Test Drive

Οδηγούμε Opel Corsa F/L 1.2 100 PS AT8: Συνεχίζει να πρωταγωνιστεί (Βίντεο)

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;5 Votes
8.3
6.9

Η έκτη γενιά του Corsa παρουσιάστηκε το 2019. Ακριβώς στα μέσα του κύκλου ζωής του, η Opel το ανανεώνει, εναρμονίζοντας το με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας. Στο Topspeed.gr, είχαμε για την εβδομαδιαία συμβίωση την εμπορικότερη έκδοση με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων που συνδυάζεται με το αυτοματο κιβώτιο ταχυτήτων ΑΤ8.

Το Best Seller των 14.000.000 μονάδων

Η πρώτη γενιά του Corsa παρουσιάστηκε το 1982 στην ανερχόμενη τότε κατηγορία του B τμήματος της αγοράς. Το αγοραστικό κοινό εκτίμησε τα πλεονεκτήματα του, κατατάσσοντας το ανάμεσα στους «ηγέτες» της κατηγορίας. Οι αριθμοί εντυπωσιάζουν, αγγίζοντας τις 14.000.000 μονάδες από τότε μέχρι σήμερα, χτίζοντας ένα από τα ισχυρότερα «χαρτιά» της Opel. Το ανανεωμένο Corsa έχει ως στόχο να διατηρήσει την επιτυχία αυτή στο ακέραιο, συνεχίζοντας τον μύθο!

Στη φιλοσοφία «Vizor»

Το Opel Corsa είναι το τελευταίο μοντέλο που ενστερνίζεται τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, υιοθετώντας και προσαρμόζοντας το μοντέρνο πρόσωπο στην όμορφη σιλουέτα του.

Ειδικότερα, το μπροστινό είναι εκείνο με τις περισσότερες αλλαγές, καθώς έχει αλλάξει ολόκληρη η πρόσοψη. Πλέον διαθέτει το νέο πρόσωπο «Vizor» με την ενιαία μαύρη μάσκα, η οποία ενσωματώνει τους νέους Full LED προβολείς, αποδίδοντας του ένα μοντέρνο παρουσιαστικό.

Το προφίλ παραμένει αμετάβλητο με απλές, λιτές και καμπύλες γραμμές να σχηματίζουν μια κλασική hatchback σιλουέτα, η οποία ζωντανεύει χάρη στις μυώδεις επιφάνειες καθώς και στο οριζόντιο νεύρο που διασχίζει το αμάξωμα στο ύψος των ώμων, τονίζοντας τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Σε αντίθεση με τα περισσότερα σύγχρονα Hatchback, ο σχεδιασμός του Corsa ολοκληρώνεται με ελαφριά κλίση της πέμπτης πόρτας, δίνοντας μια νότα δυναμισμού.

Το πίσω μέρος επίσης έχει διακριτικές αλλαγές, που συνοψίζονται στα νέα γραφικά Led για τους πίσω προβολείς και το νέο λογότυπο «Corsa», που κοσμεί το πορτμπαγκάζ στο κάτω μέρος.

Ενημερωμένο στα σημεία

Αισθητά αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα των επιβατών, με πιο ευχάριστο διάκοσμο και βελτιωμένη ποιότητα υλικών και συναρμογής.

Σχεδιαστικά δεν παρεκκλίνει από το αρχικό μοντέλο, διατηρώντας την ιδέα του απλού και λειτουργικού.

Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη του συστήματος πολυμέσων 10 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, διαθέτοντας όλες τις απαραίτητες λειτουργίες. Έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, ενισχύοντας έναν διακριτικό οδηγοκεντρικό στυλ. Ο συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών, εστιάζει στην ποιότητα, ενώ το φινίρισμα με λεπτομέρειες αλουμινίου και ανθρακονήματος δημιουργεί ένα όμορφο σπορτίφ αποτέλεσμα!

Πίσω από το όμορφο και ανανεωμένο τιμόνι, το οποίο θυμίζει το αντίστοιχο του Astra, έχει τοποθετηθεί ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, ευανάγνωστος και με βελτιωμένα γραφικά.

Εργονομικά, η κλίση του ταμπλό προς τον οδηγό, του φέρει εντός του οπτικού του πεδίου όλους τους απαραίτητους διακόπτες, ενώ από άποψης πρακτικότητας, το αυτοκίνητο βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, καθώς δεν εστιάζει σε αυτό το σημείο.

