Τα σπορ μοντέλα της Peugeot είχαν ανέκαθεν αυτό το “κάτι”. Από την εποχή του θρυλικού 205 GTi, τα “λιονταράκια” είχαν το προσόν να ταπεινώνουν πολύ ακριβότερα και prestigious αυτοκίνητα, ιδιαίτερα όταν η “αναμέτρηση” γινόταν σε στροφές. Πέρασαν χρόνια, με τα GTI και τα Rallye της γαλλικής φίρμας να γράφουν ιστορία εντός και εκτός πίστας και ήρθε η ώρα για τη μεγάλη επιστροφή. Η οποία ακούει στο όνομα 308 Gti.
Την πρώτη φορά που πήρα το νέο 308 στα χέρια μου (θα διαβάσεις το test στη σελίδα μας), είπα ότι “όταν βγει σε Gti, θα κλάψουν μανούλες”. Οι -πάντα ευγενικοί- άνθρωποι της Peugeot στην Ελλάδα, όταν το παραλάμβαναν, με ρώταγαν με ένα σαρδόνιο χαμόγελο στα χείλη: “Πώς σου φάνηκε; Στρίβει, στρίβει;” Η απορία μου παραμένει. Αν, βρε παιδιά, στρίβει έτσι το “νορμαλ” 308, το Gti τι κάνει;
Τι έκαναν λοιπόν οι Γάλλοι; Φόρεσαν επάνω σε αυτό το εκπληκτικό πάτωμα, δύο 1.600άρια μοτέρ, απόδοσης 250 και 270 ίππων. Στη δεύτερη περίπτωση, το 308 Gti δεν έχει μόνο εκρηκτικές επιδόσεις (0-100χλμ σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα, τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χαω και 0 – 1.000μ από στάση, σε 25.3΄΄). Έχει να επιδείξει ένα νέο ρεκόρ στην αναλογία ισχύος/βάρους, με μόλις 4,46 κιλά/ίππο.
Αλλά οι Γάλλοι, κι αυτό στο υπογράφω,είναι θεοπάλαβοι. Αυτό, προφανώς δεν τους αρκούσε. Εντάξει, δεν θα σου πω για την τετρακίνητη υβριδική βερσιόν του 308 Gti (θα σου πω άλλη φορά γι’ αυτό). Αλλά για το γεγονός ότι η PEUGEOT κάλεσε τους ειδικούς, τους μηχανικούς της PEUGEOT SPORT, που διαθέτουν τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία στο συγκεκριμένο τομέα. Για να φτιάξουν το “308 GTi by PEUGEOT SPORT” προσφέρει στον οδηγό την απόλυτη αίσθηση οδήγησης, διαθέτοντας τον κινητήρα 1.6L THP S&S σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, 270 και 250 ίππων, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen®, εξελιγμένο σασί, και εσωτερικό PEUGEOT i-Cockpit. Επιπλέον, ο κινητήρας 1.6L THP S&S είναι ένας από τους πλέον οικονομικούς στην κατηγορία του, γεγονός που πιστοποιούν τόσο οι εκπομπές του CO2 που δεν ξεπερνούν τα 139 g/km, όσο και η κατανάλωση των 6.0 λιτ/100km.
Ο PEUGEOT Brand CEO Maxime Picat, μας εξηγεί σχετικά:
“Η PEUGEOT έχει τη χαρά να προσθέσει στην γκάμα της το 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει καταφέρει να δημιουργήσει μεγάλες προσδοκίες στους απανταχού φίλους που γνωρίζουν πολύ καλά την ιστορία της PEUGEOT στην κατηγορία των ‘hot hatches’ στα segment B & C. Από το 205 GTi μέχρι το πρόσφατο 208 GTi και το RCZ R, η μάρκα έχει πουλήσει τα σπορτίβ μοντέλα της σε πάνω από 800.000 ευχαριστημένους πελάτες.
Και η συνέχεια ; το 308 GTi by PEUGEOT SPORT, ένα εμβληματικό μοντέλο που σηματοδοτεί το δυναμισμό και την αναβάθμιση της μάρκας”.
