Vivere il Movimento nelle strade

Lee Iacocca: un simbolo dell'innovazione e della leadership americana nell'industria automobilistica

Η καριέρα του Lee Iacocca είναι ένα χρονικό σημαντικών επιτευγμάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία, χαρακτηρισμένη από τολμηρή καινοτομία και ακλόνητο πνεύμα. Ως ένας από τους πιο διάσημους CEO του 20ού αιώνα, η κληρονομιά του Iacocca δεν χτίστηκε μόνο πάνω στα αυτοκίνητα που δημιούργησε, αλλά και στις ζωές που επηρέασε και στη βιομηχανία που μεταμόρφωσε.

Τα Πρώτα Χρόνια στη Ford: Η Άνοδος ενός Πρωτοπόρου

Ξεκινώντας το 1946, η καριέρα του Iacocca στη Ford άρχισε μετριοπαθώς στην μηχανική, αλλά η δεξιότητά του στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ γρήγορα διαμόρφωσε την πορεία του. Κέρδισε φήμη με την καμπάνια χρηματοδότησης “56 για το ‘56”, μια διαισθητική προσέγγιση που αύξησε δραματικά τις πωλήσεις της Ford, επιβεβαιώνοντας την ικανότητα του Iacocca να κατανοεί τον παλμό της αγοράς—προσφέροντας αυτό που χρειάζονταν οι άνθρωποι προτού το ζητήσουν.

Η αστραπιαία άνοδός του συνεχίστηκε και το 1960, ο Iacocca έγινε ιστορικά ο νεότερος αντιπρόεδρος της Ford. Ωστόσο, η πιο διαρκής συνεισφορά του ήρθε με τη γέννηση του Ford Mustang το 1964. Το Mustang έγινε ένα πολιτισμικό φαινόμενο, σύμβολο της νεότητας και της ελευθερίας, ταιριάζοντας τέλεια με το ζωντανό πνεύμα των 60s. Αυτό το αυτοκίνητο δεν ήταν απλά ένα προϊόν· ήταν μια δήλωση—μια δήλωση ελευθερίας και καινοτομίας, χαρακτηριστικά που ορίζουν την καριέρα του Iacocca.

Η Ιστορία του Mustang: Η Δημιουργία ενός Θρύλου

Η ανάπτυξη του Mustang είναι μαρτυρία της όρασης του Iacocca. Η ιδέα ήταν ριψοκίνδυνη· η δημιουργία ενός σπορ, προσιτού αυτοκινήτου που στοχεύει στους baby boomers ήταν αχαρτογράφητο έδαφος. Η ομάδα του Iacocca εργάστηκε κρυφά, συνδυάζοντας την έλξη ενός ευρωπαϊκού αγωνιστικού αυτοκινήτου με την αμερικανική μυϊκή δύναμη. Όταν παρουσιάστηκε στην Παγκόσμια Έκθεση της Νέας Υόρκης, κατέκτησε τη φαντασία της χώρας, με περισσότερα από 400,000 κομμάτια να πωλούνται το πρώτο έτος, καταρρίπτοντας όλες τις προσδοκίες.

Τριάντα και Προκλήσεις στη Ford

Η θητεία του Iacocca στη Ford δεν ήταν χωρίς προκλήσεις. Τα φιλόδοξα έργα του, όπως το Ford Pinto, στόχευαν να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ιαπωνικό ανταγωνισμό. Παρόλο που επιτυχημένα σε πωλήσεις, το Pinto αργότερα αντιμετώπισε σοβαρές κριτικές ασφαλείας, αντανακλώντας τις έντονες πιέσεις της εποχής για παραγωγή. Παρά τα εμπόδια αυτά, η ηγεσία του Iacocca είδε τη Ford να φτάνει σε πρωτοφανή κερδοφορία το τελευταίο του έτος με την εταιρεία, μόνο για να απολυθεί απότομα το 1978 λόγω σύγκρουσης με τον Henry Ford II. Αυτή η απόλυση ήταν ένα καθοριστικό γεγονός, που αποτυπώνει τις σκληρές πραγματικότητες της κορπορατικής Αμερικής.

