Live η Κίνηση στους δρόμους

Mazda RX-9, εσύ είσαι;

Το TopSpeed.gr πρώτο και καιρό τώρα γράφει ότι η Mazda ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο Tokyo Motor Show  την επόμενη γενιά του ρότορα (δες εδώ το πιο πρόσφατο ρεπορτάζ μας). Μετά και από το teaser της Mazda που μας δείχνει στη… σκοτεινιά ένα κουπέ μοντέλο, οι πληροφορίες του TS φαίνονται να επιβεβαιώνονται, αυτή τη φορά και από δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, αλλά και από τα… σημάδια.

Το rendering βασίζεται στο teaser της Mazda

Γιατί η Mazda, έχει ανεπισήμως επιβεβαιώσει (την πληροφορία που είχε και το TopSpeed.gr) πως δίπλα από το μυστηριώδες κουπέ (RX-9, εσύ είσαι;) που θα κάνει ντεμπούτο στο σαλόνι του Τόκυο, θα βρίσκεται ένα Mazda 110 S Cosmo Sport. Για τον άσχετο, (προφανώς όχι αυτόν που λέει ότι “οι Wankel καίνε λάδια και τα φτύνουν γρήγορα επειδή το είχε ο πρωτοξάδελφος του γαμπρού του μπατζανάκη μου το RX-8”) το Cosmo Sport, που βγήκε στην παραγωγή το σωτήριον έτος
1967, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που φόρεσε ρότορα με τη Mazda
να κατασκευάζει μολις 1519 από αυτά.

Για το rendering χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από τη σχεδιαστική γλώσσα Kodo της Mazda. Τα γιαπωνέζικα που γράφει γύρω- γύρω μη με ρωτήσεις τι είναι

Τι δουλειά θα μπορούσε να έχει ένας ρότορας δίπλα από ένα ολοκαίνουριο concept αν και αυτό δεν φοράει έναν περιστροφικό κινητήρα; Μπορεί η μικρή, αλλά ταυτόχρονα μεγάλη εταιρία από τη Χιροσίμα να… παίζει με τον πόνο της, αν όντως δεν προγραμματίζει αναβίωση του Wankel; Κάτι τέτοιο θα εμπεριέχει μια δόση μαζοχισμού. Τα συμπεράσματα, δικά σου, φίλε αναγνώστη.

Τη σκυτάλη όμως, παίρνει τώρα το motoring.com.au (ναι, από τη χώρα των καγκουρό, όπου λατρεύουν τους Wankel) το οποίο έκανε ένα rendering του πώς θα μοιάζει το μοντέλο το οποίο θα παρουσιάσουν οι Ιάπωνες στις 28 Οκτωβρίου (είναι η Press day, με την έκθεση να ανοίγει στις 30), στο Τόκυο (υπομονή, παιδιά, λίγο έμεινε). Και το αυστραλέζικο περιοδικό επιβεβαιώνει τις πληροφορίες μας, επικαλούμενο τις δικές του πηγές μέσα από τη Mazda.

Με αυτό το teaser η Mazda μας άναψε φωτιές και ήρθε πιο κοντά στις πληροφορίες του TopSpeed.gr ότι “κάτι ετοίμαζε”. Κάτι κουπέ με ρότορα…

Ο “insider” του περιοδικού -το οποίο λέει τώρα ότι απομακρύνεται από το ενδεχόμενο το concept που θα παρουσιαστεί να είναι μια κουπέ έκδοση του ΜΧ-5– απαντά στους δημοσιογράφους, όταν ερωτάται για την “ταυτότητα” του concept: “Κοιτάξτε στο Cosmo Sport“, (νάτο πάλι) λέει και σημειώνει με νόημα: “Το Cosmo δεν έχει κανένα λόγο να βρίσκεται εκεί, εκτός αν...”.

H Mazda, η οποία σταμάτησε την παραγωγή του RX-8 λόγω των θεμάτων με την υπερβολική κατανάλωση καυσίμου και λαδιού και της έλλειψης ροπής στο mid range, φαίνεται έτοιμη να τολμήσει και να πρωτοπορήσει ξανά. Αυτή τη φορά, οι πληροφορίες που κάνουν το γύρο του κόσμου λένε ότι η ιαπωνική εταιρία τεστάρει αυτό το διάστημα ένα νέο hybrid turbo rotary μηχανικό σύνολο, που ονομάζει 16Χ.

 

GARAGE: Τι είναι ο 16Χ, το turbo 2 σταδίων, το σύστημα HCCI

Οι μηχανικοί της Mazda φαίνεται ότι απομακρύνθηκαν από την εκδοχή του τριρότορου turbo για τη νέα γενιά RX και ότι προτίμησαν να μεγαλώσουν το displacement του κινητήρα. Έτσι, έχουμε δύο ρότορες 800cc, οι οποίοι αναμένεται ότι θα αποδίδουν περίπου 350 ίππους.

Με τις πληροφορίες να διίστανται ως προς το αν θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία που είδαμε στο Mazda 2/Demio EV Concept ώστε να το κάνει plug-in hybrid, (σχεδόν) βέβαιο θεωρείται ότι ο ρότορας θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία του turbo δύο σταδίων. Πρόκειται για το λεγόμενο e-turbo, το οποίο ενεργοποιεί το ηλεκτρικό turbo στις χαμηλές rpm ώστε να “γεμίσει” ροπή τον ρότορα που πάσχει σε αυτό το σημείο, ενώ στις υψηλές θα αναλαμβάνει ένα συμβατικό turbo (με ανακύκλωση των καυσαερίων).

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι το e-turbo θα “κινείται” από έναν εναλλάκτη, ενώ δεν αποκλείεται να χρησιμοποιήσει και το homogeneous charge compression ignition (HCCI) που “βασιλεύει” στη δεύτερη γενιά των SKYACTIV κινητήρων. Εδώ, το HCCI διατηρεί την ανάφλεξη με σπινθήρα στις χαμηλές στροφές, αλλά χρησιμοποιεί τη συμπίεση για να κάψει το μίγμα καυσίμου / αέρα σε υψηλότερες στροφές, αυξάνοντας την απόδοση της καύσης και πετυχαίνοντας χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών NOX.