Αποτελεί το όχημα που έφερε επανάσταση στην κατηγορία των B-SUV όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2010. Συνδυασμός τολμηρής σχεδίασης και τεχνολογίας, το Nissan Juke καθιερώθηκε γρήγορα ως ένα μοντέλο που απευθύνεται σε όσους θέλουν να ξεχωρίζουν οδηγώντας το. Στην δεύτερη γενιά του, συνεχίζει να εντυπωσιάζει, βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, παραμένοντας όμως πιστό στις αξίες που το έκαναν δημοφιλές.
Η Nissan τόλμησε να «κατασκευάσει» δυο κατηγορίες που πριν δεν είχαν σκεφτεί οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες, ότι υπήρχε χώρος για πωλήσεις. Έτσι, το 2006 παρουσίασε το αυτοκίνητο που καθιέρωσε την κατηγορία C-SUV, με το πρώτης γενιάς Qashqai και τέσσερα χρονιά αργότερα, το 2010 «έπιασε στον ύπνο» ξανά τον υπόλοιπο ανταγωνισμό παρουσιάζοντας το Juke και την πιο δημοφιλή κατηγορία, σύμφωνα με τις έως τώρα πωλήσεις, δημιουργώντας τα B-SUV. Και βέβαια αλλάζοντας όλο τον χάρτη της αυτοκίνησης, καθώς η έννοια αυτής της κατηγορίας ήταν εκτός σκέψης.
Αρχικά δίχασε αρκετούς, με το αν είναι όμορφο ή όχι. Σιγουρά όμως είναι εκκεντρικό. Κατάφερε όμως να κερδίσει γρηγορά μια μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού, ιδίως νεότερους οδηγούς, που ήθελαν να ξεχωρίζουν από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορούσε. Δυναμική σχεδίαση σε compact διαστάσεις, χώρους που μπορούσαν να μεταφέρουν άνετα τέσσερα άτομα, προσέφερε κάτι νέο, φρέσκο και ιδιαίτερο. Η δεύτερη γενιά, που κυκλοφόρησε το 2019, έγινε λιγότερο εκκεντρική, διατηρώντας όμως τον τολμηρό σχεδιασμό, ενώ παράλληλα βελτιώθηκε σε χώρους, αναβαθμίστηκε από πλευράς τεχνολογίας και συνδεσιμότητας, με στόχο να ενισχύσει την θέση του στην αγορά, που πλέον ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί σημαντικά.
Αθλητικό και τολμηρό
Η εξωτερική του εμφάνιση του ανανεωμένου Juke παραμένει αναλλοίωτη και μόνο αν είσαι κάτοχος του μέχρι πρότινος μοντέλου ή πωλητής της Nissan, θα μπορέσεις να εντοπίσεις τις διάφορες, το οποίο είναι μόνο καλό. Στο μπροστινό μέρος, που είναι και το «σήμα κατατεθέν» του, διατηρούνται τα στρογγυλά κύρια φωτιστικά σώματα που αναμμένα δίνουν το σχήμα «προπέλας», τεχνολογίας LED σε μικρή και μεγάλη «σκάλα», αλλά και η χαρακτηριστική μάσκα με το περίγραμμα χρωμίου σχήματος V (“V-Motion” όπως ονομάζεται) των υπόλοιπων μοντέλων της Nissan, να εκτείνεται μέχρι το καπό του κινητήρα, με την κυψελοειδές μάσκα να φέρει στο κέντρο της το νέο λογότυπο του σήματος της εταιρείας. Παραμένουν ίδια τα φωτεινά «φρύδια» που έχουν τον ρολό των φωτών ημέρας, με το παράδοξο να είναι ότι, ενώ ο ανταγωνισμός ενσωματώνει στα φωτά ημέρας καί τα φλας, αλλάζοντας βεβαίως τον χρωματισμό, η Nissan συνεχίζει να τοποθετεί ακριβώς από κάτω τους λάμπες φλας, μειώνοντας την φωτεινότητα των φωτών ημέρας σε κάθε ενεργοποίηση τους. Κάτι που πιστεύαμε ότι θα άλλαζε στο φρεσκάρισμα του μοντέλου. Ακόμα και στον προφυλακτήρα είναι αρκετά δύσκολο να εντοπιστεί κάποια νέα σχεδιαστική λεπτομέρεια.
