Vivere il Movimento nelle strade
Fiat 600

Guidiamo la Fiat 600 1.2 Hybrid 100 CV eDCT La Prima: nostalgia dell'epoca d'oro del Lingotto

Το ένδοξο παρελθόν, δείχνει τον δρόμο για ένα λαμπρό μέλλον

Che voto gli dai?5 Voti
7.8
7.9

Fiat 600

Η Fiat νοσταλγεί την «χρυσή εποχή» του Lingotto και αναβιώνει ακόμα ένα θρυλικό μοντέλο της, το 600, πλέον ως ένα στιλάτο B-SUV με ρετρό χαρακτηριστικά και προσανατολισμό τον τρόπο ζωής της ιταλικής κουλτούρας των fifties και sixties. Στο Topspeed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση μας το υβριδικό 600 των 100 ίππων στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση La Prima με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Το «φιλελεύθερο πνεύμα»

Το καινοτόμο για την εποχή δημιούργημα του Dante Giocasta, παρουσιάστηκε το 1955 και αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης για το μικρότερο 500 δύο χρόνια αργότερα. Η εμπορική του επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη, με  2.695.197 μονάδες μέχρι το 1969 που σταμάτησε η παραγωγή του, ενώ κατασκευάστηκε επίσης με τα σήματα της γερμανικής NSU, της Seat και της Zastava, κατόπιν άδειας από την Fiat.

Ωστόσο, σε μια εποχή που μεσουρανούσαν τα λεγόμενα «αυτοκίνητα του λαού», όπως το Volkswagen Beetle, το Citroën 2CV και το Renault 4, η Fiat δία στόματος του «δικηγόρου», όπως ήταν το παρατσούκλι του, Gianni Agnelli, δεν αποδέχτηκε ποτέ αυτόν τον χαρακτηρισμό, παρότι ήταν ένα προσιτό προϊόν. Αντιθέτως, το προίκισε με «φιλελεύθερο πνεύμα», θεωρώντας πως τόσο το 600, όσο και το 500, δεν απευθύνονται σε κάποια κοινωνική τάξη, αλλά είναι ιδανικά τόσο για τον εργάτη και τη νοικοκυρά, όσο και για τον γιατρό και τον δικηγόρο. Ακόμα και για τον βιομήχανο. Άλλωστε, ο Έλληνας κροίσος και εγκάρδιος φίλος του, Αριστοτέλης Ωνάσης είχε στην συλλογή του ένα σπάνιο Fiat 600 Jolly.   

Σύγχρονη φιλοσοφία – ρετρό αισθητική

Οι σχεδιαστές της Fiat δεν στάθηκαν σε μια ακόμα αναβίωση, αλλά συνδύασαν κλασικές λεπτομέρειες του Fiat 600 με εκείνες του σύγχρονου 500e, εστιασμένες στην μόδα της εποχής, που θέλει πεντάθυρα B-SUV μοντέλα.

Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος είναι μια διευρυμένη εξέλιξη των διαχρονικών χαρακτηριστικών του 500e , με πιο κυκλικό σχήμα και εμπλουτισμένο με λεπτομέρειες από το 600 του 1955. Τα Matrix led φωτιστικά σώματα, πλέον έχουν ελλειπτικό σχήμα και με τα μικρότερα στο κάτω μέρος, να σχηματίζουν το γνώριμο όμορφο Italian Pop Culture πρόσωπο.

Το τόξο οροφής σχηματίζει μια κομψή σιλουέτα με επίσης ρετρό χαρακτηριστικά που ακροβατεί μεταξύ των κλασικών Hatchback και των Crossovers, το οποίο παίρνει ζωντάνια από τις καμπύλες επιφάνειες και τα στοχευμένα νεύρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος.

Στο πίσω μέρος σχηματίζεται μία «καμπούρα», με κλίση αντίστοιχη του αρχέγονου μοντέλου. Τα μικρά κάθετα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led και επινικελωμένα στοιχεία, είναι μια ακόμα ρετρό αναφορά στο μοντέλο του 1955.

