιστική πίστα. Ταυτόχρονα, το πλαίσιο ανταποκρίνεται στις προσδοκίες πελατών πολυτελών αυτοκινήτων σε επίπεδο άνεσης σε καθημερινές διαδρομές και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Ο πίσω άξονας περιλαμβάνει επίσης ειδικά σχεδιασμένα εξαρτήματα για να  ικανοποιεί τις απαιτήσεις μιας άκρως δυναμικής συμπεριφοράς ενός σπορ αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων. Οι σφυρήλατοι σύνδεσμοι Μ συντελούν στην ευελιξία της Μ8, ενώ η ακριβής απόκριση των συστημάτων ανάρτησης και απόσβεσης οφείλεται εν μέρει στις σκληρότερες αντιστρεπτικές δοκούς. Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται επίσης από την υψηλή ακαμψία του εμπρός τμήματος, μέσω της μπάρας θόλων και ενός εξαιρετικά ανθεκτικού πάνελ που ενσωματώνει έδραση στα μαρσπιέ. Μία ατσάλινη δομή σχήματος Χ και η αλουμινένια τραβέρσα ολοκληρώνουν την ενισχυμένη έδραση πίσω άξονα και αμαξώματος.

Οι νέες BMW M8 εφοδιάζονται επίσης στάνταρ με προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ (Adaptive) που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενους αποσβεστήρες και ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης M Servotronic. Το σύστημα DSC συνδέεται με το σύστημα τετρακίνησης M xDrive και το ενεργό διαφορικό Active M Differential, ενώ περιλαμβάνει και M Dynamic mode. Το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει μεγαλύτερο βαθμό ολίσθησης τροχών και συνδυάζεται με την κατανομή περισσότερης ισχύος στους πίσω τροχούς στοχεύοντας σε μία εξαιρετικά σπορ οδήγηση με ελεγχόμενα ντριφταρίσματα στις στροφές. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης ζάντες αλουμινίου Μ 20” σε σχέδιο διπλών ακτίνων και ελαστικά υψηλών επιδόσεων (εμπρός: 275/35 R 20, πίσω: 285/35 R 20).

Ενιαίο σύστημα πέδησης με διαφορετικές επιλογές στην αίσθηση του πεντάλ.

Εναλλακτικά, αντί των συνθετικών φρένων M που προσφέρονται στάνταρ, η νέα BMW M8 διατίθεται, προαιρετικά, με carbon-κεραμικά φρένα M. Και οι δύο εκδόσεις συνοδεύονται από μία ειδική έκδοση Μ ενός ενιαίου συστήματος πέδησης. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία του, το νέο σύστημα συνδυάζει τις λειτουργίες ενεργοποίησης φρένων, του σερβόφρενου και του ελέγχου πέδησης σε μία συμπαγή μονάδα. Η απαιτούμενη πίεση πέδησης ελέγχεται από έναν ηλεκτρικό ενεργοποιητή, ώστε να παράγεται πιο δυναμικά και να εξασφαλίζει πολύ ταχύτερες και πιο ακριβείς παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου οδηγικής ευστάθειας.

Η έκδοση του νέου συστήματος πέδησης που έχει εξελιχθεί για μοντέλα BMW M προσφέρει επίσης στον οδηγό δύο ρυθμίσεις πεντάλ. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ ενός φρεναρίσματος με έμφαση στην άνεση και μιας ιδιαίτερα άμεσης απόκρισης στην πίεση του πεντάλ.

Διαφοροποιημένη σχεδίαση με έμφαση στο δυναμισμό και την αποκλειστικότητα.

Η αποκλειστική αύρα που αποπνέουν τα νέα μοντέλα BMW M8 επιτείνεται από κάποια ειδικά χαρακτηριστικά που είναι προσαρμοσμένα στις λειτουργικές απαιτήσεις σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Μεγάλοι αεραγωγοί και η μάσκα νεφρών BMW με τις γνώριμες διπλές μπάρες Μ στο εμπρός άκρο, τονισμένα τόξα στους θόλους των εμπρός τροχών, βράγχια Μ στα εμπρός πλαϊνά πάνελ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένοι εξωτερικοί καθρέπτες, πίσω αεροτομή και πίσω ποδιά με διαχύτη σε αντίθετο χρώμα προδίδουν τις δυναμικές δυνατότητες και τον αποκλειστικό χαρακτήρα των νέων μοντέλων Μ. Προαιρετικά, προσφέρεται πακέτο εξωτερικού M Carbon.

