Τριαντατέσσερα χρόνια στην αγορά, δεν είναι λίγα για ένα brand name. Μια γενιά όμως, η τωρινή, είναι αρκετή για να ανατρέψει ό,τι μπορεί να σου έφερνε στο νου η λέξη “Micra“. H Nissan, με μια μονοκοντυλιά έσβησε ό,τι συμβόλιζε το Micra και… γράφει ιστορία.
Η πρώτη μου επαφή με το καινούριο Micra με κάνει να βιώσω το ίδιο συναίσθημα που βίωσαν όλοι όσοι το πρωτογνώρισαν: Έκπληξη! Το μικρό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας, στην πέμπτη γενιά του, δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες. Σε τίποτα, αν εξαιρέσει κανείς το όνομα.
Το ίδιο σκηνικό και στο εσωτερικό, όπου η εικόνα παραπέμπει σε premium μοντέλο. Μαλακά πλαστικά, χυτές γραμμές, λεπτομέρειες και επενδύσεις δέρματος που προκαλούν… ευχαρίστηση να τα αγγίζεις, διχρωμία σε πορτοκαλί και μαύρο σε όλο το εσωτερικό, συγκροτούν μια εικόνα ενός σύγχρονου, νεανικού , ποιοτικού αυτοκινήτου πόλης. Στη μέση του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη 7 ιντσών με το Nissan Connect, η οποία πλαισιώνεται από λίγα και εύχρηστα κουμπιά.
Στον εξοπλισμό, η Nissan πραγματικά… ξέφυγε, υιοθετώντας λύσεις από μοντέλα μεγαλύτερων και ακριβότερων κατηγοριών. Και εδώ, δεν είναι έκπληξη, αλλά… επανάσταση. Από κει και πέρα, υπάρχουν, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, όλα τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας –πολύ καλό το Intelligent Lane Intervention (Έξυπνη Παρέμβαση Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας), αλλά και το Intelligent Around View Monitor (Έξυπνη Πανοραμική Θέαση), που έγινε γνωστό από τα crossovers της Nissan και τώρα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά και στο νέο Micra–, καθώς και δυνατότητες διασύνδεσης με smartphone. Και φυσικά, δεν μπορείς να μην… παρατηρήσεις το κορυφαίο ηχοσύστημα Bose, με την άριστη ποιότητα ήχου, που συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Πολύ μεγαλύτερων κατηγορίων. Πολύ- πολύ.
Παρά τις δυναμικές αναλογίες και τις τεράστιες αλλαγές σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, το Micra δεν έχει χάσει ούτε στο ελάχιστο το ατού της πρακτικότητας που πάντα είχε. Με συνολικό μήκος κάτω από τα 4 μέτρα, παραμένει ευέλικτο στο χαώδες σκηνικό της πόλης.
Πώς πάει
Αν η εμφάνιση και ο εξοπλισμός του Micra αποτελούν έκπληξη, τότε η συμπεριφορά του στο δρόμο, είναι… αποκαλύψη. Η ποιότητα κύλισης συμβαδίζει με την εικόνα του εσωτερικού που παραπέμπει σε premium μοντέλο με το μικρό Nissan να είναι πολύ άνετο, ήσυχο και ευέλικτο ταυτόχρονα.
Ακόμα και με τις 17άρες ζάντες, το μικρό της Nissan δεν δείχνει να κάνει καμία παραχώρηση στην άνεση των επιβατών. Οι αναρτήσεις κάνουν άριστη δουλειά στην απορρόφηση των κραδασμών, ενώ η ηχομόνωση είναι πολύ καλή.
Στο δρόμο, οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές (0-100 σε 11,9 δεύτερα, τελική 179 χλμ./ώρα) και, όταν πιεστεί, δείχνει τους δεσμούς που έχει με το Renault Clio -μιας και κατασκευάζονται στο ίδιο εργοστάσιο, στο Fins, στη Γαλλία- αλλά και με το best seller της Nissan, το Qashqai, από το οποίο “δανείζεται” το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση. Έτσι, με τη βοήθεια και των ηλεκτρονικών, το Micra παραμένει ουδέτερο, αποφεύγοντας τις άτσαλες και απότομες αντιδράσεις, ενώ και οι κλίσεις που παίρνει είναι λογικές και δεν τρομάζουν. Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, ενώ είναι ελαφρύ και άνετο στις χαμηλές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.
Εν κατακλείδι, το νέο Micra αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, όχι μόνο επειδή ομόρφυνε… επικίνδυνα μέσα και έξω, ούτε επειδή “φόρεσε” εξοπλισμό από μεγαλύτερα μοντέλα σε τιμή λίγο κάτω από τα 15.000 ευρώ, αλλά για μια πλειάδα ακόμα λόγων, που, για να τους αναφέρεις και μόνο, πρέπει να γράψεις άλλα τόσα…
Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…
Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…
Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…
Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα μια νέα συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Silence της ACCIONA – μια…
Μια μάρκα αυτοκινήτων που έχει ήδη κατακτήσει το κοινό σε περισσότερες από 70 χώρες του…