Η εποχή της ηλεκτροκίνησης είναι μια πρόκληση για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές, οι οποίοι επαναπροσδιορίζουν τη θέση τους σύμφωνα με τις νέες συνθήκες και ανάγκες, απέναντι στις νεοφυείς εταιρείες τεχνολογίας και κινητικότητας, που φιλοδοξούν να αντικαταστήσουν τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. Σε αυτούς λοιπόν, πετάει το γάντι η Volkswagen με το ID.7, στέλνοντας το μήνυμα πως διαχρονικά στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι σημαντικότερο το «know how», τα πλαίσια και η ανάπτυξη προϊόντων, από ένα απλό λογισμικό. Η καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση με την ηλεκτρική ναυαρχίδα της VW, το ID.7 Pro More 77 kWh με τους 286 ίππους, μας απέδειξε τον έμμεσο αυτό στόχο των Γερμανών.
Με την φιλοσοφία του Passat
Το VW ID.7 είναι το τελευταίο μέλος της ηλεκτρικής γκάμας ID. αποτελώντας ταυτόχρονα και την ναυαρχίδα της. Παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2023, ακολουθώντας την φιλοσοφία του διαχρονικού Passat.
Ακολουθώντας την πεπατημένη από την πρώτη γενιά του Passat στο μακρινό 1973, προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες, ακολουθώντας την ίδια φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τα μεσαία επιβατηγά αυτοκίνητα της Volkswagen, προσθέτοντας επιμέρους τα κυρία χαρακτηριστικά και των επόμενων γενεών του μοντέλου, προκειμένου να μας συστηθεί ως η ηλεκτρική του εκδοχή, με απώτερη προσδοκία την παρακαταθήκη του και κατ’ επέκταση την αποδοχή του κοινού.
Στο επίκεντρο η αεροδυναμική
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάρη στην αρχιτεκτονικη τους, αφήνουν έδαφος στους σχεδιαστές να τολμήσουν περισσότερες καινοτομίες, ενώ ταυτόχρονα επιβάλλεται να εστιάσουν στην αεροδυναμική απόδοση, για λόγους κατανάλωσης ενέργειας και απόδοσης.
Το VW ID.7 συνδυάζει τους παράγοντες της σχεδιαστικής καινοτομίας και της αεροδυναμικής απόδοσης, εξαιρετικά αρμονικά, σχηματίζοντας μια κομψή χαρακτηριστική σιλουέτα.
Ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, αναγνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά της γκάμας ID. σε αναλογικές διαστάσεις και με πιο δυναμική απόδοση, όπως απαιτεί η κατηγορία του αυτοκινήτου. Τα οβάλ I.Q Light φωτιστικά σώματα αγκαλιάζουν τη στρογγυλεμένη πρόσοψη και ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα led. Το χαμηλό ρύγχος, ως συνέχεια του σχετικά κοντού καπό με τα έντονα κάθετα νεύρα, που πλαισιώνεται από τον όμορφο αεροδυναμικό προφυλακτήρα, δίνουν νεανική και σπορτίφ αισθητική.
Το ίδιο μοτίβο ακολουθείται και στο προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο εγκαταλείπει την κλασική γραμμή των sedan αμαξωμάτων, υιοθετώντας μια coupé – fastback αισθητική, η οποία ταιριάζει πολύ με το τελικό σύνολο. Οι απλές και λιτές γραμμές, συνδυάζονται με καμπύλες και διακριτικά μυώδεις επιφάνειες, δίνοντας ζωντάνια στο σύνολο, αποτυπώνοντας την ελκυστικά κομψή σιλουέτα. Χαρακτηριστικό είναι το μεγάλο μεταξόνιο που αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα, ενώ του χαρίζει την τοξοειδή αισθητική.
Η αισθητική Fastback επηρεάζει το πίσω μέρος, καθώς η έντονη κλίση της πέμπτης πόρτας, τονίζει την γραμμή και το αμάξωμα των 2,5 όγκων, με το τελείωμα του πορτμπαγκάζ να σχηματίζει μια όμορφη ενσωματωμένη αεροτομή. Το πιο έντονο στοιχείο είναι τα μεγάλα κάθετα ορθογώνια φωτιστικά σώματα που ενώνονται όπως τα μπροστινά με μια Led λωρίδα, ενώ χαρακτηριστικό τους είναι το κυψελωτό μοτίβο στο εσωτερικό τους.
