Είναι ένας… μπελάς για την αυτοκινητοβιομηχανία. Όσο τα αυτοκίνητά της δεν… χαλάνε και συνεχίζουν να κυκλοφορούν, συνεχίζει να υπάρχει ζήτηση per il parti di ricambio τους. Η Nissan, βλέπει ότι στο μέλλον θα χρειαστεί να συνεχίσει να παρέχει εξαρτήματα su Modelli che è εκτός παραγωγής και, γι’ αυτό το λόγο, “εκπαιδεύει” τα ρομπότ της ώστε να τα κατασκευάζουν. Έτσι, τα Sunny θα κυκλοφορούν… αιώνια.
Η Nissan λοιπόν, έχει αναπτύξει έναν νέο τρόπο για να χρησιμοποιήσει τα ρομπότ, προκειμένου να κατασκευάσουν εξαρτήματα Auto από χάλυβα, γεγονός που θα μπορούσε να καταστήσει πιο ευρέως διαθέσιμα τα ανταλλακτικά για μοντέλα εκτός παραγωγής. Η Nissan ελπίζει να εμπορευματοποιήσει την ιδιόκτητη αυτή τεχνική, γνωστή ως dual-sided dieless forming (διπλής όψεως διαμόρφωση χωρίς καλούπι). Η τεχνική περιλαμβάνει δύο συγχρονισμένα ρομπότ που λειτουργούν από αντίθετες πλευρές σε ένα χαλύβδινο φύλλο, χρησιμοποιώντας εργαλεία διαμαντιού για τη σταδιακή διαμόρφωση του χάλυβα.
Χάρη στην ευέλικτη παραγωγή, τους μικρούς χρόνους παράδοσης και το ελάχιστο δυνατό κόστος, η νέα τεχνική θα μπορούσε να καταστήσει εμπορικά βιώσιμη την παραγωγή και πώληση μιας μεγάλης γκάμας ανταλλακτικών, σε μικρούς όγκους, για αυτοκίνητα που η Nissan δεν κατασκευάζει πλέον. Μέχρι πρότινος, αυτό δεν ήταν εφικτό λόγω του υψηλού κόστους και των μεγάλων χρονικών διαστημάτων για την ανάπτυξη και τη δημιουργία καλουπιών για ανταλλακτικά.
Finora la nuova tecnica era stata considerata molto difficile da commercializzare. Ciò è dovuto alla complessità di programmare due robot per operare in sincronia, garantendo al contempo una qualità costante. Il tecniche esistenti si sono basati principalmente sulla configurazione unilaterale, che limita la complessità delle forme che possono essere creati. Posizionamento di robot e strumenti su lati opposti di una lastra di acciaio, possono creare forme più difficili e dettagliate.
La nuova tecnica è stata resa possibile grazie a competenza degli ingegneri produzione presso il Manufacturing Engineering Research and Development Center di Nissan, nonché nello sviluppo della tecnologia dei materiali di Divisione Ricerca Nissan. In particolare, la nuova tecnica rappresenta tre importanti progressi:
- Lo sviluppo di programmi avanzati in grado di controllare entrambi i robot con un elevato grado di precisione dimensionale, consentendo la formazione di forme dettagliate, curve e cave.
- L'applicazione di un rivestimento diamantato a specchio sugli utensili riduce l'attrito ed elimina la necessità di lubrificazione. Ciò comporta numerosi vantaggi, tra cui la costanza della qualità della superficie e un funzionamento a basso costo e rispettoso dell'ambiente.
- Creare sequenze logiche ottimizzate per i robot, attingendo al patrimonio di competenze e alle tecniche di simulazione della stampa comunemente utilizzate dai team di ingegneria di produzione di Nissan. Questo ha permesso a Nissan di ottenere risultati di alta qualità fin dalle prime fasi del processo di sviluppo.
Nissan intende continuare a sviluppare la produzione di massa, dedicando al contempo le risorse di Ricerca e Sviluppo (R&S) allo sviluppo di tecniche di produzione flessibili e a basso volume.