Ενώ ο διευθυντής της Peugeot, Sport, Bruno Famin, λέει: “Όπως και με τα αγωνιστικά μοντέλα, έτσι και στην εξέλιξη του 308 GTi by PEUGEOT SPORT, εστιάσαμε τις προσπάθειές μας σε κάθε πτυχή του αυτοκινήτου: Το βάρος, η αποτελεσματικότητα του πλαισίου και των φρένων, η απόδοση του κινητήρα, καθώς και τα καθίσματα με την τέλεια στήριξη είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που επιβεβαιώνουν τους ισχυρισμούς μας. Εκείνοι που θα αγοράσουν το αυτοκίνητο, είναι προετοιμασμένοι να ζήσουν έντονες συγκινήσεις, από μία νέα έκδοση που εξελίχθηκε ειδικά για αυτό το σκοπό από μία ολόκληρη ομάδα Το συγκεκριμένο μοντέλο διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό, ένα πλήθος από χαρακτηριστικά που στοχεύουν στις απόλυτες επιδόσεις”.
Αρκετά όμως με αυτά. Ας πάμε στο “ζουμί”:
Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου μοντέλου, βρίσκεται ο κινητήρας 1.6L THP S&S που διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος: 182 kW (250 ίππων) και 200 kW (270 ίππων). Ο κινητήρας Euro6 με Stop&Start, εκπέμπει μόλις 139γρ/χλμ CO2 και δεν καταναλώνει πάνω από 6.0 λιτ/100 χλμ.
Το 308 GTi 270 έχει να επιδείξει ένα νέο ρεκόρ στην αναλογία ισχύος/βάρους, με μόλις 4,46 κιλά/ίππο, γεγονός που συνηγορεί στις εκρηκτικές του επιδόσεις (0-100χλμ σε λιγότερο από 6΄΄ και 0 – 1.000μ από στάση, σε 25.3΄΄).
Το 308 GTi 270 εφοδιάζεται επίσης και με μπλοκέ διαφορικό Torsen®, ζάντες αλουμινίου 19’’ Carbone19 και ελαστικά Michelin Super Sport. Για την ασφάλεια στο φρενάρισμα φροντίζουν δίσκοι διαμέτρου 380χλστ, μπροστά με κόκκινες δαγκάνες της PEUGEOT SPORT, και δίσκοι 268χλστ αντίστοιχα πίσω.
Με τη διαθεσιμότητα να διαφέρει ανάλογα με την αγορά, το 308 GTi 250 φτάνει από στάση τα 100χλμ σε 6,2δλ. και καλύπτει το πρώτο χιλιόμετρο από στάση, σε 25,6δλ., ενώ η αναλογία βάρους/ισχύος είναι μόλις 4,82 κιλά/ίππο.
Το 308 GTi έχει χαμηλωμένο κατά 11χλστ αμάξωμα, με εντελώς νέο σχεδιασμό για το εμπρός και πίσω μέρος.
Το σχεδιαστικό μοτίβο Coupe Franche, αποκλειστικό για το 308 GTi 270 αναδεικνύει την αντίθεση ανάμεσα στο έντονο κόκκινο (Ultimate Red) και το βαθύ μαύρο (Perla Nera). Το 308 GTi διατίθεται σε 6 διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς: Ultimate Red, Magnetic Blue, Perla Nera Black, Artense Grey, Pearlescent White και Hurricane Grey.
Πλαίσιο που συνεργάζεται με τον οδηγό, πανίσχυρος κινητήρας, απόληξη εξάτμισης, εσωτερικό PEUGEOT i-Cockpit, Driver Sport Pack, καθίσματα bucket… είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που σηματοδοτούν το χαρακτήρα του συγκεκριμένου Peugeot.
GTi και στο σχεδιασμό
Ο χρωματικός διαχωρισμός, και η έντονη αντίθεση του κόκκινου (Ultimate Red) με το μαύρο (Perla Nera Black) μοιάζει να έχει δημιουργηθεί από ένα χειρουργικό νυστέρι. Με την ονομασία ‘Coupe Franche’, αυτός ο συνδυασμός χρωμάτων αντανακλά και το χαρακτήρα του νέου 308 GTi by PEUGEOT SPORT: με μία λέξη… «κοφτερό».
