Δεν ήταν και μεγάλη έκπληξη: Η νέα Mercedes-Benz S-Class φέρνει μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες, έχει αποκτήσει μεγαλύτερη ευφυΐα σε πολλούς τομείς, ενώ βάρος έχει δοθεί στην εμπειρία οδήγησής της, η οποία, σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, αγγίζει πλέον νέα υψηλά επίπεδα. Οι ψηφιακές καινοτομίες, για παράδειγμα στο
σύστημα MBUX, περιλαμβάνουν νέα χαρακτηριστικά που κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο
απολαυστική και, φυσικά, ασφαλή. Σε αυτά περιλαμβάνεται το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα
με μεγάλη γωνία διεύθυνσης, αλλά και καινοτομίες στον τομέα της ασφάλειας, όπως
ο πίσω αερόσακος.
Το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side διαθέτει επίσης μια νέα λειτουργία, με την
οποία το αμάξωμα του οχήματος μπορεί να ανασηκώνεται προτού προκύψει πλευρική
σύγκρουση, χάρη στην ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL. Μετά τη συστηματική
περαιτέρω εξέλιξή τους, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης αποτελούν ένα ακόμα
βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Για παράδειγμα, χάρη στους βελτιωμένους
αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα
τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα. Οι δε οπτικές απεικονίσεις
έχουν αναβαθμιστεί σε νέα επίπεδα, καθώς ενσωματώνονται στον διαισθητικό
χειρισμό του συστήματος MBUX.
Μπορεί ένα πολυτελές sedan με μακρύ μεταξόνιο
να διαθέτει στην πόλη τις δυνατότητες ελιγμών και την ευελιξία ενός compact αυτοκινήτου;
Μπορεί, αρκεί να διαθέτει σύστημα διεύθυνσης και στους τέσσερις τροχούς, με
μεγάλη γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα.
Μπορούν να υπάρξουν ακόμα περισσότερες
καινοτομίες ασφάλειας στο εσωτερικό; Μπορούν, όπως αποδεικνύει η S-Class: Στην
περίπτωση σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης, οι πίσω αερόσακοι ανοίγουν από τις
πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, με αποτέλεσμα τα συστήματα προστασίας του
αυτοκινήτου να καλύπτουν πλέον και τους δύο επιβάτες στις εξωτερικές πίσω θέσεις.
Μπορεί η ενεργή ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL
να βελτιώσει όχι μόνο την άνεση, αλλά και την ασφάλεια; Μπορεί, διότι πέρα από το
δοκιμασμένο σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side, στη νέα S-Class ανασηκώνεται
ολόκληρο το αμάξωμα αμέσως πριν από μια επικείμενη πλευρική σύγκρουση. Έτσι
επωφελούνται όλοι οι επιβάτες.
Μπορούν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης να
βελτιωθούν ακόμα περισσότερο; Μπορούν, καθώς με την S-Class η Mercedes-Benz
κάνει ακόμα ένα μεγάλο βήμα προς το όραμά της για οδήγηση χωρίς ατυχήματα. Ο
οδηγός μπορεί πλέον να ελέγχει το όχημα με πολλά νέα ή διευρυμένα συστήματα
υποβοήθησης οδήγησης. Έτσι, ασχολείται με λιγότερες λειτουργίες στην
καθημερινότητα, ενώ μπορεί να οδηγεί με άνεση και ασφάλεια. Εάν προκύψει
κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης είναι σε θέση να βοηθήσουν τον οδηγό να
αντιδράσει σε επικείμενη σύγκρουση ανάλογα με τις απαιτήσεις και – στην ιδανική
περίπτωση – να την αποτρέψει. Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και η
κάμερα 360° με νέα τρισδιάστατη προβολή βοηθούν τον οδηγό να εισέρχεται σε
θέσεις στάθμευσης και να εξέρχεται από αυτές ή να πραγματοποιεί ελιγμούς σε
στενούς χώρους, πιο εύκολα και άνετα από ποτέ.
«Η νέα S-Class παραμένει απόλυτα πιστή στην
παράδοση καινοτομιών που τη χαρακτηρίζει. Η νέα γενιά θα θέσει και πάλι τα
πρότυπα στην αυτοκινητοβιομηχανία: η S-Class έχει να επιδείξει ασύγκριτες
καινοτομίες σε κάθε τομέα, από την ασφάλεια και την άνεση έως την
αποδοτικότητα. Ένα κοινό στοιχείο είναι η συστηματική ψηφιοποίηση, τόσο στην
εξέλιξη του μοντέλου όσο και στο ίδιο το όχημα. Η έξυπνη δικτύωση διαφόρων συστημάτων προσφέρει στους πελάτες μας απτή
πρόσθετη αξία».