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι η επίτευξη ρετρό αισθητικής με σύγχρονη φιλοσοφία, ώστε το αυτοκίνητο να εστιάζει στις σημερινές ανάγκες και καταναλωτικές συνήθειες της εποχής.

Οι σχεδιαστές πέτυχαν να το διαφοροποιήσουν από τον ανταγωνισμό, καθώς η σιλουέτα ακροβατεί μεταξύ ενός κλασικού Hatchback και σύγχρονου SUV, δικαιολογώντας περισσότερο τον χαρακτηρισμό του ως B-Crossover.

Η εξέλιξη της κλασικής φινέτσας

Στην καμπίνα κυριαρχούν τα σχήματα της δεκαετίας του 1950 ως φυσική εξέλιξη, εναρμονισμένα στην σύγχρονη εποχή, συνθέτοντας έναν φιλόξενο διάκοσμο.

Η συναρμογή και η ποιότητα υλικών και κατασκευής βρίσκονται στην κορυφή της Mainstream αγοράς. Ειδικά στην έκδοση La Prima της δοκιμής αφήνουν μια Premium αισθητική, με την Fiat να εξαργυρώνει στο ακέραιο την επιτυχία της γκάμας των μοντέλων που δίνουν έμφαση στο συναίσθημα.

Σχεδιαστικά το οβάλ ταμπλό ακολουθεί την φιλοσοφία του 500e με την ρετρό αισθητική της δεκαετίας του 1950. Αναλογικά μεγαλύτερο και με αναφορές στο 600 του 1955.

Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη του προηγμένου συστήματος πολυμέσων 10,25 ιντσών και ακριβώς από κάτω τα πλήκτρα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Πίσω από το μίνιμαλ ρετρό τιμόνι, έχει τοποθετηθεί ο οβάλ ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 7 ιντσών, πετυχαίνοντας ένα ταξίδι στο παρελθόν, στοχεύοντας στη νοσταλγία και την αίσθηση των Fifties με μοντέρνο υπόβαθρο.

Η διαχείριση του εσωτερικού χώρου είναι σωστή με έξυπνες θήκες και ικανοποιητικά επίπεδα  πρακτικότητας που φτάνουν τα 15 λίτρα. Οι χώροι είναι οι απαιτούμενοι και ειδικά οι πίσω, ώστε να μπορεί να μεταφέρει τρεις ενηλίκους ψηλόσωμους επιβάτες ακόμα και για τα πόδια τους.

Εργονομικά είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του οδηγού, με τους διακόπτες σε σωστά σημεία και λειτουργίες με γρήγορη πληροφόρηση προκειμένου να διατηρεί την προσοχή του στον δρόμο.

Όσον αφορά την άνεση, τα όμορφα καθίσματα από συνθετικό δέρμα με το λογότυπο της Fiat παρέχουν πολύ καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη. Επιπλέον, η θέση του οδηγού στην έκδοση La Prima διαθέτει λειτουργία μασάζ.

Επιπλέον η κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας εφοδιάζεται με νυχτερινό Ambient φωτισμό… επιλογής χρωμάτων, δημιουργώντας μια χαλαρή νυχτερινή ατμόσφαιρα, την οποία ο CEO της εταιρείας, Olivier Francois χαρακτήρισε ως «χρωματοθεραπεία».

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 385 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες φτάνει τα 1.256 lt.

Ιδανικό για την καθημερινότητα

Κάτω από το καπό του Fiat 600 φιγουράρει το γνωστό ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο της Stellantis που αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων και 205 Nm ροπής, που συνδυάζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 48V, ενσωματωμένο στη μετάδοση, απόδοσης 29 ίππων, που παίρνει ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου (Li-Ion) και συνεργάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο eDCT διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Ο κινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller, πετυχαίνοντας την καλύτερη δυνατή απόδοση σε συνάρτηση με την οικονομία. Μια λύση ιδανική για την καθημερινότητα.

Βόλτες με στυλ 

Όλα τα παραπάνω στοιχεία συντελούν πως πρόκειται για ένα ενδιαφέρον αυτοκίνητο, ξεκινώντας από τον σχεδιασμό, το εσωτερικό και το κινητήριο σύνολο, υποσχόμενο μια διαφορετική οδηγική εμπειρία.

