Live η Κίνηση στους δρόμους

Γιατί η 911 GT3 RS είναι πράσινη;

Η νέα Porsche 911 GT3 RS κάνει το σπριντ στα 100 χ.α.ω. από στάση σε 3,2 δευτερόλεπτα. Έχει τελική ταχύτητα 312 χ.α.ω. Γιατί, όμως, είναι πράσινη; Σε αυτό το ερώτημα, οι Barbara Sika και Daniela Milošević, απαντούν με ένα χαμόγελο γεμάτο νόημα. Οι δύο σχεδιάστριες, είναι υπεύθυνες για την εξέλιξη των νέων χρωμάτων για τα μοντέλα της Porsche. “Η 911 GT3 RS πιέζει τα όρια του τεχνικά εφικτού και έτσι χρειάζεται ένα ριζοσπαστικό χρώμα”, εξηγεί η Sika. “Ταιριάζουμε το χρώμα ακριβώς στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου”, συμπληρώνει η Milosevic, για να προσθέσει ότι “το χρώμα θα πρέπει να είναι σαν ένα ρούχο, ένα πανωφόρι που υπογραμμίζει με τελειότητα τις αρετές του αυτοκινήτου”. 

Έτσι, για την 911 GT3 RS, διάλεξαν μια φωτεινή απόχρωση του πράσινου με μια νότα κίτρινου. Και επειδή στην εξέλιξη των χρωμάτων παίζει αρκετά μεγάλο ρόλο και το σωστό όνομα (του χρώματος), το τμήμα μάρκετινγκ της γερμανικής μάρκας “βάφτισε” αυτή την απόχρωση “Lizard Green”. Το οποίο είναι μάλλον αρκετά ψαρωτικό, ή, για να είμαστε πιο ακριβείς πιο… σαυρωτικό.

 O Sina Broon, product manager για την καινοτομία και τα χρώματα της Porsche, λέει ότι η ονομασία και το χρώμα ταιριάζουν 100% στη νέα 911 GT3 RS. “Το Lisard Green είναι ένα πολύ εξεζητημένο χρώμα, το οποίο εκφράζει την αθλητικότητα, την ευελιξία και τη σβελτάδα. 

Και γι’ αυτό, είναι τέλειο για τη συγκεκριμένη Porsche, η οποία”, όπως παρατηρεί ο Sika, “είναι ένα αυτοκίνητο που μάλλον δύσκολα θα κρύψεις, εάν το οδηγείς”.

Το αν οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες των GT3 RS θα επιλέξουν αυτό το ασυνήθιστο χρώμα, θα το δούμε. Έτσι κι αλλιώς, το Lizard Green είναι αυτό που είναι περισσότερο γνωστό ως “χρώμα επικοινωνίας”.

 “Με αυτό τον όρο”, εξηγεί η Brunner, “εννοούμε την ακριβή απόχρωση που θα χρησιμοποιηθεί για ένα συγκεκριμένο μοντέλο σε όλο το του το μάρκετινγκ. Από την παγκόσμια πρεμιέρα, ως τις αρχικές διαφημιστικές καμπάνιες”.

 Και, όσο κι αν φαίνεται περίεργο, σκοπός ενός “χρώματος επικοινωνίας”, δεν είναι σε καμία περίπτωση να ικανοποιεί το μάτι, αλλά αντίθετα, να τονίσει τις ασυνήθιστες και μοναδικές αξίες μιας Porsche και κατ’ επακόλουθο να ελκύουν την προσοχή των ανθρώπων. 

Η Brunner το αποσαφηνίζει όλο αυτό με μια φράση: “Η Lizard Grenn 911 GT3 RS έχει φτιαχτεί για να τραβήξει το μάτι σου και να σε παρασύρει μέσα στην έκθεση (της Porsche)”. 

Αν νομίζεις οτι όλη αυτή η διαδικασία είναι εύκολη, πλανάσαι πλάνην οικτρά. Κι αυτό γιατί οι σχεδιαστές χρωμάτων πρέπει να είναι σε επαφή με τα trends της εποχής, αλλά και ταυτόχρονα να έχουν εξαιρετικά διορατικό μυαλό. 

Κι αυτό γιατί παίρνει αρκετά χρόνια για να εξελιχθεί ένα νέο χρώμα, κυρίως λόγω των εξαιρετικά υψηλών απαιτήσεων της Porsche για την ποιότητα των χρωμάτων της. 

Σκέψου ότι για να “περάσει” ένα χρώμα μέχρι την παραγωγή θα πρέπει πρώτα να περάσει (ναι, πάλι αυτή η λέξη) κάποια τεστ. Για παράδειγμα, ένα κομμάτι -μη επεξεργασμένου- μετάλλου βάφεται στο υπό δοκιμή χρώμα και αφήνεται στον ήλιο για 24 μήνες, χωρίς διακοπή. 

“Καλά”, θα πεις, “αλλά ο Γερμανός δεν ξέρει τι πάει να πει ελληνικός ήλιος”. Φαίνεται ότι έχει προβλέψει και γι’ αυτό όμως, καθώς οι τεχνικοί της Porsche διεξάγουν τεστ των χρωμάτων σε ειδικούς χώρους δοκιμών που βρίσκονται σε ερήμους αυτού του πλανήτη, ώστε να διασφαλίσουν ότι το νέο χρώμα δεν θα αλλοιωθεί στο πέρασμα του χρόνου.

 Ταυτόχρονα, τα ίδια χρώματα υπόκεινται άλλες… ταλαιπωρίες για να αποδειχθεί η αντοχή τους στις αντίξοες συνθήκες, όπως η έκθεση σε αλατόνερο και χημικά. Είναι επίσης πολύ σημαντικό το χρώμα αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων όπως της 911 GT3 RS να είναι πολύ ανθεκτικό σε χτυπήματα από πέτρες και άλλα υλικά, επειδή τείνει να υπόκειται σε αυτές τις συνθήκες πιο συχνά από τα άλλα αυτοκίνητα.

Tip: Η Porsche 911 GT3 RS φοράει έναν τετράλιτρο ατμοσφαιρικό, απόδοσης 520 ίππων. Επιταχύνει στα 100 σε 3,2 δλ, τελικιάζει στα 312 χ.α.ω. και έχει κατανάλωση 12,8 lt/100 km (μικτός κύκλος).