Τα καθίσματα ίσως παρέχουν την κορυφαία οσφυϊκή στήριξη στην κατηγορία, όντας εξαιρετικά άνετα και ποιοτικά. Ένας τομέας στον οποίο εστιάζουν όλα τα μοντέλα της Opel.

Η χωρητικότητα του όγκου αποσκευών αγγίζει τα 309 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.081 λτ.

Ισορροπία

Κάτω από το καπό φιλοξενείται ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας της Stellantis των 1.2 λίτρων της οικογένειας PureTech απόδοσης 100 ίππων και 205 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διπλού συμπλέκτη, 8 σχέσεων. Η απόδοση του είναι ισορροπημένη, με ιδανική αίσθηση για τον μέσο οδηγό.

Με επίκεντρο τον αστικό ιστό… και όχι μόνο

Προφανώς, ένα Mainstream μοντέλο του Β τμήματος της αγοράς, όπως το Opel Corsa δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις για την οδική του συμπεριφορά. Ωστόσο, ήρθε η καθιερωμένη ώρα από τη θεωρία να το δούμε στην πράξη και να διαπιστώσουμε ποσό έχει αλλάξει και στα οδηγικά χαρακτηριστικά.

Στην πόλη το αυτοκίνητο βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Οι συμπαγείς διαστασεις του, σε συνδυασμό με τον νευρικό κινητήρα και το κοντής κλιμάκωσης αυτοματο κιβώτιο, κάνουν τους ελιγμούς «παιχνίδι», όταν αυτοί επιτρέπονται και χρειάζονται. Παράλληλα χωράει παντού, επιβεβαιώνοντας τον αστικό του χαρακτήρα!

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύεται το στιβαρό πλαίσιο CMP. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ στον δρόμο, με ικανοποιητικό κράτημα και απόλυτα ασφαλές. Η υψηλή ροπή, δίνει την απαιτούμενη δύναμη για τους αναφορικούς δρόμους, ωστόσο σε καταστάσεις πιέσεις ο θόρυβος του τρικύλινδρου ενδεχομένως να ενοχλεί στις υψηλές στροφές. Η μαλακή ανάρτηση, εστιάζει στην άνεση, ταυτόχρονα όμως είναι ισορροπημένη καθώς το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές.

Στον αυτοκινητόδρομο σε ικανοποιητικά επίπεδα είναι η ποιότητα κύλισης, σε συνάρτηση με την κατηγορία του αυτοκινήτου καθώς και η ηχομόνωση. Το αυτοκίνητο είναι άνετο και το αυτοματο κιβώτιο με σωστή κλιμάκωση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ευχάριστο ταξίδι!

Γενικά πρόκειται για ένα ευχάριστο αυτοκίνητο σε κάθε συνθήκη και οδικό δίκτυο, παρόλο που εστιάζει στον αστικό ιστό. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί υποδειγματικά, εκμηδενίζοντας τους νεκρούς χρόνους. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης. Eco, Normal και Sport με ανάλογη αίσθηση στον κινητήρα, στον οποίο αλλάζει η χαρτογράφηση. Η μέση συνδυασμένη κατανάλωση βρίσκεται χαμηλά, αγγίζοντας μόλις τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Μοντέρνα και νεανική πρόταση

Το ανανεωμένο Opel Corsa επικεντρώνεται στο στυλ, εστιάζοντας στο νεαρότερο κοινό, χάρη στο μοντέρνο σχέδιο και τις συμπαγείς διαστάσεις, παράλληλα είναι ποιοτικό και ασφαλές. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μοντέρνα και νεανική πρόταση και ως ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο του Β τμήματος της αγοράς έχει ως επίκεντρο τόσο τις αστικές μετακινήσεις, όσο και τις δυνατότητες του ποιοτικού ταξιδιού!

Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000€

Η Opel προσφέρει το Corsa των 100 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κάτω από το από το ψυχολογικό όριο των 20.000€ ,με στην βασική εξοπλιστική έκδοση Edition Pack να ξεκινάει από τα 19.800€, ενώ η έκδοση GS της δοκιμής μας από 21.300 €!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΜΑΞΩΜΑ

Τύπος

Hatchback

Καθίσματα

5

Πόρτες

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP)

5.4-5.5 l/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP)