In città αναδεικνύει τον διαχρονικό αστικό προσανατολισμό της Fiat. Ευέλικτο και ευκολοδήγητο, με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα το Fiat 600 ανταποκρίνεται με επιτυχία στην αποστολή του. Οδηγώντας κάτω από τα 30 χιλιόμετρα, το B-SUV της Fiat κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, εκμηδενίζοντας την κατανάλωση, κάνοντας το τον καλύτερο σύμμαχο για την τσέπη. Επίσης, το Design του το καθιστά ένα όχημα Eye Catching, τραβώντας πάνω του τα βλέμματα των περαστικών.

Nella rete montana e rurale θα αποτελέσει μια ευχάριστη έκπληξη με πλεονέκτημα το στιβαρό πλαίσιο CMP της Stellantis. Το αυτοκίνητο χάρη στην μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, είναι εξαιρετικά άνετο και δεν αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να περάσουν στην καμπίνα και να «ανησυχήσουν» τους επιβάτες, παρά τις προβλέψιμες κλίσεις στις στροφές. Πετυχαίνει έτσι ικανοποιητικό πάτημα. Τα φρένα είναι επίσης άμεσα. Τέλος οι αλλαγές σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο DCT, γίνονται στον σωστό χρόνο, λειτουργώντας ιδανικά, περιορίζοντας την απόκριση του κινητήρα, καθώς οι 100 ίπποι είναι μεν λίγοι, ωστόσο το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις μεταφορικές ανάγκες. Προφανώς και δεν είναι σπορ, ούτε στοχεύει στην οδική ευχαρίστηση και τις επιδόσεις, δεδομένου πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο βόλτας και χαλαρών αποδράσεων, εστιάζοντας στην άνεση και την ασφάλεια.

In autostrada αξιοσημείωτη είναι η ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, σε βαθμό που πρώτη φορά συναντάμε σε ένα αυτοκίνητο της τορινέζικης εταιρείας ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, καθιστώντας το ορόσημο για την μάρκα. Το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο και ποιοτικό, με στόχο το άνετο ταξίδι.

Generale πρόκειται για ένα πολύ ισορροπημένο αυτοκίνητο βόλτας, χωρίς δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Εντούτοις είναι ευχάριστο με έναν δικό του ξεχωριστό τρόπο. Το υβριδικό σύστημα λειτουργεί υποδειγματικά με καταναλώσεις κοντά στα 5.1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα στο επαρχιακό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο. Στον αστικό ιστό αγγίζει τα 7.1 λίτρα στα 100 χλμ με την μέση συνδυασμένη κατανάλωση να δείχνει 6.1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Για πιστούς στην φιλοσοφία της μάρκας

Ο στόχος της Fiat σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρείας του Τορίνο είναι η μετατόπιση των παραδοσιακών πελατών της που ασπάζονται την φιλοσοφία της μάρκας, στο B-segment από το Α. Όποτε εστιάζει σε όσους δίνουν έμφαση στο στυλ και την φινέτσα, αλλά έχοντας επιπλέον ανάγκες δεν μπορούν να ικανοποιηθούν από το μικρό 500, αλλά κινούνται κυρίως εντός αστικού ιστού και θέλουν ένα αυτοκίνητο για χαλαρές βόλτες, που παράλληλα να τραβάει τα βλέμματα και να είναι ευχάριστο για αποδράσεις.

Mainstream ή Premium

Το «φιλελεύθερο πνεύμα» αποκαλύπτεται και στην τιμολογιακή πολιτική με δύο επίπεδα εξοπλισμού. Το Hybrid ξεκινάει από 23.990€ με την προωθητική ενέργεια της ελληνικής αντιπροσωπείας, στοχεύοντας την Mainstream αγορά, ενώ η πλούσια έκδοση La Prima αγγίζει  τις 28.700€ με το όφελος της προωθητικής ενέργειας η οποία έμμεσα τίθεται ως Premium επιλογή, αγκαλιάζοντας ολόκληρο το φάσμα της αγοράς.

