Ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Tesla, Elon Musk, είναι ένας πολύ περίεργος άνθρωπος. Για κάποιους, είναι, τίνι τρόπω, ο Iron Man της αληθινής ζωής, μιας και ο θρύλος θέλει τις χολιγουντιανές ταινίες να άντλησαν ως έμπνευση τη ζωή του. Δεν είναι ο συνηθισμένος επιχειρηματίας, που λειτουργεί με γνώμονα μόνο το κέρδος. Και κυρίως, δεν είναι προβλέψιμος. Καθόλου προβλέψιμος. Κάπως έτσι… απρόβλεπτα, ο Musk, σύμφωνα με πληροφορίες του TopSpeed.gr, έχει αποφασίσει να “ενεργοποιήσει” την Tesla, στην Ελλάδα.
Το σχέδιο
Όπως επισημαίνουν οι πηγές του TopSpeed.gr, ο σχεδιασμός του Musk ήθελε την Tesla να έχει ανοίξει την πρώτη της αντιπροσωπεία στην Ελλάδα, στα τέλη Σεπτεμβρίου. Εδώ και παραπάνω από δύο χρόνια γίνονται οι προετοιμασίες για την εισαγωγή των Tesla στη χώρα μας, όμως, όπως συμβαίνει συνήθως στην Ελλάδα, κάποιοι απρόβλεπτοι παράγοντες και, κυρίως η γραφειοκρατία, βάζουν πίσω το σχέδιο.
Οι πληροφορίες που διακινήθηκαν λένε πως είχε γίνει κατ’αρχήν συμφωνία με Έλληνα επιχειρηματία, ο οποίος θα αναλάμβανε το «στήσιμο» του δικτύου της Tesla και πως θα την «έτρεχε», φροντίζοντας και για τις προσλήψεις προσωπικού. Το ίδιο σχέδιο, περιελάμβανε και τη δημιουργία υποστηρικτικού δικτύου για τα κυκλοφορούντα Tesla, τόσο για τεχνικά, όσο και για ζητήματα καθημερινής κίνησης σε ολόκληρη τη χώρα.
Όμως, ακόμα και για το μυαλό ενός μακρόπνοου, εμπνευσμένου και επίμονου επιχειρηματία, η ελληνική γραφειοκρατία και, ενδεχομένως και όσα συχνά κρύβονται πίσω από αυτή, αποδείχθηκε πολύ ισχυρή για να τα βάλει μαζί της.
Γιατί το σχέδιο του Musk, βέβαια, δεν περιοριζόταν στο άνοιγμα αντιπροσωπειών. Και, δεν επέλεξε τυχαία την Ελλάδα. Οι αντιπροσωπείες, είναι απλά το απαραίτητο «κερασάκι» στην τούρτα που ετοιμάζει ο Αμερικανός επιχειρηματίας.
Ο άνθρωπος που ο θρύλος λέει ότι ήταν τόσο αγχωμένος και αποφασισμένος όταν πρωτοάνοιξε την Tesla, που, επί έναν χρόνο, κοιμόταν στο πάτωμα της μονάδας παραγωγής κάθε βράδυ, έχει αποφασίσει να ανοίξει εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων της εταιρείας του στην Ελλάδα. Ο χώρος, μια γιγαντιαία έκταση στην κεντρική Ελλάδα, έχει βρεθεί, συνεργάτες στο επιχειρηματικό άνοιγμα το ίδιο και έμεναν τα τυπικά, όταν, το 2012, αποφάσισε να κάνει το βήμα.
Όμως, όταν οι επικεφαλής της εταιρείας του ζήτησαν να συναντηθούν με στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης, εξηγώντας τη γιγαντιαία επένδυση που σχεδιάζεται και ζητώντας επιτάχυνση των γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτούνται για να εκκινήσει το έργο και ξεμπλοκάρισμα από τυπικούς (πάλι γραφειοκρατικούς) λόγους που φρέναραν την έναρξή της, έλαβαν αρνητική απάντηση. Αλλά, αυτά, είναι γνωστά, γραμμένα.
Όχι για τον Musk, ο οποίος έχει «κολλήσει», ότι η δημιουργία μιας τεράστιας γραμμής παραγωγής στη χώρα μας, έχει πολύ μεγάλη σημασία. Ίσως επειδή ο χαρακτήρας του είναι τέτοιος που δεν μπορεί να ησυχάσει μέχρι να γίνει αυτό που θέλει, αυτό που είχε πρωτοσχεδιάσει στην αρχή, ίσως (και) για άλλους λόγους. Γιατί, ο Musk και οι άνθρωποί του, βλέπουν την Ελλάδα ως το ιδανικό μέρος για να στηθεί μια ευρασιατική γραμμή παραγωγής της Tesla. Για τους προφανείς, γεωγραφικούς λόγους. Συν τοις άλλοις, μια τόσο μεγάλη επένδυση στη χειμαζόμενη Ελλάδα, θα μπορούσε να αποτελεί ένα μήνυμα του Musk για τη στήριξη των αδυνάτων και να σηματοδοτεί έμπρακτα τη θέλησή του να επεκταθεί σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Άλλωστε, δεν θα μπορούσε να λέει αλλιώς ότι η Tesla εκφράζει το μέλλον της αυτοκίνησης αυτού του κόσμου.
Το δεδομένο είναι ότι οι προσπάθειες για τη δημιουργία Tesla Gigafactory στην Ελλάδα αλλά/ή και για μονάδα κατασκευής μπαταριών συνεχίζονται.
Το καλοκαίρι
Συνάντηση μεταξύ των επικεφαλής στελεχών της Tesla με αρμόδια στελέχη του ελληνικού Κράτους, υπήρχε, λένε οι πληροφορίες και το καλοκαίρι που πέρασε. Και, παρότι η αμερικανική εταιρεία είχε βρει (μόνη της, φυσικά) τον τρόπο να παρακάμψει τη συντριπτική πλειοψηφία των γραφειοκρατικών εμποδίων, συνάντησε τοίχο και πάλι. Και ας φαινόταν πια «παιχνιδάκι» η συμφωνία με την ελληνική πλευρά. Έτσι, έφυγαν πάλι άπραγοι.
Είπαμε όμως, ο Musk δεν είναι άνθρωπος που παραιτείται. Όχι άνθρωπος που παραιτείται εύκολα. Δεν παραιτείται, γενικώς. Άραγε, θα συνεχίσει το «ελληνικό ζήτημα», ακόμα και αν χρειαστεί το σχέδιό του να παραποιηθεί: Δηλαδή, πρώτα να ανοίξουν οι αντιπροσωπείες της Tesla και μετά, έστω και από χρόνια, να ανοίξει και το εργοστάσιο; Ίδωμεν. Τουλάχιστον, θα μπορούμε να τα θαυμάζουμε από κοντά αυτά τα Tesla, σε κάποια αντιπροσωπεία της, στη δική μας χώρα…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…
Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…
Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…