Κατά τη διάρκεια της θητείας του Lee Iacocca στη Ford, απέδειξε ένα καινοτόμο πνεύμα και μια ικανότητα κατανόησης των τάσεων της αγοράς που διαμόρφωσε σημαντικά την πορεία της εταιρείας. Μία από τις πιο συμβολικές ιστορίες της καριέρας του στη Ford περιλαμβάνει την ανάπτυξη και την κυκλοφορία του Ford Mustang, ενός αυτοκινήτου που όχι μόνο επανάστατησε την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά έγινε και ένα πολιτιστικό είδωλο.

Το Ford Mustang: Η Αρχή ενός Κληρονομιάς

Η ιστορία του Ford Mustang ξεκινά στις αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν η αμερικανική αγορά αυτοκινήτων κυριαρχείτο από μεγάλα, βαριά αυτοκίνητα. Ωστόσο, ο Iacocca, πάντα ευαίσθητος στις δημογραφικές μεταβολές και τις επιθυμίες των καταναλωτών, παρατήρησε μια αυξανόμενη ζήτηση για μικρότερα, πιο αθλητικά και πιο προσιτά οχήματα, ιδιαίτερα ανάμεσα στη γενιά των baby boomers.

Ο Iacocca είχε την ιδέα για ένα αυτοκίνητο που θα έλκυε τους νέους, συνδυάζοντας προσιτότητα με αθλητικό σχεδιασμό για να προσελκύσει αυτό το αναδυόμενο τμήμα της αγοράς. Η ιδέα του ήταν να αναπτύξει ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να πωληθεί σε οικογένειες ως δεύτερο αυτοκίνητο, ένα αυτοκίνητο που οι νέοι θα ένιωθαν περήφανοι να οδηγούν.

Η Γέννηση του Mustang

Ο Iacocca συγκέντρωσε μια ομάδα για να πραγματοποιήσει το όραμά του. Αυτή η ομάδα, που έγινε γνωστή ως η «επιτροπή Fairlane» (προς τιμήν του ξενοδοχείου όπου συναντούνταν συχνά), εργάστηκε κρυφά, κατανοώντας ότι δημιουργούσαν κάτι επαναστατικό. Το έργο έλαβε τον κωδικό όνομα «Allegro», αλλά καθώς η ανάπτυξη προχωρούσε, το όνομα «Mustang», που πήραν από το αεροπλάνο μαχητής του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, επιλέχθηκε για να αποτυπώσει το πνεύμα της ελευθερίας και της συγκίνησης που ήταν προορισμένο να ενσαρκώσει το αυτοκίνητο.

Το σχεδιασμό του Mustang βασίστηκε στην παροχή ποικίλων επιλογών που επέτρεπαν στους αγοραστές να προσαρμόσουν τα αυτοκίνητά τους. Αυτή η μοντουλαριστή προσέγγιση όχι μόνο έκανε το Mustang προσιτό αλλά και απίστευτα ευέλικτο. Μπορούσε να είναι ένα βασικό, οικονομικό αυτοκίνητο ή ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων, ανάλογα με τις επιλογές που επιλεγόταν.

Η Παρουσίαση του Εικονικού

Το Mustang αποκαλύφθηκε επίσημα στις 17 Απριλίου 1964, στην Παγκόσμια Έκθεση της Νέας Υόρκης, ένα γεγονός που κέντρισε την προσοχή της χώρας. Η κυκλοφορία ήταν εντυπωσιακά επιτυχημένη, με τις αντιπροσωπείες της Ford σε όλη τη χώρα να κατακλύζονται από την ανταπόκριση του κοινού. Το Mustang πούλησε πάνω από 400.000 μονάδες το πρώτο έτος, καταρρίπτοντας όλες τις προβλέψεις πωλήσεων και δημιουργώντας ένα νέο τμήμα αγοράς, το «pony car», το οποίο θα μιμούνταν οι ανταγωνιστές για δεκαετίες.

