Categorie: RETROUncategorized

Il giorno in cui è nata la Porsche

Μια μέρα σαν τη σημερινή, το μακρινό 1875, στο Λίμπερετς της Τσεχίας έρχεται στον κόσμο ένα παιδί, που οι γονείς του ονομάζουν Ferdinand. Ήταν ο Ferdinand Porsche, ιδρυτής της φερώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας και δημιουργός του θρυλικού “σκαραβαίου”. 

La casa di Vratislavice, a Liberec, dove nacque Ferdinand Porsche

Ένας άνθρωπος αμφιλεγόμενος, καθώς, σύμφωνα με νεότερα στοιχεία, ο Hitler και ο Porsche, στενά συνδεδεμένοι μεταξύ τους, έκλεψαν το σχέδιο του Εβραίου μηχανικού Josef Ganz και το παρουσίασαν ως δικό τους, δημιουργώντας τον “σκαραβαίο”. 

Josef Ganz e il suo prototipo, che Adolf Hitler vide nel 1933, poco prima di presentare i suoi progetti per lo scarabeo a Ferdinand Porsche.

Ο Ferdinand, από μικρός έδειξε… ερωτευμένος με τα κατσαβίδια και τις βίδες. Και, πέρναγε όλη του τη μέρα στο μηχανουργείο του πατέρα του, ενώ τα βράδια, φοιτούσε σε νυχτερινό σχολείο. Σε ηλικία μόλις 23 ετών, το παιδί αυτό που δεν είχε λάβει ποτέ ανώτερη εκπαίδευση, θα παρουσίαζε το πρώτο αυτοκίνητο- δική του δημιουργία. 

 Nel 1898 il primo progetto Porsche

Το 1902 κλήθηκε να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία. Έγινε οδηγός του διαδόχου του θρόνου Αρχιδούκα Φραγκίσκου Φερδινάνδου, η δολοφονία του οποίου το 1914 στο Σεράγεβο προκάλεσε την έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.

La sua fama di abile ingegnere fece rapidamente il giro dell'Europa centrale e nel 1906 iniziò a lavorare con Daimler (il precursore della Mercedes), come capo progettista e poi come direttore tecnico. Allo stesso tempo, progettò auto da corsa che si imposero nei rally. Nel 1917 gli fu conferito un dottorato onorario dall'Università Tecnica di Vienna.

Il sogno di Porsche era quello di costruire un'auto piccola e leggera, accessibile alle masse. La Mercedes rifiuta il suo progetto e lui lascia l'azienda nel 1929. Viene assunto da Steyer, che crollerà rapidamente a causa della crisi finanziaria. Porsche rimane disoccupato.

Μόλις το 1900 παρουσιάστηκε το Lohner-Porscheμ ένα όχημα με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς με ενσωματωμένους ηλεκτρικούς κινητήρες

Η έδρα για την εταιρεία Porsche το 1938 στο Zuffenhausen

Decide di prendere in mano il proprio destino e nel 1931 fonda la propria azienda, con il proprio nome. Si concentra sulla progettazione di un'auto familiare, attirando l'interesse di Adolf Hitler, che aspira a far sì che ogni tedesco abbia la propria auto e il proprio trattore.

Nel 1934 riceve l'approvazione e presenta la prima versione del noto "Maggiolino", il modello di maggior successo nella storia dell'automobile. La "macchina del popolo", come veniva chiamata (Volkswagen in tedesco), segnò la creazione della famosa casa automobilistica "Volkswagen" nel 1937. 

I primi schizzi dell'ingegnere Josef Ganz sepolti nel passato 

Ελαφρύ και με  χαμηλό κόστος ήταν η ιδέα του του κύριου Ganz  το 1923  

Un'ulteriore prova è data dagli ampi disegni del signor Ganz

Όμως, σύμφωνα με ιστορικούς, ο Hitler είχε δει το σχέδιο του Εβραίου μηχανικού Josef Ganz το 1933, σε μια έκθεση αυτοκινήτου και είχε δώσει εντολή στον Porsche να το κοπιάρει. Εκτός από τις σχεδιαστικές ομοιότητες, “έκλεψε” και το κόστος παραγωγής και το γεγονός ότι ήταν αερόψυκτο, αλλά και το ότι ήταν τετραθέσιο. Λέγεται μάλιστα ότι ο Hitler έδωσε ένα προσχέδιο στον Porsche, με την εντολή να το κάνει αυτοκίνητο…

La gonna che Hitler avrebbe regalato a Ferdinand Porsche nel 1934.

Όπως και να χει, η “Porsche” πήρε και άλλα συμβόλαια από το Γ’ Ράιχ για το σχεδιασμό και κατασκευή των αρμάτων μάχης «Τάιγκερ» και «Έλεφαντ». Παράλληλα, σχεδίαζε αγωνιστικά που ανταγωνίζονταν τα αντίστοιχα της Mercedes σε ράλι που άφησαν ιστορία προπολεμικά. Το 1937 τιμήθηκε από το ναζιστικό καθεστώς με το Εθνικό Βραβείο για την Τέχνη και την Επιστήμη.

Μετά την πτώση του Γ’ Ράιχ, ο Πόρσε συλλαμβάνεται από τους συμμάχους ως εγκληματίας πολέμου (15 Δεκεμβρίου 1945) και περνά 20 μήνες στη φυλακή. Την πατρική επιχείρηση αναλαμβάνει ο γιος του Φέρι, που επικεντρώνεται στο σχεδιασμό των πανάκριβων σπορ αυτοκινήτων, αρχής γενομένης με το μοντέλο 911. Στην Πόρσε εισέρευσε ζεστό χρήμα, γιατί η Φολξβάγκεν αναγνώρισε στον Φέρντιναντ Πόρσε δικαιώματα για κάθε σκαραβαίο που κατασκεύαζε.

Τα πρώτα σκαθάρια  μπροστά από την Πύλη του Βραδεμβούργου στο Βερολίνο το 1938

Ferdinando Porce fu colpito da un grave ictus alla fine del 1950 e morì il 30 gennaio 1951, all'età di 76 anni. Nel 1999 è stato nominato postumo "Ingegnere del secolo" dalla comunità delle corse automobilistiche. 

1949 Ο  F.Porsche με τα εγγόνια του Ferdinand Alexander “Butzi” Porsche (αριστερά) και Ferdinand Piech (δεξιά).

1937-1938 Ferdinand Porsche si spegne all'età di 62 anni nel suo studio di progettazione in Kronenstrasse 24 a Stoccarda.

Con le informazioni fornite da www.sansimera.gr

Panagiotis Karagiannis

Messaggi recenti

DS Automobiles presenta la DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

2 giorni fa

Källenius (CEO Mercedes): "Modernizzeremo tutti i motori, poi saranno i clienti a scegliere".

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

2 giorni fa

Ford rivede l'obiettivo del 2030 per l'adozione esclusiva di BEV in Europa

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

3 giorni fa

BMW Motorrad presenta l'Assistente al cambio automatico

Με το νέο Automated Shift Assistant (ASA), η BMW Motorrad παρουσιάζει μια καινοτόμο τεχνική λύση…

3 giorni fa

Ecco la nuova BMW M4 CS

Η νέα BMW M4 CS προσκαλεί τους οδηγούς να βιώσουν την απαράμιλλη αίσθηση M σε…

3 giorni fa

Guida della Mercedes - Benz CLA 200 7G-DCT: un capolavoro con vista (Video)

Η εναλλακτική των τετράθυρων coupé ως πιο σπορτίφ και νεανική πρόταση, σε σχέση με τα…

4 giorni fa