Vantage Roadster. L'incubo a cielo aperto della 911

H Aston Martin είναι ένας κατασκευαστής sport αυτοκινήτων, ο οποίος κάνει τα πράγματα με το “δικό του” τρόπο. Οι Aston Martin ήταν ανέκαθεν, μαζί με τις Jaguar-Bentley-Rolls Royce, ένα gentleman’s car. Ένα αυτοκίνητο που δεν επιδιώκει να είναι το κορυφαίο σε επιδόσεις ή το καλύτερο all around σύνολο, αλλά να κάνει ότι κάνουν τα αυτοκίνητα των ανταγωνιστών του, με ένα πιο classy και φινετσάτο, βρετανικό γαρ, τρόπο.

Η Vantage είναι το μικρότερο, entry-level, μοντέλο της Aston Martin. Είναι κάπως μικρότερη σε διαστάσεις απο τη “μεγάλη αδερφή” της, τη DB11, με προσανατολισμό λίγο πιο sport και driver oriented, παρά τόσο στην πολυτέλεια και στο GT χαρακτήρα. Είναι η πιο διασκεδαστική οδηγικά αν θέλετε, Aston Martin (πέραν της κορυφαίας, DBS Superleggera).

Nel 2018, Aston Martin ha presentato la Vantage Coupé. Completamente ridisegnata rispetto alla generazione precedente (non si tratta di un semplice lifting), ora equipaggiata con il motore biturbo V8 da 4 litri di Mercedes-AMG e con il cambio automatico a 8 rapporti di ZF, è arrivata a dare filo da torcere alla 911 di Porsche, che domina lo spazio. Ora, Aston Martin sta lanciando la tanto attesa versione Roadster, destinata a conquistare la fetta di mercato delle auto sportive di lusso a cielo aperto.

Η Vantage Roadster, είναι μόλις 60 κιλά βαρύτερη απο την Coupe, με την αναδιπλούμενη “Folding Z” υφασμάτινη οροφή της, να θέλει μόλις 6.7 δευτερόλεπτα για να ανοίξει και 6.8 για να κλείσει, σε ταχύτητες μέχρι 50 χιλιόμετρα/ώρα. Μαζί με την ανοιχτή έκδοση, η Aston Martin πραγματοποίησε μία πληθώρα μικρών αλλαγών και βελτιώσεων σε όλο το αυτοκίνητο, αλλαγές που θα περάσουν φυσικά και στην Coupe έκδοση.

In termini di numeri, il motore V8 4 litri biturbo di Mercedes-AMG produce 510 CV e 685 Nm di coppia, in grado di scattare da 0 a 100 in soli 3,7 secondi e di spingere la Vantage Roadster fino a 320 km/h.

Con una perdita minima di rigidità torsionale, Aston Martin ha cercato di adattare al meglio il sistema di sospensioni al telaio della Roadster, attraverso i programmi di guida (GT, Sport, Sport+ e Traccia), mentre le impostazioni del motore e del cambio rimangono le stesse della Coupé.

L'abitacolo della Vantage è stato fortemente influenzato e condivide elementi comuni nel sistema di infotainment con i modelli Mercedes Benz (in particolare con la AMG GT), come si nota immediatamente sia nel design della console centrale con il touchpad (lo stesso della AMG GT), sia nel menu e nel funzionamento del sistema di infotainment stesso (lo stesso della AMG GT), con l'unica variazione della grafica.

Come ci si aspettava, l'elemento dominante dell'abitacolo è la pelle Nappa che, in combinazione con alcuni elementi di rifinitura in alluminio, conferisce all'interno un'atmosfera moderna e lussuosa. Un elemento caratteristico, prova della completa lavorazione artigianale, sono le piccole imperfezioni che, se cercate, troverete in ogni Aston Martin. Un'auto di carattere, nel 2020!

Ma ciò che conferisce alla Vantage il vero carattere, sia in versione Coupé che Roadster, è l'opzione del cambio manuale a 7 rapporti. Un'opzione che Porsche aveva finora monopolizzato sulla 911, rendendola molto allettante, ora arriva sulla Vantage, che è la sua principale rivale. Tipicamente, con l'introduzione della Vantage AMR in edizione limitata, che è stata la prima a montare il nuovo cambio manuale a 7 marce, seguita dall'annuncio che l'opzione sarà disponibile a partire dal 2020 sulla Vantage normale. Pochi giorni dopo, Porsche ha annunciato a sua volta che fornirà anch'essa un cambio manuale a 7 marce su tutte le versioni normali della generazione 992 della 911. I costruttori contano, i clienti vincono.