Το σχεδιαστικό σύνολο τυγχάνει ένα από τα χαρακτηριστικότερα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, με μεγάλο μεταξόνιο, δυναμική αισθητική και αποδοτικό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, μόλις 0,23 Cd.
Μινιμαλισμός και High-Tech εργονομία
Στην καμπίνα είναι όλα τακτοποιημένα, εστιάζοντας στην απλότητα και χωρίς να κουράζει με υπερβολές. Κεντρικά στο ταμπλό αναδύεται η μεγάλη οθόνη των 15 ιντσών, του συστήματος πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Παράλληλα η θέση του είναι σαν τάμπλετ – πίνακας ελεγχου όλων των λειτουργιών του οχήματος, ακόμα και των αεραγωγών οι οποίοι ενεργοποιούνται και προσαρμόζουν τη θέση τους ψηφιακά. Στην πράξη η Volkswagen καταργεί τους φυσικούς διακόπτες. Ο κλιματισμός και ο ήχος καθορίζονται μέσω μιας μπάρας διεπαφής, όλες τα υπόλοιπα από το μενού του συστήματος πολυμέσων, το οποίο με πολύ εύκολο μενού, ανάλογο των σύγχρονων κινητών τηλεφώνων.
Οι τεχνολογικές καινοτομίες συνεχίζονται με τον μινιμαλ ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών, πίσω από το όμορφο τριάκτινο τιμόνι, ο οποίος είναι ευδιάκριτος, και διακριτικός παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες. Ωστόσο, η επιτομή βρίσκεται στην χρήση τεχνητής νοημοσύνης και ChatGTP μέσω της ψηφιακής βοηθού IDA.
Οι φωνητικές εντολές αντικαθιστούν κάποιες από τις βασικές λειτουργίες, ενώ οι υπόλοιπες ενεργοποιούνται μέσω της κεντρικής οθόνης, ή διεπαφής, ανεβάζοντας τα επίπεδα εργονομίας στον απόλυτο βαθμό, καθώς δεν υπάρχει λόγος ο οδηγός να απομακρύνει την προσοχή του από τον δρόμο.
Το σύστημα πολυμέσων είναι από τα πληρέστερα, ελέγχοντας ουσιαστικά το αυτοκίνητο ακόμα και σε επιμέρους δευτερεύοντα ζητήματα, θυμίζοντας ουσιαστικά ένα κέντρο ελέγχου.
Ο σχεδιασμός στο εσωτερικό είναι λιτός και απέριττος, αναδεικνύοντας τους μεγάλους χώρους και χωρίς να κουράζει οπτικά. Το ταμπλό, χαρακτηρίζεται από απλές και καθαρές γραμμές, εστιάζοντας στον μινιμαλισμό.
Στο σύνολο έχουν επιλέγει κορυφαία μαλακά υλικά με καλή αίσθηση αφής και υποδειγματική συναρμογή, ανεβάζοντας τα επίπεδα ποιότητας, φλερτάροντας με τις αντίστοιχες Premium επιλογές, χωρίς να προκαλεί με αχρείαστη πολυτέλεια.
Τα προηγμένα καθίσματα ergoActive, αποτελούν την αιχμή του δόρατος της άνεσης. Παρέχουν κορυφαία πλευρική και οσφυϊκή στήριξη και διαθέτουν ενεργό Climatronic που ρυθμίζει την θερμοκρασία των καθισμάτων αυτόματα. Παράλληλα ενσωματώνει πολλά προγράμματα μασάζ με χρονοδιακόπτη και ρυθμιζόμενη ένταση κάνοντας την διαβίωση στο τιμόνι… απόλαυση!
Τα πίσω καθίσματα είναι εξίσου άνετα. Το επίπεδο δάπεδο σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο, προσφέρει χώρους λιμουζίνας για τους πίσω επιβάτες.
Το ID.7 δεν υπολείπεται ούτε σε πρακτικότητα, με τους σχεδιαστές του εσωτερικού να εκμεταλλεύονται με τον καλύτερο τρόπο κάθε σπιθαμή της καμπίνας, κερδίζοντας σε θήκες και διαχείριση του χώρου.
