Live η Κίνηση στους δρόμους

Γιατί το Mazda RX-Vision είναι ο διάδοχος του RX-7

Τα νέα που θα διαβάσεις παντού, είναι αυτά που διάβαζες εδώ, αρκετούς μήνες πριν: Η Mazda, αποκάλυψε το τρίθυρο sportscoupe της, με το όνομα RX-Vision Concept και έναν εξελιγμένο Wankel κάτω από το καπό της. Αυτό που θα διαβάσεις σήμερα εδώ, στο μόνο ελληνικό Μέσο που μίλαγε για επιστροφή του ρότορα, όταν οι άλλοι χλεύαζαν (καταπιείτε τα πληκτρολόγιά σας, τώρα, εσείς οι “παντογνώστες” που λέγατε “ο Wankel δεν θα επιστρέψει ποτέ”) είναι το γιατί αυτό το μοντέλο που παρουσίασε η Mazda στην Έκθεση του Τόκυο είναι ο διάδοχος του RX-7.

Και γιατί τα “σημάδια” μας δείχνουν ότι, αν δεν ονομαστεί RX-9, θα ονομαστεί RX-7.

Οι ιδιοκτήτες RX-8, ας μην παρεξηγηθούν. Δεν πρόκειται για ασέβεια στο αγαπημένο τους (και μας) μοντέλο, αλλά για κάτι εντελώς διαφορετικό. Εδώ, δεν μιλάμε για ένα fun to drive αυτοκίνητο με τέσσερις πόρτες και ρότορα. Μιλάμε για ένα τρίθυρο supercar που έρχεται τσαντισμένο για να ξαναπάρει το σκήπτρο του “βασιλιά” από την 911, το GT-R και άλλους… αμφισβητίες.

Αλλά, ας δούμε τα σημάδια.

ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΑ:


Η Mazda μπορεί να χρησιμοποιεί τη σχεδιαστική γλώσσα Kodo, όμως υπάρχουν σαφέστατες παραπομπές, σχεδιαστικά, στο RX-7.

Εξωτερικά
-Αρχικά, το… αυτονόητο. Μιλάμε για ένα αυστηρό coupe. Δύο πόρτες. Καμία σχέση με 2+2 ή οτιδήποτε άλλο.

-Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα είναι ευθεία παραπομπή στο RX-7

 Γιατί, δεν είναι μόνο το γενικό σχήμα που παραπέμπει στον προκάτοχο. Είναι και τα δύο στρογγυλά φανάρια στο εσωτερικό του, είναι και η νοητή γραμμή -αυτή τη φορά χρησιμοποιήθηκε αεροτομή, αντί για πλαστικό υλικό- που διατρέχει το πίσω μέρος απ’ άκρη σ’ άκρη, “συνδέοντας” τα δύο φωτιστικά σώματα.
 

-Στο εμπρός μέρος, η μάσκα υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, ενσωματώνοντας όμως τα “γνωρίσματα” του RX-7. Πρώτα- πρώτα, τα φωτιστικά σώματα, τα οποία, αν τα παρατηρήσεις, δίνουν την αίσθηση των pop-ups

Φυσικά, τα pop-ups έχουν απαγορευθεί, όμως η Mazda, με αυτή την ψευδαίσθηση που μας δημιουργεί ότι τα φώτα σηκώνονται, προσπαθεί να μας “δείξει” τον προκάτοχο. Ακόμα και οι αεραγωγοί έχουν διατηρηθεί και ας έχουν αλλάξει σχήμα και έχουν κατέβει πιο χαμηλά. Η ποδιά, χαμηλά στον προφυλακτήρα είναι βαμμένη μαύρη, όπως ακριβώς συνέβαινε και στο RX-7. 

-Στα πλάγια

Εδώ(όπου εσύ μπορεί να βλέπεις ολίγη από ASton Martin, ή AMG GT), βλέπουμε και πάλι την ίδια “συνταγή” με το μακρύ καπό. Από εκεί και πέρα, όπως και στο RX-7 τελευταίας γενιάς, πίσω από τον εμπρόσθιο τροχό, είναι τοποθετημένο το φλας και αεραγωγός. Στο concept, ο αεραγωγός και το φλας έχουν “συγχωνευθεί” και έχουν αποκτήσει νέο σχήμα.

Στο εσωτερικό

-Έχει διατηρηθεί η οδηγοκεντρική φιλοσοφία που είχε το RX-7 τελευταίας γενιάς. Ο οδηγός “αγκαλιάζεται” από το ταμπλό, καθώς με τον συνοδηγό τον χωρίζει το φαρδύ τούνελ, επάνω στο οποίο είναι τοποθετημένος ο λεβιές ταχυτήτων, το χειρόφρενο, άλλα χειριστήρια.