– Dr Uwe Ernstberger, Επικεφαλής ομάδας προϊόντων
της σειράς μοντέλων S και C-Class
«Με τη νέα S-Class,
παρουσιάζουμε σήμερα με υπερηφάνεια τον παγκοσμίως πρώτο αερόσακο μετωπικών
συγκρούσεων για τους πίσω επιβάτες. Ο πίσω αερόσακος αυτός, με τη μοναδική
κυλινδρική δομή του, είναι μοναδικός, όπως και το άνοιγμά του. Οι επιβάτες,
φυσικά, θα πρέπει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις ζώνες ασφαλείας. Με τις νέες, φωτιζόμενες κλειδαριές των
ζωνών ασφαλείας, η χρήση των ζωνών γίνεται πλέον ακόμα πιο διαισθητική».
– Dr Thomas W. Hellmuth, Επικεφαλής του τομέα αμαξωμάτων και ασφάλειας
«Το σύστημα διεύθυνσης πίσω
άξονα εξασφαλίζει στην S-Class δυνατότητες ελιγμών που συναντά κανείς στα compact
αυτοκίνητα. Ακόμα και στην S-Class με το μακρύ μεταξόνιο, ο κύκλος στροφής έχει
μειωθεί σε λιγότερα από 11 μέτρα. Και χάρη στο ενεργό σύστημα υποβοήθησης
στάθμευσης Active
Parking
Assist
με κάμερα 360°, ο οδηγός
μπορεί να σταθμεύει το όχημα ακόμα και σε μικρές θέσεις στάθμευσης, ενώ το
σύστημα αναγνωρίζει και εάν κάποιος κινείται στον συγκεκριμένο χώρο. Βγαίνοντας
από τη θέση στάθμευσης, η S-Class ελέγχει με προσοχή για τυχόν διερχόμενα οχήματα».
– Jürgen Weissinger, Επικεφαλής Μηχανικός της S-Class
«Εάν οι αισθητήρες
ανιχνεύσουν μια επικείμενη πλευρική σύγκρουση, το σύστημα PRE-SAFE® Impulse Side
ανασηκώνει προληπτικά το αμάξωμα έως και κατά 8 εκ. με τη βοήθεια της
ανάρτησης E-ACTIVE BODY CONTROL. Με αυτόν τον τρόπο, οι δυνάμεις της σύγκρουσης
κατευθύνονται προς τα ιδιαίτερα ανθεκτικά στοιχεία του αμαξώματος που
βρίσκονται στο χαμηλότερο τμήμα του οχήματος. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που
εντυπωσιάζει στην παγκόσμια πρεμιέρα της S-Class είναι η λειτουργία
προειδοποίησης αποβίβασης, η οποία πλέον ενεργοποιεί μια προειδοποίηση μόλις ο
οδηγός ή ο συνοδηγός εκτείνει το χέρι του προς την πόρτα. Αυτό γίνεται διότι το εσωτερικό σύστημα
υποβοήθησης MBUX αναγνωρίζει το χέρι που πλησιάζει τη χειρολαβή της πόρτας».
– Dr Michael Hafner, Επικεφαλής του τομέα αυτοματοποιημένης οδήγησης
Αξιοποιώντας
πέντε πολυπύρηνους επεξεργαστές, περισσότερους από 20 αισθητήρες και μια
στερεοσκοπική κάμερα, η (προαιρετική) ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL ανταποκρίνεται προληπτικά σε διάφορες
συνθήκες οδήγησης:
·
Πλήρως ενεργή ανάρτηση που λειτουργεί στα 48 V
και διαθέτει πολύ μεγάλη γκάμα χαρακτηριστικών συμπεριφοράς στα διάφορα
προγράμματα οδήγησης.
·
Οι μονάδες ελέγχου του συστήματος αναλύουν τις
συνθήκες οδήγησης 1.000 φορές ανά δευτερόλεπτο και προσαρμόζουν ανάλογα την
ανάρτηση.
·
Η ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL όχι μόνο
αντισταθμίζει τις εγκάρσιες, πλευρικές και κατακόρυφες κινήσεις του αμαξώματος,
αλλά ρυθμίζει και τις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και των ελατηρίων
ξεχωριστά σε κάθε τροχό.
·
Στο πρόγραμμα οδήγησης COMFORT, η λειτουργία
σάρωσης του δρόμου ROAD SURFACE SCAN χρησιμοποιεί τη στερεοσκοπική κάμερα
πολλαπλών χρήσεων (SMPC), για να παρακολουθεί το οδόστρωμα μπροστά από το
όχημα. Στη συνέχεια, ενεργοποιούνται τα γόνατα της ανάρτησης για να μειώνουν
τις κινήσεις του αμαξώματος όταν το όχημα περνάει από ανωμαλίες του δρόμου.
