Οι Άγγλοι λένε ότι δεν υπάρχει καλύτερο αυτοκίνητο πόλης από το Honda Jazz
για το λόγο ότι χωράει τα πάντα μέσα χωρίς να είναι μεγάλο και για ένα σωρό μικρολεπτομέρειες που το κάνουν πανέξυπνο στην χρήση ως πρώτο αυτοκίνητο. Στην Ελλάδα πάλι είναι λίγο αδικημένο στις πωλήσεις αλλά θα εκφέρουμε ολοκληρωμένη άποψη όταν με το καλό το πιάσουμε στα χέρια μας…
Η τρίτη γενιά του εξαιρετικά δημοφιλούς μικρού πολυμορφικού hatchback της Honda, το νέο 2015 Jazz έρχεται να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία B με πρόσθετο χώρο, ευελιξία, ποιότητα και τεχνολογία.
Το νέο Jazz βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του. Το παγκόσμιο αυτοκίνητο, γνωστό και σαν ‘Fit’ σε μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από 5 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά και αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται σε επτά χώρες. Η νέα γενιά διατηρεί την κλασική φόρμα ενός Jazz, υιοθετώντας όμως ένα χαρακτηριστικό, σύγχρονο στυλ, με νέα φυσιογνωμία και έντονες, χαρακτηριστικές γραμμές.
Το νέο Jazz είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου μέσα από το δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Honda στις παρακάτω τιμές:
NEW JAZZ 1,3 Trend MT
Ενδεικτική Λιανική τιμή 16.990 €
Ενδεικτική Λιανική τιμή με απόσυρση 16.030 €
NEW JAZZ 1,3 Comfort MT ADAS / A-DA (Connect)
Ενδεικτική Λιανική τιμή 19.490 €
Ενδεικτική Λιανική τιμή με απόσυρση 18.530 €
NEW JAZZ 1,3 Elegance MT ADAS / A-DA (Connect)*
Ενδεικτική Λιανική τιμή 21.490 €
Ενδεικτική Λιανική τιμή με απόσυρση 20.530 €
NEW JAZZ 1,3 Comfort CVT ADAS / A-DA (Connect)
Ενδεικτική Λιανική τιμή 20.990 €
Ενδεικτική Λιανική τιμή με απόσυρση 20.030 €
NEW JAZZ 1,3 Elegance CVT ADAS / A-DA (Connect)*
Ενδεικτική Λιανική τιμή 22.990 €
Ενδεικτική Λιανική τιμή με απόσυρση 22.030 €
Με μία τολμηρή και παράλληλα σοφιστικέ εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, το νέο Jazz είναι κατά 95 mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του, με μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 30 mm. Χάρη στη νέα πλατφόρμα, το τελευταίο Jazz είναι αναλογικά ακόμα μεγαλύτερο εσωτερικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Μέλος της νέας παγκόσμιας οικογένειας της Honda, το νέο Jazz ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda ‘man maximum, machine minimum’. Αυτή στόχο έχει την επίτευξη μιας συμπαγούς αλλά αποδοτικής διάταξης του εσωτερικού, με μεγιστοποίηση του χώρου των επιβατών και ελαχιστοποίηση των εξωτερικών διαστάσεων. Το Jazz μήκους 4m διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετημένο στο κέντρο για εξαιρετική ευρυχωρία και καινοτόμες χωροταξικές λύσεις Honda. Το σύστημα Magic Seats της Honda διασφαλίζει απαράμιλλη ευελιξία εσωτερικού και άφθονους χώρους με ποικίλες διατάξεις για τη μεταφορά φορτίων και επιβατών.
Οι χρήστες ωφελούνται από την αναβάθμιση της ποιότητας και τις προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, καθώς και από την υψηλή απόδοση και τη δυναμικότερη οδική συμπεριφορά.
Μαλακά, ποιοτικά υλικά και μελετημένη σχεδίαση εσωτερικού συνθέτουν ένα προηγμένο περιβάλλον που συμπληρώνεται από μία οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με το νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας της Honda, Honda Connect – ανάλογα με την έκδοση.
Το νέο Jazz θα εφοδιάζεται με ένα νέο ισχυρό και αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC της σειράς Earth Dreams Technology της Honda. Στην οδηγική ποιότητα προτίθεται η ταχύτερη απόκριση και η πιο συναρπαστική οδική συμπεριφορά χάρη στο νέο, πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο πλαίσιο και την ανασχεδιασμένη ανάρτηση με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα.
Η νέα σειρά του Honda Jazz, που θα περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, θα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη στα μέσα του 2015.
Αξιοσημείωτη ευρυχωρία και ευελιξία εσωτερικού
• Βελτιστοποιημένη διάταξη εσωτερικού για κορυφαίο χώρο επιβατών και αποσκευών
• 115 mm περισσότερος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών
• Χωρητικότητα από 354 lit έως 1.314 L με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, φορτωμένο μέχρι την οροφή
• Σύστημα Magic Seats με τέσσερα προγράμματα για μέγιστη ευελιξία
• Φαρδιά πίσω πόρτα και χαμηλό ύψος φόρτωσης διευκολύνουν την πρόσβαση
Η εφαρμογή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Honda ‘man maximum, machine minimum’ σημαίνει ότι το 2015 Jazz είναι ένα συμπαγές και πολύ αποδοτικό όχημα. Η νέα πλατφόρμα υπόσχεται βελτιστοποιημένες χωροταξικές λύσεις που αυξάνουν την ευρυχωρία για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ένα ρεζερβουάρ καυσίμου χαμηλότερου προφίλ τοποθετείται κάτω από τα εμπρός καθίσματα και απελευθερώνει υποδαπέδιο χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα. Έτσι επιτρέπεται η τοποθέτηση του καινοτόμου συστήματος Magic Seats® της Honda.
Μακρύτερο κατά 95mm εξωτερικά και με 30mm μακρύτερο μεταξόνιο, το 2015 Jazz εντυπωσιάζει με την εσωτερική ευρυχωρία του: οι χώροι για τα πόδια, τους ώμους και το κεφάλι όλων των επιβατών είναι απαράμιλλοι στην κατηγορία του. Συγκριτικά με το (ήδη ευρύχωρο) προηγούμενο Jazz, το νέο μοντέλο προσφέρει στους εμπρός επιβάτες 30 mm έξτρα χώρο στην περιοχή των ώμων, έχοντας αυξήσει τη μεταξύ τους απόσταση κατά 20 mm. Οι πίσω επιβάτες θα απολαμβάνουν +115 mm χώρο για τα πόδια, +65 mm για τα γόνατα και +20 mm στην περιοχή των ώμων.
