ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Tavares: «Σε δέκα χρόνια, η πυκνότητα αποθήκευσης ενέργειας στις μπαταρίες EV θα διπλασιαστεί»

Τα θέματα ηλεκτροκίνησης του παγκόσμιου στόλου οχημάτων συζητήθηκαν νωρίτερα αυτή την εβδομάδα κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης από τον CEO της Stellantis, Carlos Tavares και τον CEO της μάρκας Maserati, Davide Grasso.  Η πρώτη από αυτές ανέφερε ότι θα χρειαστούν πέντε έως δέκα χρόνια για να διπλασιαστεί η πυκνότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων.  Στην τρέχουσα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων, ωστόσο, αυτό δεν θα είναι εφικτό.

Ο Tavares πιστεύει ότι μέσα σε 10 χρόνια, οι μπαταρίες EV θα σημειώσουν τεράστια πρόοδο

Η πρόοδος στη χημεία των μπαταριών θα τις κάνει πιο συμπαγείς και ελαφρύτερες, κάτι που είναι σημαντικό για τα πολύ σπορ αυτοκίνητα που σκοπεύει να παράγει η Maserati.  Ταυτόχρονα, η αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξηθεί και οι χρόνοι φόρτισης θα μειωθούν.  Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας πρόσθεσαν επίσης ότι υπάρχει ζήτηση για φιλικότητα προς το περιβάλλον μεταξύ των στοχευόμενων καταναλωτών ακριβών σπορ αυτοκινήτων, επομένως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων θα έχουν ζήτηση.

Η αυτοκινητοβιομηχανία παράγει σήμερα 100 μοντέλα αυτοκινήτων διαφόρων εμπορικών σημάτων, έως το 2030 σκοπεύει να προσφέρει 75 μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά.  Στην Ευρώπη, το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Stellantis θα είναι 100% ηλεκτρικά έως το 2030 και στις Ηνωμένες Πολιτείες θα φτάσει το 50% μέχρι την ίδια ημερομηνία.  Η Maserati θα φροντίσει να προσφέρει καθένα από τα νέα μοντέλα σε ηλεκτρική έκδοση από το 2025, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως.  Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η εταιρεία αναμένει να πουλάει 5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως.

Ο Tavares πιστεύει ότι μέσα σε 10 χρόνια, οι μπαταρίες EV θα διπλασιάσουν την πυκνότητα αποθήκευσης και θα εγγυηθούν μεγαλύτερη αυτονομία και μεγαλύτερες ταχύτητες φόρτισης. Παράλληλα, ο Carlos Tavares σημειώνει ότι για να είναι επιτυχής η ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων, πρέπει να είναι διαθέσιμα σε αγοραστές της μεσαίας τάξης.  Εάν αποκλειστεί η μεσαία τάξη από την αγορά τους, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν ποτέ να έχουν αξιοπρεπείς πωλήσεις.  Ταυτόχρονα, η Maserati θα παραμείνει premium brand, καθώς οι εκπρόσωποί της δεν είναι έτοιμοι να θυσιάσουν την ποιότητα για χάρη του όγκου. 

Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας θα είναι η κουπέ GranTurismo Folgore, το οποίο θα κυκλοφορήσει μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023, ακολουθούμενο από το crossover Grecale.  Δεδομένου ότι το Folgore θα προσφέρεται και σε υβριδική έκδοση, ο κατασκευαστής αναμένει ότι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση θα αντιπροσωπεύει έως και το 30% των πωλήσεων.  Θα δούμε λοιπόν αν οι προβλέψεις του Κάρλος Ταβάρες θα γίνουν πραγματικότητα.

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Share
Published by
Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

2 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

3 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

4 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

5 ημέρες ago

Η Nissan ξεκινάει συνεργασία με την Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…

5 ημέρες ago

Η DFSK έρχεται στην Ελλάδα, από το Spanos Group

Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…

5 ημέρες ago