παρουσιάσεις

Τι αλλάζει στην νέα BMW M5

Η BMW M5 κάνει δυναμική είσοδο σε μια νέα εποχή. Μετρώντας 40 χρόνια ιστορίας, το θρυλικό sedan υψηλών επιδόσεων εισέρχεται στην έβδομη γενιά του, με το διακεκριμένο μοντέλο της BMW M GmbH να διαθέτει τώρα για πρώτη φορά ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Μια ειδική για το μοντέλο έκδοση του συστήματος M HYBRID προσφέρει στη νέα BMW M5 μέγιστη ισχύ 727 hp και μέγιστη συνολική ροπή 1.000 Nm. Ο συνδυασμός ενός υψηλόστροφου V8 κινητήρα με τεχνολογία M TwinPower Turbo και ενός ηλεκτροκινητήρα, μαζί με το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive, εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0 στα 100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα.

Η εντυπωσιακή παροχή ισχύος και η έντονα συναισθηματική εμπειρία επιδόσεων που προσφέρει η νέα BMW M5 συνοδεύονται από μια νέα ερμηνεία της σχεδιαστικής γλώσσας των μοντέλων υψηλών επιδόσεων που έχει καταστήσει διάσημο το σήμα M. Οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι προεκτάσεις των πλευρικών προστατευτικών ποδιών, ο σμιλεμένος εμπρός προφυλακτήρας και οι ειδικές για το μοντέλο επιφάνειες γύρω από την κολόνα C – συμπεριλαμβανομένου ενός ανάγλυφου λογότυπου “M5” για το στοιχείο Hofmeister kink – προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια αθλητική εμφάνιση που το διαφοροποιεί περισσότερο από ποτέ από τη BMW Σειρά 5 Sedan. Ταυτόχρονα, ένα ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό επιφανειών που είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος διαμορφώνουν ένα απέριττο στυλ με κομψές αναφορές στις υψηλές δυναμικές επιδόσεις του μοντέλου.

Ως εκ τούτου, η εξωτερική σχεδίαση – όπως και η ατμόσφαιρα του πολυτελούς εσωτερικού, το οποίο είναι εμπλουτισμένο με χαρακτηριστικά ειδικά για μοντέλα M – τονίζει τον πολυεπίπεδο χαρακτήρα της νέας BMW M5. Η αίσθηση αυτοπεποίθησης και σιγουριάς τροφοδοτείται από τα τεράστια αποθέματα ισχύος που μπορούν να επιστρατευτούν ανά πάσα στιγμή. Παραμένοντας διακριτικά στο παρασκήνιο όταν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, αυτές οι επιδόσεις έρχονται με δυναμικά στο προσκήνιο, όταν η BMW M5 αποκαλύπτει την σπορ πτυχή της προσωπικότητάς της σε μεγάλες διαδρομές – και απελευθερώνονται πλήρως κατά την οδήγηση στην πίστα.

Το σύστημα M HYBRID, καθώς και η τεχνολογία μετάδοσης ισχύος και πλαισίου που είναι προσαρμοσμένη στα ειδικά χαρακτηριστικά απόδοσης του αυτοκινήτου, προσδίδουν στη νέα BMW M5 απαράμιλλη δυναμική για τα δεδομένα της κατηγορίας κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα. Μαζί με την επίσης εξαιρετική ελαστικότητα του συστήματος κίνησης, η νέα BMW M5 φέρνει τις επιδόσεις M σε μια νέα διάσταση.

Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M5 θα πραγματοποιηθεί στο Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία τον Ιούλιο του 2024, ενώ θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing τον ίδιο μήνα. Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας BMW M5 στην αγορά θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2024 ταυτόχρονα με την παρουσίαση της νέας BMW M5 Touring. Οι σημαντικότερες περιοχές πωλήσεων για το sedan υψηλών επιδόσεων είναι η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη. Οι ΗΠΑ είναι μακράν η μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά, ακολουθούμενη από εκείνες της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας, της Νότιας Κορέας, της Κίνας, της Ιαπωνίας και του Καναδά.

 

Το σύστημα κίνησης M HYBRID στη νέα BMW M5: εθιστικές επιδόσεις, εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID της νέας BMW M5 συνδυάζει έναν κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα 4,4 λίτρων με έναν ενσωματωμένο στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ηλεκτροκινητήρα, με χαρακτηριστικά απόδοσης ρυθμισμένα ειδικά για την BMW M5. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επωφελείται από την πρωτοποριακή τεχνολογία M TwinPower Turbo, με cross-bank πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένο σύστημα διαχωρισμού λαδιού. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 585 hp και μέγιστη ροπή 750 Nm. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 145 kW/197 hp. Έχει ονομαστική ροπή 280 Nm, αλλά ένα στάδιο pre-gearing επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στα 450 Nm.

Ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα βασίζεται στις αρχές λειτουργίας του συστήματος κίνησης της BMW M Hybrid V8 με την οποία η εταιρεία συμμετέχει στους αγώνες αντοχής. Η ικανότητα του ηλεκτροκινητήρα να παράγει άμεσα την ισχύ του και η έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδρασή του με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζουν ότι το σύστημα M HYBRID ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Η γραμμική παροχή ισχύος που είναι χαρακτηριστική για τα μοντέλα BMW M παίρνει εδώ μία ιδιαίτερα συναρπαστική μορφή. Ο οκτακύλινδρος κινητήρας μπορεί να περιστρέφεται μέχρι τις 7.200 σ.α.λ. χαρίζοντας στον οδηγό της νέας BMW M5 μια αίσθηση ακατάπαυστης παροχής ισχύος ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες ή με πλήρες φορτίο. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στάνταρ στα 250 km/h. Όμως, με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 305 km/h.

Το σπορ σύστημα εξαγωγής της νέας BMW M5 υπογραμμίζει την εμπειρία επιδόσεων εξασφαλίζοντας έναν πολυδιάστατο και συναισθηματικά συναρπαστικό ήχο κινητήρα. Διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενα πτερύγια που ρυθμίζονται συνεχώς, καθώς και δύο ζεύγη διπλών απολήξεων που είναι γνωστά από άλλα μοντέλα M. Κάθε απόληξη έχει διάμετρο 100 mm με φινιρίσματα σε χρώμα Black Chrome.

Η παροχή ισχύος του ηλεκτροκινητήρα συνοδεύεται από το δικό της soundtrack με τη μορφή του BMW IconicSounds Electric. Ο ειδικός για τα μοντέλα M αυτός ήχος δημιουργεί ένα αυθεντικό αποτέλεσμα «ντύνοντας» ηχητικά όλες τις κινήσεις του γκαζιού στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Με τη σχετική διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, παράγει επίσης ένα ελκυστικό soundtrack για να αναδείξει την ηλεκτρική ισχύ που έρχεται να προστεθεί σε αυτήν του V8 κινητήρα.

Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η νέα BMW M5 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 km/h. Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67 – 69 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, η οποία είναι άπιαστη από κάθε ανταγωνιστή της νέας BMW M5. Η Μονάδα Συνδυασμένης Φόρτισης (Combined Charging Unit) της νέας BMW M5 εξασφαλίζει φόρτιση AC με ισχύ έως και 7,4 kW.

Η ισχύς που παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα περνούν στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive. Στο πρόγραμμα 4WD Sport, το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τη λειτουργία 2WD. Εδώ, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με απενεργοποιημένο το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), κάτι το οποίο θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι έμπειροι οδηγοί που προτιμούν μια καθαρόαιμη εμπειρία. Αυτή η περαιτέρω εξελιγμένη εκδοχή του M xDrive – όπως και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Ενεργό Διαφορικό M στον πίσω άξονα – είναι ειδικά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του συστήματος κίνησης M HYBRID.

 

Προηγμένη τεχνολογία πλαισίου με ειδική ρύθμιση M

Το πλαίσιο της νέας BMW M5 περιλαμβάνει έναν μπροστινό άξονα με διπλά ψαλίδια και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω με ειδική κινηματική και ελαστοκινηματική, καθώς και πληθώρα άλλων ειδικά ρυθμισμένων εξαρτημάτων. Η ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα με M Servotronic και μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού διαθέτει μια άκαμπτη σύνδεση με το υποπλαίσιο του μπροστινού άξονα, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη δυνατή πληροφόρηση από το δρόμο και υψηλή κατευθυντική ακρίβεια. Σε συνδυασμό με τα φαρδιά μετατρόχια και την εξαιρετική στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος και των βάσεων του πλαισίου, η νέα BMW M5 προσφέρει την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά για την οποία φημίζονται τα μοντέλα BMW M. Κύρια χαρακτηριστικά της είναι η ευελιξία, η ακρίβεια και η γραμμική ανάπτυξη των πλευρικών δυνάμεων όταν ο οδηγός πιέζει το αυτοκίνητο στις στροφές.

Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης η προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και Integral Active Steering, το οποίο προσφέρει χαρακτηριστικά τετραδιεύθυνσης στρέφοντας τους πίσω τροχούς έως και 1,5 μοίρες. Οι ειδικές για μοντέλα Μ ρυθμίσεις, καθώς και η δυνατότητα που παρέχεται σε κάθε οδηγό να επιλέξει το δικό του set-up, αλλά και να προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ σε κάθε τροχό ξεχωριστά βελτιστοποιούν τη σύνδεση του αμαξώματος με το δρόμο και βοηθούν το αυτοκίνητο να ξεδιπλώσει όλα τα ταλέντα του – από την οδηγική άνεση που προσφέρει στην καθημερινότητα μέχρι την δυναμική υπεροχή σε αγωνιστικές συνθήκες. Η περιστροφή των πίσω τροχών βελτιώνει την κατευθυντική ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και την ευελιξία και την άνεση κατά τους ελιγμούς, ανάλογα με τις εκάστοτε απαιτήσεις.

Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια επωφελούνται από την τεχνολογία περιορισμού της ολίσθησης των τροχών near-actuator wheel slip limitation και τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά τον εγκάρσιο άξονα. Τόσο τα στάνταρ φρένα M Compound όσο και τα προαιρετικά κεραμικά φρένα M Carbon συνδυάζονται με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης του πεντάλ. Οι ζάντες ελαφρού κράματος M (20 ιντσών στον εμπρός άξονα, 21 ιντσών στον πίσω) είναι στάνταρ και συνδυάζονται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων.

 

Συστήματα υποβοήθησης για σίγουρη και άνετη οδήγηση

Η αυτοπεποίθηση και η άνεση στην καθημερινή οδήγηση φτάνουν σε νέα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο χάρη σε μια σημαντικά διευρυμένη γκάμα από στάνταρ και προαιρετικά συστήματα για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει χαρακτηριστικά όπως σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Lane Departure Warning με επαναφορά στη λωρίδα κυκλοφορίας με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Attentiveness Assistant και Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional προσθέτει Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go μαζί με τεχνολογίες όπως Steering & Lane Control Assistant, ανίχνευση φωτεινών σηματοδοτών, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation.

Η νέα BMW M5 διαθέτει Parking Assistant με λειτουργία Reversing Assistant στον βασικό εξοπλισμό της. Από την άλλη, το προαιρετικό Parking Assistant Professional επιτρέπει τον αυτοματοποιημένο έλεγχο στάθμευσης και ελιγμών σε απόσταση έως και 200 μέτρων από το εσωτερικό του αυτοκινήτου ή μέσω smartphone από το εξωτερικό του.

 

Νέες δυνατότητες προσαρμογής της οδηγικής εμπειρίας σε προσωπικές προτιμήσεις

Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα της νέας BMW M5 περιλαμβάνει μια ειδική για το μοντέλο σύνθεση από μπουτόν, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν με διάφορους τρόπους για την προσαρμογή της οδηγικής εμπειρίας στις ατομικές προτιμήσεις. Το μπουτόν Setup παρέχει άμεση πρόσβαση στη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, του Drivelogic, του πλαισίου, του συστήματος διεύθυνσης, του συστήματος πέδησης και του M xDrive, καθώς και των επιπέδων ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Συνολικά δύο ρυθμίσεις του οχήματος μπορούν να αποθηκευτούν και να επιλέγονται με τα μπουτόν M που βρίσκονται στο τιμόνι. Η λειτουργία Launch Control είναι διαθέσιμη σε όλες τις ρυθμίσεις του μενού M Setup, με εξαίρεση τη λειτουργία 2WD του συστήματος M xDrive.

Πατώντας το μπουτόν DSC ενεργοποιείται η λειτουργία M Dynamic Mode, η οποία μειώνει την παρεμβατικότητα του DSC, η οποία εκδηλώνεται μέσω της άσκησης πίεσης στα φρένα και της μείωσης της ισχύος του κινητήρα. Το DSC μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί πλήρως. Ένα άλλο μπουτόν ενεργοποιεί το M Mode. Με την αλλαγή από την προεπιλεγμένη ρύθμιση ROAD στην SPORT, οι παρεμβάσεις των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού περιορίζονται μόνο στις βασικές λειτουργίες που απαιτούνται για σπορ οδήγηση, όπως και το περιεχόμενο που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών. Με το προαιρετικό M Drive Professional, ο πελάτης έχει στη διάθεσή του και τη λειτουργία TRACK. Άλλα χαρακτηριστικά του M Drive Professional περιλαμβάνουν το M Laptimer και τη λειτουργία Boost Control, η οποία μεγιστοποιεί την επιτάχυνση κατά τον διαμήκη άξονα σε μεσαίες ταχύτητες κίνησης και σε ελιγμούς προσπέρασης.

Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος M HYBRID μπορεί επίσης να ρυθμιστεί όπως επιθυμεί ο οδηγός. Με το νέο μπουτόν M Hybrid μπορεί να επιλέξει μεταξύ των λειτουργιών HYBRID – για έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτροκινητήρα με στόχο τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας ή της απόδοσης, ανάλογα με την οδηγική κατάσταση – και ELECTRIC, στην οποία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται μόνο με kickdown ή με χρήση των paddles αλλαγής ταχυτήτων. Η λειτουργία eCONTROL χρησιμοποιείται για την αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης και τη διατήρηση της φόρτισης της μπαταρίας σε σταθερό επίπεδο. Το M Drive Professional προσθέτει τις λειτουργίες DYNAMIC και DYNAMIC PLUS, οι οποίες προετοιμάζουν τα συστήματα κίνησης και ψύξης ώστε να διατηρούν την απόδοση σε σταθερά υψηλό επίπεδο ή να δημιουργούν στιγμιαία ‘ξεσπάσματα’ μέγιστης ισχύος κατά την οδήγηση στην πίστα.

