H Honda έφερε το νέο Civic Type-R και στην Ελλάδα, το παρουσίασε και, κατά κοινή αποδοχή, είναι το καλύτερο Type-R που έφτιαξε ποτέ. Στην πορεία των προηγούμενων ημερών έχουν γίνει γνωστά τα περισσότερα, αν όχι όλα τα τεχνικά του στοιχεία, όμως ένα είναι που κάνει (ακόμα) πολύ κόσμο να αναρωτιέται: Γιατί αυτό το ιαπωνικό μοντέλο έχει τρεις απολήξεις της εξάτμισης; Είναι πλήρως λειτουργικές ή εξυπηρετούν μόνο αισθητικούς σκοπούς;
Το δίλιτρο μοντέλο της Honda με τον πανίσχυρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού (320 PS στις 6.500rpm, και μέγιστη ροπή 400 Nm από 2.500rpm – 4.500rpm) και τις εκρηκτικές επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 272km/h) “κουβαλάει” υψηλή τεχνολογία σε κάθε σπιθαμή του.
Αυτό συμβαίνει και με τις τρεις, πλήρως λειτουργικές απολήξεις, οι οποίες είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω διαχύτη. Πώς λειτουργούν όμως αυτές; Οι απολήξεις σε κάθε πλευρά απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ η κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% συγκριτικά με του προηγούμενου Type R, πράγμα που μειώνει την πίεση επιστροφής μέσα στο σύστημα. Για να παράγεται πιο δυναμικός ήχος κατά την επιτάχυνση, η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν μία ακόμα ροή εξαγωγής, με αποτέλεσμα αύξηση 2dB συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τις ίδιες ταχύτητες.
Ωστόσο, στα μεσαία φορτία κινητήρα η πίεση στην κεντρική απόληξη εξαγωγής γίνεται αρνητική, αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό βελτιώνει τα χαρακτηριστικά NVH εξαλείφοντας το βουητό που σε άλλη περίπτωση θα γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα επιβατών.