Κληρονομιά στη Ford

Η περίοδος του Iacocca στη Ford χαρακτηρίστηκε από την ικανότητά του να αγγίζει τον πολιτιστικό ζείτγκαϊστ, δημιουργώντας οχήματα που ανταποκρίνονταν στις επιθυμίες και τις ανάγκες των καταναλωτών. Πέρα από το Mustang, εμπλέκεται στην κυκλοφορία άλλων σημαντικών μοντέλων όπως το Ford Escort και την αναβίωση της μάρκας Mercury, καθένα από τα οποία αντανακλά την κατανόησή του για τις ανάγκες της αγοράς.

Η προωθητική του προσέγγιση στην ανάπτυξη προϊόντων και το μάρκετινγκ άφησε ένα μόνιμο αποτύπωμα στη Ford και στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. Η κληρονομιά του Iacocca στη Ford δεν είναι μόνο για τα αυτοκίνητα που βοήθησε να δημιουργηθούν αλλά και για την όρασή του για το τι θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα αυτοκίνητα για τους καταναλωτές—σύμβολα ελευθερίας, προσωπικής έκφρασης και καινοτομίας.

Αυτή η περίοδος στη Ford υπογραμμίζει τη βαθιά επίδραση του Iacocca στην αυτοκινητοβιομηχανία, αποδεικνύοντας το εξαιρετικό του όραμα και την ακλόνητη επιμονή του. Η ικανότητά του να προβλέπει τάσεις της αγοράς και να εκτελεί στρατηγικές προϊόντων που απευθύνονταν άμεσα στις επιθυμίες των καταναλωτών έθεσε νέα πρότυπα για την αυτοκινητική ηγεσία και εδραίωσε την κληρονομιά του ως μία από τις πιο επιδραστικές φυσιογνωμίες στην ιστορία της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ανασυγκρότηση της Chrysler: Μια Κληρονομιά Ανάκαμψης

Μετακινούμενος στη Chrysler το 1978, ο Iacocca αντιμετώπισε τη μεγαλύτερη πρόκλησή του: τη διάσωση της εταιρείας από την άκρη της χρεοκοπίας. Με το χαρακτηριστικό του πείσμα, ο Iacocca εξασφάλισε εγγυήσεις δανείων από την κυβέρνηση, μια κίνηση που απέδωσε θεαματικά καθώς η Chrysler ανακάμπτει με καινοτόμα οχήματα όπως το minivan. Το Dodge Caravan και το Plymouth Voyager έγιναν συνώνυμα της αμερικανικής οικογενειακής ζωής, δείχνοντας και πάλι το ταλέντο του Iacocca στο να προβλέπει τις ανάγκες της αγοράς.

Ο χρόνος του Lee Iacocca στη Chrysler χαρακτηρίστηκε από μια σειρά τολμηρών αποφάσεων και καινοτόμων προσεγγίσεων στην κατασκευή αυτοκινήτων. Μία αξέχαστη ιστορία που αποτυπώνει τον απευθείας, προσανατολισμένο στη δράση χαρακτήρα του, σχετίζεται με την ανάπτυξη μιας καμπριολέ εκδοχής του Chrysler LeBaron.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, τα καμπριολέ είχαν κατά κύριο λόγο περάσει σε δεύτερη μοίρα για τους Αμερικανούς καταναλωτές, και οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της Chrysler, είχαν σταματήσει την παραγωγή αυτών των αυτοκινήτων χωρίς οροφή. Ωστόσο, ο Iacocca, πάντα ενδιαφερόμενος να εξερευνήσει ανεκμετάλλευτα κομμάτια της αγοράς, αντιλήφθηκε μια αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για τα καμπριολέ. Τα θεωρούσε όχι απλά αυτοκίνητα αλλά σύμβολα ανεμελιάς και πολυτέλειας που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη βελτίωση της εικόνας της μάρκας Chrysler.

Παρά τις επικρατούσες αμφιβολίες της βιομηχανίας σχετικά με τη βιωσιμότητα των καμπριολέ, ο Iacocca αποφάσισε να προχωρήσει με την ιδέα. Η ιστορία λέει ότι κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης σχετικά με το μέλλον της γραμμής προϊόντων της Chrysler, ο Iacocca, ανυπόμονος με τον ρυθμό της προόδου και θέλοντας να δείξει το δυναμικό μιας καμπριολέ LeBaron, πήρε μια δραματική απόφαση.