Το 2015 Jazz διαθέτει επίσης κορυφαίο χώρο αποσκευών. Το νέο Jazz έχει 354 lit
(VDA) με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση – 17 lit παραπάνω από το προηγούμενο Jazz και 1.314 lit (VDA) με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα και φορτωμένο μέχρι την οροφή.
Τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα Magic Seats του 2015 Jazz μπορούν να ρυθμίζονται σε ποικίλες διατάξεις βάσει τεσσάρων προγραμμάτων (Modes), μεγιστοποιώντας έτσι την ευελιξία της καμπίνας.
Utility mode – η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, ενώ η βάση του καθίσματος χαμηλώνει στην περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών για τη δημιουργία ενός μεγάλου, επίπεδου πατώματος 1.505 mm (80 mm μακρύτερο από την προηγούμενη γενιά Jazz).
Tall mode – το εμπρός τμήμα της βάσης του πίσω καθίσματος ανασηκώνεται προς τα πίσω και ασφαλίζει σε κάθετη θέση διαμορφώνοντας ένα ύψος 1.280 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για να χωράνε αντικείμενα μεγάλου ύψους πίσω από τα εμπρός καθίσματα. Πέρα από την ευελιξία του ύψους, το μήκος του διαθέσιμου χώρου σε αυτό το mode είναι 55 mm μεγαλύτερο από της προηγούμενης γενιάς Jazz.
Long mode – η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται σε οριζόντια θέση, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά φορτίων μήκους 2.480 mm (+80 mm).
Refresh mode – η πλάτη των εμπρός καθισμάτων αναδιπλώνονται σε επίπεδη θέση στο ύψος της έδρας των πίσω καθισμάτων για τη δημιουργία ενός ‘καναπέ’ μήκους 1.580 mm (+80 mm), για να μπορούν οι επιβάτες να κάθονται πίσω και να απλώνουν τα πόδια τους μετά από ένα μεγάλο ταξίδι.
Με μία φαρδιά πίσω πόρτα 1.090 mm και χαμηλό ύψος φόρτωσης μόλις 605 mm, η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών είναι εύκολη, ενώ τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά των αντικειμένων.
Νέα πλατφόρμα, νέο πλαίσιο και δυναμική ανάρτηση
• Πιο άκαμπτη πλατφόρμα με αμάξωμα και ανάρτηση ειδικά διαμορφωμένα για την Ευρώπη
• Ελαφρύτερη ανάρτηση και νέα συστήματα αποσβεστήρων βελτιώνουν την οδηγική ποιότητα
• Νέο, ‘ταχύτερο’ σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό
• Ρύθμιση της ανάρτησης και νέο σύστημα AHA (Agile Handling Assist) ελαχιστοποιούν την υποστροφή
• Σύστημα δισκόφρενων διασφαλίζει δυναμικό και αξιόπιστο φρενάρισμα
Σαν μέλος της νέας παγκόσμιας οικογένειας Honda, το 2015 Jazz βασίζεται σε μία νέα πλατφόρμα με αποτέλεσμα να είναι 12% ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του αποκτώντας αυξημένη δομική ακαμψία. Τα μοντέλα Jazz για την Ευρωπαϊκή αγορά έχουν ένα ενισχυμένο αμάξωμα και ειδική ρύθμιση αναρτήσεων. Οι αλλαγές στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης σε συνήθεις Ευρωπαϊκούς δρόμους, ώστε τα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης να λειτουργούν με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Αναβαθμισμένα, ελαφρύτερα εξαρτήματα ανάρτησης – γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας τύπου H πίσω – συνδυάζονται με μακρύτερο μεταξόνιο (+ 30 mm) για τη διασφάλιση της οδηγικής ευστάθειας μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Νέα συστήματα αποσβεστήρων βελτιώνουν επίσης την οδηγική ποιότητα για όλους τους επιβάτες και μειώνουν τη μεταφορά των κραδασμών από το δρόμο στην καμπίνα, δημιουργώντας μία αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.
Νέα γεωμετρία εμπρός ανάρτησης με χαμηλότερο εμπρός κέντρο κλίσεων παρέχει μεγαλύτερη ευστάθεια, ώστε η απόκριση του 2015 Jazz να είναι πιο ακριβής, φυσική και ευέλικτη στις στροφές.
Στην αίσθηση αυξημένης ευελιξίας συντελεί ένα νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση που είναι 22,5% ‘ταχύτερο’ στην απόκριση (ο λόγος υποπολλαπλασιασμού μειώνεται από 18.2:1 σε 14.1:1) με αποτέλεσμα καλύτερη πληροφόρηση για τον οδηγό.
Η πίσω ανάρτηση έχει υπερυψωμένο κέντρο κλίσεων και νέα δομή αποσβεστήρων που απομονώνει καλύτερα την καμπίνα από τους κραδασμούς του δρόμου.
Η αίσθηση ευελιξίας σε συνδυασμό με την βελτιστοποιημένη σταθερότητα παγιώνονται περαιτέρω με το σύστημα ΑΗΑ της Honda. Το AHA είναι μία ακόμα προηγμένη τεχνολογία που βελτιώνει τη δυναμική ευστάθεια του οχήματος, κυρίως στους απότομους ελιγμούς ή σε υψηλά πλευρικά φορτία. Το Agile Handling Assist λειτουργεί μέσω του συστήματος Vehicle Stability Assist και εφαρμόζει ελαφρά πίεση πέδησης, μη αντιληπτή από τον οδηγό, στους εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβει το τιμόνι. Έτσι επιτυγχάνεται αυξημένη απόκριση του οχήματος και ευστάθεια και πιο ικανοποιητική οδηγική εμπειρία.
Δυναμική και σταθερή ισχύ ακινητοποίησης για το 2015 Jazz διασφαλίζει ένα νέο σύστημα δισκόφρενων με εμπρός αεριζόμενους δίσκους 262 mm και συμπαγείς δίσκους 239 mm πίσω. Ηλεκτρονικά βοηθήματα που αυξάνουν την ισχύ πέδησης και βελτιώνουν την ευστάθεια περιλαμβάνουν: Anti-Lock Braking System (ABS), Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Vehicle Stablity Assist (VSA) και Hill Start Assist (HSA).