Ενδιαφέρον έχει ο νυχτερινός ambient φωτισμός με μονόχρωμους ή με συνδυασμούς πολυχρωματικών LED, που δημιουργεί ένα ατμοσφαιρικό χαλαρωτικό περιβάλλον κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
Ο όγκος των αποσκευών αγγίζει σε χωρητικότητα τα 532 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως φτάνει τα 1.588 λτ, ικανοποιώντας και τις πιο απαιτητικές μεταφορικές ανάγκες.
Γερμανική καρδιά
Η κίνηση διαχέεται στον πίσω άξονα από έναν νέο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 400V της Bosch, απόδοσης 286 ίππων και 545 Nm ροπής. Πλαισιώνεται από αποδοτική μπαταρία ιόντων λιθίου 82 kWh (77 ωφέλιμη χωρητικότητα), προσφέροντας συνδυασμένη αυτονομία περίπου 621 χιλιόμετρα κατά το πρότυπο WLTP.
Η εμπειρία της απόλαυσης
Οι πληθωρικές διαστάσεις, οι γενναίοι χώροι, η αεροδυναμική σχεδίαση σε συνδυασμό με τα τεχνικά χαρακτηριστικά και την πίσω κίνηση, αυξάνουν την προσμονή να το γνωρίσουμε σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
In città παρόλο που οι πληθωρικές διαστάσεις δεν ευνοούν την αστική κινητικότητα, κάνοντας πιο εύκολη την οδήγηση στις κεντρικές αρτηρίες. Εντούτοις το αυτοκίνητο δεν θα προβληματίσει, καθώς διαθέτει πολύ καλή ορατότητα για τα δεδομένα της κατηγορίας, χάρη στο κοντό καπό. Παράλληλα, η επιβλητική εμφάνιση και η σπανιότητα του, έστρεφε πάνω του την προσοχή και τα βλέμματα των περαστικών!
Nella rete montana e rurale όλα ξεκινούν από το στιβαρό πλαίσιο MEB την αρθρωτή πλατφόρμα του Volkswagen Group. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, η ροπή δίνει την απαραίτητη δύναμη, το κράτημα είναι υποδειγματικό, ενώ χάρη στην κίνηση στον πίσω άξονα αφήνει περιθώρια για «παιχνίδια» με την ουρά. Παρά τον όγκο του, στρίβει άμεσα, ενώ πρόκειται για ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο. Η ανάρτηση λειτουργεί ισορροπημένα, αφήνοντας μια σπορ αίσθηση, χωρίς παράλληλα να είναι σκληρή, ώστε να μην μεταφέρει στην καμπίνα των επιβατών τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
In autostrada είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για μεγάλες αποστάσεις και ταξίδια. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση βρίσκονται στο κορυφαίο επίπεδο, με έναν από τους παράγοντες να οφείλεται στην αεροδυναμική απόδοση. Η άνεση χάρη στα πολυλειτουργικά καθίσματα με κλιματισμό και μασάζ, αγγίζουν την συναρπαστική εμπειρία στο ταξίδι!
Generale παρά τον όγκο του, αφήνει ευχάριστες οδηγικές εμπειρίες. Διακριτικά παιχνιδιάρικη οδηγική συμπεριφορά με σπορτίφ αίσθηση και με απόλυτη ασφάλεια. Η χαμηλή θέση οδήγησης δίνει τον απόλυτο έλεγχο του δρόμου.
Διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, ECO, Comfort, Sport και individual, με το πρώτο να εστιάζει στην οικονομία, το δεύτερο επικεντρώνεται στην άνεση και την ισορροπημένη οδήγηση. Στο σπορ σκληραίνει η ανάρτηση και το τιμόνι, διαθέτοντας στον οδηγό ολόκληρη την ισχύ του κινητήριου συνόλου, ενώ στο τελευταίο ο οδηγός προσαρμόζει το προφίλ στις ανάγκες του, εξατομικεύοντας το.
Η κατανάλωση βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου με 16 kWh/100 χιλιόμετρα στο πρόγραμμα ECO και 18,5 kWh στα υπόλοιπα προγράμματα. Ωστόσο, με τη χρήση κλιματισμού αγγίζει τις 23 kWh.
