Live η Κίνηση στους δρόμους

Ποιοι προσφέρουν 7,5 δισεκατ. ευρώ για να αγοράσουν τη Lamborghini

 Ήταν 1963, όταν ο Ιταλός ιδιοκτήτης αμπελώνων και κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων, Ferruccio Lamborghini, αποφάσιζε να δημιουργήσει “το τέλειο σπορ αυτοκίνητο”. Λίγο νωρίτερα, είχε συναντηθεί με τον Enzo Ferrari, μεταφέροντάς του παράπονα για το after sales της Ferrari- παράπονα τα οποία απορρίφθηκαν με ειρωνία από τον θρυλικό ιδρυτή της Ferrari. Ο θρύλος λέει ότι, εξοργισμένος ο Lamborghini, ορκίστηκε στον Ferrari ότι θα φτιάξει μόνος του, καλύτερα αυτοκίνητα από τις Ferrari, με τον Enzo να συνεχίζει να ειρωνεύεται έναν από τους καλύτερους πελάτες του. Κάπως έτσι, θα δημιουργείτο η Automobili Lamborghini. 

Η μοίρα τα έφερε έτσι και η αυτοκινητοβιομηχανία που δημιούργησε ο Lamborghini, με έδρα τη Sant Agata Bolognese, χρεοκόπησε μια φορά και άλλαξε τρεις φορές χέρια, καταλήγοντας, τελικά, στο Volkswagen Group -τοποθετούμενη υπό τον έλεγχο της Audi. Σήμερα, η μοίρα (;) τα ξαναφέρνει έτσι ώστε η Lamborghini να “πολιορκείται” από το δισέγγονο του Ferdinand Porsche, ο οποίος, συμμετέχοντας σε ελβετικό fund, επιχειρεί να την πάρει στα χέρια του. Θα αλλάξει χέρια η Lamborghini για τέταρτη φορά;

“Όχι, η Lamborghini δεν είναι προς πώληση”, απαντά στέλεχος της Volkswagen Group (το οποίο δεν κατονομάζεται) στο Reuters και συνεχίζει: “Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί καν αντικείμενο συζήτησης στην ομάδα μας”. Νωρίτερα, το βρετανικό περιοδικό Autocar, είχε αποκαλύψει ότι η, με έδρα τη Ζυρίχη, εταιρεία holding, Quantum Group AG, κατέθεσε πρόταση στο VW Group για εξαγορά της Lamborghini. Η πρόταση, κατατέθηκε με Επιστολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος που εστάλη στις αρχές Μαϊου στο group, προσφέροντας 7,5 δισεκατομμύρια ευρώ για την εξαγορά της μάρκας με σήμα τον ταύρο.

Ποιοι είναι όμως οι άνθρωποι πίσω από την εταιρεία; Η Quantum Group AG αναφέρεται -στην πρόταση εξαγοράς της Lamborghini- ότι εκπροσωπείται από τον Rea Stark, τον συνιδρυτή της Piëch Automotive, μιας νέας μάρκας που έκανε ντεμπούτο με το αμιγώς ηλεκτρικό Piëch Mark Zero GT στο Σαλόνι της Γενεύης το 2019. Οι έτεροι executives της ελβετικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ο Anton Piëch, γιος του πρώην προέδρου του Volkswagen Group (και εγγονού του Porsche), Ferdinand Piëch, καθώς και ο πρώην CEO της Porsche, Matthias Müller, αν και αυτοί δεν εμπλέκονται άμεσα στις διαπραγματεύσεις. 

Η πρόταση στον γερμανικό όμιλο αναφέρει ότι με το παραπάνω ποσό, η ελβετική εταιρεία θα αποκτήσει ολόκληρη τη Lamborghini, συμπεριλαμβανομένης της ιστορικής γραμμής (και έδρας) στη Sant’Agata, τις δραστηριότητές της στο motorsport, ενώ δεσμεύεται για την διατήρηση όλων των θέσεων εργασίας σε βάθος πενταετίας με ταυτόχρονη δέσμευση για δημιουργία επιπλέον 850.

Πάντως αυτή ήταν η πρώτη κίνηση στην “πολιορκία” της Lamborghini, μιας και η Quantum Group AG φαίνεται πως “καίγεται” για την τεχνογνωσία και την παραγωγή καινοτομίας της Lamborghini. Μάλιστα, η ελβετική εταιρεία, εκτός από τη… Lamborghini, ζητά από τη Volkswagen AG μια συνεργασία στη δημιουργία ηλεκτρικών οχημάτων, την εξέλιξη της τεχνολογίας και τα πνευματικά δικαιώματα. Προτείνει μάλιστα την παραγωγή Κέντρου Καινοτομίας στην Κάτω Σαξονία για την εξέλιξη μπαταριών. Το ρεπορτάζ του Autocar αναφέρει ότι η η Quantum οραματίζεται και το επόμενο κέντρο εξέλιξης της Lamborghini να αναπτύσσει τεχνολογίες software για αυτοκίνητα και αυτόνομης οδήγησης, καθώς και πράσινα καύσιμα, ανάμεσά τους υδρογόνο.