Ξεκινώντας από τα άριστα χαρακτηριστικά NVH (θορύβων, κραδασμών και τριγμών) της νέας πλατφόρμας και της νέας ανάρτησης, το 2015 Jazz υιοθετεί ολοκληρωμένα ηχομονωτικά μέτρα σε όλη τη δομή του. Η συνολική προσέγγιση NVH της Honda πετυχαίνει και άλλες βελτιώσεις μειώνοντας αισθητά το θόρυβο από τον κινητήρα, το δρόμο και τον αέρα. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην περιοχή του ταμπλό για μείωση των λεγόμενων ‘διαδρομών θορύβου’, ενώ αεροδυναμικές ποδιές κάτω από το αμάξωμα μειώνουν το θόρυβο από τη ροή του αέρα περιορίζοντας παράλληλα την αεροδυναμική αντίσταση. Το τιμόνι φιλοξενεί έναν αερόσακο SRS που λειτουργεί σαν δυναμικός αποσβεστήρας, μειώνοντας τους μικροκραδασμούς στο τιμόνι.
Νέες αεροδυναμικές ποδιές κάτω από το αμάξωμα μειώνουν το θόρυβο από τη ροή του αέρα περιορίζοντας παράλληλα την αεροδυναμική αντίσταση. Σαν αποτέλεσμα όλων αυτών των μέτρων, το 2015 Jazz αποπνέει μία υψηλή αίσθηση ασφάλειας, προηγμένης δυναμικής και της καλύτερης ποιότητας στην κατηγορία του.
Νέος, πολύ αποδοτικός κινητήρας και νέα κιβώτια
• Νέος, ελαφρύτερος κινητήρας 1.3 i-VTEC συνδυάζει επιδόσεις με οικονομία
• Μέγιστη ισχύς 102 PS, μέγιστη ροπή 123 Nm
• Νέα ηλεκτρονική λειτουργία του συστήματος μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) βελτιστοποιεί το χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής
• Εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο βελτιστοποιεί την επιτάχυνση και την αθόρυβη οδήγηση
• Ανανεωμένο CVT προσφέρει μία πιο φυσική οδηγησιμότητα ‘πολλαπλών σχέσεων’
Το 2015 Jazz θα διατίθεται με το νέο, πολύ αποδοτικό και υψηλής απόκρισης βενζινοκινητήρα 1.3 i-VTEC της σειράς Earth Dreams Technology της Honda. Αποδίδοντας 102 PS στις 6.000 rpm, ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στάνταρ (που αντικαθιστά το προηγούμενο πεντάρι κιβώτιο) ή με ένα νέο κιβώτιο CVT, προαιρετικά.
Η έξυπνη σχεδίαση του διασφαλίζει ότι ο νέος τετρακύλινδρος με i-VTEC (Intelligent Variable Timing & Lift Electronic Control) προσφέρει οδηγικές επιδόσεις εφάμιλλες με του προηγούμενου κινητήρα 1.4 L, και κατανάλωση ενός κινητήριου συνόλου 1.2 L. Η μέγιστη ροπή είναι 123 Nm στις 5.000 rpm.
Η συνολική απόδοση έχει βελτιωθεί με τη χρήση ενός συστήματος EGR (exhaust gas recirculation) υψηλής ροής, τη μειωμένη τριβή, τις βελτιωμένες τεχνολογίες idle-stop, και τον ηλεκτρονικό έλεγχο του εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Για βελτίωση της θερμικής απόδοσης, η αναλογία συμπίεσης αυξάνεται στο 13.5:1.
Ο νέος κινητήρας 1.318 cc ζυγίζει επίσης λιγότερο από τη μονάδα 1.4 L χάρη στη χρήση λεπτότερων χιτωνίων, ένα σημαντικά ελαφρύτερο στρόφαλο κατά 27% και άλλα κινούμενα εξαρτήματα, συν την υιοθέτηση μιας πολλαπλής εισαγωγής αποκλειστικά από ρητίνη.
Ο νέος κινητήρας 1.3 L πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από 106 g/km, ενώ η οικονομία καυσίμου έχει βελτιωθεί, ξεκινώντας από 4,6 l/100 km (μικτός κύκλος) – χάρη στη χρήση του πολύ αποδοτικού κιβωτίου CVT.
Επιλογή μηχανικού ή CVT κιβωτίου
Αξιοποιώντας περαιτέρω την υψηλότερη απόδοση του νέου κινητήρα και του μειωμένου βάρους του αμαξώματος, το 2015 Jazz διατίθεται με δύο νέα κιβώτια.
Το προηγούμενο πεντάρι μηχανικό κιβώτιο αντικαθίσταται από ένα νέο εξάρι μηχανικό με αραιότερη κλιμάκωση σχέσεων, ειδικά προσαρμοσμένη στο νέο Jazz. Οι σχέσεις 1-έως-5 προσφέρουν πιο πυκνή κλιμάκωση για καλύτερη επιτάχυνση, ενώ μία 6η σχέση διασφαλίζει ξεκούραστα, αθόρυβα ταξίδια με ελαχιστοποιημένη κατανάλωση. Οι θόρυβοι και οι κραδασμοί έχουν μειωθεί με τη χρήση ελικοειδούς γραναζιού μίζας στο βολάν.
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην ποιότητα και αίσθηση της νέας διαδικασίας αλλαγής ταχυτήτων. Η διαδρομή του επιλογέα έχει μειωθεί κατά 10%, ένα συγχρονιζέ από ανθρακονήματα έχει τοποθετηθεί στη 2η σχέση κάνοντας την αλλαγή κατά 5% ελαφρύτερη και η αντίσταση της αλλαγής έχει μειωθεί συνολικά κατά 25% – με αποτέλεσμα ομαλότερες και ευκολότερες αλλαγές σχέσεων.
Με μηχανικό κιβώτιο, το νέο Jazz επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 11,2 δευτ., και πετυχαίνει τελική ταχύτητα 190 km/h.