-Το καντράν έχει ΑΚΡΙΒΩΣ την ίδια διάταξη με του RX-7. Το στροφόμετρο, μεγαλύτερο από τα άλλα όργανα, δεσπόζει στη μέση. Όπως και στου RX-7, τα “κόκκινα” αρχίζουν από τις 8.000 σ.α.λ. (τα καλά του ρότορα). Η διαφορά είναι ότι στο RX-7 το στροφόμετρο… τελειώνει στις 9.000, στο RX-Vision στις 10.000 στροφές ανά λεπτό. Θέλουν κάτι να μας πουν οι Ιάπωνες;

-Δεξιά από το στροφόμετρο έχουμε το ταχύμετρο, ενώ αριστερά, μέσα σε ένα στρογγυλό πλαίσιο, ακριβώς όπως στο RX-7, τα όργανα θερμοκρασίας κινητήρα και τον δείκτη βενζίνης. Το τιμόνι είναι τριάκτινο, αν και έχει τεράστιες διαφορές με του προκατόχου. Concept είναι όμως…

επιλογέας ταχυτήτων και το χειρόφρενο είναι τοποθετημένα σε απόσταση… αναπνοής. Όχι δίπλα το ένα από το άλλο (στο RX-7 το χειρόφρενο είναι δεξιά του λεβιέ), αλλά πίσω (εδώ το χειρόφρενο είναι πίσω από τον επιλογέα). Απουσιάζει το στερεοφωνικό και το κλιματιστικό. Concept γαρ…

Η διάταξη
 

-Όπως και στο RX-7, έχουμε ένα coupe με τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και την κίνηση να μεταδίδεται αυστηρά πίσω. Περισσότερα δεν ξέρουμε.

Το μοτέρ
-Τα λόγια είναι περιττά. Ο φοβερός και τρομερός ρότορας επιστρέφει. “Εντάξει, τον είχε και στο RX-8”, θα πεις, και πολύ σωστά. Η διαφορά όμως, είναι ότι εδώ μιλάμε για έναν ρότορα με turbo. Τον οποίο, τελευταία φορά τον είδαμε πού;

-Η Mazda μας λέει με νόημα ότι συνεχίζει την εξέλιξη του Wankel, με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσης ισχύος (αυτό, κράτα το), της οικονομίας στα καύσιμα και της αντοχής. Και μας επισημαίνει με νόημα (πάλι) τη νίκη της Mazda, το 1991, στο Le Mans με έναν ρότορα.

Η παραγωγή
Αυτό δεν είναι ένα concept που θα το… φάει η μαρμάγκα. Η Mazda είχε κάνει σαφές πως θα “μετρήσει” τις αντιδράσεις του κοινού, το οποίο, όπως μαθαίνουμε, έκανε σαν… τρελό μπροστά στο ρότορα, στην πρώτη του εμφάνιση, στο Τόκυο. 

 

Από τη Χιροσίμα, μας λένε πως “το RX-Vision αντιπροσωπεύει ένα όραμα του μέλλοντος που η Mazda ελπίζει ότι μια μέρα θα κάνει πραγματικότητα: Ένα εμπροσθιομήχανο, πισωκίνητο σπορ αυτοκίνητο με εκλεπτυσμένες, βασισμένες στη σχεδιαστή γλώσσα KODO αναλογίες, που μόνο η Mazda θα μπορούσε να οραματιστεί και το οποίο θα κινείται από τον επόμενης γενιάς SKYACTIV-R ρότορα“.

Η Mazda μας λέει επίσης με νόημα ότι “η μαζική παραγωγή είναι προς το παρόν σε αναμονή (σ.σ. επιβεβαιώνοντας το TopSpeed.gr που σε αντίθεση με τους άλλους, τόνιζε πως ο Wankel δεν έχει εγκαταλειφθεί από τους Ιάπωνες), η Mazda δεν σταμάτησε ποτέ τις προσπάθειες έρευνας και εξέλιξης επάνω στον ρότορα. Ο επόμενος ρότορας έχει ονομαστεί SKYACTIVE-R, εκφράζοντας την αποφασιστικότητα της εταιρίας να αναλαμβάνει προκλήσεις με φιλοδοξίες που αψηφούν τις συνθήκες και την πιο σύγχρονη τεχνολογία”.