Το PEUGEOT 308 είναι από μόνο του ένα εκλεπτυσμένο και καθαρό σχέδιο, με αποτέλεσμα ούτε και η κορυφαία του έκδοση, να χρειαστεί να ‘φορτωθεί’ με οποιαδήποτε στυλιστική ακρότητα ώστε να δείξει την καθαρόαιμη καταγωγή της. Το PEUGEOT 308 GTi διακρίνεται μεν για την απλότητα των σχεδιαστικών του γραμμών, χωρίς όμως να χάνει στο παραμικρό την επιθετικότητα του χαρακτήρα του.
Το αυτοκίνητο διαθέτει εντυπωσιακή παρουσία, τόσο με το χαμηλωμένο κατά 11χλστ αμάξωμα, όσο και με τις 19άρες ζάντες Carbone 19. Η έκδοση GTi 270 πατάει σε ελαστικά Michelin Super Sport, ενώ μέσα από τις ακτινωτές ζάντες διακρίνονται καθαρά οι τεράστιοι δίσκοι των 380χλστ. με τις κόκκινες δαγκάνες που φέρουν την υπογραφή της PEUGEOT SPORT.
Το εμπρός μέρος είναι ακόμα ένα χαρακτηριστικό που προδιαθέτει τον παρατηρητή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στην πάνω πλευρά των φωτιστικών σωμάτων δεσπόζει μία σειρά LED, και ολόκληρη η κάθε μονάδα των προβολέων δίνει την εντύπωση της σχεδιαστικής συνέχειας των πλευρών της μάσκας με τις μαύρες γυαλιστερές οριζόντιες γρίλιες. Το ίδιο μοτίβο ακολουθείται και από την τεράστια εισαγωγή που τροφοδοτεί αέρα το intercooler και περιβάλλεται από φιλέτο χρωμίου ή από κόκκινο διακριτικό πλαίσιο. Υπάρχουν επίσης και δύο εμπρός σπόιλερ στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, που εκτός από την αίσθηση ενός αυτοκινήτου πραγματικά βιδωμένου στο δρόμο, συμβάλλουν και στη βελτίωση της αεροδυναμικής του (με συντελεστή SCx, μόλις 0,69).
Με μία προσεκτικότερη ματιά ξεχωρίζει κανείς τα πλευρικά μαρσπιέ, αλλά και τους μυώδεις ώμους του νέου 308 GTi, ενώ στην πίσω πλευρά διακρίνεται η μαύρη γυαλιστερή ποδιά με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Το λογότυπο GTi κοσμεί τα εμπρός φτερά, και την πίσω πόρτα.
Το αμάξωμα διατίθεται σε 6 χρωματικούς συνδυασμούς: το νέο εκρηκτικό Ultimate Red, Magnetic Blue, Perla Nera Black, Artense Grey, Pearlescent White και Hurricane Grey. Η έκδοση των 270ίππων διατίθεται και στην αποκλειστική διχρωμία Coupe Franche, έντονου κόκκινου (Ultimate Red) και μαύρου (Perla Nera Black). Ένα ακόμα μοναδικό χαρακτηριστικό της ειδικής αυτής έκδοσης Coupe Franche είναι και το περίγραμμα του πίσω πλευρικού παραθύρου, όπου τη θέση του χρωμίου έχει πάρει το μαύρο ματ. Οποιοδήποτε χρωματισμό και να επιλέξει κανείς, το φινίρισμα είναι εκείνο που αποκαλύπτει την μοναδική προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια του αμαξώματος, και το εκλεπτυσμένο design του αυτοκινήτου.
Σε πλήρη αρμονία με το εξωτερικό στυλ, κινείται και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, με τις σκούρες ανθρακί αποχρώσεις να καλύπτουν όλες τις επιφάνειες μέχρι και την οροφή. Οι κόκκινες ραφές κάνουν αισθητή την παρουσία τους στο ταμπλό, τις ταπετσαρίες, το λεβιέ των ταχυτήτων τις πλευρικές επενδύσεις των θυρών, ακόμα και στα ποιοτικά πατάκια. Τα μαρσπιέ καλύπτονται από επενδύσεις αλουμινίου που φέρουν την υπογραφή της PEUGEOT SPORT και το λογότυπο GTi, ενώ το αλουμίνιο καλύπτει και τα πεντάλ, το foot rest, και τη λαβή του μοχλού ταχυτήτων.