Για το 2015 Jazz, το δημοφιλές, προαιρετικό κιβώτιο CVT της Honda είναι ένα νέο σύστημα που προσφέρει ακόμα καλύτερη οικονομία καυσίμου και σημαντικές βελτιώσεις στην οδηγησιμότητα. Ένα νέο λογισμικό ελέγχου CVT εξελίχθηκε ειδικά για τις Ευρωπαϊκές αγορές ώστε να προσφέρει την άμεση και γραμμική αίσθηση που αναμένεται από ένα μηχανικό κιβώτιο. Αυτό συνεπάγεται βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα στη θέση του πεντάλ του γκαζιού, ενώ οι στροφές του αυξάνονται αναλογικά για μία πιο γραμμική αίσθηση.
Η οδηγησιμότητα του CVT αποκτά πιο φυσική αίσθηση. Με τη χρήση νέου λογισμικού ελέγχου αποκλειστικού για την Ευρώπη που προσομοιώνει επτά σχέσεις και παρέχει βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση αλλαγών σχέσεων. Δύο νέο πρόσθετα προγράμματα προσφέρουν βελτιώσεις ειδικές για κάθε περίσταση.
Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί το φρένο κινητήρα για υποστήριξη του οδηγού. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει μία επιβράδυνση, κατηφόρα ή στροφή μέσω του συστήματος πέδησης, το EDDB αυτόματα αυξάνει τις στροφές για αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Στη συνέχεια αυτό επιτρέπει ταχεία ανάκτηση της ταχύτητας μετά την επιβράδυνση ή ταχεία επιτάχυνση μετά τη στροφή.
Το Fast Off μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για να ενεργοποιήσει το φρένο του κινητήρα σε τέτοιες περιπτώσεις. Το σύστημα έχει προσαρμοστεί εκτενώς στους Ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων και υψηλών ταχυτήτων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να προσπεράσει ένα προπορευόμενο όχημα, αλλά δεν μπορεί να ολοκληρώσει τον ελιγμό εξ αιτίας κάποιου οχήματος στη γειτονική λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το πεντάλ του γκαζιού επιτρέποντας στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα, εν όψει της ολοκλήρωσης του ελιγμού προσπέρασης.
Το νέο κιβώτιο CVT προσφέρει εντυπωσιακή οικονομία σε συνδυασμό με αυτές τις σημαντικές βελτιώσεις στην οδηγησιμότητα. Το CVT επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του το περισσότερο διάστημα, μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού. Με αυτόματο έλεγχο από το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το CVT επιλέγει τη βέλτιστη σχέση εντός των επτά προεπιλεγμένων σχέσεων ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και την εντολή του οδηγού. Η οικονομία αυξάνεται περαιτέρω από την πιο αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου και το μειωμένο βάρος – αποτέλεσμα μιας εξορθολογισμένης σχεδίασης με μειωμένη πίεση τροχαλίας. Μειώσεις στην τριβή έχουν επιτευχθεί μέσω μιας βελτιστοποιημένης χωρητικότητας της αντλίας λαδιού, της μειωμένης αντίστασης του λαδιού, μιας πέδης όπισθεν χαμηλής τριβής, αλλά και της μείωσης των τριβών από τα περιστρεφόμενα εξαρτήματα.
Με το κιβώτιο CVT, το 2015 Jazz επιταχύνει στα 100 km/h σε 12 δευτερόλεπτα μέχρι την τελική ταχύτητα των 183 km/h.
Τολμηρή, φρέσκια εξωτερική σχεδίαση και προηγμένη καμπίνα
• Νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας Honda Connect με οθόνη αφής 7 ιντσών
Η νέα εξωτερική σχεδίαση εντάσσει το νέο Jazz στην υπόλοιπη οικογένεια των νέων και ανανεωμένων μοντέλων Honda που παρουσιάζονται μέσα στο 2015. Το εμπρός τμήμα υιοθετεί το σχεδιαστικό θέμα ‘solid wing’ στη μάσκα και τους προβολείς – κοινό σε όλη την οικογένεια 2015 Honda. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Jazz, η φόρμα του νέου μοντέλου δείχνει πιο ανθεκτική και φουτουριστική.
Οι ισχυρές γραμμές που αναδύονται από το τολμηρό σχήμα Χ του εμπρός προφυλακτήρα και της μάσκας αγκαλιάζουν το κάτω άκρο των προβολέων, περνούν πάνω από το καπό και συνεχίζουν κατά μήκος της γραμμής οροφής μέχρι την πίσω αεροτομή, πριν καταλήξουν στην ποδιά του πίσω προφυλακτήρα, συνθέτοντας μία εικόνα ασφάλειας και δύναμης.
Στενές πλαϊνές γραμμές αμαξώματος ξεκινούν από τους εμπρός θόλους των τροχών διαμορφώνοντας μία σφηνοειδή και δυναμική εμφάνιση. Η αεροτομή πίσω πόρτας και το σχεδόν κάθετο πίσω παρμπρίζ προσφέρουν μία ισχυρή αισθητική, ενώ τα γωνιώδη πίσω φώτα τονίζουν την τολμηρή εμφάνιση.
Το νέο Jazz θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: βασική, μεσαία και ανώτερη. Οι μεσαίες εκδόσεις εφοδιάζονται με πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών με σχεδίαση που παραπέμπει στην πιο δυναμική οδηγική αίσθηση του νέου Jazz. Οι ανώτερες εκδόσεις διαθέτουν αναβαθμισμένες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με πεντάκτινες διπλές ακτίνες σε αποχρώσεις silver και dark gun metal grey.
Το 2015 Jazz διατίθεται σε τρεις μεταλλικές αποχρώσεις (Alabaster Silver, Tinted Silver και Brilliant Sporty Blue), τρεις ιριδίζουσες (White Orchid, Crystal Black και Attract Yellow) και δύο απλές (Milano Red και Sunset Orange). Η λαμπερή Sporty Blue είναι νέα απόχρωση για το Jazz, ενώ οι Tinted Silver, Sunset Orange και Attract Yellow είναι νέες χρωματικές προτάσεις που λανσάρονται για πρώτη φορά στη σειρά της Honda στην Ευρώπη για το νέο Jazz.
Στο εσωτερικό, όλοι οι επιβάτες βιώνουν μία αίσθηση ελευθερίας και ευρυχωρίας χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ που συναντά το πάνελ της οροφής αρκετά πίσω. Αυτό, μαζί με τα μεγάλα εμπρός φινιστρίνια προσφέρει άριστη ορατότητα μπροστά, με άφθονο φως να εισέρχεται μέσα στην καμπίνα και με όλους τους επιβάτες να απολαμβάνουν εξαιρετική ορατότητα σε ένα ευάερο, ασφαλές περιβάλλον.
