Vivere il Movimento nelle strade
il Licio

Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για την αυτοκινητοβιομηχανία: Οι στόχοι CO2 της Ευρώπης για το 2025 πρέπει να εφαρμόζονται δίκαια και με ευελιξία

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν την προοπτική επιβολής προστίμων δισεκατομμυρίων ευρώ για την αποτυχία επίτευξης των στόχων για τις εκπομπές ρύπων φέτος

il Licio

«Οι στόχοι CO2 της Ευρώπης για το 2025 πρέπει να εφαρμόζονται δίκαια και με ευελιξία», τονίζει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, επισημαίνοντας πως «οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν την προοπτική επιβολής προστίμων δισεκατομμυρίων ευρώ για την αποτυχία επίτευξης των στόχων για τις εκπομπές ρύπων φέτος».

Οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2025 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2 και τα πρόστιμα για όσους δεν τους εκπληρώνουν πρέπει να εφαρμόζονται δίκαια ώστε να αντικατοπτρίζουν τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιήσει οι εταιρείες, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

«Πρέπει να υπάρχει δικαιοσύνη στο σύστημα επειδή κάποιοι έχουν ήδη επενδύσει και έχουν επιτύχει να εκπληρώσουν τους στόχους, αλλά επίσης (παίζει ρόλο) η ποσότητα της απαραίτητης ευελιξίας και του πραγματισμού που χρειαζόμαστε για να λύσουμε αυτό το πολύπλοκο ζήτημα», δήλωσε η von der Leyen σε συνέντευξη Τύπου στις 29 Ιανουαρίου.

«Πρόκειται για ένα ζήτημα που δεν πρέπει να το εξετάζουμε μόνο στη μεμονωμένη περίπτωση, αλλά το εξετάζουμε ως πακέτο», πρόσθεσε.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν την προοπτική επιβολής προστίμων δισεκατομμυρίων ευρώ για την αποτυχία επίτευξης των στόχων για τις εκπομπές ρύπων φέτος.

Ο όμιλος Volkswagen Group εκτιμά ότι θα δεχθεί πλήγμα 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων). Για να αποφύγουν τα πρόστιμα, άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν την Tesla και τη Volvo, οι οποίες βρίσκονται πιο μακριά στην πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, για πιστώσεις εκπομπών.

Ο ευρωπαϊκός βιομηχανικός σύλλογος ACEA έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για την προοπτική υψηλών προστίμων. «Το γεγονός ότι η Επιτροπή εξετάζει πώς μπορεί να στηρίξει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι ένα θετικό βήμα στις συνεχιζόμενες συζητήσεις σχετικά με το δυσανάλογο κόστος της συμμόρφωσης με τους στόχους CO2 του 2025», δήλωσε η ACEA.

Ζήτησε επίσης μια «πολύ μεγαλύτερη δέσμη μέτρων που θα επιτρέψει στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να συνεχίσει να ανταγωνίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο».

Εντός τριμήνου η εφαρμογή του σχεδίου δράσης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα μελετήσει πιθανή βοήθεια προς την αυτοκινητοβιομηχανία στο πλαίσιο ενός σχεδίου δράσης για τον τομέα που αναμένεται αυτό το τρίμηνο.

Το μπλοκ ανοίγει στρατηγικό διάλογο με τη βιομηχανία αυτή την εβδομάδα σε μια προσπάθεια να τη διατηρήσει ανταγωνιστική κατά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να πωλούν αυτοκίνητα με μηδενικές εκπομπές στην ΕΕ μόνο μετά το 2035, απαγορεύοντας ουσιαστικά τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα.

«Θα προσδιορίσουμε άμεσες λύσεις για να διασφαλίσουμε την ικανότητα της βιομηχανίας να επενδύσει, εξετάζοντας πιθανές ευελιξίες για να διασφαλίσουμε ότι η βιομηχανία μας θα παραμείνει ανταγωνιστική, χωρίς να μειωθεί η συνολική φιλοδοξία των στόχων του 2025», δήλωσε η Επιτροπή σε ένα επικαιροποιημένο σχέδιο της “Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας”.

Το τελευταίο προσχέδιο της Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας, το οποίο καθορίζει έναν οδηγό για την επόμενη πενταετία προκειμένου να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, περιλαμβάνει επίσης δέσμευση για τον στόχο μείωσης των εκπομπών κατά 90% έως το 2040. Μια τροποποίηση του νόμου του μπλοκ για το κλίμα θα υποβληθεί αργότερα φέτος.