Στην έκδοση GTi 270, διαθέτει καθίσματα bucket τηςPEUGEOT SPORT — με επένδυση δέρμα και alcantara— που παρέχουν εξαιρετική πλευρική στήριξη στον οδηγό, και του εξασφαλίζουν κάθε στιγμή μία αξεπέραστη αίσθηση του αυτοκινήτου. Το μικρό τιμόνι (351 x 329χλστ) εξασφαλίζει φυσικό κράτημα και απίστευτη ακρίβεια στο χειρισμό του. Ξεχωριστό στην αφή χάρη στη δερμάτινη επένδυση, με το λογότυπο GTi στο κάτω μέρος και το κόκκινο σημάδι για την ευθεία στο πάνω μέρος της στεφάνης. Ανεμπόδιστη είναι και η ορατότητα προς το head-up display, τον πίνακα οργάνων με την μαύρη καρό επένδυση και το φωτεινό λογότυπο GTi στο κέντρο, που καλωσορίζει τον οδηγό μόλις μπει στο αυτοκίνητο.
Η μεγάλη οθόνη αφής αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του ταμπλό και ταιριάζει αρμονικά με τον πίνακα οργάνων που διαθέτει κόκκινο περίγραμμα, και είναι μία από τις πινελιές που χαρακτηρίζουν το PEUGEOT i-Cockpit. Η ευκολία χρήσης και η φιλική αίσθηση που αντανακλά η θέση οδήγησης, διασφαλίζει το υψηλό επίπεδο ασφάλειας, αλλά και την αμεσότητα ανταπόκρισης σε κάθε εντολή του οδηγού.
Το πακέτο ‘Driver Sport Pack’ δίνει στον οδηγό μία πρόσθετη αγωνιστική αίσθηση στον οδηγό. Πατώντας το πλήκτρο Sport στην κεντρική κονσόλα, ο φωτισμός των οργάνων από λευκός γίνεται κόκκινος, στην κεντρική οθόνη του πίνακα οργάνων εμφανίζονται πρόσθετες πληροφορίες οδήγησης (ισχύς, ροπή, πίεση του turbo, πλευρική και διαμήκης επιτάχυνση), αλλάζει η χροιά του ήχου του κινητήρα, και η χαρτογράφηση απόκρισης του γκαζιού.
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνθέτουν την πεμπτουσία της εξέλιξης από την PEUGEOT SPORT.
Βιδωμένο στο δρόμο
Βασιζόμενη στην απαράμιλλη αγωνιστική της εμπειρία, η PEUGEOT SPORT είναι ένα απόλυτα εξειδικευμένο τμήμα που έχει την αποκλειστική ευθύνη για όλα τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της μάρκας. Οι μηχανικοί της ομάδας συνεισφέρουν με την εμπειρία τους στη δημιουργία και στην εξασφάλιση της απόλυτης οδηγικής εμπειρίας πίσω από το τιμόνι του PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT.
Το GTi ενσωματώνει όλη την προσπάθεια εξοικονόμησης βάρους που εφαρμόστηκε στην διαδικασία εξέλιξης και σχεδιασμού του 308, (πάτωμα με κωδικό EMP2, πίσω πόρτα από συνθετικά υλικά και χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής). Το στοίχημα για περεταίρω εξοικονόμηση βάρους απέφερε εντυπωσιακά αποτελέσματα: 4,46 κιλά/ίππο που αποτελεί τιμή ρεκόρ για την κατηγορία, σε ότι αφορά την αναλογία βάρους/ισχύος, ενώ συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη κορυφαίων επιδόσεων και μοναδικής οδικής συμπεριφοράς για το GTi 270.