Λειτουργική διάταξη αυξάνει τη συγκέντρωση του οδηγού
Οι σχεδιαστές του 2015 Jazz εστίασαν σε μία απολαυστική οδηγική εμπειρία, γι’ αυτό η διάταξη της καμπίνας είναι βασισμένη στη λειτουργικότητα ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στην οδήγηση και οι επιβάτες να απολαμβάνουν ένα άνετο και ξεκούραστο περιβάλλον.
Το κεντρικό πάνελ είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό για να προσφέρει καλή ορατότητα και να εμπνέει αυτοπεποίθηση. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι φιλική προς το χρήστη κάτι στο οποίο συμβάλλει η προσεκτική τοποθέτηση των βασικών αποθηκευτικών χώρων, μαζί με τις μεγάλες ποτηροθήκες μπροστά και ένα κεντρικό θάλαμο στο εμπρός υποβραχιόνο που μπορεί να χωρέσει ακόμα και μία ταμπλέτα.
Μέσα στην καμπίνα χρησιμοποιούνται ποιοτικά υλικά ενώ ξεχωρίζουν η προηγμένη, μαλακή μαύρη επιφάνεια του ταμπλό και οι ταπετσαρίες υψηλών προδιαγραφών με premium λεπτομέρειες, υφάσματα με κοντράστ αποχρώσεις και γυαλιστερά χρωμιωμένα ένθετα.
Το 2015 Jazz διαθέτει αυξημένη σειρά ρυθμίσεων μέσω του τιμονιού και των εμπρός καθισμάτων, προσφέροντας πολυάριθμες δυνατότητες στην επιλογή της κατάλληλης θέσης οδήγησης. Το τιμόνι έχει επιπλέον 10 mm στη ρύθμιση απόστασης, ενώ η διαδρομή του καθίσματος του οδηγού έχει αυξηθεί κατά 36,4 mm.
Το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού περιλαμβάνει ένα πίνακα με τρία όργανα, το καθένα από τα οποία πλαισιώνεται από φωτισμένους δακτυλίους. Η λειτουργία ECO Assist της Honda μεταβάλλει το φως φόντου του ταχύμετρου από λευκό σε πράσινο κατά τη διάρκεια της αποδοτικής οδήγησης.
Με τα χειριστήρια του τιμονιού ο οδηγός μπορεί να αλλάζει την απεικόνιση των διαφόρων πληροφοριών στη σχετική LCD οθόνη στη δεξιά πλευρά του πίνακα οργάνων. Πέρα από τα συνήθη δεδομένα του υπολογιστή ταξιδιού, όπως η κατανάλωση καυσίμου, η αυτονομία και ο χρόνος ταξιδιού, η οθόνη προβάλλει ανάλογες προειδοποιήσεις όταν κάποια από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχει ενεργοποιηθεί.
Οι βασικές εκδόσεις εφοδιάζονται με AC στάνταρ. Μέσω μιας οθόνης LCD πέντε ιντσών στο κέντρο του ταμπλό οι επιβάτες ελέγχουν το ραδιόφωνο, το CD ή μουσική από προσωπικές συσκευές μέσω του ηχοσυστήματος τεσσάρων ηχείων 180-watt. Οι μεσαίες εκδόσεις εφοδιάζονται με μία οθόνη αφής επτά ιντσών του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας Honda Connect και χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι.
Τα ανώτερα μοντέλα απολαμβάνουν ιδιαίτερα προνόμια όπως δερμάτινο τιμόνι, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (keyless entry), start/stop κινητήρα μέσω μπουτόν και χειριστήρια αφής για το αυτόματο A /C. Η κορυφαία έκδοση θα περιλαμβάνει premium υφασμάτινα καθίσματα, χρήση μαλακών υλικών σε βασικά σημεία αφής, και πρόσθετες πινελιές χρωμίου σε όλη την καμπίνα.
Προηγμένο, νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας
Προηγμένη συνδεσιμότητα και ενημέρωση/ψυχαγωγία προσφέρει στο νέο Jazz το σύστημα Honda Connect, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη στο 2015 CR-V. Αυτό τοποθετείται στάνταρ στις μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις.
Το Honda Connect έχει διεπαφή φιλική προς το χρήστη βασισμένη σε εφαρμογές υιοθετώντας τις γνωστές λειτουργίες αφής ‘pinch, swipe και tap‘ ενός σύγχρονου smartphone. Τρέχοντας με Android, το δημοφιλέστερο λειτουργικό σύστημα κινητής τηλεφωνίας σε όλο τον κόσμο, το Honda Connect προσφέρει ταχεία πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες όπως web browsing, κυκλοφοριακή ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, ειδήσεις και καιρός, social media, και διαδυκτιακοί μουσικοί σταθμοί.
Το Honda Connect διατίθεται με προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, ενώ ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει περισσότερες από το Honda App Centre προκειμένου να εξατομικεύσει την εμπειρία του. Η προ-εγκατεστημένη εφαρμογή “Aha” επιτρέπει την άνετη πρόσβαση σε χιλιάδες σταθμούς – με μουσική, ειδήσεις, podcasts & audio books – καθώς και social media feeds και τοπικές υπηρεσίες.
Εύκολο και διαισθητικό στη χρήση, η πρόσβαση στο σύστημα γίνεται μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Η οθόνη προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ατομικές προτιμήσεις του χρήστη, ο οποίος μπορεί να επιλέξει από δύο διαφορετικά στυλ (skins) εξατομικεύοντας πλήρως το σύστημα. Έγχρωμα εικονίδια διασφαλίζουν ταχεία και εύκολη λειτουργία πλοήγησης μέσω των μενού. Η οθόνη αφής του Honda Connect προβάλλει επίσης πληροφορίες του οχήματος – όπως πληροφορίες ταξιδιού, οικονομία καυσίμου και χρόνο ταξιδιού.
Επιπλέον, το Honda Connect περιλαμβάνει εκτενείς δυνατότητες για συγχρονισμό με smartphones και λοιπές προσωπικές συσκευές πολυμέσων: WiFi, Bluetooth, HDMI, και MirrorLink – που αναπαράγει την οθόνη μιας συνδεμένης συμβατής συσκευής ώστε να μπορεί να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής του ταμπλό.
