Στα λεγόμενα “πίσω δωμάτια” της Χιροσίμα, περίπου 100 μηχανικοί της Mazda, εργάζονται νυχθημερόν στο σημαντικότερο, ίσως, project, της ιαπωνικής φίρμας: Τη δημιουργία ενός μοντέλου παραγωγής, με την ονομασία RX. Και, όπως αποκαλύπτει σήμερα το TopSpeed.gr, η Mazda, θέλει να έχει έτοιμο το follow up του RX-7 (και εν ολίγοις του RX-8) μέχρι τον Μάρτιο του 2018.
Γιατί όμως είναι αυτή η ημερομηνία ορόσημο και τι σχεδιάζει η ιαπωνική φίρμα; Εκείνο τον μήνα, η Mazda θα γιορτάζει τα 40 χρόνια του RX-7. Και, στα γενέθλια, το λανσάρισμα του νέου ρότορα, θα είναι μια ιδανική ευκαιρία για να το “μετρήσει” εμπορικά. Τότε, οι Ιάπωνες θα λανσάρουν εμπορικά την επόμενη γενιά των RX, σε περιορισμένη έκδοση και, αν πάει καλά σε πωλήσεις, θα προχωρήσουν. Οι πιθανότητες τον Μάρτιο του 2018 να μην δούμε το Mazda RX-9, αλλά την επόμενη γενιά του RX-7, στο πλαίσιο του RX-Vision Concept, με τον turbo ρότορα των 400 ίππων που θα στροφάρει στις 10.000 σ.α.λ., είναι μάλλον ισχυρές…
Αυτή τη φορά, ωστόσο, οι Ιάπωνες είναι πολύ προσεκτικοί, καθώς οι καιροί δεν είναι ευνοϊκοί για “ανοίγματα”. Η Mazda διαπνέεται από μια μυστικοπάθεια και μια… άρνηση σε ό,τι αφορά το ρότορα και, οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες της επιτείνουν αυτό το χαρακτηριστικό. Έτσι, όταν το TopSpeed.gr “φώναζε” ότι οι Ιάπωνες έχουν ετοιμάσει αναβίωση της σειράς RX, αυτοί το διέψευδαν, μόνο και μόνο για να αφήσουν τον (υπόλοιπο) κόσμο με το στόμα ανοιχτό, όταν παρουσίασαν το RX- Vision Concept, τον περασμένο Οκτώβριο, στο Τόκυο. Τώρα, βέβαια, τα πράγματα ειναι πιο περίπλοκα.
Οι ρότορες της Mazda. Απουσιάζουν το -απίθανο στο πάτημα- RX-8 και το one of a kind Furai που βρήκε τραγικό θάνατο στις φλόγες
Γιατί σήμερα, η Mazda, δεν ετοιμάζει ένα ακόμα concept, αλλά ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Ο διευθυντής του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας, Kevin Rice, το επιβεβαίωσε αυτό, λέγοντας ότι ένα νέο rotary powered sports car είναι “στα σκαριά”, αλλά θα βγει στην παραγωγή, μόνο εάν ο κόσμος το αγοράσει. Τι θα γίνει λοιπόν;
Σύμφωνα με πληροφορίες του TopSpeed.gr, η Mazda έχει βρει λύσεις για τις “χρόνιες ασθένειες” του Wankel στον SkyActive-R, καθώς εξαρχής το σχέδιο ήθελε τον ρότορα να είναι σύμφωνος με τις επιταγές της εποχής: Δηλαδή να έχει μειωμένη κατανάλωση, χαμηλούς ρύπους, υψηλή αξιοπιστία και ροπή από τα χαμηλά. Παρότι η λύση του συνδυασμού του ρότορα με έναν ηλεκτροκινητήρα εγκαταλείφθηκε γρήγορα, οι μηχανικοί της Mazda έχουν ξεπεράσει τα προβλήματα, όπως αφήνει να εννοηθεί και ο Rice, διαβεβαιώνοντας πως “η Mazda είναι σίγουρη ότι θα ξεπεράσει τα μειονεκτήματα του ρότορα”. (Διάβασε εδώ το ρεπορτάζ του TopSpeed.gr για τον SkyActive-R που πατεντάρισε η Mazda)
Το RX-Vision Concept σε δημόσια θέα. Θα δούμε νέο RX στους δρόμους;
Αυτό που είπε όμως ο Rice είναι ότι “μια άλλη πρόκληση, είναι το εάν τα μελλοντικά αυτοκίνητα με ρότορες θα είναι οικονομικά βιώσιμα“. Η Mazda, θέλει να εξασφαλίσει ότι δεν θα γράψει ζημιές από την παραγωγή ενός sport car που δεν θα έχει την αναμενόμενη εμπορική επιτυχία. Γιατί, στη Χιροσίμα ξέρουν πως το κοινό που “αγαπά” τους wankel υπάρχει, όμως, δύσκολα ένα νέο μοντέλο με αυτό το μοτέρ, χωρίς να εγγυάται ανταγωνιστικότητα σε επιδόσεις/ρύπους/κατανάλωση/αξιοπιστία, θα επιτύχει εμπορικά.