Η PEUGEOT SPORT για να εξελίξει το νέο 308 GTi, έθεσε πολύ ξεκάθαρες προδιαγραφές: ένα μικρομεσαίο, ασφαλές, σταθερό, με αθλητικό χαρακτήρα, αυτοκίνητο που να προσφέρει την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση. Οι ίδιες υψηλές προδιαγραφές θα έπρεπε να ισχύουν και για κάθε επιμέρους σύστημα του αυτοκινήτου: σύστημα μετάδοσης, κινητήρας, σύστημα πέδησης, και ηλεκτρονικά.
Το νέο 308 GTi δείχνει -και είναι- βιδωμένο στο δρόμο, χάρη στα φαρδιά μετατρόχια —1.570χλστ εμπρός και 1.554 πίσω— και τα Super Sport ελαστικά της Michelin (235/35 R19). Οι δύο παραπάνω παράμετροι ενισχύουν σημαντικά την πρόσφυση, γεγονός που αποδεικνύεται και από τις εκπληκτικές τιμές εγκάρσιων και πλευρικών επιταχύνσεων. Οι ζάντες των 19 ιντσών τύπου Reverse, είναι κατά 2 κιλά ελαφρύτερες η κάθε μία, σε σχέση με τις αντίστοιχες τύπου Diamant των 18 ιντσών.
Ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο βέβαια δεν θα ήταν δυνατό να μην διαθέτει και τα κατάλληλα συστήματα για να σταματά. Με αεριζόμενους δίσκους από ανθρακονήματα διαμέτρου 380χλστ, σε αλουμινένιες πλήμνες εμπρός, και 4πίστονες δαγκάνες (38 και 41χλστ). Οι πίσω δίσκοι είναι διαμέτρου 268χλστ. Το setup του συστήματος πέδησης, συμβάλλει στην εξασφάλιση απροβλημάτιστης και συνεχούς δύναμης πέδησης, χωρίς να παρουσιάζει σημάδια πτώσης της απόδοσης ακόμα και σε παρατεταμένη χρήση.
Το σύστημα ανάρτησης, είναι ιδανικά ρυθμισμένο ώστε να διασφαλίζει πάντα συνθήκες δυναμικής οδήγησης, και να εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό. Η ανάρτηση τύπου McPherson εμπρός εξασφαλίζει ακρίβεια στους χειρισμούς, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με ράβδους στρέψης και αντιστρεπτική δοκό. Με τη συγκεκριμένη διάταξη επιτυγχάνεται επιπλέον περιορισμός του βάρους, ενώ η πίσω αντιστρεπτική είναι κούφια, και τα ψαλίδια από αλουμίνιο.
Κορυφαία αποδεικνύεται και η οδική συμπεριφορά στις στροφές, με την απόδοση των ελαστικών να βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο χάρη και στο σχεδιασμό τους εμπρός συστήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γωνία κάμπερ είναι στις -1,67°, σε σύγκριση με τις -0.6° του απλού 308. Η σκληρότητα της πίσω ανάρτησης έχει και αυτή αυξηθεί από τα 110 στα 1,800 daN/mm.
Ολόκληρο το εμπρός σύστημα της ανάρτησης που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το νέο GTi, περιλαμβάνει:
• Σκληρότερα ελατήρια
• Διαφορετικές ρυθμίσεις των αμορτισέρ, υδραυλικό στοπ στην εκτόνωση για περιορισμό του θορύβου
• Ειδική σχεδίαση αμορτισέρ, σκληρότερα και μεγαλύτερης διαδρομής να αντιδρούν άμεσα στην αρχή της συμπίεσης εφόσον στο αυτοκίνητο επιβαίνει μόνον ο οδηγός.
Η αντιστρεπτική είναι περισσότερο εύκαμπτη ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του πίσω άξονα. Η σκληρότητα του πίσω άξονα και των silentblocs έχει αυξηθεί από τα 30 στα 500 daN/mm για τις πλευρικές δυνάμεις, και από τα 170 στα 490 daN/mm για τις κάθετες. Το κάθετα τοποθετημένο πίσω σύστημα ανάρτησης, διαθέτει σκληρότερα ελατήρια, βελτιωμένη ρύθμιση απόκρισης, και σκληρότερη ρύθμιση σε ότι αφορά την απορρόφηση των ταλαντώσεων.