Φέρεται να στράφηκε προς έναν από τους κορυφαίους μηχανικούς του στη μέση της συνάντησης και είπε: «Πάρτε το πριόνι!», διατάσσοντάς τον να κόψει την οροφή ενός σεντάν LeBaron ακριβώς εκεί στο πάρκινγκ της εταιρείας για να δημιουργήσει ένα αυτοσχέδιο καμπριολέ. Ο μηχανικός, ίσως εξίσου τολμηρός ή απλώς απρόθυμος να αντιμιλήσει στον Iacocca, έκανε ακριβώς αυτό. Χρησιμοποιώντας ένα σώμα πριονιού, η οροφή του αυτοκινήτου αφαιρέθηκε, μετατρέποντάς το σε καμπριολέ.

Αυτό το αυτοσχέδιο καμπριολέ ήταν ακατέργαστο, αλλά εξυπηρέτησε τον σκοπό του. Ήταν ένα ζωντανό, απτό παράδειγμα του τι θα μπορούσε να είναι, και απέδειξε αποτελεσματικά την όραση του Iacocca. Το θέαμα της κοπής της οροφής ενός σεντάν όχι μόνο απέδειξε την αποφασιστικότητα του Iacocca αλλά επίσης υπογράμμισε τη φιλοσοφία του να ξεπερνά τα συμβατικά όρια του αυτοκινητικού σχεδιασμού.

Το καμπριολέ LeBaron πήγε σε παραγωγή και κυκλοφόρησε το 1982. Έγινε σύμβολο της ανάκαμψης της Chrysler και ξεχώρισε ως το πρώτο καμπριολέ που παρήχθη στην Αμερική μετά από αρκετά χρόνια. Το αυτοκίνητο ήταν επιτυχημένο, προσελκύοντας όσους αναζητούσαν μια πινελιά νοσταλγίας και πολυτέλειας, και έπαιξε ρόλο στην αναζωπύρωση της αγοράς καμπριολέ στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Αυτή η ιστορία συχνά αναφέρεται ως παράδειγμα του στυλ ηγεσίας του Lee Iacocca—αποφασιστική, οπτικά εντυπωσιακή, και πάντα με ένα μάτι στις τάσεις της αγοράς και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Αποτυπώνει τέλεια πώς η ενεργητική του προσέγγιση και η προθυμία του να αναλάβει ρίσκα βοήθησαν τη Chrysler να ανακάμψει από την κρίση και να εδραιώσει τη θέση της στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Πέρα από την Επιχείρηση: Πολιτιστική Επίδραση και Φιλανθρωπία

Η επιρροή του Iacocca εκτείνεται πέρα από τον σχεδιασμό αυτοκινήτων και την εταιρική στρατηγική. Έγινε πολιτιστικό είδωλο, διασημοποιώντας με τις διαφημίσεις του τη φράση, “αν μπορείτε να βρείτε καλύτερο αυτοκίνητο, αγοράστε το”. Η αυτοβιογραφία του έγινε μπεστ σέλερ, ηγήθηκε της ανακαίνισης του Άγαλμα της Ελευθερίας, και το όνομά του ακόμη συζητήθηκε για προεδρική υποψηφιότητα.

Οι φιλανθρωπικές του προσπάθειες, ιδιαίτερα στην έρευνα για τον διαβήτη, ήταν προσωπικές και σημαντικές, καθοδηγούμενες από τις προσωπικές του εμπειρίες με την ασθένεια στην οικογένειά του. Η κληρονομιά του Iacocca στη φιλανθρωπία δείχνει έναν άνθρωπο που χρησιμοποίησε την επιρροή του για ευρύτερα κοινωνικά οφέλη.

Συναισθηματική Απήχηση: Η Ανθρώπινη Πλευρά του Lee Iacocca

Ένα από τα πιο συγκινητικά στοιχεία της κληρονομιάς του Iacocca ήταν η ικανότητά του να συνδέεται σε ανθρώπινο επίπεδο. Οι αφηγήσεις από συναδέλφους τον περιγράφουν ως εξαιρετικά πιστό, παθιασμένα αφοσιωμένο, και κατέχοντα μια σπάνια ικανότητα να εμπνέει. Η απόφασή του να απλοποιήσει το όνομά του από Lido σε Lee για πρακτικούς λόγους αποτελεί παράδειγμα της απλής, χωρίς περιστροφές προσέγγισής του σε προσωπικές και επαγγελματικές προκλήσεις.

