ΝΕΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ εκπέμπουν SOS: Η αδράνεια στο εμπόριο ηλεκτρικών οχημάτων θα πλήξει την παραγωγή

Τα αγαθά που εξάγονται στο πλαίσιο των συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου της ΕΕ πρέπει να συμμορφώνονται με τους “κανόνες καταγωγής” για να λάβουν δασμολογικές προτιμήσεις. Οι ισχύοντες μεταβατικοί κανόνες της Συμφωνίας Εμπορίου και Συνεργασίας (ΣΕΣ) ΕΕ-Ηνωμένου Βασιλείου επιτρέπουν στις μπαταρίες που συναρμολογούνται στην Ευρώπη να πληρούν τις προϋποθέσεις για ευρωπαϊκή καταγωγή.

Ωστόσο, από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι κανόνες αυτοί θα γίνουν πολύ πιο περιοριστικοί, απαιτώντας όλα τα μέρη των μπαταριών, καθώς και ορισμένα κρίσιμα υλικά μπαταριών, να παράγονται είτε στην ΕΕ είτε στο Ηνωμένο Βασίλειο για να πληρούν τις προϋποθέσεις για εμπόριο χωρίς δασμούς.

“Η Ευρώπη δεν έχει ακόμη δημιουργήσει μια ασφαλή και αξιόπιστη αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών που να μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτούς τους πιο περιοριστικούς κανόνες αυτή τη στιγμή”, δήλωσε η γενική διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries. “Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ζητάμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρατείνει την τρέχουσα περίοδο σταδιακής εισαγωγής κατά τρία χρόνια”.

“Έχουν γίνει τεράστιες επενδύσεις στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών, αλλά χρειάζεται χρόνος για να δημιουργηθεί η απαιτούμενη ικανότητα. Εν τω μεταξύ, οι κατασκευαστές οχημάτων πρέπει να βασίζονται σε κυψέλες μπαταριών ή υλικά που εισάγονται από την Ασία”.

Σύμφωνα με στοιχεία των μελών της ACEA, ο δασμός 10% για τα ηλεκτρικά οχήματα θα κόστιζε σχεδόν 4,3 δισ. ευρώ κατά την τριετία 2024-2026. Αυτό θα ήταν επιζήμιο όχι μόνο για την αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ αλλά και για την ευρωπαϊκή οικονομία.

“Καθώς αντιμετωπίζουμε αυξανόμενες ανταγωνιστικές πιέσεις από το εξωτερικό, η εφαρμογή αυτών των κανόνων θα είχε σοβαρές συνέπειες για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη – τη στιγμή μάλιστα που θα έπρεπε να αυξάνουμε μαζικά τις πωλήσεις και την παραγωγή”, προειδοποίησε η de Vries.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η νούμερο ένα εξαγωγική αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς οι δασμοί θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις σε αυτή την κρίσιμη αγορά, η βιομηχανία θα μπορούσε ενδεχομένως να αναγκαστεί να μειώσει την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ έως και κατά 480.000 μονάδες, δηλαδή κατά την ισοδύναμη παραγωγή δύο εργοστασίων αυτοκινήτων μεσαίου μεγέθους.

Τα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής αποτελούν ήδη το ένα τρίτο της βρετανικής αγοράς, παρά τον δασμό 10%. Εάν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αναγκαστούν να πληρώσουν τον ίδιο δασμό εισόδου, θα χάσουν σαφώς έδαφος από τον ανταγωνισμό τρίτων χωρών.

Η De Vries τόνισε: «Η αποτυχία να δράσουμε τώρα θα εμποδίσει την ικανότητά μας να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και θα οδηγήσει σε απώλεια μεριδίου αγοράς – το οποίο θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανακτηθεί».

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

H DS Automobiles παρουσιάζει το DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

2 ημέρες ago

Källenius (CEO Mercedes): «Θα εκσυγχρονίζουμε όλους τους κινητήρες, στη συνέχεια οι πελάτες θα επιλέγουν»

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

2 ημέρες ago

Η Ford ξανασκέφτεται τον στόχο του 2030 για την υιοθέτηση αποκλειστικά BEV στην Ευρώπη

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

2 ημέρες ago

Η BMW Motorrad παρουσιάζει το Automated Shift Assistant

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

3 ημέρες ago

Ιδού, η νέα BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

3 ημέρες ago

Οδηγούμε Mercedes – Benz CLA 200 7G-DCT: Κομψοτέχνημα με άποψη (Βίντεο)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

3 ημέρες ago