Αυτές οι μέρες, είναι και οι κρισιμότερες για το super deal που κλείνει (;) ο Όμιλος Δάβαρη με τον Όμιλο Βασιλάκη, για τη μεταβίβαση του πλειοψηφικού ποσοστού της αντιπροσωπείας Hyundai/Kia στον δεύτερο. Έτσι, η αγωνία στην Αθήνα και τη Σεούλ κορυφώνεται, καθώς αναμένεται με αγωνία η απάντηση των τραπεζών για να κλείσει η συμφωνία.
Το προσύμφωνο που υπεγράφη μεταξύ μεταξύ του αντιπροσώπου της Hyundai (και της θυγατρικής της, Kia) στην Ελλάδα «Π&Ρ Δάβαρη», για τη μεταβίβαση του 70% της εισαγωγικής στον Όμιλο Βασιλάκη, έχει ισχύ μέχρι τις 30 Ιουνίου. Και προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη μείωση του τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας στα 20 εκατομμύρια ευρώ, από τα περίπου 109 που είναι σήμερα, με γενναίο κούρεμα από τις τράπεζες και εκποίηση των ακινήτων. Αυτό ακριβώς το σχέδιο, τέθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, υπόψη του CEO του παγκόσμιου κολοσσού, Chung Mong-koo.
Ο Πάνος Δάβαρης, εάν ολοκληρωθεί το deal, θα παραμείνει στο “τιμόνι” της εταιρείας
Το «χαρτί» που έχει στα χέρια του όμως ο Όμιλος Βασιλάκη, είναι το γεγονός ότι ο Θεόδωρος Βασιλάκης, εκτός από επιχειρηματίας, ο οποίος μέχρι σήμερα έχει εύρωστη δραστηριότητα, είναι μέτοχος σε μια από τις τράπεζες οι οποίες έχουν χορηγήσει τα εν λόγω δάνεια, την Πειραιώς. Και, εκτός αυτού, υπάρχει και το προηγούμενο της «Π & Ρ Δάβαρη», η οποία μπορεί σήμερα να αντιμετωπίζει ανυπέρβλητα (;) προβλήματα ρευστότητας και αδυναμίας πληρωμών των υποχρεώσεών της στο Δημόσιο, τις τράπεζες, τους προμηθευτές και τους πελάτες (πληροφορίες του TopSpeed.gr αναφέρουν ότι τα χρέη ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ), όμως έχει να επιδείξει μια αξιοζήλευτη πορεία στα επιχειρηματικά δρώμενα, επί σειρά δεκαετιών. Σε αυτό, προσθέστε και τη διαρκώς ανερχόμενη επίδοση της Hyundai και της Kia στη χώρα μας…
Ο Θεόδωρος Βασιλάκης (στο μέσο) πιστεύει ότι αν περάσει το πλάνο στις τράπεζες, θα καταφέρει να “απογειώσει” τη Hyundai
Αυτά, βέβαια, στη θεωρία. Γιατί στην πράξη, αυτό που θα μετρήσει, είναι να γίνει δεκτό το business plan το οποίο θα καταθέσει εντός των επόμενων ημερών στις τράπεζες ο Όμιλος Βασιλάκη, για να προχωρήσει η υπογραφή του τελικού συμφώνου (σήμερα βρισκόμαστε στη φάση του προσύμφωνου). Τι προβλέπει λοιπόν αυτό;
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του TopSpeed.gr, για να ολοκληρωθεί το deal, ο Όμιλος Βασιλάκη ζητά ο τραπεζικός δανεισμός της «Αουτοντήλ Π&Ρ Δάβαρη» να μειωθεί στα 20 εκατομμύρια ευρώ από 109, που είναι σήμερα. Γι’ αυτό, προτείνει στις τράπεζες αναδιάρθρωση δανεισμού, ένα τμήμα του οποίου μπορεί να γίνει με εκποίηση περιουσιακών στοιχείων, ενώ ένα κομμάτι του μπορεί να κουρευτεί, από τη στιγμή που θα υπάρχει ένα βιώσιμο αναπτυξιακό πλάνο για την εταιρεία.
Ο ισχυρός άνδρας της Hyundai/Kia, θέλει πάση θυσία τη συνέχιση της δραστηριότητας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα και είναι αποφασισμένος να τη στηρίξει
Η εταιρεία έχει καθαρό δανεισμό 105,79 εκατ. ευρώ (συν 4 ανακεφαλαιοποίησης τόκων) σε Alpha (46,1), Πειραιώς (27,9), Εθνική (14,2) και Eurobank (13,6 εκατ. ευρώ). Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τα δάνεια αυτά είναι βραχυπρόθεσμα και έχουν σε ένα ποσοστό τους εξασφαλίσεις, πλην ενός δανείου ύψους 4,01 εκατ. ευρώ από την Attica Bank.
Οι τράπεζες, έχουν εγγράψει προσημειώσεις στα ακίνητά της «Π & Ρ Δάβαρης», ύψους 63,67 εκατομμυρίων. Σήμερα, λόγω της καταβαράθρωσης των τιμών των ακινήτων, η αξία τους διαμορφώνεται περίπου στα 30 εκατ. ευρώ. Ο Όμιλος Βασιλάκη, θα προτείνει στις τράπεζες την εκποίηση των ακινήτων σε αυτό το ποσό (για την ακρίβεια, να περάσουν τα ακίνητα της εταιρείας στους δανειστές/τράπεζες, έναντι αυτού του ποσού). Έτσι, το χρέος προς τις τράπεζες, θα μειωθεί στα 79 με 80 εκατομμύρια ευρώ. Από εκεί και πέρα, ο Όμιλος θα προτείνει στις τράπεζες και τη διαγραφή (κούρεμα) ενός μέρους των δανείων, ύψους περίπου 60 εκατομμυρίων ευρώ.
To αναπτυξιακό πλάνο προβλέπει να περάσουν όλα τα ακίνητα της Αουτοντήλ στην πλήρη κυριότητα των τραπεζών
Με αυτό τον τρόπο, το τραπεζικό χρέος θα μειωθεί στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τις υποχρεώσεις προς το Δημόσιο, τους προμηθευτές και τους πελάτες, θα αναλάβει ο Όμιλος Βασιλάκη, με τη μητρική εταιρεία να ξανανοίγει τις εισαγωγές και αυτοκινήτων, αλλά και ανταλλακτικών προς την Ελλάδα, με μια περίοδο χάριτος.
Σε ό,τι αφορά τα μετοχικά, ο Όμιλος Βασιλάκη θα κατέχει το 70% της εταιρείας, ενώ από 15% θα μοιράζονται ο Πάνος και η Ρίτσα Δάβαρη. Μάλιστα το business plan προβλέπει ότι στη θέση του προέδρου της εταιρείας θα παραμείνει ο ιδρυτής της, Πάνος Δάβαρης.
Πάντως, την προηγούμενη εβδομάδα, οι τρεις πλευρές, δηλαδή οι κ.κ. Βασιλάκης, Δάβαρης και Mong-koo, πραγματοποίησαν πολύωρη τηλεδιάσκεψη, αναλύοντας το business plan της διάσωσης…