 

Επιτεύγματα και Προσωπικές Ιστορίες του Lee Iacocca

Πρωτοποριακή Χρηματοδότηση Αυτοκινήτων

Η καινοτόμος προσέγγιση του Lee Iacocca στη χρηματοδότηση αυτοκινήτων επαναστάτησε τον τρόπο πώλησης των αυτοκινήτων. Η καμπάνια “56 για το ‘56”, όπου οι πελάτες μπορούσαν να αγοράσουν ένα καινούριο Ford του 1956 με προκαταβολή 20% και μηνιαίες δόσεις 56 δολαρίων, δεν ήταν απλά μια στρατηγική μάρκετινγκ αλλά ένας μετασχηματιστικός επιχειρηματικός μοντέλο που έκανε την αγορά αυτοκινήτου προσιτή σε ένα ευρύτερο κομμάτι των Αμερικανών. Αυτή η καμπάνια αποδείχθηκε τη μοναδική κατανόηση του Iacocca για την δυναμική της αγοράς και την ψυχολογία των καταναλωτών, αυξάνοντας σημαντικά τις πωλήσεις και την κερδοφορία της Ford.

Ηγεσία στη Ford

Κάτω από την ηγεσία του Iacocca, η Ford ανέπτυξε και λάνσαρε αρκετά σημαντικά μοντέλα που άφησαν μια μόνιμη επίδραση στη βιομηχανία. Το Ford Mustang, ίσως το πιο διάσημο συνεισφορά του, παρουσιάστηκε το 1964 και έγινε σύμβολο της αμερικανικής ελευθερίας και καινοτομίας. Η ανάπτυξη του Mustang ήταν άμεσο αποτέλεσμα της όρασης του Iacocca για την παραγωγή ενός αυτοκινήτου που θα έλκυε την αναδυόμενη αγορά των νέων της δεκαετίας του ’60, συνδυάζοντας αθλητικό σχεδιασμό με προσιτότητα. Η τεράστια επιτυχία του Mustang επανασχεδίασε το αμερικανικό αυτοκινητικό τοπίο και έγινε ένα πολιτιστικό είδωλο.

Η Chrysler Αναγεννάται

Μετά την αμφισβητούμενη αποχώρησή του από τη Ford, ο Iacocca ανέλαβε τη διοίκηση της αγωνιζόμενης Chrysler και οδήγησε μία από τις πιο δραματικές αναστροφές στην ιστορία των Αμερικανικών εταιρειών. Εξασφαλίζοντας κρατικά δάνεια και παρουσιάζοντας την πολύ επιτυχημένη πλατφόρμα K-car και το minivan, ο Iacocca όχι μόνο έσωσε τη Chrysler από τη χρεοκοπία αλλά και επαναπροσδιόρισε την αμερικανική αγορά οικογενειακών οχημάτων. Η εισαγωγή του minivan, ιδιαίτερα, αποτέλεσε την επιτομή της ικανότητάς του να καινοτομεί αποκρινόμενος στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς, δημιουργώντας ένα νέο κλάδο οχημάτων που έγινε σταθερό στοιχείο στις αμερικανικές αυλές.

Συμπέρασμα: Η Διαρκής Κληρονομιά ενός Οραματιστή Ηγέτη

Ο Lee Iacocca απεβίωσε στις 2 Ιουλίου 2019, αλλά η επιρροή του παραμένει. Η καριέρα του είναι μια αφήγηση για την υπέρβαση των αντιξοοτήτων, την αγκαλιά της καινοτομίας και την κατανόηση των βαθιών ρευμάτων που κινούν την αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Iacocca δεν ήταν απλά κατασκευαστής αυτοκινήτων; ήταν δημιουργός δυνατοτήτων, κατασκευαστής της σύγχρονης Αμερικής, και ένας αληθινός οραματιστής, του οποίου η κληρονομιά θα εμ Inspirations γενεές που έρχονται. Μέσα από τις προκλήσεις και τις επιτυχίες, ο Iacocca παρέμεινε ένας πανίσχυρος, πάντα κινούμενος από μια βαθιά αφοσίωση στην εργασία του και μια ακλόνητη πίστη στην αμερικανική καινοτομία.

