Λένε ότι όποιος οδηγήσει μια φορά Volvo, δεν μπορεί να ξεκολλήσει. Δεν μπορεί να οδηγήσει άλλο αυτοκίνητο. Το XC60 που έχω στα χέρια μου αυτή την εβδομάδα, είναι ικανό να σου δώσει αυτή την εμπειρία. Είναι ένα SUV με αέρα πολυτέλειας που, αν τον δοκιμάσεις, θα θες να αναπνέεις μόνο αυτον.
Εξωτερικά, το XC60 δείχνει, χρησιμοποιώντας αυτή τη μοντέρνα, σύγχρονη, αλλά και σοβαρή σχεδίαση, με τα μυώδη φτερά και τις έντονες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα, τις τεράστιες ζάντες (ζαντάρες, καλύτερα) σε αυτό το υπέροχο ανθρακί χρώμα, ότι δεν είναι ένα ακόμα SUV.
Αυτό , το καταλαβαίνεις αμέσως μόλις μπαίνεις στο φιλόξενο εσωτερικό του. Τα άριστης ποιότητας δέρματά του σε αγκαλιάζουν. Κοιτάζεις το τεράστιο ταμπλό, την άριστη συναρμογή των υλικών και λες, “αυτό είναι το αυτοκίνητο που θα με συντροφεύσει ως τα γεράματά μου”.
Οι Σουηδοί έχουν κάνει άριστη δουλειά και έχουν φτιάξει ένα άριστο ποιοτικά και εργονομικά αυτοκίνητο. Ίσως στην αρχή να απαιτεί να ψαχτείς για να βρεις πού έχει και πώς δένει το χειρόφρενο (αριστερά, κάτω από το τιμόνι έχει το κουμπί του και λύνει ανάποδα απ ότι στα περισσότερα αυτοκίνητα) ή να χρειάζεσαι λίγο χρόνο για να εξοικειωθείς με τα δεκάδες κουμπιά της κονσόλας, αλλά πολύ σύντομα, το XC60 θα σου είναι πολύ πιο φιλόξενο από το σπίτι σου.
Οι χώροι είναι τεράστιοι, παντού και δεν υπάρχει περίπτωση κάποιος να γκρινιάξει, όπως και για τα μικροαντικείμενα. Μοναδική ένστασή μου, ο κατά την άποψή μου, ιδιοφυής κρυφός χώρος πίσω από την κεντρική κονσόλα με το αντιολισθητικό υλικό, που θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να είναι επίπεδος, ώστε να μη γλιστρούν πράγματα απο αυτόν.
Ο κρυφός χώρος που λέγαμε
Πώς πάει;
Εκεί που φαίνονται όλα, ωστόσο, είναι στο δρόμο. Το Volvo XC60 έχει ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση που κάνει… πεντάστερο ξενοδοχείο να ντρέπεται. Ακόμα και στον φτιαγμένο με πέτρες δρόμο της Μεταξά στη Γλυφάδα, το XC60 απορροφα τους κραδασμούς και τους θορύβους σε τέτοιο βαθμό, που νομίζεις ότι κινείσαι σε άσφαλτο! Γενικά, σου δίνει τέτοια αίσθηση στιβαρότητας, άνεσης και ασφάλειας, που εύχεσαι να οδηγούσες μέσα σε σουηδική χιονοθύελλα (προφανώς, βέβαια, εκεί θα χρειαζόσουν τετρακίνηση).
Το XC60 κινείται εύκολα σε όλα τα εδάφη. Το ύψος του, βοηθά
Ναι, αλλά στο δρόμο πώς πάει; Καταρχάς, το δίλιτρο μοτέρ του (με τους 190 ίππους και τα 400Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.) είναι ένα σύγχρονο θαύμα. Αν όχι το καλύτερο, σίγουρα ένα απο τα καλύτερα δίλιτρα diesel που θα βρεις σε τούτο το μάταιο κόσμο. Στο ρελαντί και τις χαμηλές, όχι μόνο δεν ακούς το χαρακτηριστικό κροτάλισμα, αλλά δεν το ακους καθόλου!