Η γερμανική εταιρεία δίνει αυτονομία περίπου 620 χιλιόμετρα στα πρότυπα WLTP, η οποία μεταφράζεται σε καθαρό χιλιομετρικό εύρος περίπου 550 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Η VW το πετυχαίνει χάρη στην εξαιρετική διαχείριση της ενέργειας και του χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά ένα από τα πάγια προβλήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εξαιρετικά γρήγοροι είναι και οι χρόνοι φόρτισης, καθώς χρειάζεται περίπου 2 ώρες σε ταχυφορτιστή των 50 kW από το 20-80% και 2,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Ωστόσο υπάρχει η δυνατότητα φόρτισης στους σύγχρονους ισχυρούς φορτιστές, εκμηδενίζοντας τους χρόνους!
Για συνειδητοποιημένους καταναλωτές
Το ID.7 είναι η πρόταση της Volkswagen σε συνειδητοποιημένους καταναλωτές, νέους οικογενειάρχες, οι οποίοι έχουν εναρμονιστεί με την ιδέα της ηλεκτροκίνησης, δείχνοντας θετικοί να δαπανήσουν ένα σημαντικό ποσό. Ωστόσο, ήταν επιφυλακτικοί, καθώς επιθυμούν ένα κύριο και μοναδικό αυτοκίνητο, που θα καλυπτεί όλες τις μεταφορικές ανάγκες, επιτρέποντας ακόμα και μεσαία ταξίδια.
Ανταγωνιστικό… με την επιδότηση
Για όσους φαίνονται υπερβολικά τα 58.900€ που ξεκινάει η διάθεση του στους τιμοκαταλόγους της Volkswagen, θα πρέπει να προσθέσουμε την κρατική επιδότηση του προγράμματος «κινούμαι ηλεκτρικά 3», η οποία σε συνδυασμό με την προωθητική ενέργεια της VW, μειώνεται στα 47.600€, καθιστώντας το άκρως ανταγωνιστικό με βάση τον πλούσιο εξοπλισμό και την τεχνολογία.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
Fastback |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
EPIDOSI |
|
Τύπος ενέργειας |
Ηλεκτρική |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
6.5 δευτ |
Velocità massima |
180 km/h, Περιορίζεται ηλεκτρονικά |
Rapporto peso/potenza |
7.3 κιλά/Hp, 136.4 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
3.8 κιλά/Nm, 259.9 Nm/τόνος |
MOTORE ELETTRICO |
|
Potenza |
286 Hp |
Coppia |
545 Nm |
Modello/codice del motore elettrico |
APP550 |
Posizione del motore elettrico |
Πίσω άξονας, εγκάρσια |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
82 kWh |
Capacità netta (utilizzabile) della batteria |
77 kWh |
Tensione della batteria |
350 V |
Tecnologia delle batterie |
Οξείδιο κοβαλτίου λιθίου-νικελίου μαγγανίου (Li-NMC) |
Βάρος μπαταρίας |
493 κιλά |
Posizione della batteria |
Κάτω από το πάτωμα |
Autonomia elettrica (WLTP) |
599-621 km |
Consumo medio di energia (WLTP) |
14.1-14.7 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
2097 κιλά |
Carico utile massimo |
533 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
532 l |
Volume massimo del bagaglio |
1586 l |
Carico massimo |
75 kg |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1000 κιλά |
1653.47 lbs. |
|
Carico massimo di supporto |
75 kg |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4961 mm |
Larghezza |
1862 mm |
Altezza |
1536 mm |
Passo |
2966 mm |
Pista anteriore |
1588-1598 mm |
Traccia posteriore |
1559-1569 mm |
Puntello anteriore |
906 mm |
Puntello posteriore |
1089 mm |
Coefficiente di trascinamento (Cd) |
0.23 |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
10.9 m |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Sulle ruote posteriori |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
1 ταχύτητα, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Sospensione anteriore |
Ανεξάρτητη, τύπου McPherson με σπειροειδή ελατήριο και αντιστρεπτική ράβδο |
Sospensione posteriore |
Sospensioni indipendenti a molle multi-link con stabilizzatore |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
Taboura |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
Μπροστά: 235/50 R19 ή 235/45 R20 Πίσω: 255/45 R19 ή255/40R20 |