NOTIZIE

Olivier François: Fiat può e deve sviluppare una soluzione che sfidi i cinesi

Όταν θα χρειαστεί να ανταγωνιστούμε τους Κινέζους στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, “οι σκέψεις μου στρέφονται στο Panda“. Έτσι επανήλθε ο Olivier François, διευθύνων σύμβουλος της Fiat, για να μιλήσει για το μικρό αμιγώς hatchback που θα παρουσιαστεί τους επόμενους μήνες. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Repubblica, το νούμερο ένα του Lingotto έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα μοιάζει το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, προβλέποντας ότι “απροσδόκητα προϊόντα” θα έρθουν το 2024 και το 2025.

Το Πάντα φέρνει και άλλα μοντέλα…

Δύο λέξεις που κάνουν ήδη τη φαντασία των οπαδών να τρέχει σε πολυαγαπημένα μοντέλα του παρελθόντος, όπως το Uno, αλλά και -γιατί όχι- σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως μια υποθετική αδελφή της Fiat με το σήμα της Alfa Romeo Tonale και το Dodge Hornet που θα μπορούσε να είναι (σε ορισμένες αγορές εκτός Ευρώπης). Από την άλλη πλευρά, η Fiat δεν έχει θέσει στον εαυτό της όρια, ούτε καν όσον αφορά τη σχεδίαση. Τους τελευταίους μήνες, μάλιστα, ο κατασκευαστής κυκλοφόρησε μια σειρά από renderings με έντονες γραμμές που δείχνουν τις στιλιστικές μελέτες που θα εμπνεύσουν το Fiat του αύριο. Ήρθε η ώρα “για μια νέα Fiat (εννοείται ως μάρκα, σ.σ.) που θα είναι πιο πρωτότυπη”, κατέληξε ο François.

Επιστροφή στις ρίζες

Αυτή η νέα εποχή θα εγκαινιαστεί πιθανότατα από το ηλεκτρικό χάτσμπακ που θα παρουσιαστεί το επόμενο έτος, το οποίο θα αναγεννήσει την ψυχή του αρχικού Panda, εκείνου της δεκαετίας του 1980. Πρέπει να σκεφτούμε, συνεχίζει ο Φρανσουά, “ένα ηλεκτρικό Panda που θα επαναφέρει τις ίδιες αρχές με τις αρχικές. Η Fiat μπορεί και πρέπει να αναπτύξει μια λύση που να προκαλεί τους Κινέζους. Η ιδέα Centoventi κινείται προς την ίδια κατεύθυνση. Ένα λιγότερο πλούσιο αυτοκίνητο, πιο ουσιαστικό, όπου η συνεισφορά αναπαράγει αυτό που ήταν το εμβληματικό Panda σε ένα ηλεκτρικό κλειδί, φθηνότερο από τα άλλα, που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, αν όχι στην Ιταλία”.

Η μονάδα παραγωγής

Όσον αφορά τον τόπο παραγωγής, υπάρχουν τρεις βασικές υποθέσεις. Η πρώτη είναι το σερβικό εργοστάσιο στο Kragujevac, όπου παράγεται το 500L και το οποίο θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό. Η δεύτερη είναι το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο – όπου παράγονται σήμερα το 500e και οι Maserati Ghibli, Levante και Quattroporte – και το οποίο έχει ακόμα παραγωγική ικανότητα που πρέπει να διατεθεί. Η τελευταία, από την άλλη πλευρά, είναι η πιο προφανής, αλλά και η λιγότερο πιθανή: η μετατροπή των γραμμών παραγωγής του σημερινού Panda για να γίνει η ηλεκτρική εξέλιξή του. Αυτό που είναι σχεδόν βέβαιο είναι το πλαίσιο του νέου μικρού αυτοκινήτου από το Τορίνο: κάτω από το δέρμα θα υπάρχει η νέα πλατφόρμα Stla Small, που προέρχεται από την Cmp του πρώην ομίλου PSA.

Nikolaos Michalopoulos

Messaggi recenti

Turchia: Colloqui avanzati con le cinesi BYD e Chery per la costruzione di fabbriche di veicoli elettrici

La Turchia è in trattative avanzate con le case automobilistiche cinesi BYD e Chery per investimenti...

2 giorni fa

VW interrompe i colloqui con Renault per un EV a basso costo

VW ha abbandonato i colloqui con Renault per lo sviluppo congiunto di una...

2 giorni fa

DS 3 : disponibile immediatamente, con il programma Premium Upgrade

DS Automobiles annuncia il nuovo programma "Premium Upgrade" che offre agli appassionati la possibilità di...

3 giorni fa

Porsche è pronta a lanciare la prima 911 ibrida con prestazioni superiori

Porsche aggiunge per la prima volta una batteria alla vettura sportiva 911, con il motore elettrico...

4 giorni fa

L'industria automobilistica europea volta le spalle all'elettrificazione

Con le case automobilistiche europee che hanno espresso una reazione diffusa al rallentamento delle vendite di...

4 giorni fa

Ford Performance annuncia la sua partecipazione al Rally Dakar 2025

Ford Performance è lieta di annunciare oggi la sua partecipazione al Rally Dakar 2025,...

4 giorni fa