Ιδιαίτερα γνωρίσματα της νέας BMW M8 Coupe είναι το χαρακτηριστικό περίγραμμα (double-bubble) της οροφής από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), που θυμίζει κλασικά αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οι επιβάτες της νέας BMW M8 Cabrio προστατεύονται από τα στοιχεία της φύσης με μία υφασμάτινη οροφή υψηλής ποιότητας που εκτείνεται πάνω από την καμπίνα. Το soft top πολλαπλών στρωμάτων ανοίγει και κλείνει σε 15 δευτ. πιέζοντας ένα μπουτόν, ακόμα και εν κινήσει.

Εσωτερικό: cockpit με υπογραφή Μ και διάχυτη πολυτέλεια.

Το εσωτερικό των νέων σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων συνδυάζει ένα cockpit με σχεδιαστική υπογραφή Μ και διάχυτη μία αίσθηση προηγμένης πολυτέλειας. Ο στάνταρ εξοπλισμός για τις BMW M8 Coupe, BMW M8 Cabrio και τα μοντέλα Competition περιλαμβάνει αποκλειστικές δερμάτινες επενδύσεις, BMW Display Key, BMW Head-Up Display με ειδικό Μ περιεχόμενο, Driving Assistant, Parking Assistant και BMW Live Cockpit Professional (με σύστημα πλοήγησης και BMW Intelligent Personal Assistant). Πρόσθετα συστήματα υποστήριξης οδηγού διατίθενται προαιρετικά και αναβαθμίζουν τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.

Το νέο μπουτόν Setup στην κεντρική κονσόλα επιτρέπει άμεση πρόσβαση σε όλες τις ρυθμίσεις για τον κινητήρα, τους αποσβεστήρες, το σύστημα διεύθυνσης, το M xDrive και το σύστημα πέδησης, σε συνάρτηση με τις προσωπικές προτιμήσεις και τις εκάστοτε συνθήκες. Δύο σεταρίσματα μπορούν να αποθηκεύονται μόνιμα ως αγαπημένες ρυθμίσεις του οδηγού για τον ήχο του κινητήρα, τα χαρακτηριστικά αλλαγών ταχυτήτων του οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic, τον έλεγχο οδηγικής ευστάθειας και τη λειτουργία Auto Start Stop. Το σύνολο των ρυθμίσεων μπορεί να ανακτάται άμεσα οποιαδήποτε στιγμή, πιέζοντας οποιοδήποτε από τα δύο μπουτόν M στο τιμόνι.

Ένα ακόμα νέο στοιχείο είναι το μπουτόν M Mode στην κεντρική κονσόλα. Αυτό μπορεί να μεταβάλλει την απόκριση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και τις ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την επιφάνεια προβολής του Head-Up Display. Με το M Mode, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί τα προφίλ ROAD και SPORT, ενώ οι νέες BMW M8 Competition Coupe και BMW M8 Competition Cabrio διατίθενται και με ρύθμιση TRACK, σχεδιασμένη αποκλειστικά για χρήση σε αγωνιστική πίστα. Η αλλαγή του προγράμματος (mode) μεταβάλλει τις πληροφορίες που εμφανίζονται στις οθόνες, ενώ οι παρεμβάσεις από τα συστήματα υποστήριξης οδηγού για την αύξηση της ασφάλειας – όπως ενεργή παρέμβαση των συστημάτων πέδησης και διεύθυνσης – μειώνονται στο ελάχιστο ή απενεργοποιούνται πλήρως.

Κατανάλωση καυσίμου

Νέα BMW M8 Coupe (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10.6 – 10.5 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 242 – 238 g/km) και νέα BMW M8 Competition Coupe (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10.6 – 10.5 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 242 – 238 g/km), καθώς και νέα BMW M8 Cabrio (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10.8 – 10.6 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 246 – 241 g/km) και νέα BMW M8 Competition Cabrio (κατανάλωση καυσίμου στο μικτό κύκλο: 10.8 – 10.6 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 246 – 241 g/km).

BMW M8 Coupe

BMW M8 Convertible