Στάνταρ στις ανώτερες εκδόσεις και προαιρετικά σε όλη τη γκάμα, η Honda προσφέρει στους αγοραστές του Jazz το βραβευμένο, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin. Το σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο Honda Connect και προ-φορτωμένοι χάρτες επιτρέπουν την πλοήγηση ακόμα και σε περιοχές, χωρίς σήμα κινητής τηλεφωνίας.
Οι φωνητικές οδηγίες “στροφή – στροφή” πλαισιώνονται από προηγμένα στοιχεία καθοδήγησης για να μπορούν οι χρήστες να αντεπεξέρχονται με ευκολία στις πιο δύσκολες συνθήκες, ενώ μία φωτορεαλιστική διασταύρωση διευκολύνει την αναγνώριση διασταυρώσεων και εξόδων. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης αποφυγή κυκλοφοριακής ανάσχεσης σε πραγματικό χρόνο, προειδοποιήσεις ορίων ταχύτητας, καθοδήγηση διαδρομών, απεικόνιση σημάτων, τρισδιάστατη απεικόνιση κτιρίων και περιοχών, αλλά και Οικολογική Διαδρομή (Eco Routing). Δωρεάν ενημερώσεις χαρτών θα παρέχονται για πέντε χρόνια, μοναδικό προνόμιο για τη Honda.
Οι ανώτερες εκδόσεις του νέου Jazz περιλαμβάνουν κάμερα οπισθοπορείας, που προσφέρει τρία είδη απεικόνισης: Normal view (Κανονική), Wide view (Ευρυγώνια) και Top down view (Πανοραμική), με την οθόνη να προβάλλεται στην κεντρική οθόνη του ταμπλό. Η κάμερα προβάλλει ‘δυναμικές οδηγίες’ που δείχνουν το δρόμο που θα ακολουθήσει το αυτοκίνητο με την τρέχουσα γωνία διεύθυνσης.
Ολοκληρωμένη σειρά χαρακτηριστικών προηγμένης ασφάλειας
• Όλα τα Jazz είναι εφοδιασμένα με City-Brake Active που βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων με χαμηλή ταχύτητα
• Advanced Driver Assist System με πέντε βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας
• Νέο Advanced Compatibility Engineering στοχεύει σε υψηλή αξιολόγηση ασφάλειας
Όπως όλα τα νέα οχήματα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη, το Jazz εφοδιάζεται με μεγάλο αριθμό τεχνολογιών παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη.
Όλα τα Jazz που προορίζονται για την Ευρώπη θα εφοδιάζονται με το City-Brake Active System της Honda. Ειδικά σχεδιασμένο για την αποφυγή ή μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ λέιζερ για την ανίχνευση του δρόμου μπροστά, εφαρμόζοντας αυτόματα πίεση πέδησης εάν διαπιστωθεί επικείμενος κίνδυνος σύγκρουσης. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με ταχύτητες κάτω από 32 km/h. Αν το σύστημα αναγνωρίσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης τότε ενεργοποιείται η προ-φόρτιση φρένων και ένα ηχητικό και οπτικό σήμα, πριν ακολουθήσει ένα πλήρως αυτόνομο φρενάρισμα.
Η ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας της Honda γνωστή με την ονομασία ‘Advanced Driver Assist System’ διατίθεται προαιρετικά με το βασικό μοντέλο και τοποθετείται στάνταρ σε μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις. Το ADAS περιλαμβάνει: Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition System, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System.
Forward Collision Warning
Το Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης – Forward Collision Warning εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (αυτοκίνητο ή φορτηγό), χρησιμοποιώντας την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών. Το σύστημα λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 15km/h και πάνω. Εάν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης, θα εκδώσει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις. Η απόσταση προειδοποίησης μπορεί να ρυθμίζεται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον ίδιο.
Traffic Sign Recognition System
Το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας -Traffic Sign Recognition System χρησιμοποιεί τη κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την ανίχνευση οδικών σημάτων που συναντά το όχημα στην πορεία του. Το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα και προβάλλει τα σήματα στην οθόνη του ταμπλό μόλις το αυτοκίνητο περάσει την πινακίδα.
Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να ανιχνεύει στρογγυλές πινακίδες με όρια ταχύτητες και απαγορευτικά προσπέρασης. Μπορούν να εμφανίζονται ταυτόχρονα δύο πινακίδες – στη δεξιά πλευρά προβάλλονται μόνο σήματα με όρια ταχύτητας και στην αριστερή τα απαγορευτικά προσπέρασης και τα όρια ταχύτητας με πρόσθετες πληροφορίες όπως καιρικές συνθήκες, για παράδειγμα.
Intelligent Speed Limiter
Ο Ευφυής Περιοριστής Ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter) συνδυάζει δύο κατά τα άλλα ανεξάρτητα συστήματα ασφάλειας– Adjustable Speed Limiter (Προσαρμοζόμενο Περιοριστή Ταχύτητας) και Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας) – προσφέροντας ένα προηγμένο στοιχείο υποστήριξης της ασφάλειας. Το σύστημα Adjustable Speed Limiter –στάνταρ σε όλα τα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη– ρυθμίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε επίπεδο που ορίζει ο οδηγός.
Με ενεργοποιημένο το Intelligent Speed Limiter, η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου προσδιορίζεται αυτόματα από το ισχύον, νόμιμο όριο ταχύτητα το οποίο ανιχνεύεται από το Traffic Sign Recognition System. Όταν το όχημα περάσει ένα σήμα που δηλώνει ένα κατώτερο όριο ταχύτητας, τότε αυτόματα και ομαλά επιβραδύνει, με μείωση ισχύος μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα που δεν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Μία προειδοποίηση ηχεί και το όριο ταχύτητας της ένδειξης αναβοσβήνει εάν το όχημα υπερβεί το όριο κατά 3 km/h ή παραπάνω. Η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος – ανεξαρτήτως από το πάτημα του γκαζιού – δεν θα ξεπεράσει αυτό το όριο. Όταν το όχημα περάσει μία πινακίδα με υψηλότερο όριο ταχύτητας, αυτό θα επιτρέψει στον οδηγό να επιταχύνει έως ότου το όχημα φτάσει σε μία νέα μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, στο οποίο σημείο θα εμποδίσει το όχημα να υπερβεί το νέο όριο ταχύτητας. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.