Αποκλειστικά για το GTi 270, διατίθεται και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ) τύπου Torsen®, για την βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς στις στροφές. Με την κατανομή μεγαλύτερου ποσοστού της ροπής στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση, επιτυγχάνεται καλύτερη επιτάχυνση, και ταχύτερη έξοδος στις στροφές.
Όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, είναι εξελιγμένα με γνώμονα το αγωνιστικό πνεύμα του αυτοκινήτου. Το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συνεργάζεται άριστα με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του διαφορικού Torsen®. Το σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζει στον οδηγό την απαραίτητη πληροφόρηση σχετικά με την ακριβή θέση των τροχών, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζει ακριβώς και κάθε στιγμή, τη συμπεριφορά του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου. Το ίδιο σύστημα εξασφαλίζει επίσης και την άμεση μετάδοση των εντολών του οδηγού προς τους τροχούς, μέσω του μικρού τιμονιού.
Το μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen® συνεργάζεται επίσης και με το νέο Traction Control με στόχο την εξασφάλισης της ιδανικής τροχιάς του αυτοκινήτου. Το ESP ενσωματώνει περισσότερο αγωνιστικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, όντας λιγότερο παρεμβατικό, και επιτρέποντας στο αυτοκίνητο μεγαλύτερο ποσοστό γλιστρήματος (drift) στις στροφές. Το ESP μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί πλήρως.
Νέος κινητήρας Euro6 270 ίππων
Για καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του πλαισίου, το PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT κινείται από τον κινητήρα 1.6L THP 270 S&S. Ο 4κύλινδρος αυτός κινητήρας αποδίδει 169 ίππους/λίτρο — που αποτελεί και την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία του. Επιπλέον με το σύστημα Stop&Start καθώς και των υπόλοιπων τεχνολογιών που διαθέτει, ο κινητήρας αυτός εμφανίζει εκπομπές του CO2 που δεν ξεπερνούν τα 139 g/km, και κατανάλωση μόλις 6,0 λιτ/100km, τιμή ρεκόρ και αυτή για την κατηγορία του.
Ο κινητήρας λειτουργεί με απλή αμόλυβδη (RON 95 ή RON 98) και αποδίδει ισχύ fuel, developing 200kW, και ροπή 330 Nm. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό κινητήρα, που διαθέτει σύστημα ψεκασμού με μέγιστη πίεση που φτάνει τα 200 bar. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδεικνύεται εξαιρετικά εύστροφος και ικανός, σχεδόν από το ρελαντί μέχρι η βελόνα του στροφόμετρου να φτάσει στο όριο των 6.500 σαλ., όπου και επιτυγχάνει μοναδικές επιδόσεις. Η μέγιστη ροπή αποδίδεται σε μεγάλο εύρος λειτουργίας (από τις 1.900 μέχρι και τις 5.000 σαλ.). Η ιπποδύναμη και η ροπή, είναι ιδανικά ελεγχόμενες χάρη και στην ύπαρξη της ειδικής βαλβίδας εκτόνωσης (wastegate valve).
Ο κινητήρας Euro6, EP6 FDTR λειτουργεί με συμπίεση 9.2:1 και διαθέτει κορυφαίας τεχνολογίας κινούμενα μέρη: σφυρήλατα πιστόνια αλουμινίου, ενισχυμένα έμβολα competition, ενισχυμένα με πολυμερή υλικά ελατήρια και ενισχυμένα κομβία στροφάλου.
Για διασφάλιση αδιάλειπτης απόδοσης, τα έμβολα ψύχονται από κάτω με 2πλό σύστημα ψεκασμού λαδιού. Η πολλαπλή της εξαγωγής είναι κατασκευασμένη από ατσάλι ώστε να αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες που φτάνουν μέχρι και τους 1,000 °C. Με το πακέτο Driver Sport Pack ο οδηγός απολαμβάνει και μία διαφορετική πιο άγρια χροιά του ήχου των εξατμίσεων.