Στο πλάι, οι καμπύλες με τις ευθείες γραμμές διατηρούν την αθλητική τους γραμμή με την σχεδιαστική «τσαχπινιά» των κρυφών χειρολαβών στις πίσω πόρτες να παραμένουν στο πάνω μέρος τους, δημιουργώντας την αίσθηση ενός δίπορτου συνόλου. Περιμετρικά των τροχών υπάρχουν πλαστικά προστατευτικά ενσωματωμένα και στα φτερά χωρίς να εξέχουν, ενισχύοντας και την «εκτός δρόμου» εικόνα του μοντέλου. Στο κάτω μέρος των πορτών υπάρχουν και εδώ προστατευτικά που παίζουν και τον ρολό του ενσωματωμένου μαρσπιέ. Πίσω, η αλλαγή που εντοπίζεται είναι κάτω δεξιά της πόρτας του χώρου αποσκευών στην νέα ένδειξη ονομασίας του μοντέλου, N-Sport. Κατά τ ‘άλλα, όλα παραμένουν ιδιά, με τα πίσω “αλά Qashqai” μικρότερα Led φανάρια σε στοπ και θέσεως. Τελευταίες έμειναν οι νέας σχεδίασης Black Akari μαύρου χρώματος ζάντες, που είναι πανέμορφες και γεμίζουν όλο τον θόλο, διαστάσεων 225/45/19(!) με τα πολύ καλής ποιότητας ελαστικά μάρκας Hankook. Αλλά για τις ζάντες θα μιλήσουμε παρακάτω. Τέλος, το «λεμονί» χρώμα του αμαξώματος δημιουργεί μια πολύ ωραία χρωματική αντίθεση με την μαύρη διχρωμία (όχι αυτοκόλλητο) από «τα τζάμια και πάνω» που ενισχύει τον αθλητικό του χαρακτήρα.
Διακριτικές αλλαγές
Το εσωτερικό δεν χρειαζόταν μεγάλες αλλαγές, μόνο μερικές πινελιές ανανέωσης, καθώς παραμένει σύγχρονης σχεδίασης και με ποιοτικά υλικά. Υπάρχουν δυο οθόνες στις 12,3 ίντσες, σε πίνακα οργάνων και στο κέντρο του ταμπλό, με την τελευταία να είναι συμβατή με ασύρματη σύνδεση για Apple CarPlay και Android Auto ενώ έχει ίδια γραφικά με το μεγαλύτερο αδερφάκι, το Qashqai. Οι κυκλικοί αεραγωγοί κάτω από την οθόνη του παρελθόντος έδωσαν την θέση του σε παράλληλους. Η διαφορά όμως που χτυπά έντονα στο μάτι είναι η εν μέρη επένδυση του ταμπλό με ύφασμα Αλκαντάρα στο χρώμα του αμαξώματος, από το γείσο του πίνακα οργάνων εως την κεντρική κονσόλα, δίνοντας μια ωραία αντίθεση με το γυαλιστερό της μαύρο. Αλλαγές έχουν γίνει και στα καθίσματα, με νέα μπροστά που παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη του σώματος ενώ παράλληλα είναι μαλακά και άνετα, έχοντας και ένα ιδιαίτερο καπιτονέ μοτίβο, ενώ στο ύψος των ώμων ενσωματώνουν ανάγλυφα το λογότυπο Juke. Στα μονοκόμματα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων η Nissan έχει τοποθετήσει ηχεία της Bose, παρέχοντας μία εκπληκτική ηχητική απόδοση για οδηγό και συνοδηγό, βυθίζοντας τους στην κυριολεξία μέσα σε αυτό που έχει επιλέξει να ακούσει. Για την ιστορία, είχαν πρωτοπαρουσιαστεί στο τελευταίο, μέχρι στιγμής, Micra (k14). Eξώραφα σε λεμονί χρώμα υπάρχουν σε όλα τα καθίσματα, τα οποία είναι κατασκευασμένα από οικολογικό δέρμα, αλλά και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών με ενσωματωμένο ατμοσφαιρικό φωτισμό, ενώ όλα τα πλαστικά του εσωτερικού είναι από ανακυκλωμένα υλικά, με το πάνω μέρος σε ταμπλό και μπροστά πόρτες να είναι μαλακά. Εντύπωση προκαλεί το ντουλαπάκι του συνοδηγού που φτάνει σε χωρητικότητα τα 7,8 λίτρα! Ο επιλογέας ταχυτήτων συνεχίζει να είναι τοποθετημένος σε ψηλή βάση και σε στρογγυλό πλαίσιο, συνδυασμένο με ατμοσφαιρικό φωτισμό στην βάση του, με την θήκη ασύρματης φόρτισης κινητού να βρίσκεται ακριβώς μπροστά του αλλά και το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα λίγο πιο δίπλα. Κάτω από το φυσικό πίνακα για τον κλιματισμό υπάρχει μια πρίζα 12v, και δυο θύρες, μια type-A και μια type-C. Δυο ποτυροθήκες, όχι ιδιαίτερα βαθιές, ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα με την θέση του ηλεκτρικού χειρόφρενου ακριβώς διπλά τους, όπως και το κουμπί για αλλαγή του προγράμματος οδήγησης (D-Mode) στην βάση του επιλογέα.