Αποφθέγματα του Lee Iacocca

  1. Σχετικά με την Ηγεσία και την Επιτυχία:
    • “Ο μόνος βράχος που ξέρω ότι παραμένει σταθερός, το μόνο ίδρυμα που ξέρω ότι λειτουργεί, είναι η οικογένεια.”
    • “Η διοίκηση δεν είναι τίποτα περισσότερο από το να κινητοποιείς άλλους ανθρώπους.”
    • “Σε περιόδους μεγάλης έντασης ή αντιξοοτήτων, είναι πάντα καλύτερο να απασχολείσαι, να μετατρέπεις το θυμό και την ενέργειά σου σε κάτι θετικό.”
  2. Σχετικά με την Καινοτομία και τις Επιχειρήσεις:
    • “Συνεχώς αντιμετωπίζουμε μεγάλες ευκαιρίες που είναι έξυπνα μεταμφιεσμένες ως αδιέξοδα προβλήματα.”
    • “Η πειθαρχία του να γράφεις κάτι είναι το πρώτο βήμα προς την υλοποίησή του.”
    • “Προσλαμβάνω ανθρώπους πιο έξυπνους από εμένα και μετά απλώς τους αφήνω στην ησυχία τους.”
  3. Η Περίφημη Φράση του στις Διαφημίσεις:
    • “Αν μπορείτε να βρείτε καλύτερο αυτοκίνητο, αγοράστε το.” — Ίσως η πιο διάσημη φράση του, χρησιμοποιήθηκε σε αμέτρητες διαφημίσεις της Chrysler. Αποτελούσε την έκφραση της εμπιστοσύνης του στα προϊόντα της Chrysler και ήταν πολύ αποτελεσματική στην επικοινωνία μιας πρόκλησης τόσο προς τους καταναλωτές όσο και προς τους ανταγωνιστές.
  4. Σχετικά με την Ανθεκτικότητα και τις Προκλήσεις:
    • “Όταν το προϊόν είναι σωστό, δεν χρειάζεται να είσαι μεγάλος στο μάρκετινγκ.”
    • “Τι κάνεις όταν είσαι στη γραμμή και τα πράγματα πάνε στραβά; Αν είσαι οποιοσδήποτε είδους διευθυντής, μένεις εκεί και βοηθάς να τα φτιάξεις.”
  5. Αντανακλώντας στην Καριέρα και τη Ζωή του:
    • “Άρχισα τη ζωή μου ως γιος μεταναστών και δούλεψα σκληρά μέχρι να φτάσω στην προεδρία της Ford Motor Company. Όταν τελικά έφτασα εκεί, ήμουν στην κορυφή του κόσμου. Αλλά τότε η μοίρα μου είπε: ‘Περίμενε. Δεν έχουμε τελειώσει μαζί σου. Τώρα θα μάθεις πώς είναι να σε κλωτσήσουν από το Έβερεστ!'” — Από την αυτοβιογραφία του, συζητώντας την άνοδο και την απότομη απόλυσή του από τη Ford.
  6. Σχετικά με την Αλλαγή και την Αντιμετώπιση της Πραγματικότητας:
    • “Μπορείς να έχεις λαμπρές ιδέες, αλλά αν δεν μπορείς να τις μεταδώσεις, οι ιδέες σου δεν θα σε πάνε πουθενά.”
    • “Τελικά, όλες οι επιχειρηματικές λειτουργίες μπορούν να αποδοθούν σε τρεις λέξεις: άνθρωποι, προϊόντα, και κέρδη. Αν δεν έχεις μια καλή ομάδα, δεν μπορείς να κάνεις πολλά με τα άλλα δύο.”

Αυτά τα αποφθέγματα αποτυπώνουν την ουσία της προσέγγισης του Iacocca στις επιχειρήσεις και τη ζωή—πραγματιστική, εστιασμένη στους ανθρώπους και πάντα με στόχο την αριστεία.