Vivere il Movimento nelle strade
VOLKSWAGEN

Volkswagen: Μέχρι το 2027 θα λανσάρουμε εννέα νέα μοντέλα – Πότε έρχεται το προσιτό ηλεκτρικό των 20.000€

Ο CEO της μάρκας Thomas Schäfer αποκάλυψε μέρος των μεσοπρόθεσμων βιομηχανικών πλάνων

VOLKSWAGEN

Μέχρι το 2027 θα λανσάρουμε εννέα νέα μοντέλα, επισημαίνει ο  Ο CEO της Volkswagen Thomas Schäfer, αποκαλύπτοντας μέρος των μεσοπρόθεσμων βιομηχανικών πλάνων της μάρκας, μεταξύ των οποίων και το πότε έρχεται το προσιτό ηλεκτρικό των 20.000€.

Κατά τη διάρκεια συνάντησης με τους εργαζόμενους στο εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Thomas Schäfer παρουσίασε το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γερμανικής εταιρείας, το οποίο θα παρουσιαστεί τον Μάρτιο. Με την ίδια ευκαιρία, ο Σέφερ περιέγραψε το στρατηγικό σχέδιο της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια, το οποίο έρχεται μετά από μήνες σκληρής αντιπαράθεσης με τους εργαζόμενους και τα συνδικάτα.

Τα σχέδια μέχρι το 2030

Με τη συμφωνία που υπογράφηκε στα τέλη Δεκεμβρίου, η γερμανική εταιρεία δεσμεύτηκε να γίνει ο παγκόσμιος τεχνολογικός ηγέτης μέχρι το 2030. Ένας στόχος για να καλύψει το χαμένο έδαφος από τον ανταγωνισμό και μια προϊοντική εστίαση που περιλαμβάνει το λανσάρισμα εννέα νέων μοντέλων από τώρα έως το 2027: ανάμεσά τους, το ηλεκτρικό Golf και το T-Roc. «Με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων τον Δεκέμβριο, θέσαμε σε εφαρμογή το μεγαλύτερο επιχειρηματικό σχέδιο στην ιστορία της Volkswagen», εξήγησε ο Schäfer στους εργαζόμενους. «Ξεκινάμε μια φιλόδοξη πορεία για να διασφαλίσουμε ότι θα επιτύχουμε τους κοινούς μας στόχους. Ένα βασικό βήμα προς την επιτυχία είναι να καταστήσουμε την ηλεκτρική κινητικότητα ελκυστική για όλους – αυτή είναι η υπόσχεση της μάρκας μας».

Εννέα μοντέλα μέχρι το 2027

Το πρώτο νεοφερμένο που θα βγει στην αγορά θα είναι το μικρό ID.2all, το 2026, με τιμοκατάλογο που θα ξεκινά από λιγότερο από 25.000 ευρώ, ενώ την επόμενη χρονιά θα ακολουθήσει το Bev. Και τα δύο θα βασίζονται στην τελευταία έκδοση της πλατφόρμας Meb, η οποία θα χρησιμοποιηθεί επίσης για μια νέα οικογένεια μικρών ηλεκτρικών μοντέλων. Από την άλλη πλευρά, η νέα πλατφόρμα Scalable Systems Platform (Ssp) για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιούνιο, θα χρησιμοποιηθεί για τα μεσαία μοντέλα ολόκληρου του ομίλου Volkswagen, ξεκινώντας από τις νέες ηλεκτρικές γενιές των Golf και T-Roc. Και τα δύο αυτά μοντέλα θα παράγονται στην πόλη όπου γεννήθηκε η Volkswagen: ένα σημαντικό μήνυμα. «Το εργοστάσιο του Wolfsburg έχει ένα ξεκάθαρο μέλλον μπροστά του», εξήγησε ο Schäfer. «Μεταφέροντας την παραγωγή του θερμικού Golf στο Μεξικό, δημιουργούμε χώρο για νέες τεχνολογίες, έτσι ώστε το Wolfsburg να γίνει η πρωτεύουσα της νέας συμπαγούς ηλεκτρικής μας οικογένειας».

Το ΟΚ των συνδικάτων

«Η πλατφόρμα Ssp και η παραγωγή των νέων ηλεκτρικών Golf και T-Roc στο Βόλφσμπουργκ επέτρεψε στο εργοστάσιο να εξασφαλίσει ένα ελκυστικό τμήμα, το οποίο σήμερα αντιπροσωπεύει περισσότερες από πεντακόσιες χιλιάδες μονάδες ετησίως», πρόσθεσε η Daniela Cavallo, πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων. ‘Η Volkswagen θα πρέπει να χαράξει την πορεία όσον αφορά την πολυπλοκότητα, τις διαδικασίες εργασίας και τις συνέργειες. Το συμβούλιο εργαζομένων και η διοίκηση θα συνεργαστούν στενά σε αυτά τα μέτωπα. Η συνεργασία μας περιλαμβάνει μια τριμηνιαία συνάντηση για τον απολογισμό της κατάστασης των εργασιών».

Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο των 20.000 ευρώ

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης με εργαζόμενους στο Βόλφσμπουργκ, ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen Thomas Schäfer έδωσε μια πρόγευση του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας: ένα εισαγωγικό μοντέλο που θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Μάρτιο. Προβλέπεται να φτάσει στις αντιπροσωπείες το 2027, με έναν τιμοκατάλογο που θα ξεκινά από περίπου 20.000 ευρώ. «Θα είναι ένα προσιτό, υψηλής ποιότητας και κερδοφόρο αυτοκίνητο, ένα ηλεκτρικό Volkswagen από την Ευρώπη για την Ευρώπη», δήλωσε ο Schäfer.

Η εικόνα που δημοσίευσε ο Γερμανός κατασκευαστής δίνει μια γεύση από το μπροστινό μέρος, το οποίο έρχεται σε ρήξη με τη σχεδίαση των πρόσφατων Volkswagen: γενναιόδωροι προβολείς, με τη φωτεινή υπογραφή LED να μοιάζει να έλκει δύο μάτια. Οι προβολείς είναι ενσωματωμένοι σε ένα γυαλιστερό μαύρο πλαστικό πάνελ, με το λογότυπο να φωτίζεται στο κέντρο, χωρίς τη λεπτή λωρίδα κατά μήκος του καπό. Ο προφυλακτήρας ενσωματώνει δύο κάθετα φώτα LED και, πιθανότατα, μια εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος.

Η βάση του νέου Bev της Volkswagen είναι η τελευταία εξέλιξη της αρθρωτής πλατφόρμας Meb για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η οποία θα χρησιμοποιηθεί και για το νέο ID.2all, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2026.