Την κουπέ σχεδίαση του Juke την συναντάς και στο εσωτερικό, ειδικά πίσω. Μπροστά είναι αρκετά ευρύχωρο, πίσω όμως η χαμηλή οροφή γίνεται αισθητή κατά την είσοδο αλλά και κατά την παραμονή των επιβατών. Ο διαθέσιμος «αέρας» για τα κεφάλια είναι κάπως περιορισμένος (ειδικά αν είναι πολύ ψηλοί), αλλά και η ορατότητα ελέω του σχήματος των πίσω παραθύρων. Μικρό είναι και το πίσω παρμπρίζ περιορίζοντας και εδώ την ορατότητα, που σώζει την κατάσταση η κάμερα οπισθοπορείας. Ο χώρος αποσκευών με 422 λίτρων χωρητικότητα και το διπλό πάτωμα, βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, κάνοντας τον ιδανικό για τις αποσκευές των επιβατών ακόμα και για μακρινά ταξίδια. Η ιδανική θέση οδήγησης μπορεί να την βρει οποιοδήποτε ανάστημα οδηγού γρηγορά και εύκολα χάρη στο τιμόνι και το κάθισμα που ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς να κάθεται ούτε αρκετά ψηλά (όπως συμβαίνει σε πολλά SUV) αλλά ούτε και αρκετά χαμηλά. Το τιμόνι με την χορταστική στεφάνη από μαλακό δέρμα, παρέχει σωστή πληροφόρηση για το που βρίσκονται οι τροχοί κάθε στιγμή. Ενσωματώνει αρκετά κουμπάκια που κάνουν τις καθημερινές ρυθμίσεις εύκολα και γρηγορά, όπως η εναλλαγή των δυο θεμάτων του ψηφιακού πίνακα οργάνων, το ραδιόφωνο, του συστήματος ασφάλειας Nissan Safety Shield 360 με λειτουργίες για το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου και υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα και του ProPILOT που προσφέρει ημιαυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, κάνοντας το Juke πιο άνετο και ξεκούραστο σε μεγάλα ταξίδια. Δίνει πάντα σωστή πληροφόρηση για το που βρίσκονται οι τροχοί κάθε στιγμή, ενώ μέσα στην πόλη είναι αρκετά ελαφρύ και στο ταξίδι όσο πρέπει βαρύ.
Ισχυρός Βενιαμίν
Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου της Renault-Nissan που έχει χρησιμοποιηθεί σε ποικίλα μοντέλα, το κινητήριο σύνολο για την περίπτωση του Juke N-Sport να είναι ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 999 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 114 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής (200 Nm με overboost) στις 3.000 σ.α.λ. Γνώριμος και από άλλα μοντέλα του ομίλου για τον ζωηρό και νευρικό του χαρακτήρα με χαμηλά όμως επίπεδα θορύβου, παρά τις περιορισμένες διαστάσεις του προσφέρει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις για καθημερινή χρήση, μέσα και έξω από την πόλη. Στην περίπτωση μας εφοδιάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων (προαιρετικά και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων) με την κίνηση μεταφέρεται στους μπροστά τροχούς. Το ωφέλιμο φάσμα των στροφών του κινητήρα, είναι από τις 1.800 εως τις 3.500 σ.α.λ. και χάρη στις 5 κοντές πρώτες σχέσεις (η 6η είναι overdrive) του σφιχτού αλλά με θετική αίσθηση στις αλλαγές του κιβωτίου, βρίσκεις τις ιδανικές συνθήκες λειτουργείας του για να εκμεταλλευτείς όλη του την δύναμη. Τα 1275 κιλά του συνολικού βάρους, δεν επηρεάζουν τις πολύ καλές επιταχύνσεις από στάση που για την τυπική διαδικασία του 0-100 χρειάζεται 10,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ/ώρα, σύμφωνα με τιμές που ανακοινώνει το εργοστάσιο.