Caratteristiche tecniche

AMAXOMA

Stampa

SUV – Crossover

Posti a sedere

5

Porte

5

CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI

Consumo medio combinato di carburante (WLTP)

4.8-4.9 l/100 km

Emissioni di CO2 (WLTP)

109 g/km

Tipo di carburante

Benzina

Accelerazione 0 - 100 km/h

10.8 δευτ

Velocità massima

184 km/h

Specifiche dei gas di scarico

Euro 6e

Rapporto peso/potenza

12.8 κιλά/Hp, 78.4 Hp/τόνος

Rapporto peso/coppia

6.2 κιλά/Nm, 160.8 Nm/τόνος

MOTORE TOTALE

MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA

Potenza per litro di cilindrata

83.4 Hp/l

Coppia nominale del motore

205 Nm @ 1750 σ.α.λ.

Layout del motore

In avanti, trasversale

Modello/codice motore

HN09

Carter del motore

1199 cm3

Numero di cilindri

3

Configurazione del motore

in fila

Numero di valvole per cilindro

4

Sistema di iniezione del carburante

Spruzzatura diretta

Aspirazione del motore

Turbocompressore, Intercooler

MOTORE ELETTRICO

Energia elettrica

29 Hp

Posizione del motore elettrico

Incorporato nella trasmissione

Τύπος ηλεκτροκινητήρα

Σύγχρονος

BATTERIA

Tensione della batteria

48 V

Tecnologia delle batterie

Ioni di litio (Li-Ion)

ALTEZZA E PESO

Peso

1275 κιλά

Carico utile massimo

485 κιλά

Volume minimo di spazio per i bagagli

385 l

Volume massimo del bagaglio

1256 l

Capacità del serbatoio del carburante

44 l

Capacità di traino ammissibile con freni (12%)

1100 κιλά

DIMENSIONI

Lunghezza

4171 mm

Larghezza

1781 mm

Altezza

1536 mm

Passo

2557 mm

Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione)

10.5 m

ARCHITETTURA

Movimento

Στον μπροστινό άξονα

Numero di rapporti e tipo di cambio

6 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT

Sospensione anteriore

Tipo McPherson indipendente

Sospensione posteriore

Stabilizzatore trasversale, torsione

Freni anteriori

Δίσκοι , 302×26 mm

Freni posteriori

Δίσκοι , 249×10 mm

Sistemi ausiliari

ABS (Sistema frenante antibloccaggio)

Tipo di indirizzo

Gestione chukrania (con denti)

Sistema di sterzo

Volante elettrico

Ruote

215/65 R16 ή 215/60 R17 ή 215/55 R18

galleria fotografica 

Fiat 600
Conclusione
Η Fiat κάνει αυτό που ξέρει. Να κατασκευάζει καλά αυτοκίνητα της κατηγορίας Β, ευελπιστώντας να ηγηθεί εκ νέου στο Segment μετά από την πολύχρονη απουσία της, συνεχίζοντας την ιστορία των 600, 750, 127, Uno και Punto, προβάλλοντας τη νοσταλγία για την «χρυσή εποχή» του Lingotto. Το νέο Fiat 600 περικλείει ολόκληρη την φιλοσοφία των Ιταλών, δημιουργώντας αυτοκίνητα με έντονο συναίσθημα. Αναμφίβολα είναι από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα, τραβώντας τα βλέμματα και «προκαλώντας», με προσεγμένο εσωτερικό και τεχνολογία αιχμής. Οδηγικά ισορροπημένο και συνολικά ένα αυτοκίνητο που έχει ως στόχο να γίνει ο σύμμαχος της καθημερινότητας.
Interni e praticità
7.8
Spese correnti
8.6
Comportamento stradale
7.3
Prestazioni
6.8
Fattore di divertimento
7.5
rapporto qualità/prezzo
8.5
Comfort
8.5
Che voto gli dai?5 Voti
7.8
SYN
Διαχρονικό στυλ/Σχεδίαση
Consumo
Prezzo
Καθημερινότητα
Comfort
Συναίσθημα
PLEEN
Ισχύς/Άνευρος κινητήρας
Ουδέτερη συμπεριφορά
Απουσία επιλογών προγράμματος οδήγησης
7.9