Su 29 Απριλίου 1972, in Grecia εισαγόταν ένα απίστευτο, για τα δεδομένα της εποχής, αυτοκίνητο: Μια Mercedes-Benz Automatic-250/8. Διέθετε λευκά δερμάτινα καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα, aria condizionata, automatico τεσσάρι κιβώτιο, επένδυση από ξύλο τριανταφυλλιάς στο ταμπλό και πολλά ακόμα που, για την εποχή, την έκαναν να μοιάζει με αυτοκίνητο βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Κόστισε 250.000 δραχμές. Ποσό τεράστιο, αν σκεφτεί κανείς ότι τότε, το μεροκάματο δεν ξεπερνούσε τις 70 δραχμές. Ιδιοκτήτης της, ο Αλέξανδρος Ωνάσης, ο οποίος, έναν χρόνο μετά την απόκτησή της, θα σκοτωνόταν σε αεροπορικό δυστύχημα.
Θέλεις να δεις φωτογραφίες της Mercedes του Ωνάση και να διαβάσεις περισσότερες λεπτομέρειες για τη διαδικασία πώλησής της; Διάβασε το νεότερο ρεπορτάζ μας, το οποίο θα βρεις qui !
Τη Benz αυτή, ο Αλέξανδρος θα την αγόραζε –στο όνομα της Ολυμπιακής Αεροπορίας, εισάγοντάς την ατελώς- μετά από καυγάδες με τον πατέρα του, Αριστοτέλη Ωνάση, που είχε μια (επίσης μπλε) 600άρα Mercedes (έμεινε στην ιδιοκτησία της οικογενείας Ωνάση μετά την πώληση της ΟΑ στο Δημόσιο και βγήκε σε δημοπρασία και πουλήθηκε έναντι περίπου 80.000 ευρώ προ ολίγων ετών). Ο λόγος ήταν ότι ο Αλέξανδρος, ο οποίος είχε τρέλα με τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα, είχε, λίγο καιρό πριν την αγοράσει, ένα ατύχημα με ένα άλλο αυτοκίνητο (μια μπερλίνα). Θορυβημένος ο Αριστοτέλης Ωνάσης per il ασφάλεια του γιου του, τον έπεισε να πάρει μια Merc. Όχι όποια κι όποια…
Αυτή είναι η Mercedes του Αλέξανδρου Ωνάση, που σήμερα πωλείται. Τη φωτογραφία, μας την παραχώρησε ο κ. Άρης Κατσιέρης. Περισσότερες θα δεις στο link που σου παραθέτουμε πιο πάνω.
Αυτό το αυτοκίνητο, ο Αλέξανδρος το χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του κάθε μέρα. Έκανε βόλτες με αυτό, πήγαινε από το Χίλτον, όπου έμενε, στο γραφείο του, στην Ολυμπιακή, μετέφερε τους καλεσμένους του. Τη Mercedes αυτή, την οδηγούσε μόνο ο ίδιος και ο οδηγός του, Σ. Αβραμίδης. Κανείς άλλος δεν επιτρεπόταν να τα χρησιμοποιήσει. Έτσι, όταν μια μέρα η Τζάκι Κένεντι αποφάσισε να τη χρησιμοποιήσει χωρίς να τον ρωτήσει, έγινε έξαλλος…
Μετά το αεροπορικό δυστύχημα που του κόστισε τη ζωή, ο Αριστοτέλης Ωνάσης δεν είχε όρεξη να ασχοληθεί και με πολλά. Έτσι, η μπλε Mercedes 250 του Αλέξανδρου, έμεινε σταματημένη σε μια αποθήκη του αεροδρομίου του Ελληνικού. Τα χρόνια πέρασαν, η Ολυμπιακή πέρασε στα χέρια του Δημοσίου και η Mercedes του Αλέξανδρου παρέμεiνε στην αποθήκη, μαζί με άλλα προσωπικά αντικείμενα του Αλέξανδρου Ωνάση, ξεχασμένη.
Περίπου 30 χρόνια μετά την τελευταία φορά που “είδε” δρόμο, κάποιοι ρομαντικοί της πρώην, πια, Ολυμπιακής, την “ανακάλυψαν”. Στο παρμπρίζ της, είχε και μια κλήση για παράνομη στάθμευση από το 1972, που είχε “φάει” ο Αλέξανδρος. Αποφάσισαν να την κάνουν κύριο έκθεμα in un μουσείο που ετοίμαζαν για την ιστορία της Ολυμπιακής.
Η Crisi στην ελληνική οικονομία, ωστόσο, είχε άλλη άποψη. Τα πράγματα άλλαξαν δραματικά. Η Ολυμπιακή πλέον δεν υπάρχει. Και για μουσείο, ούτε σκέψη. Η Ολυμπιακή τέθηκε σε εκκαθάριση. Και η Banca Nazionale di Grecia, η οποία ειναι η ειδική εκκαθαρίστρια της Ολυμπιακής, βγάζει σε δημοπρασία τα περιουσιακά της στοιχεία. Ένα από αυτά, η συλλεκτική Benz του Αλέξανδρου Ωνάση…
Μαζί με τα προσωπικά αντικείμενα του Αλέξανδρου Ωνάση, στην ίδια διακήρυξη, πωλούνται un pallone, μία θέση πάρκινγκ στο Λονδίνο και ένα γραφείο στην Ιερουσαλήμ. Η τιμή δεν έχει γίνει γνωστή για κανένα από τα αντικείμενα.
Και να κλείσουμε, με μια ρομαντική διήγηση di οδηγού του Αλέξανδρου Ωνάση, Σ. Αβραμίδη, στο “Βήμα”:
«Τρέχαμε και με 150 χιλιόμετρα την ώρα a άδειους τότε αθηναϊκούς δρόμους e όλοι κοιτούσαν με θαυμασμό το αμάξι με τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα μονίμως κλειστά τζάμια ακόμη και το καλοκαίρι, αφού βάζαμε σε λειτουργία τον μηχανισμό του κλιματισμού.
Ο Αλέξανδρος δεν άφηνε κανέναν να αγγίζει τα αυτοκίνητα εκτός από τους οδηγούς του. Οταν πηγαίναμε για σέρβις στην αντιπροσωπεία επέτρεπε μόνο σε δύο τεχνικούς να εκτελέσουν τις εργασίες συντήρησης και στις περισσότερες περιπτώσεις τυλίγαμε το αμάξωμα του αυτοκινήτου με κουβέρτες για να μην προκαλέσουν σημάδια ή γρατσουνιές.
Οταν ήμασταν μόνοι στο αυτοκίνητο καθόταν πάντα στο μπροστινό κάθισμα και πήγαινε στις πίσω θέσεις μόνο όταν μεταφέραμε κάποιον καλεσμένο. Μερικές φορές όταν ήταν κουρασμένος ξάπλωνε στα πίσω καθίσματα για να κοιμηθεί όσο διαρκούσε η διαδρομή. Τον τελευταίο χρόνο προτού πεθάνει διέμενε στο ξενοδοχείο Χίλτον και από εκεί ξεκινούσαμε κάθε πρωί για τα γραφεία της Ολυμπιακής»…
Αν σας άρεσε το ρεπορτάζ μας, κάντε like a la nostra pagina Facebook για να στηρίξετε την προσπάθειά μας. Άλλωστε, δεν κοστίζει και τίποτα, ε;