Οδηγώντας το
Στην πόλη είναι ευκολοδήγητο, με τους 114 ίππους να δίνουν το παρόν σε κάθε σχέση του κιβωτίου, καθώς μπορεί άνετα να κινείται με μια ταχύτητα πάνω, χωρίς να «κρεμάει» ο κινητήρας, εκτός κι αν είναι κάτω από τις 1.700 σ.α.λ.. Το μικρό μεταξόνιο σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, κάνει τους ελιγμούς παιχνιδάκι. Η σφιχτά ρυθμισμένη ανάρτηση με σαφής έμφαση στην σπορ οδήγηση, αποτελείται από γόνατα Μακφερσον μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, απορρόφα τις ανωμαλίες φιλτράροντας τες ικανοποιητικά και μόνο οι, ομολογουμένως πανέμορφες, ζάντες των 19 ιντσών θα μεταφέρουν λίγο παραπάνω τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό, όχι όμως σε βαθμό που να γίνεται ενοχλητικό στους επιβάτες. Εκεί που το Juke N-Sport είναι στο στοιχείο του, είναι ο αυτοκινητόδρομος. Οι μεγάλες ζάντες δίνουν μια εξτρά σταθερότητα και ευθυβολία, ταξιδεύει αθόρυβα, χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ στο πρόγραμμα Sport του κινητήρα, μέσω του D-Mode, η απόκριση στο γκάζι γίνεται άμεση και το τιμόνι όσο πρέπει βαρύ. Τα δυνατά φρένα αποτελούνται από δίσκους παντού, ενώ και η ανάρτηση βρίσκεται στο στοιχείο της καθώς κρατά το αυτοκίνητο βιδωμένο σε μεγάλες ταχύτητες κάνοντας το, εντός των νόμιμων ορίων πάντα, πεισματικά ουδέτερα οδηγικά, σε βαθμό που δεν πιστεύεις ότι κάτω από το εμπρός καπό έχεις μόλις έναν χιλιάρη κινητήρα που συνεργάζεται τόσο αψογά με το αμάξωμα. Με συνετή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση μπορεί να μείνει αρκετά χαμηλά, ακόμα και στα 6,5 λίτρα/100χλμ. Αν το… «ξεζουμίσεις», τότε μπορεί άνετα να ανέβει τρία λίτρα παραπάνω, στα 9,5. Στην πόλη και στο πρόγραμμα Normal, που είναι και αυτό που ξεκινά μόλις βάλεις μπροστά τον κινητήρα, η κατανάλωση είναι περίπου στα 8 λίτρα.
In conclusione
Το ανανεωμένο Juke στην N-Sport εκδοχή είναι ένα ολοκληρωμένο B-SUV, με αξιόλογους χώρους επιβατών και αποσκευών, αναβαθμισμένο τεχνολογικά και ποιοτικά, ενώ ο οδηγικός του χαρακτήρας με τον σπορ προσανατολισμό, που συνδυάζεται με τον ισχυρό του κινητήρα, το καθιστούν ευχάριστο σε κάθε διαδρομή, δικαιολογώντας πλήρως το ταμπελάκι της πίσω πόρτας κάτω δεξιά.
Οι τιμές του ανανεωμένου Nissan Juke ξεκινούν από τα 19.990€ ενώ το αυτοκίνητο δοκιμής μας στην έκδοση N-Sport κοστίζει 26.290€ ,ενω αν επιλεχθεί το αυτόματο κιβώτιο, η τιμή του ανεβαίνει κατά 2.200€ παραπάνω, στα 28.490€.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΡΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ : Εμπρός / Εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ : 999 κ.εκ.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΕΚΑΣΜΟΥ : Άμεσος με τούρμπο
ΙΣΧΥΣ : 114 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ : 180 Nm (200 Nm με overboost) στις 3.000 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ : Στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (προαιρετικά αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DCT 7 σχέσεων)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ : Μπροστά Γόνατα Μακφερσον, ψαλίδια βασης, αντιστρεπτική / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ : Αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά, απλοί πίσω
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ : ΜΗΚΟΣ 4,2Ομ/ΠΛΑΤΟΣ 1,80μ/ΥΨΟΣ 1,59μ
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ : 2,63μ
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ ΣΤΡΟΦΗΣ : 10,5μ
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ : 422 λίτρα
ΒΑΡΟΣ : 1275 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ : 0-100 σε 10,7′ (εργοστασιακές τιμές)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ : 180 χλμ (εργοστασιακές τιμές)
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΟΧΕΙΟΥ ΚΑΥΣΙΜΩΝ : 46 λίτρα
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ CO2 : 133 γραμμ./χλμ
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΡΥΠΩΝ : Euro 6d-ISC-FMC
ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ : 225/45/19
ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ : 26.290€
galleria fotografica