Για την καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα, η ομάδα εξέλιξης επικεντρώθηκε στην παροχή και κυκλοφορία του αέρα, στοχεύοντας τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξαγωγή. Για την παροχή ικανής ποσότητας και σωστής θερμοκρασίας αέρα, στον κινητήρα, το PEUGEOT 308 GTi by PEUGEOT SPORT εφοδιάζεται με σύστημα ψύξης του υπερτροφοδοτούμενου αέρα, ειδικά σχεδιασμένο και τοποθετημένο κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα. Στην πολλαπλή εξαγωγή, τα καυσαέρια οδηγούνται πιο αποτελεσματικά από τον καταλύτη στις δύο εξατμίσεις, χάρη στην επανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική ολόκληρου του συστήματος της εξαγωγής.
Ειδική φροντίδα έχει επίσης δοθεί και στη σκληρότητα των σαϊλεντμπλοκ, με τα οφέλη να είναι άμεσα αντιληπτά σε κάθε στροφή, όπου το αμάξωμα ανταποκρίνεται άμεσα, με μηδενική υστέρηση, και χωρίς ανεπιθύμητες ταλαντώσεις.
Το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να διαχειρίζεται ιδανικά τη ροπή των 330 Nm. Οι δύο άξονες έχουν υποστεί ειδική κατεργασία και τα γρανάζια των ταχυτήτων διαθέτουν επικάλυψη αζωτούχου άνθρακα. Η συγκεκριμένη θερμοχημική κατεργασία αυξάνει την αντοχή του μετάλλου σε φθορά. Ο άξονας έχει επίσης κοντύνει για βελτίωση της επιτάχυνσης.
Πλαίσιο σύμμαχος του οδηγού, πανίσχυρος κινητήρας, ήχος εξάτμισης, PEUGEOT i-Cockpit, πακέτο Driver Sport Pack, καθίσματα bucket… είναι στοιχεία ταυτότητας ενός νικηφόρου συνδυασμού ! Η επιτάχυνση 0-100χλμ. είναι μόλις 6δλ.,ενώ το πρώτο χιλιόμετρο από στάση καλύπτεται μόλις σε 25,3δλ.
308 GTi by PEUGEOT SPORT
Η γκάμα του 308 GTi by PEUGEOT SPORT προσφέρει 2 επιλογές κινητήρων, ανάλογα με την ιπποδύναμη: 270 και 250 ίππων. Με διαθεσιμότητα ανάλογα με την αγορά, η βασική έκδοση είναι αυτή με τον κινητήρα των 250 ίππων.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας EP6 FDTR, με ισχύ 182 kW (250 hp) και ροπή 330 Nm. Συνδυάζεται με το βελτιωμένο χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων, και προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις χάρη και στην εντυπωσιακή αναλογία των 4.82 κιλών/ίππο. Το αυτοκίνητο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ σε μόλις 6,2δλ. ενώ το πρώτο χιλιόμετρο από στάση καλύπτεται μόλις σε μόλις 25,6δλ..
Τα φρένα περιλαμβάνουν δίσκους διαμέτρου 330χλστ εμπρός, και 268 πίσω. Το αυτοκίνητο πατάει σε ελαστικά Michelin Pilot SportT 3 (225/40 R18).
Με ζάντες αλουμινίου 18΄΄ Diamant και καθίσματα TEP/Alcantara με κόκκινες ραφές στον βασικό εξοπλισμό του, το 308 GTi 250 μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με διάφορες επιλογές όπως οι ζάντες Carbone 19 των 19΄΄, και τα καθίσματα bucket της PEUGEOT SPORT. Στην παλέτα των εξωτερικών χρωμάτων περιλαμβάνονται οι επιλογές : Ultimate Red, Perla Nera Black, Artense Grey, Nacré White, Hurricane Grey και Magnetic Blue.
Με δεδομένο όμως το γεγονός ότι οι προδιαγραφές από μόνες τους δεν κάνουν ένα αυτοκίνητο θρυλικό, επιβάλλεται να το οδηγήσει κάποιος για να αντιληφθεί την ποιότητα και τις επιδόσεις του!