Lane Departure Warning
Το σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας – Lane Departure Warning χρησιμοποιεί την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την παρακολούθηση των σημάνσεων στο δρόμο. Εάν το αυτοκίνητο αποκλίνει από την λωρίδα στην οποία κινείται χωρίς να ανάψει φλας, τότε το σύστημα Lane Departure Warning προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.
High Beam Support System
Το Σύστημα Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας – High Beam Support System λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 40km/h για την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα / προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσικλέτες), ποδήλατα και το φωτισμό του περιβάλλοντος. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.
Παθητική ασφάλεια ενσωματωμένη στη δομή
Όλα τα 2015 Jazz υιοθετούν την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) – πατέντα της Honda – που αποτελεί τη βάση για τα άριστα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις.
Ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών χαρακτηριστικών κατανέμει την ενέργεια κρούσης ακόμα πιο ομοιόμορφα στο εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών. Η δομή ACE ελαχιστοποιεί επίσης την πιθανότητα να περάσει το ένα όχημα πάνω ή κάτω από το άλλο σε περιπτώσεις μετωπικής ή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με μεγαλύτερο ή μικρότερο όχημα.
Κάθε 2015 Jazz που πωλείται στην Ευρώπη εφοδιάζεται με συνολικά έξι αερόσακους, μεγιστοποιώντας την προστασία των επιβατών. Οι εμπρόσθιοι, οι πλευρικοί και οι αερόσακοι οροφής πλήρους μήκους βασίζονται σε μία προηγμένη ‘ευφυή’ σχεδίαση και ενεργοποιούνται μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Το 2015 Jazz είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με στόχο μία κορυφαία κατάταξη πέντε αστέρων στα τελευταία και πολύ απαιτητικά Euro NCAP crash tests.
Αξεσουάρ και προαιρετικά πακέτα για περισσότερο στυλ, τεχνολογική υποστήριξη και λειτουργικότητα
Το νέο Jazz διατίθεται με μία πλούσια σειρά πακέτων αξεσουάρ και μεμονωμένων επιλογών που επιτρέπουν στους ιδιοκτήτες να εξατομικεύουν το αυτοκίνητό τους σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις και τα γούστα τους.
Επιλογές πακέτων αξεσουάρ
Sport Pack
Το φυσικό, σπορτίφ στυλ του Jazz αναδεικνύεται με το sport pack. Προσθήκη στις γυαλιστερές μαύρες εμπρός και πίσω ποδιές, η πλαϊνή ποδιά σε λαμπερή μαύρη απόχρωση και στο χρώμα του αμαξώματος και η αεροτομή οροφής στο χρώμα του αμαξώματος χαρίζει στο αυτοκίνητο μία δυναμική εμφάνιση και αίσθηση.
Design Pack
Το design pack αναδεικνύει την κομψότητα του Jazz και παράλληλα αναβαθμίζει και την εμφάνισή του. Το πακέτο περιλαμβάνει εμπρός μάσκα, διακόσμηση πίσω πόρτας και καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών σε ασημί μεταλλικό.
Convenience Pack
Το convenience pack προσφέρει ένα συνδυασμό αξεσουάρ που προστατεύουν το Jazz από γρατζουνιές, λάσπη και άμμο. Περιλαμβάνει πλαϊνά διακοσμητικά αμαξώματος, εμπρός και πίσω λασπωτήρες και διακοσμητικά μαρσπιέ που παρέχουν προστασία από καιρικές συνθήκες και επιφανειακές φθορές.
Illumination Pack
Με το illumination pack, ένας συνδυασμός διαφόρων φώτων δημιουργεί μία ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του οχήματος. Περιλαμβάνει μπλε φωτισμό στην περιοχή των ποδιών των εμπρός επιβατών και φωτιζόμενα διακοσμητικά μαρσπιέ.
Cargo Pack
Το Cargo Pack απευθύνεται σε ιδιοκτήτες που μεταφέρουν συχνά αποσκευές ή ειδικό εξοπλισμό για επαγγελματικές δραστηριότητες ή τον ελεύθερο χρόνο τους. Περιλαμβάνει ένα μοναδικό συνδυασμό λύσεων αποθήκευσης με ράφι χώρου αποσκευών με διαχωριστικά και ένα αποθηκευτικό χώρο κάτω από το ράφι.
Μεμονωμένες επιλογές αξεσουάρ
Το 2015 Jazz διατίθεται επίσης με μία σειρά μεμονωμένων αξεσουάρ όπως μία εμπρός μάσκα σε μεταλλικό ασημί για έξτρα λάμψη και μία χαρακτηριστική εμφάνιση.
Δύο συναρπαστικά σχέδια ζαντών αλουμινίου θα κάνουν το Jazz να ξεχωρίσει από το πλήθος. Η ζάντα Stardust 15 ιντσών φέρει μαύρα περλέ ανοίγματα και diamond cut A επιφάνεια σε στιλπνό διαφανές βερνίκι. Η Nucleus 15 ιντσών έχει ρομβοειδή ασημί ανοίγματα και μία diamond cut A επιφάνεια σε ματ διαφανές βερνίκι.
Μία σειρά προστατευτικών αμαξώματος βοηθά στην προστασία του Jazz από ενοχλητικές γρατζουνιές και φθορές ενώ μία γνήσια αεροτομή Honda δημιουργεί μία πιο σοφιστικέ εμφάνιση. Μόνον αξεσουάρ κορυφαίας ποιότητας παίρνουν το πράσινο φως μετά τις διεξοδικές δοκιμές της Honda και η αεροτομή είναι ειδικά εναρμονισμένη με κάθε μοντέλο. Επίσης είναι πλήρως ενσωματωμένη στο αμάξωμα.
Στο εσωτερικό, αλουμινένια σπορ πεντάλ προσφέρουν έξτρα πρόσφυση για μέγιστο έλεγχο και χαρίζουν στο cockpit μία πιο σπορ εμφάνιση. Μία αναβάθμιση του ηχοσυστήματος αναπαράγει πιστά μουσική με την προσθήκη μιας συμπαγούς μονάδας DSP (επεξεργασία ψηφιακού σήματος) στο στάνταρ σύστημα ήχου της Honda μέσα στο αυτοκίνητο, παραπέμποντας σε ακουστική χώρου live συναυλιών για την απόλυτη ηχητική εμπειρία.
Η βάση ταμπλέτας είναι ιδανική για την ψυχαγωγία των επιβατών καθώς ρυθμίζεται σε διάφορες θέσεις και γωνίες ώστε να μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει μία ταινία, να διαβάσει emails ή να παίξει παιχνίδια.
