Live η Κίνηση στους δρόμους

H Mitsubishi είπε ψέματα για την καταλάνωση καυσίμου, χάνει 1,2 δις σε 3 ώρες

Αυτό, είναι το next big thing της παγκόσμιας ειδησεογραφίας. Ο κολοσσιαίος Ιάπωνας κατασκευαστής αυτοκινήτων Mitsubishi, παραδέχεται ότι παραποιούσε τα τεστ κατανάλωσης καυσίμου, με σκοπό να δείξει ότι τα μοντέλα της έκαιγαν λιγότερο καύσιμο, απ’ ότι στην πραγματικότητα. Και, ενώ η VW προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της εν μέσω του σκανδάλου εκπομπής ρύπων των μοντέλων της, η ιαπωνική φίρμα βλέπει την “καταστροφή” που θα περίμενε κανείς: Μόλις μέσα σε 3 ώρες, η μετοχή της στον Nikkei 225 κατέγραψε βουτιά 17%, χτυπώντας ιστορικό χαμηλό 12ετίας και χάνοντας 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια.
O πρόεδρος της Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa (στο μέσο) υποκλίνεται σε ένδειξη μεταμέλειας, λίγο πριν από τη συνέντευξη Τύπου για το σκάνδαλο

Τουλάχιστον προς το παρόν, το ζήτημα αφορά μόνο την αγορά της Ασίας και δη της Ιαπωνίας, και περίπου 650.000 αυτοκίνητα, καθώς τα μοντέλα που επηρεάζονται, είναι τα Mitsubishi eK Wagon και eK Space (157.000 μονάδες), καθώς και τα Nissan Dayz και Dayz Roox (468.000), που παρήγαγε η Mitsubishi για λογαριασμό της Nissan. Μικρός ο αριθμός, θα πει κανείς, αλλά θα θυμίσουμε ότι όταν ξέσπασε το VWgate, ο αριθμός των αυτοκινήτων που αφορούσε, δεν ξεπερνούσαν τα 500.000 στις ΗΠΑ και σήμερα, φτάνει τα 11 εκατομμύρια.
Στο γράφημα του πρακτορείου Reuters, η πορεία της μετοχής μέχρι την καταβαράθρωσή της

Με την εταιρεία να δηλώνει σε επίσημη ανακοίνωσή της ότι έκανε “τις δοκιμές κατανάλωσης με ακατάλληλο τρόπο ώστε να παρουσιάσει καλύτερα νούμερα στην κατανάλωση καυσίμου από τα πραγματικά“, ζητώντας συγνώμη από πελάτες και μετόχους, η έκπληξη, ήρθε λίγο αργότερα.

Οι επικεφαλής της εταιρείας, με τον πρόεδρο της Mitsubishi Motors, Tetsuro Aikawa, εμφανίστηκαν στη συνέντευξη Τύπου που είχαν προγραμματίσει στο Τόκυο, για το θέμα και, πριν μιλήσουν, έκαναν μια βαθιά υπόκλιση, εκφράζοντας με αυτό τον τρόπο τη συγνώμη τους.

Και επειδή ούτε η εταιρική συγνώμη, ούτε η υπόκλιση του προέδρου ήταν αρκετή, ο κ. Aikawa, είπε πως “ό,τι έγινε, έγινε ηθελημένα. Είναι αλήθεια πως η αλλοίωση έγινε ώστε να δείχνει την κατανάλωση καλύτερα. Αλλά το γιατί κατέφυγαν στην απάτη, δεν έχει ακόμα εξακριβωθεί”, είπε και, παρότι ο ίδιος δεν είχε γνώση της πρακτικής που ακολουθήθηκε, κατέληξε: “Αισθάνομαι υπεύθυνος“.