Στο εργοστάσιο του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ, τα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφορών υποστηρίζουν σε μεγάλο βαθμό τις εργασίες του εργοστασίου: Από αυτόνομους συρμούς μέχρι έξυπνα ρομπότ μεταφορών και περονοφόρα αυτοκινήτων – η χρήση τέτοιων καινοτόμων οχημάτων εξαπλώνεται και ήδη αποτελούν συνηθισμένο θέαμα στις αίθουσες παραγωγής. «Λόγω της ευρείας γκάμας μοντέλων που έχουμε εδώ στο Ντίνγκολφινγκ, από την BMW Σειρά 4 μέχρι την αμιγώς ηλεκτρική BMW iX, οι υπηρεσίες logistics για τη συναρμολόγηση αυτή τη στιγμή διαχειρίζονται διαφορετικά υλικά και εξαρτήματα», εξηγεί ο Armin Feser, επικεφαλής Physical Logistics του εργοστασίου του BMW Group στο Ντίνγκολφινγκ. «Τα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφορών μας βοηθούν να διαχειριζόμαστε αυτή την περιπλοκότητα και να διοργανώνουμε τις διαδικασίες logistics στο εργοστάσιο πιο αποδοτικά».
Αφού χρησιμοποιήσαμε αυτά τα καινοτόμα οχήματα σε εσωτερικούς χώρους, το επόμενο βήμα είναι να αξιοποιήσουμε τα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφορών εκτός των αιθουσών παραγωγής. Πιλοτικά προγράμματα ‘τρέχουν’ στην περιοχή του εργοστασίου επί αρκετές εβδομάδες – με δύο αυτοματοποιημένους συρμούς, μία φορτάμαξα και ένα τρέιλερ.
Ο Peter Kiermaier είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό logistics και τη βιομηχανοποίηση των καινοτομιών logistics στο εργοστάσιο του Ντίνγκολφινγκ. Ο ίδιος είναι απόλυτα πεπεισμένος ότι αυτά τα οχήματα έχουν δυνατότητες για το μέλλον, αλλά περιγράφει επίσης τις μοναδικές προκλήσεις που έχει η εξωτερική χρήση τους: «Από τη μία, εξαιτίας του καιρού, επηρεάζονται από περισσότερους παράγοντες, γι’ αυτό χρειαζόμαστε πιο αξιόπιστους αισθητήρες και συστήματα ρομπότ. Από την άλλη, χρειαζόμαστε επίσης οχήματα και συστήματα που μπορούν να επικοινωνούν και να αλληλοεπιδρούν αποτελεσματικά μεταξύ τους».
Και συνεχίζει λέγοντας ότι η προστασία άλλων χρηστών των δρόμων, όπως οι πεζοί και οι δικυκλιστές, είναι πρωταρχική προτεραιότητα και απαιτεί ενσωμάτωση του καινοτόμου οχήματος στο υπάρχον σύστημα ελέγχου οδικής κυκλοφορίας. Στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος AC Log (Autonomous & Connected Logistics), προγραμματίζεται η συνδεσιμότητα 5G για το βαν και το τρέιλερ, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν με το υπάρχον στάνταρ σύστημα ελέγχου της BMW.
Ειδικότερα, δύο διαφορετικά μοντέλα συρμών δοκιμάζονται πιλοτικά: Το πρώτο είναι ένας συρμός με καροτσάκια μεταφορών που κατασκευάζεται από την Linde, με ενσωματωμένο κιτ αυτοματοποίησης από την Schiller και ελκτική ισχύ τριών τόνων, που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά λαβών θυρών αυτόνομα, χωρίς οδηγό σε καλυμμένους ανοιχτούς χώρους. Το δεύτερο μοντέλο της Γαλλικής κατασκευάστριας Easymile, βασίζεται στην τεχνογνωσία αυτόνομων οχημάτων και χρησιμοποιείται κυρίως για τη μεταφορά μεταλλικών φύλλων PHS στους εξωτερικούς χώρους. Το ηλεκτροκίνητο σύστημα μεταφοράς προσφέρει ελκτική ισχύ έως 15 T, ενώ με 3 ρυμουλκούμενα φτάνει σε μήκος τα 16 μέτρα και ταχύτητα αυτόματης κίνησης της τάξης των 10 km/h. Εξοπλίζεται με προηγμένο σύστημα πλοήγησης μέσω GPS και Lidar ώστε να δημιουργεί τρισδιάστατες εικόνες του περιβάλλοντος χώρου.
Μία αυτοοδηγούμενη φορτάμαξα της Stäubli-WFT βρίσκεται επίσης σε εφαρμογή. Με διαστάσεις 4,5 x 2 μέτρα και με κέλυφος που προστατεύει τα μεταφερόμενα υλικά από τις καιρικές συνθήκες, είναι ιδανικά εξοπλισμένo για εξωτερική χρήση. Η αυτοοδηγούμενη φορτάμαξα μεταφέρει ειδικά κιβώτια μεταξύ διαφορετικών τοποθεσιών, όπου τα κενά κιβώτια αποθηκεύονται για αποστολή στο βόρειο τμήμα του Εργοστασίου 02.40. «Η φορτάμαξα αποτελεί μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου εσωτερικών χώρων που χρησιμοποιούσε το Dingolfing Dynamics Centre 02.70. Μακροπρόθεσμα θέλουμε να πετύχουμε περισσότερη ευελιξία μέσω οχημάτων διαφορετικών διαστάσεων και χωρητικότητας», εξηγεί ο Dr. Thomas Irrenhauser, επικεφαλής του τμήματος Technology Development Innovation.
Μία ακόμα συσκευή της Stäubli-WFT, το αυτοματοποιημένο τρέιλερ, χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή στο Dynamics Centre (DYZ). Στο άμεσο μέλλον, δύο αυτοματοποιημένα τρέιλερ θα χρησιμοποιηθούν στην τοποθεσία αυτή για να μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτια που φτάνουν στις πύλες εκφόρτωσης μέσω συρμών, 500 μέτρα πιο μακριά, αντικαθιστώντας έτσι τους σχετικούς τράκτορες. Έτσι το εμπορευματοκιβώτιο (container) θα φορτώνεται με νέα εξαρτήματα, τα οποία και θα μεταφέρονται μέσω του τρέιλερ στο σχετικό χώρο αναμονής για αποστολή.