Κακό bodykit, μεγάλη αεροτομή, τεράστια φλόγα. Κρατάμε μόνο το τελευταίο
Και εδώ, έρχεται το μπέρδεμα με τη σύγκρουση πληροφοριών και ενδείξεων: Οι δικές μας πηγές, έλεγαν πως το σχέδιο της Mazda ήθελε το RX-9 να λανσάρεται το 2020, στα γενέθλια των 100 ετών της φίρμας. Όμως, οι επιφυλάξεις για την εμπορική του πορεία, λένε νεότερες πληροφορίες, θα φέρουν μια περιορισμένη έκδοση παραγωγής τον Μάρτιο του 2018, στα 40α γενέθλια του RX-7, για να “μετρηθεί” η αγοραστική του ζήτηση. “Στα πίσω δωμάτια, συνεχίζουμε να το εξελίσσουμε και, όταν ο κόσμος είναι έτοιμος να αγοράσει ένα άλλο ρόταρυ, θα είμαστε έτοιμοι να του το παρέχουμε“, είπε αινιγματικά ο Rice.
Συνηθισμένη εικόνα: Ένα Mazda RX-7 κερνάει φλόγες στα ανυποψίαστα (;) θύματά του
Πώς μπορεί να γίνει αυτό λοιπόν, με δεδομένο ότι η Mazda σχεδόν… έκλεισε την πόρτα κατάμουτρα σε ενδιαφερόμενο αγοραστή που θέλησε να δώσει προκαταβολή για να “κλείσει” το επόμενο RX, όποτε αυτό βγει; Είναι δυνατό να βγάλει το RX-9 σε περιορισμένη παραγωγή το 2018 και, αν πάει καλά εμπορικά, να το… ξαναβγάλει σε ευρεία παραγωγή το 2020; Προφανώς και όχι (αν και ποτέ δεν ξέρεις).
“Ακτινογραφία” του θρυλικού, του φοβερού και τρομερού RX-7
Και εδώ, έρχονται οι ενδείξεις: Εκτός από τον SkyActive R που πατεντάρισε η Mazda, η φίρμα κατοχύρωσε τα ονόματα RX-9 και RX-7 στο Japanese Trademark Office. Με δεδομένες τις παραπομπές του RX Vision Concept στο RX-7 (διάβασε εδώ το σχετικό ρεπορτάζ μας), μια ισχυρή πιθανότητα θέλει το 2018 να παρουσίαζεται η αναβίωση του RX-7, σε limited edition. Και το 2020, αν πάει καλά εμπορικά, η Mazda θα μπορεί να βγάλει στην παραγωγή το RX-9. Όμως, επάνω σε ποιο πλαίσιο, αν το RX-Vision γίνει το επόμενο RX-7; Λογικό, βιώσιμο πλάνο, ή όνειρο θερινής νυκτός; Το σίγουρο είναι πως πρέπει να κάνουμε υπομονή…