Αυτό, θα μπερδέψει κάπως τους petrolheads. Η Toyota, ανακοίνωσε ότι αναπτύσσουν από κοινού με τη BMW ένα δίδυμο υβριδικών αυτοκινήτων επιδόσεων. Ό,τι έκανε με τη Subaru, όπου αναπτύχθηκε το Toyota GT86/Subaru BRZ ( λέγε με και Toyobaru), θα το κάνει και με τη BMW. Απλά σε λίγο πιο… τρομακτική κλίμακα.
Παρότι οι δύο εταιρείες κρατούν ως κόρη οφθαλμού τις πληροφορίες μακριά από το κοινό, κάτι… λίγα έχουν διαρρεύσει για το κοινό project των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών. Η BMW, έχει αναλάβει το σασί και τον κινητήρα, “ευλογώντας” το μοντέλο που θα προκύψει με -τα γνωστά για την εταιρεία- κορυφαία κρατήματα και έναν inline εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα. Η Toyota, από την άλλη, αναλαμβάνει τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου και, κυριότερα την κατασκευή των ηλεκτροκινητήρων και κυψελών καυσίμου (fuel cells) χρησιμοποιώντας την εμπειρία που έχει (πχ Prius).
Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι η πλατφόρμα θα βασίζεται σε αυτή της BMW i8 και εικάζεται πως το κοινό μοντέλο θα έχει πλήρως αλουμινένιο σασί με “σώμα” από ανθρακόνημα. Και, ενώ θα υπάρχει η κοινή πλατφόρμα, σε αντίθεση με το Toyobaru, το… ToyoBMW θα είναι δύο εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα στο σχεδιασμό.
Σκεφτείτε ότι η Toyota έστειλε στο Μόναχο μηχανικούς της για να βοηθήσουν στην τοποθέτηση των μπαταριών και των ηλεκτροκινητήρων, ώστε να γίνει σωστή κατανομή βάρους και αυτοί δηλώνουν “αγανακτισμένοι“, επειδή οι Γερμανοί συνάδελφοί τους δεν τους αφήνουν να δουν το υπό εξέλιξη μοντέλο (και ας είναι υπό… κοινή εξέλιξη).
Όπως και να χει, οι πληροφορίες θέλουν το κοινό project να έχει ολοκληρωθεί το 2018 και, για την Toyota να αφορά (επιτέλους!) τον διάδοχο της θρυλικής Supra, ενώ για την BMW, τη δημιουργία ενός μοντέλου που θα ονομάζεται Ζ5 και θα είναι ο διάδοχος της Ζ4.
Οι πληροφορίες του αυστραλέζικου περιοδικού Motoring αναφέρουν ότι οι διαστάσεις των δύο αυτοκίνητων που προκύπτουν από τη συνεργασία θα “περίπου όσο το μέγεθος μιας 911“, με μήκος μικρότερο από τα 4.500 mm και πλάτος λιγότερο από τα 1,840 mm, ύψος κάτω των 1,340 mm, ενώ το μεταξόνιο θα είναι μικρότερο από 2,500 mm. Έτσι, το μοντέλο που προκύπτει είναι μικρότερο από το FT-1 concept και την τελευταία γενιά της Supra, αλλά λίγο μεγαλύτερο από την υπάρχουσα Z4.
Κρατήσου όμως, φίλε petrolhead, γιατί τώρα μπαίνουμε στο ζουμί. Ο διάδοχος της BMW Z4 θα προσφέρει πολλές επιλογές κινητήρων από έναν turbo 2λιτρο τετρακύλινδρο 241 ίππων, μέχρι τον turbocharged 3λιτρο εξακύλινδρο με 335 ίππους. Συνδυασμένο και με την υβριδική δύναμη της Toyota, η συνολική ιπποδύναμη της Ζ5 θα ξεπερνά τους 473 ίππους!!!
Για την Toyota, είναι δεδομένο ότι θα χρησιμοποιείται μόνο ο εξακύλινδρος της BMW στη νέα Supra, με τα plug in/fuel cell/ηλεκτρικά καλούδια να φτάνουν τη δύναμη στα ίδια επίπεδα με την κορυφαία έκδοση της Ζ5 (προφανώς θα ονομάζεται Ζ5Μ). Το βάρος, σε όλες τις περιπτώσεις, έχει πέσει κάτω από τα 1.500 κιλά.
Περιμένουμε κοινό concept car στις αρχές του επόμενου έτους.
Τις φωτό, τις πήραμε από εδώ