 

Πρωτοποριακό cockpit σπορ αυτοκινήτου, προβολή περιεχομένου ειδικού για μοντέλα M στην κυρτή οθόνη BMW Curved Display, αποκλειστικό περιβάλλον

Εκτός από το ειδικό για μοντέλα M πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα, το πρωτοποριακό cockpit σπορ αυτοκινήτου της νέας BMW M5 περιλαμβάνει επίσης ένα νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι M με επίπεδο κάτω τμήμα και φωτιζόμενα πλήκτρα M, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M με πληθώρα ηλεκτρικών ρυθμίσεων και κυρτή οθόνη BMW Curved Display, στην οποία, όπως και στο στάνταρ BMW Head-Up Display, προβάλλεται περιεχόμενο ειδικό για μοντέλα M. Το στάνταρ BMW Live Cockpit Professional φέρνει επίσης το σύστημα πλοήγησης BMW Maps και τη λειτουργία Augmented View στην οθόνη ελέγχου.

Η αναβαθμισμένη έκδοση του BMW iDrive είναι στάνταρ στη νέα BMW M5. Βασίζεται στο BMW Operating System 8.5 και έχει σχεδιαστεί ειδικά για έλεγχο μέσω αφής και φυσικής ομιλίας. Η ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζει πλέον και τα χειριστήρια για τις λειτουργίες του κλιματισμού. Η επιλογή της θερμοκρασίας, η ένταση της ροής του αέρα, η θέρμανση των καθισμάτων και – αν υπάρχει – η θέρμανση του τιμονιού μπορούν πλέον να ελέγχονται με την αφή μέσω ενός στοιχείου μενού στο κάτω τμήμα της οθόνης ελέγχου ή με φωνητική εντολή.

Στην αποκλειστική ατμόσφαιρα του εσωτερικού ξεχωριστό ρόλο διαδραματίζουν η στάνταρ επένδυση από δέρμα Merino, το BMW Interaction Bar, ο κλιματισμός τεσσάρων ζωνών, τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ο ειδικός για μοντέλο Μ ατμοσφαιρικός φωτισμός, συμπεριλαμβανομένου του Welcome Animation, καθώς και η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW M5 περιλαμβάνει επίσης Bowers & Wilkins Surround Sound System, βάση ασύρματης φόρτισης, Comfort Access, σύστημα συναγερμού, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας και καλώδιο φόρτισης Professional.

Στη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού περιλαμβάνονται το εξωτερικό πακέτο M Carbon, επένδυση οροφής από Alcantara, θέρμανση τιμονιού, ενεργός εξαερισμός καθισμάτων και κοτσαδόρος. Για τη νέα BMW M5 θα διατίθενται επίσης ειδικά εξαρτήματα από τη συλλογή BMW M Performance Parts, ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του μοντέλου. Η γκάμα περιλαμβάνει σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος M Performance και εξωτερικά στοιχεία κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP).

Alexandros Fertakis

Recent Posts

Το ηλεκτρικό Jeep Avenger τώρα με €29.700

Σε συνδυασμό με την επιδότηση του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Jeep…

6 ώρες ago

Peugeot: Από 36.900€ το νέο 3008 στην Ελλάδα (Τιμές – Εκδόσεις)

Από 36.900€ λανσάρει η Peugeot στην ελληνική αγορά το νέο 3008, ανακοινώνοντας τιμές, εκδόσεις και…

11 ώρες ago

Τι άλλαξε στο νέο CUPRA Leon

Το νέο CUPRA Leon - τόσο σε 5θυρη hatchback όσο και σε Sportstourer έκδοση -…

19 ώρες ago

TSF1 Podcast – Spanish GP 2024 | Επιστροφή Hamilton στο βάθρο

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

20 ώρες ago

Το F-150 Lightning SuperTruck της Ford Performance είναι ο φετινός βασιλιάς του Pikes Peak International Hill Climb

Το ηλεκτρικό F-150 Lightning SuperTruck της Ford Performance έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην 102η εκδοχή…

21 ώρες ago

Η Opel κάνει το όραμα πραγματικότητα με το νέο Grandland

[rev_slider alias="retouch-11" slidertitle="opel grandland cover"][/rev_slider] Η Opel κάνει το όραμα πραγματικότητα με το νέο Grandland,…

1 ημέρα ago