Οι ιδιοκτήτες του Jazz που σκοπεύουν να ρυμουλκήσουν ένα τρέιλερ αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να υπονομεύσουν το στυλ του αυτοκινήτου, μπορούν να επιλέξουν έναν αποσπώμενο κοτσαδόρο. Όλοι οι γνήσιοι κοτσαδόροι της Honda είναι σχεδιασμένοι για να είναι χρηστικοί, πλήρως συμβατοί και να ενσωματώνονται στα ηλεκτρικά και τα συστήματα ασφάλειας του Honda σας. Οι πελάτες μπορούν να ρυμουλκούν το τρέιλερ με μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 1.000 kg και κάθετο φορτίο 95 kg.
Μία ισχυρή, ασφαλής σχάρα οροφής αυξάνει τη μεταφορική ικανότητα του Jazz. Ποικίλες βάσεις επιτρέπουν τη μεταφορά αξεσουάρ, από σκι μέχρι χιονοσανίδες και ποδήλατα, καθώς και πρόσθετων αποσκευών απελευθερώνοντας χώρο και αυξάνοντας την άνεση των επιβατών. Η σχάρα οροφής μπορεί να μεταφέρει φορτία μέχρι 30 kg (μάξιμουμ 35 kg στην οροφή) και περιλαμβάνει τέσσερις κλειδαριές για πρόσθετη ασφάλεια.
Το προστατευτικό σκύλου προσφέρει ασφαλή μεταφορά κατοικίδιων και αποσκευών στο χώρο φόρτωσης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Αυτό διαχωρίζει την καμπίνα των επιβατών από το χώρο των αποσκευών μεταξύ πλάτης πίσω καθισμάτων και οροφής.
Ένας αποθηκευτικός χώρος κάτω από το ράφι αυξάνει την ικανότητα μεταφοράς στο χώρο αποσκευών και επιτρέπει την ασφαλή αποθήκευση μεμονωμένων στοιχείων.
Ένα αδιάβροχο, αντιολισθητικό ράφι είναι τέλεια σχεδιασμένο πάνω στο ‘πατρόν’ του χώρου αποσκευών και φέρει υπερυψωμένα άκρα για προστασία του φινιρίσματος από ρύπους και γρατζουνιές. Περιλαμβάνει επίσης λογότυπο Jazz και διαχωριστικά για την καλύτερη οργάνωση και τάξη του χώρου.
Αισθητήρες πίσω παρκαρίσματος κάνουν το παρκάρισμα ασφαλές, αβίαστο και άνετο. Αυτοί εκπέμπουν ένα ηχητικό σήμα όταν το όχημα πλησιάσει σε ένα αντικείμενο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να ελίσσεται με ασφάλεια και στους πιο στενούς χώρους στάθμευσης.
Εγγυημένη προστασία και άνεση προσφέρουν επίσης τα γνήσια παιδικά καθίσματα Honda για παιδιά όλων των ηλικιών, από νεογέννητα μέχρι δώδεκα ετών. Δύο τύποι διατίθενται με ‘οδηγούς’ ISOFIX.
Τα φωτιζόμενα διακοσμητικά μαρσπιέ είναι ελκυστικά αξεσουάρ που χαρίζουν το αυτοκίνητα μία προσωπική πινελιά ενώ ταυτόχρονα προστατεύουν τα μαρσπιέ. Κατασκευάζονται από ανοξείδωτο ατσάλι και διατίθενται σε δύο σχέδια: ένα με ένα συνδυασμό φινιρισμάτων και χαραγμένο λογότυπο Jazz και ένα με μπλε φωτιζόμενο λογότυπο Jazz με μαύρη διακόσμηση.
Τα μαύρα πατάκια Elegance με ενίσχυση και κεντημένο έμβλημα Jazz δημιουργούν μία ακόμα στυλιστική πινελιά στην περιοχή των ποδιών των επιβατών του Jazz.
Τεχνικές προδιαγραφές
Αμάξωμα και πλαίσιο
Πεντάθυρο, πενταθέσιο με αυτοφερόμενο αμάξωμα. Ο βενζινοκινητήρας διατίθεται σε συνδυασμό με δύο κιβώτια.
Κινητήρας
1.3 i-VTEC (βενζίνης)
Τύπος 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός 1.318
Διάμετρος x διαδρομή 73,0 x 78,7
Λόγος συμπίεσης 13,5
Ισχύς 102 PS στις 6.000 rpm
Ροπή 123 Nm στις 5.000 rpm
Κιβώτιο
Μηχανικό – σχέσεις 6 ή CVT Μεταβλητό με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις
Ανάρτηση και απόσβεση
Εμπρός Γόνατα MacPherson
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας τύπου H
Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Στροφές (από τέρμα σε τέρμα) 2,67 / 2,52
Κύκλος στροφής (στους τροχούς) 4,9 m / 5,2 m
Κύκλος στροφής (στο αμάξωμα) 5,4 m
Φρένα
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
Τροχοί και ελαστικά
Διάσταση ζάντας Ελαστικά
x 15-ιντσών 185/60 R15 84H
x 16- ιντσών 185/55 R16 83H/V
Διαστάσεις (mm)
Εξωτερικό (mm)
Συνολικό μήκος 3.995
Συνολικό πλάτος 1.694 (με εξωτερικούς καθρέπτες)
Συνολικό ύψος 1.550 (χωρίς φορτίο)
Μεταξόνιο 2.530
Χωρητικότητες (L)
Χώρος αποσκευών 354 (καθίσματα όρθια) / 1.314 (αναδιπλωμένα καθίσματα , φορτωμένο μέχρι την οροφή)
Ρεζερβουάρ καυσίμου 40
Βάρη (kg)
Απόβαρο 1066 1092
Επιδόσεις και κατανάλωση
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 190 CVT 183
0-100 km/h (δευτ.) 11,2 CVT 12,0
Κατανάλωση στην πόλη (l/100 km) 6,1 (15”)
6,2 (16”) 5,3 (15”)
5,5 (16”)
Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100 km) 4,3 (15”)
4,5 (16”) 4,1 (15”)
4,5 (16”)
Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km) 5,0 (15”)
5,1 (16”) 4,6 (15”)
4,9 (16”)
Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km) 116 (15”)
120 (16”) 106 (15”)
114 (16”)