Tutto sommato

Η νέα Vantage, ειδικά με τη προσθήκη της έκδοσης Roadster, αποτελεί μία άκρως ελκυστική επιλογή στην αγορά των πολυτελών sport αυτοκινήτων, τόσο σε κλειστή όσο και σε ανοιχτή έκδοση. Η “ειρωνεία” για τον ανταγωνισμό της, την AMG GT της Mercedes και την 911 της Porsche, είναι πως συνδυάζει άψογα τα θετικά στοιχεία και των δύο και κάτι παραπάνω. Έχει τον πολύ ισχυρό και αξιόπιστο κινητήρα της AMG, σε συνδυασμό είτε με ένα κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο (τεχνολογίας torque converter βέβαια και όχι διπλού συμπλέκτη όπως στην AMG GT) είτε με ένα 7άρι μηχανικό ( έχασες την αποκλειστηκότητα σου 911), με ένα εσωτερικό που η πολυτέλεια και η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι στον υπερθετικό βαθμό (αντικειμενικά, καλύτερη απο αυτή της 911), σε ένα άκρως εντυπωσιακό σχεδιαστικά σύνολο, που ξεχωρίζει αμέσως, όπου βρεθεί. Και όλα αυτά, φυσικά, με τον υπέροχο ήχο που έχει και η AMG GT, ο οποίος αντικειμενικά (σε θέμα ήχου), είναι ο καλύτερος απο όλους τους twin-turbo V8 κινητήρες.

Η τιμή εκκίνησης της είναι 157.300 ευρώ στην αγορά της Γερμανίας (με την 992 Carrera S Cabriolet είναι η μέχρι τώρα κορυφαία έκδοση της ανοιχτής 911, με 450 άλογα) να είναι στα 134.400 ευρώ και την AMG GT S Roadster (522 άλογα) στα 151.130 ευρώ) και οι παραδόσεις θα αρχίσουν απο τον Απρίλιο του 2020. Αξίζει να πούμε πως αναλογικά με την AMG GT S Roadster, που είναι πιο κοντά σε επιδόσεις λόγω ίδιου κινητήρα, είναι αρκετά λογική η τιμή, για ένα αυτοκίνητο που είναι κατασκευασμένο σε μεγάλο βαθμό στο χέρι και όχι σε γραμμή μαζικής παραγωγής. Όσο για το κομμάτι του κύρους (καλά, πείτε το και ψώνιου), ωραίο ακούγεται το “Mercedes” ή το “Porsche”, αλλά με το “Aston Martin”, τους έχεις ισοπεδώσει. Απλά.

P.S. Con l'abbigliamento giusto, il proprietario può assomigliare a James Bond  

Alexandros Fertakis

Messaggi recenti

Toyota: Ηλεκτρική αντεπίθεση στην Ευρώπη με νέο B-SUV

Εν μέρει ως τακτική, εν μέρει ως φιλοσοφία, η Toyota δεν έχει ακόμη εντρυφήσει στα…

44 minuti ago

Έρχονται φόροι- σοκ στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Δασμούς ύψους 100% ανακοινώνει σήμερα ο Μπάιντεν, ετοιμάζεται και η ΕΕ να επιβάλλει

1 ora ago

La Fia ai politici europei: "La mobilità è un diritto, restate accessibili"

Ενόψει των επερχόμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είναι προγραμματισμένες για τις 8-9 Ιουνίου,…

23 ore ago

Apple Car: il progetto potrebbe essere rilanciato con un'alleanza con Rivian

Μετά από δέκα χρόνια και τόσα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν, τον περασμένο Φεβρουάριο η Apple…

24 ore ago

Toyota sfida il dominio della Mazda MX-5 sviluppando la propria roadster

Η Toyota ετοιμάζεται να επιστρέψει στην κατηγορία των προσιτών Roadster, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Mazda…

1 giorno ago

DS Automobiles presenta la DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

4 giorni fa