122-124 g/km

Τύπος καυσίμου

Βενζίνη

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

10.8 δευτ

Μέγιστη ταχύτητα

192 km/h

Προδιαγραφές Καυσαερίων

Euro 6d

Αναλογία βάρους/ισχύος

11.3 κιλά/Hp, 88.7 Hp/τόνος

Αναλογία βάρους/Ροπή

5.5 κιλά/Nm, 181.7 Nm/τόνος

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Ισχύς

100 Hp @ 5500 σ.α.λ.

Ισχύς ανά λίτρο κυβισμού

83.4 Hp/l

Ονομαστική ροπή του κινητήρα

205 Nm @ 1750 σ.α.λ.

Διάταξη κινητήρα

Εμπρός, εγκάρσια

Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα

HN05

Κυβισμός κινητήρα

1199 cm3

Αριθμός κυλίνδρων

3

Διαμόρφωση κινητήρα

Σε σειρά

Βαθμός συμπίεσης

10.5

Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο

4

Σύστημα ψεκασμού καυσίμου

Άμεσος ψεκασμός

Αναρρόφηση κινητήρα

Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ

Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα

3.5 l

ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ

Βάρος

1128 κιλά

Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο

517 κιλά

Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών

309 l

Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών

1081 l

Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων

44 l

Μέγιστο φορτίο

70 κιλά

Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%)

1200 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

55 κιλά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος

4061 mm

Πλάτος

1765 mm

Ύψος

1435 mm

Μεταξόνιο

2538 mm

Εμπρός ίχνος

1501 mm

Πίσω ίχνος

1500 mm

Εμπρός πρόβολος

832 mm

Πίσω πρόβολος

691 mm

Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής)

10.7 m

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Κίνηση

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Αριθμός σχέσεων και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων

8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο

Εμπρός φρένα

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω φρένα

Δίσκοι

Βοηθητικά συστήματα

ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)

Τύπος διεύθυνσης

Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)

Σύστημα Διεύθυνσης

Ηλεκτρικό Τιμόνι

Τροχοί

195/55 R16 ή 205/45 R17

Photo Gallery

Συμπέρασμα
Η Opel με παρακαταθήκη το όνομα και την ιστορία του Corsa, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στο τμήμα Β της αγοράς με επίκεντρο τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας και στόχο το νεανικό κοινό με μια προσιτή, ποιοτική και ασφαλή πρόταση, η οποία εστιάζει κυρίως στην αστική μετακίνηση και την ευελιξία, έχοντας ως εγγύηση την οδική συμπεριφορά.
Εσωτερικό & πρακτικότητα
6.7
Τρεχούμενα έξοδα
7.6
Οδική συμπεριφορά
6.8
Επιδόσεις
7.1
Παράγοντας απόλαυσης
6.2
Value for money
7.2
Άνεση
6.8
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;5 Votes
8.3
ΣΥΝ
Σχεδίαση
Ευελιξία
Αστικός Χαρακτήρας
Σχέση τιμής / Αξίας
Κατανάλωση
ΠΛΗΝ
Περιμετρική ορατότητα
Παρωχημένη σχεδίαση του εσωτερικού
6.9
Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Fiat: Επιστροφή στα 80’s με το νέο Grande Panda (Βίντεο)

Η Fiat επιστρέφει στα 80's με στοχευμένες σχεδιαστικές αναφορές σε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα…

2 ημέρες ago

BMW: Στην Ελλάδα από 28.960€ η νέα δυναμική Σειρά 1

Στην Ελλάδα φέρνει η BMW τη νέα δυναμική Σειρά 1 τέσσερις μήνες πριν το επίσημο…

2 ημέρες ago

ACEA: Επιφυλακτική για τους δασμούς της ΕΕ στους Κινέζους κατασκευαστές

Επιφυλακτική για τους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στους Κινέζους κατασκευαστές, εμφανίστηκε η ACEA,…

2 ημέρες ago

Peugeot TotalEnergies : Έτοιμη για τον εμβληματικού αγώνα “24 Hours of Le Mans”

Αφού η περσινή επετειακή έκδοση Centenary συγκέντρωσε ένα ρεκόρ πλήθους 325.000 θαυμαστών, ο αγώνας 24…

2 ημέρες ago

Παρακολουθήστε live από το κόκπιτ της Ferrari 499P #50 και #51 για την HYPERPOLE στους 24H του Le Mans

H Hyperpole είναι μια ειδική συνεδρία προκριματικών στις 24 Ώρες του Le Mans, μέρος του…

2 ημέρες ago

Stellantis: Καταιγισμός νέων μοντέλων για Fiat, Alfa Romeo, Lancia μέχρι το 2026

Καταιγισμός νέων μοντέλων για Fiat, Alfa Romeo, Lancia μέχρι το 2026, με την Stellantis να…

3 ημέρες ago