Στις πολυ υψηλές στροφές, κάνει έναν διακριτικό, γλυκό, σπορ ήχο που μόνο σε μοτέρ βενζίνης θα ακούσεις. Η απόδοσή του είναι εκπληκτική, καθώς έχει άφθονο περίσσευμα ροπής όποτε το ζητήσεις. Και έτσι, όταν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα, θα σε πάει πολύ γρήγορα. Οι δε καταναλώσεις του, είναι τέτοιες, που σε κάνουν να απορείς πώς είναι δυνατό να έχεις ένα τόσο δυνατό, γρήγορο, άνετο και στιβαρό αυτοκίνητο και να πετυχαίνεις, χωρίς να το κυνηγάς, καταναλώσεις της τάξης των 5 lt/100km.
Παρατήρησα, ωστόσο, έναν ελάχιστο δισταγμό, συχνά, στην απόκριση στο γκάζι, που μου θύμισε turbo lag και είμαι σχεδόν βέβαιος ότι προέρχεται από το κιβώτιο. Το οποίο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη πάντως, στη θέση D κάνει αλλαγές τόσο smooth που ούτε τις καταλαβαίνεις, ενώ δεν μου έκανε μπέρδεμα στην επιλογή της σχέσης, όσο κι αν το προσπάθησα. Όταν μετακινείς τον επιλογέα αριστερά, στη θέση S, το XC60 παίρνει έναν πιο σπορ χαρακτήρα, ενώ σε αφήνει να παίξεις ελεύθερα με όποια από τις οκτώ (!) σχέσεις του επιλέξεις χωρίς δισταγμούς και χαζοκατεβάσματα/ανεβάσματα.
Όταν το πιέσεις, το τιμόνι του XC60 θα σου παρέχει πάντα την πληροφόρηση που χρειάζεσαι και θα σε βοηθήσει, ενώ θα στρίψει χωρίς δράματα και χωρίς κλίσεις που τρομάζουν. Στο όριο, θα εμφανίσει ελαφρά υποστροφή, την οποία θα μαζέψουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, ενώ και αν το παρακάνεις, το Volvo θα σε συγχωρήσει και δεν θα σε στείλει στο… φανοποιείο, αφού μαζεύεται πανεύκολα. Το XC60 έχει μνημειώδη συμπεριφορά ακόμα και στα πολύ κλειστά κομμάτια.
Στις υψηλές ταχύτητες δε, δεν εμφανίζει τάσεις κυματισμού, ενώ διατηρεί την κατευθυντικότητά του υπό όποιες συνθήκες. Τα φρένα του, τα άφησα για το τέλος, μιας και έχω μόνο μια λέξη που τα χαρακτηρίζει: Καταπληκτικά!
Γενικότερα, στο XC60, η Volvo δίνει μαθήματα για τον συνδυασμό απόλυτης άνεσης και οδικής συμπεριφοράς που επιτυγχάνονται χωρίς ένα αυτοκίνητο να χάνει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.
Εκτός δρόμου τώρα, η απόσταση των 230 χλστ από το έδαφος, σου ανοίγει δρόμους χωρίς απαραίτητα να σου λείψει η τετρακίνηση και το XC60 δεν θα κολλήσει εύκολα, περνώντας εκεί που ανεβαίνουν συχνά, μόνο τετρακίνητα.
Κλείνοντας, επισημαίνω την άριστη λειτουργία του gps, αλλά και του μενού του XC60, ενώ επισημαίνω πως για ένα τόσο πολυτελές αυτοκίνητο όπως το XC60, κάποιες λεπτομέρειες εξοπλισμού, όπως η κάμερα οπισθοπορείας και τα ηλεκτρικά καθίσματα, θα έπρεπε να είναι στάνταρ.
Άνετο, πολυτελές, εύχρηστο το εσωτερικό του XC60, θα ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο δύσκολο αγοραστή
Πώς μου φάνηκε λοιπόν το XC60; Η πικρία που ένιωθα, επιστρέφοντάς το στη Volvo, δε με άφησε να το πολυσκεφτώ. Όχι μόνο επειδή είναι πολύ καλύτερο απ ότι περίμενα. Ούτε επειδή είναι ένα αντικειμενικά άριστο αυτοκίνητο που αξίζει περισσότερα από τα λεφτά του. Αλλά κυρίως επειδή ενιωσα στο πετσί μου πώς η Volvo κάνει κάποιον να φάει κόλλημα με ένα μοντέλο της…
Είναι έκπληξη, αλλά εξήγησα γιατί το βάζω στο GARAGE του TopSpeed.gr. Είναι ένα αυτοκίνητο που το αξίζει…