·
Με το πρόγραμμα οδήγησης CURVE αυξάνεται
ενεργητικά η κλίση του οχήματος προς το εσωτερικό της στροφής. Η λειτουργία
κλίσης και η άνετη ρύθμιση της ανάρτησης βελτιώνουν σε μεγάλο βαθμό την οδηγική
άνεση, ενώ οι επιβάτες που ζαλίζονται εύκολα νιώθουν ιδιαίτερα άνετα.
·
Εάν προκύψει κίνδυνος πλευρικής σύγκρουσης, η
ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL ενεργοποιεί μια νέα λειτουργία PRE-SAFE® .
Χάρη
στο (προαιρετικό) σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα, η S-Class διαθέτει δυνατότητες
ελιγμών που συναντά κανείς στα αυτοκίνητα compact. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω
άξονα μπορεί να φτάσει έως και τις 10 μοίρες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν
εντυπωσιακές δυνατότητες ελιγμών και ευελιξίας στην πόλη. Ταυτόχρονα, η οδηγική
συμπεριφορά ευνοείται από μια εικονική επέκταση του μεταξονίου στις υψηλότερες
ταχύτητες:
o
Σε συνδυασμό με το εσωτερικό σύστημα
υποβοήθησης MBUX, για πρώτη φορά μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια κάμερα για να
ανιχνεύεται το παιδικό κάθισμα στο κάθισμα του συνοδηγού. Πριν ο οδηγός
ξεκινήσει, στην κεντρική οθόνη εμφανίζεται ένα μήνυμα για την πρόσδεση του
παιδικού καθίσματος με τη ζώνη ασφαλείας.
o
Στη διάρκεια μιας σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης,
ο νέος κεντρικός αερόσακος (διατίθεται ανάλογα με τη χώρα) παρεμβάλλεται
ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο
να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους.
·
Ενεργό σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας
ορατότητας:
o
Η λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης
ενεργοποιεί πλέον μια προειδοποίηση μόλις ο οδηγός ή ο συνοδηγός εκτείνει το
χέρι του προς την πόρτα. Αυτό γίνεται διότι το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης
MBUX αναγνωρίζει το χέρι που πλησιάζει τη χειρολαβή της πόρτας.
o
Η οπτική προειδοποίηση παρέχεται με ένα κόκκινο
προειδοποιητικό τρίγωνο στον εξωτερικό καθρέπτη, αλλά και μέσω του ενεργού
ατμοσφαιρικού φωτισμού.
·
Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης:
o
Το σύστημα αυτό βοηθά τον οδηγό να δημιουργήσει
έναν διάδρομο έκτακτης ανάγκης και ενθαρρύνει άλλους οδηγούς να κάνουν το ίδιο.
Χάρη
στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος και την ενσωμάτωσή τους στο σύστημα
MBUX, τα συστήματα στάθμευσης
υποστηρίζουν ακόμα καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα:
·
o Βελτιωμένοι αισθητήρες περιβάλλοντος: 12
αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω, με βελτιωμένη απόδοση.
o
Νέα, κατανοητή και απλοποιημένη διεπαφή χρήστη,
ενσωματωμένη στο σύστημα MBUX, βολικός έλεγχος αφής.
o
Οι θέσεις των χρηστών και των αντικειμένων του
δρόμου καταγράφονται με αξιόπιστο και πολύ ακριβή τρόπο.
§ Λειτουργία
φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης κατά την όπισθεν.
o
Ενσωμάτωση του προαιρετικού συστήματος
διεύθυνσης πίσω άξονα, συντονισμένος σχεδιασμός πορείας.
§ Αποκαλύπτει
στοιχεία που εμποδίζουν την ορατότητα (π.χ. ανοικτές πόρτες, αναδιπλωμένοι
καθρέπτες).
Ανάρτηση E-ACTIVE BODY CONTROL: Προσθέτει υδροπνευματική λειτουργία |
Πίσω αερόσακος: Τα κυλινδρικά στοιχεία |
Σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα: Ένας ηλεκτροκινητήρας κινεί μία άτρακτο στον |
Κεντρικός αερόσακος (διαθέσιμος ανάλογα με τη χώρα): Σε περίπτωση σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης, ο αερόσακος |
Σύστημα PRE-SAFE® Impulse
|
Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…
Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…
Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…
Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…
Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…